8 Şubat 2011 Salı
Hyundai i10
Yeni modelinin ilk fotoğrafı geçtiğimiz yıl basına dağıtılan Hyundai i10'un teknik verileri de yavaş yavaş açıklanıyor. Yeni motorunun geleceği de daha önceden duyurulmuş olan otomobilin eski motoru da geliştirilerek daha ekonomik olması sağlanmış.
Tipik bir Hyundai ön panjuruna sahip olan aracın minik tekerlekleri tamponlara mümkün olduğunca yakın yerleştirilerek iç mekanın genişlemesi sağlanmış. İçeriye geçildiğinde sade fakat modern bir orta konsolla yolcularını karşılayan i10'un vites kolu da tabana değil konsola yerleştirilmiş.
1.1 litre hacimli eski motorunun yerine geçen 1 litre hacimli, 3 silindirli ünite 69 beygir güç üretebilirken aracı 0'dan 100 km/s sürate 14.8 saniyede ulaştırabiliyor. Maksimum sürati 150 km/s olarak açıklanan bu modelin ortalama yakıt tüketim değerinin 4.2 litre/100 km olduğu belirtildi.
Daha performanslı bir model isteyenlerin tercih edebilecekleri 1.25 litre hacimli motorsa 86 beygir gücünde. Bu motorla i10 0'dan 100 km/s sürate 12.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 169 km/s'i buluyor. Ortalama tüketim değeri 4.6 litre/100 km olan bu aracı otomatik şanzımanla almanız halinde bu değer 5.5 litreye fırlarken maksimum sürat 159 km/s'e geriliyor. Bu kombinasyona sahip olan i10'un 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresiyse 13.8 saniye.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder