5 Eylül 2011 Pazartesi
Fiat Panda
Fiat’ın uzun aradan sonra ikinci neslini üretmeye başladığı Panda modeli 2012 model yılı için tamamen yenilendi. Daha oturaklı bir görünüme sahip olan yeni aracın motor seçeneklerinde de yenilikler bulunuyor.
Daha yuvarlak hatlarıyla Brezilya’da üretilmeye başlanan yeni Uno’ya göndermeler yapan Panda’nın ana hatlarında bir değişiklik bulunmaması ilk bakışta aracın tanınmasında yardımcı oluyor. 3.650 mm boy, 1.640 mm en ve 1.550 mm yüksekliğe sahip olan aracın C ve D sütunları arasında daralan yan camlar bir önceki nesil modellere gönderme yaparken D sütununda yukarıya doğru kaydırılmış stoplar arkadan gelen araçların daha çabuk uyarılmasına yardımcı oluyor.
İç mekanında da büyük yenilikler olan Panda’nın ön konsolu çok daha lüks bir görünüme kavuşmuş. Diğer güncel Fiat modellerinde olduğu gibi çift renkli olarak ısmarlanabilen ön konsolda parlatılmış kumanda elemanları dikkat çekerken genel temayı oluşturan yuvarlak köşeli kareler gösterge tablosunda da karşımıza çıkıyor. Hız ve devir göstergelerinin arasında büyük bir yol bilgisayarı ekranı bulunurken ön konsolda tercih edilen ikinci renk kapı kolları ve koltuklar üzerinde de görülebilmekte.
Şimdilik sadece manuel şanzımanla sunulacak olan otomobilin yarı otomatik şanzımanlı versiyonları gelecek sene içerisinde piyasada olacak. Yeni şanzımanla birlikte ekstra olarak sunulacak donanımlar arasında şehir trafiğinde kaza önleme sistemi de bulunacak.
Motor kaputunun altında TwinAir ailesinin üyelerine de yer verecek olan Panda 0.9 litre hacimli bu motorun 65, 80 ve 85 beygir güç üretebilen üç versiyonunu kullanacak. 69 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli motorun benzinli ve LPG’li versiyonları mevcutken 1.25 litre hacimli turbo Diesel motor ilk etapta 75 beygir güç üretebilecek.
4 ÇEKERİ OLACAK MI?
YanıtlaSilAdventure donanımıyla birlikte olacak büyük ihtimalle. Bu versiyonun özellikle Brezilya pazarında ulaştığı satış rakamları iyi düzeyde.
YanıtlaSil