13 Eylül 2011 Salı
Ford Focus ST
Konsept versiyonu geçtiğimiz yıl sergilenen Focus ST'nin seri üretim modelleri piyasaya sürülmeden önce 2011 Frankfurt otomobil fuarında beğeniye sunuldu.
Görünüş olarak konsep modelle hemen hemen aynı olan otomobilde özel renk seçeneklerinin yanında büyük hava girişli yeni ön tampon, 18 inç çaplı jantlar, renkli fren kaliperleri, daha sportif görünümlü yan etekler, bagaj kapağı üzerinde spoiler, yeni arka tampon ve merkezi egzoz çıkışı dikkat çekiyor.
İç mekana geçildiğinde yolcuları karşılayan Recaro marka koltuklar etkileyici görünümleri ve yüksek yan destekleriyle dikkat çekerken ST armalı direksiyon simidi ve orta konsol üzerine eklenen üç adet gösterge standart modellerle farklılığı oluşturuyor.
Önceki nesil ST'nin aksine 2 litre hacimli olan motoru turbo besleme yardımıyla 250 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen yeni nesil araç eskiden olduğu gibi 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış. Yeni ST'nin bir diğer ilginç özelliğiyse 5 kapılı hatchback yanında station wagon gövde seçeneğiyle de üretilecek olması.
Focus ST yine çok şık. Önceki nesil de çok iyiydi ama en büyük eksisi 2.5l 5 silindir motora sahip olmasıydı heralde. Hem çok yakıyor hem üst vergi diliminde kalıyordu. Düşük hacimli motorla bu sorunlar giderilmiş oldu. Şu anda araba daha güçlü hatta. Ama bu sefer de yeni bir ÖTV faciasıyla karşı karşıyayız. Yine hayallerde yaşayacaksın ST...
YanıtlaSil