19 Eylül 2011 Pazartesi
Hyundai i30
Geçtiğimiz hafta ilk fotoğraflarıyla birlikte tanıtılan Hyundai i30'un detaylı teknik verileri açıklandı. Artık daha büyük bir araç olan i30'da motor ve şanzıman seçeneklerinde de yenilikler var.
4.300 mm boya, 1.780 mm ene ve 1.470 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.650 mm olarak açıklandı. Bagaj hacmi 378 litre olan otomobilin dönüş çapı 10.6 metre. Motor ve donanım seviyesine göre 15, 16 veya 17 inç çaplı jantlarla donarılan otomobilde altı motor seçeneği bulunacak.
Benzinli ünitelerden 1.4 litre hacimli olanı 100 beygir güç, 127 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli ünitenin 120 ve 135 beygir güç üretebilen versiyonları bulunuyor. Sırasıyla 156 ve 164 Nm tork üretebilen bu motorların ardından aynı hacimli turbo Diesel üniteler geliyor.
1.4 litre hacimli turbo Diesel motor 90 beygir güç, 220 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli modelin 110 ve 128 beygir güç üretebilen versiyonları bulunuyor. Bu motorların her ikisi de 260 Nm tork sunuyor.
Ülkemizde en çok satması beklenen 128 beygir gücündeki turbo Diesel ünite 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 197 km/s olarak açıklandı. Manuel şanzıman seçeneği 6 ileri vitesli olan yeni i30'un otomatik şanzıman seçeneği de artık 4 değil 6 ileri vitesli.
1.6 dizel otomatik almayı düşünüyorum. ağır ve çok yaktığına dair duyumlar aldm. ne düşünürsünüz?
YanıtlaSilHenüz yeni nesil modelleri kullanamadım fakat eskileri performans olarak rakiplerine nazaran geride değildi.
YanıtlaSilİlk nesil modellerin 4 ileri vitesli otomatik şanzımanlarının neden olduğu yüksek yakıt tüketiminin de önü 6 ileri vitesle alınmış gibi görünüyor.