27 Ocak 2011 Perşembe
Honda Accord
Honda, Accord modeli 2011 yılının ilk ayında makyajladı. Çok az değişiklik gören araçta yapılan teknik yenilikler de oldukça sınırlı.
Ön ve arka tamponu yeniden tasarlanan aracın görünümü biraz daha dinamik bir hale getirilmeye çalışılmış. Bu çalışma sırasında farlar ve ön panjurun şekli değişirken stoplarda kullanılan renkler yenilenmiş. Arka plakalık üzerinde bulunan krom çıta Type-S donanımlı modellerde koyu renge boyanırken opsiyon listesine yeni gövde rengi seçenekleri ve jantlar eklenmiş.
İç mekanda yapılan yenilikler de oldukça sınırlı. Orta konsol ve kapı içlerinde kullanılan gümüş renkli kaplamanın tonu koyulaştırılırken kapı eşiklerinde ışıklandırmalı korumalar bulunuyor. Bu ışıklandırma Type-S'te kırmızıyken diğer modellerde mavi renkli. Aracın döşeme renklerini de gözden geçiren Honda iç mekanı sessizleştirmek için yeni izolasyon malzemeleri kullanırken arka camların kalınlığında da 0.9 mm'lik bir artış olmuş.
2.2 litre hacimli turbo Diesel motorun tüketim ve CO2 salınım değerlerinde düşüş kaydeden Honda diğer motorlarda bir yenilik sunmuyor.
Merak ettiğim Honda Accord veya Mazda 6 neden hala atmosferik motorla satılıyor ? Turbolar verimsiz mi ? Atmosferik motorların avantajları neler ?
YanıtlaSilToyota ve Nissan'ı da katabiliriz listeye. Japonlar genelde Amerika pazarına çalıştıklarından bu tip bir gereksinimleri olmadı şimdiye kadar. Atmosferik motorların daha az bozulabilecek parçaya sahip olmaları ve LPG gibi ek sistemleri daha kolay kabul etmeleri gibi avantajları bulunsa da küçük hacimlerde güç ve tork değerleri yerlerde sürünüyor.
Sil