15 Eylül 2011 Perşembe
Subaru XV
Nisan ayında konsept haliyle tanıdığımız yükseltilmiş hatchback Subaru XV’nin seri üretim hali Frankfurt’ta sergilendi. Konsept araca çok yakın tasarım özellikleri sunan otomobilin sahip olduğu teknolojilerin çoğu, ailenin diğer üyelerinden alınırken geliştirilmiş.
Köşeli hatlarını diğer Impreza modelleriyle paylaşan otomobilin dört bir yanında bulunan siyah renkli plastik korumalar arazi kullanımı için düşünülmüş. Koyu renkli jantlara sahip olan aracın süspansiyon sistemi de yükseltilerek taban yüksekliği 220 mm’ye ulaştırılmış. 4.450 mm boya, 1.780 mm ene ve 1.570 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.635 mm.
İç mekanında da büyük bir sürpriz bulunmayan aracın şık bir sadeliğe sahip kokpiti Impreza modellerinden tanıdık. Orta konsolun üst kısmında bulunan renkli ekranın boyutları küçük olsa da üç kollu direksiyon simidinin tasarımı oldukça şık.
Kaputunun altında üç adet motor seçeneği sunulan XV’nin benzinli üniteleri 1.6 ve 2 litre hacimliyken turbo Diesel motor 2 litre hacimli. Start&Stop sistemiyle donatılan motorların tamamı daha düşük yakıt tüketim değerleriyle dikkat çekiyor. Benzinli üniteler sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla donatılabilirken turbo Diesel motorda 6 ileri vitesli manuel şanzıman görev yapıyor.
Aracın daimi aktif-AWD sistemi ve yüksek NCAP puanı benim için oldukça cazip bir seçenek oluşturuyor. Bu anlamda- diğer SUV'ler göz önünde bulundurulduğunda tavsiye eder misiniz XV'yi, yahut rakipleri arasında sizce daha da yükselen bir seçenek var mı?
YanıtlaSilŞayet sadece çekiş sistemi ve crash test sonuçlarına bakarsak bu boydaki araçlar arasından sıyrılıyor XV.
Sil