27 Ağustos 2010 Cuma

Vorsteiner V-RT

İşte Vorsteiner tarafından Porsche 911 Turbo için geliştirilmiş aerodinamik paket: V-RT. Aracın görünümüne de olumlu etkisi olan paket boş ağırlığı da aşağıya çekmiş.

Gövde parçalarının tamamı karbon fiberden üretilen bu kit dahilinde ön ve arka tamponlar yeniden tasarlanmış. Ön tamponda bulunan hava yarıkları büyütülürken burada bulunan sis farları iptal edilerek ağırlık tasarrufu sağlanmış. Tampon altına bir splitter ekleyen Vorsteiner bu sayede yüksek sürat stabilitesini de artırmış.

Yan kısımda, boyutları 21 inçe kadar çıkabilen, birçok renk ve şekilde ısmarlanabilen jantlar dikkat çekerken yan ayna muhafazaları da yenilenmiş. Tavanı da karbon fiberden üreten firma bu sayede aracın en tepe noktasını 25 kg hafifletmeyi başarmış.

Yeni arka tamponunun yan kısımlarında bulunan hava çıkışları büyütülen araca küçük bir difüzör ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi eklenmiş. Yüksek süratlerde daha iyi yol tutuş için çift katlı spoiler ile donatılan otomobilin bu süratlerde yavaşlama performansını iyileştirmek için fren sistemi de elden geçirilmiş.

Toyota ve GM


Japon devi Toyota'dan bir geri çağırma haberi daha. Üretici, motor kontrol modülünde meydana gelebilecek arızalardan ötürü yaklaşık A.B.D. ve Kanada'da satılmış yaklaşık 1.13 milyon otomobilini geri çağırıyor.

Corolla ve Matrix modellerinin 2005 ile 2008 model yılları arasında üretilmiş, önden çekişli ve 1ZZ-FE kodlu (1.8 litre hacimli) motorla donatılmış versiyonlarını kapsayan operasyonun nedeni, motor kontrol ünitesinde zamanla meydana gelebilecek çatlakların sürüşü olumsuz etkileyebilme riski.

Oluşan çatlaklar sunucunda motor kontrol ışığı sebepsiz yere yanabilirken otomatik şanzımanlı modellerde vites geçişleri sertleşebiliyor. Motorun ilk çalışmasını yapamamasına da neden olabilen sorun araç hareket halindeyken motorun durmasına bile neden olabiliyor.

Bu operasyon dahilinde A.B.D. merkezli üretici General Motors da Toyota Matrix'in ikizi olan Pontiac Vibe modellerinden yaklaşık 200.000 adedini geri çağırdı.

Abt TT-RS


Geçtiğimiz yıl tanıtılan ve Abt tarafından 420 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilmiş olan Audi TT-RS modeline daha da güçlü bir kardeş geldi.

Power S isimli kitle birlikte turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motorun gücünü 501 beygire, torkunuysa 650 Nm'ye yükselten Abt, maksimum süratini 284 km/s'e yükselttiği aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma zamanınıysa 4 saniyeye indirmiş.

Yenilenen turbo besleme, intercooler, motor yazılımı ve egzoz sistemi sayesinde bu performans değerlerini sunabilen araç için 20 inç çaplı jant seçenekleri de bulunuyor.

Lexus RX270

Lexus, SUV modellerinden RX serisinin giriş versiyonu olarak konumlandırılan RX270'i 2010 Moskova otomobil fuarında tanıttı.

Görünümünde RX350'den bir farklılık bulunmayan aracın 2.7 litre hacimli, dört silindirli motoru 188 beygir güç, 252 Nm tork üretebiliyor.

Sadece iki tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla satılacak olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 11 saniye sürerken maksimum sürati 200 km/s.

Senner Audi A1


Audi'nin en küçük modeli A1 için modifikasyon kiti hazırlayan firmalar araçlarını birer birer tanıtıyor. Bu firmalardan ilki olan Abt, AS1 adlı aracını geçen ay tanıtırken Senner Tuning biraz daha geç fakat daha güçlü bir şekilde giriş yapıyor.

A1'in dış görünüşü için LED gündüz farlı bi-xenon far takımı, makyajlı panjur, 18 inç çaplı jantlar ve çift çıkışlı egzoz sistemi sunan firma süspansiyon sistemini de modifiye etmiş. Gövde ve iç mekan deri döşemesi için özel renk seçenekleri sunan Senner Tuning ön konsolu ısmarlama karbon fiber parçalarla kaplayabiliyor.

Şimdilik sadece 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneği için modifikasyon sunan firma, elektronik kontrol ünitesinin yenilenmesiyle 140 beygir güç, 310 Nm tork elde edebilmiş.

Lexus IS Serisi



Japon üretici Lexus, en küçük sedan serisi IS'in Avrupa pazarında satılan versiyonlarını makyajladığını açıkladı. Artık daha da sportif bir görünüme sahip olan otomobilin bütün motorları Euro 5 egzoz normlarına uygun hale getirilmiş.

Uzun ve kısa farlarının altına LED teknolojisi kullanan gündüz farları eklenen serinin ön panjur tasarımı da yenilenmiş. Stop lambaları da hafifçe makyajlanan araca yeni tasarım jantlar ve yeni gövde rengi seçenekleri eklenmiş.

F-Sport versiyonların çift parçalı ön splitter, koyulaştırılmış 18 inç çaplı jantlar, ince bagaj üstü spoiler ve yeni panjur tasarımı sunulan aracın iç mekanında da F-Sport pedal takımı, direksiyon simidi ve vites kolu sunuluyor. Bu donanımda ayrıca titanyum görünümlü kaplamalar ve koyu renkli tavan döşemesi de bulunuyor.

IS250 modeli artık sadece otomatik şanzımanla alınabilecek olan seride bu motora sahip versiyonlar eskisine oranla yaklaşık %6 daha az yakıt tüketiyor. 205 beygir güç ve 252 Nm tork üretebilen otomobilin donanımı zenginleştirilirken fiyatında bir artış olmamış.

Aileye yeni katılan IS200d, IS220d'nin yerine satılacak. Eski modelde olduğu gibi 2.2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan otomobil 148 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 10.2 saniyede ulaşan aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 5.1 litre/100 km olarak açıklandı.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Pebble Beach


İngiliz üretici Rolls-Royce'un özel üretim modellerini hazırlayan Bespoke bölümü, Yas Eagle, Shaheen ve Baynunah gibi Ortadoğu'ya yönelik modellerin ardından Pebble Beach Concours d'Elegance'ın 60. yılını kutlamak için bu organizasyona özel bir model hazırladı.

Mekanik anlamda bir yenilik barındırmayan aracın gövde rengi için özel bir lacivert kullanılırken katlanabilen tavan için de aynı renk kumaş seçilmiş. İç mekanda dikkatleri üzerine çeken krem renkli deri döşeme bagaj bölümüne de damgasını vurmuş.

Tavan mekanizmasını içerisinde bulunduran bölümü örten kapağın üzerinde bulunan tik ağacı kaplamaları bagaj zeminine de uygulayan Rolls-Royce, bu bölüme piknik için gerekli her tür eşyayı barındıran bir sandık yerleştirmiş. İç mekanda kullanılan ahşap kaplamalardan üretilen bu sandık özel üretim döner masanın üzerinde kolayca kaydırılabiliyor.

İç mekanda her koltuğun üzerine işlenmiş "Pebble Beach" armaları haricinde 60. yıl özel logoları ve kapı eşiklerinde kullanılan ışıklı armalar dikkat çekiyor. Otomobilin üretilen tek örneğini dakikalar içerisinde sattığını söyleyen Rolls-Royce araçla birlikte firmanın amblemini taşıyan deri bavul setini de müşteriye hediye etmiş.

Lotus Evora IPS


Evora'nın merakla beklenen sportif modeli S'in ardından aynı ailenin otomatik şanzımana sahip modeli IPS (Intelligent Precision Shift) de 2010 Paris otomobil fuarından önce tanıtıldı.

Standart Evora modellerinde kullanılan 280 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen 3.5 litre hacimli v6 motorla donatılmış olan otomobilde kullanılan 6 ileri vitesli otomatik şanzımanda kontrol kolu yerine orta konsolun alt kısmına serpiştirilmiş butonlar bulunuyor. Manuel modda direksiyon simidi arkasındaki kulakçıklardan da kumanda edilebilen şanzıman yeterli esneklikle birlikte etkileyici tüketim değerleri sunmakta.

Boş ağırlığı 1.436 kg olan evora IPS'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.5 saniye sürerken maksimum sürati 250 km/s olarak açıklandı. Ortalama yakıt tüketimi 8.8 litre/100 km seviyesinde kalan aracın CO2 emisyon değerleri de 208 gram/km olarak açıklandı.

Lotus Evora S


Evora'nın Cup ve Type 124 gibi pist öncelikli geliştirilen modellerinin ardından 414E isimli hibrit versiyonunu da tanıtan Lotus şimdi de aynı aracın yol öncelikli sportif bir versiyonunu sunuyor.

Siyah yan aynaları, çapları 20 inçe kadar büyüyen jant opsiyonları ve arka kısımda kullanılan daha büyük bir difüzörle diğer modellerden ayrılan otomobilde Sport paketi standart olarak sunuluyor. Sport butonuna basıldığında gaz pedalına daha çabuk yanıt veren otomobilin egzozu daha yüksek sesler çıkartırken motorun anlık maksimum devir seviyesi de artıyor. ESP'nin ayarlarını da değiştiren bu butonla birlikte daha iyi soğuma sağlayan delikli fren diskleri de aracın standart donanımına eklenmiş.

280 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen standart Evora'nın Toyota'dan alınan 3.5 litre hacimli v6 motorunu modifiye eden Lotus 350 beygir güç, 400 Nm gibi etkileyici rakamlara ulaşmış. Maksimum sürati 276 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşabilmesi 4.8 saniye sürüyor. 1.437 kg ağırlığındaki aracın ortalama yakıt tüketimi, 18 inç çaplı standart jantlarla 10 litre/100 km olarak gerçekleşirken 19 ve 20 inç çaplı jantlarla değer 10.2 litre/100 km'ye yükseliyor.

Dodge Charger Pursuit


Carbon E7, Chevrolet Caprice Police Cruiser ve Ford Taurus Police Interceptor'ın ardından bir başka Amerikan markası olan Dodge, Charger temelli polis aracını tanıttı.

Diğer araçlarda olduğu gibi güçlendirilmiş bir fren ve süspansiyon sistemine sahip olan otomobilde önde ve arkada yeni dengeleyiciler kullanılırken çelikten üretilmiş 18 inç çaplı jantlar ve polis teşkilatı için özel olan iki seviye ayarlı ESP standart donanımda sunuluyor.

İç mekanda polis bilgisayarlarının kolayca bağlanabildiği bir veri aktarma sistemi ve direksiyon kolonuna alınmış vites kolu dikkat çekerken kullanılan mavi-kırmızı lambaların tamamında LED teknolojisi kullanılarak gece görüş sistemini etkilememesi sağlanmış.

Standart olarak 3.6 litre hacimli v6 motorla donatılacak olan otomobilin bu motoru 290 beygir güç üretebilirken 5.7 litre hacimli v8 motor 360 beygir gücünde.

Ford Mondeo


Haziran ayında iç ve dış görünüşü hafifçe makyajlanan modelleri tanıtılan Mondeo'nun motor seçeneklerinin tamamı, performans verileriyle birlikte gün ışığına çıktı.

Buna göre benzinli motorların giriş ünitesi olan 1.6 litre hacimli makine 120 beygir güç üretebilecek. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araç sedan ve hatchback versiyonlarda 0'dan 100 km/s sürate 12.3 saniyede ulaşırken bu araçların maksimum süratleri 195 km/s olarak açıklandı. Station wagon için bu veriler 12.6 saniye ve 190 km/s olarak verilirken 6.8 litre/100 km'lik ortalama tüketim ve 159 gram/km'lik CO2 sanılım değerleri her iki seçenek için de aynı.

2 litre hacimli benzinli motor hala 145 beygir güç üretirken 5 ileri vitesli şanzımanını 1.6 litre hacimli kardeşiyle paylaşıyor. Sedan ve hatchback versiyonlarda 0'dan 100 km/s sürate 9.9 saniyede ulaşan bu araçların maksimum süratleri 210 km/s olarak açıklandı. Station wagon için bu veriler 10.3 saniye ve 205 km/s olarak verilirken 7.9 litre/100 km'lik ortalama tüketim ve 184 gram/km'lik CO2 sanılım değerleri her iki seçenek için de aynı. 

Aralarında 25 beygirlik güç farkı olan bu iki motorun ardından gelen turbo beslemeye sahip iki üniteyse farkı neredeyse 60 beygire yükseltiyor. 180 beygir civarında güç üretmesi beklenen turbo beslemeli 1.6 litre hacimli motorun gelişine kadar benzinli modellerde güç sıralamasının 3. sırasında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli makine bulunacak.

203 beygir güce sahip olan motor, 240 beygirlik kardeşi gibi 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılacak. Her iki motor da bütün kasa tiplerinde ortalama 7.7 litre/100 km'lik yakıt tüketim verisine imza atarken CO2 emisyonları 179 gram/km ile sınırlı kalıyor. 203 beygir gücündeki sedan ve hatchback modeller 232 km/s maksimum sürat ve 7.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına sahipken 240 beygir gücündeki kardeşleri 246 km/s ve 7.5 saniye ile en hızlı Mondeo versiyonları oluyorlar. Otomobillerin station wagon versiyonları için verilen maksimum sürat ve 0-100 km/s hızlanma verileriyse şu şekilde: 203 beygir için 227 km/s, 8.7 saniye ve 240 beygir için 7.8 saniye ve 241 km/s.

Turbo Diesel motor seçenekleri 2 litre hacimli üniteyle başlayan aracın en güçsüz modelinin verileri şu şekilde: 115 beygir güç, 6 ileri vitesli manuel şanzıman. 
Maksimum sürat: 192 km/s (Sedan ve hatchback) 187 km/s (Station wagon). 
0-100 km/s hızlanma: 11.2 saniye (Sedan ve hatchback) 11.4 saniye (Station wagon)
Ortalama tüketim, CO2 salınımı: 6.4 litre/100 km, 139 gram/km (Bütün modeller)

Turbo Diesel seçeneklerin ikincisi de 2 litre hacimli. Bu aracın 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan versiyonlarının teknik verileri şu şekilde: 

140 beygir güç, 6 ileri vitesli manuel şanzıman. 
Maksimum sürat: 210 km/s (Sedan ve hatchback) 205 km/s (Station wagon). 
0-100 km/s hızlanma: 9.5 saniye (Sedan ve hatchback) 9.8 saniye (Station wagon)
Ortalama tüketim, CO2 salınımı: 6.4 litre/100 km, 139 gram/km (Bütün modeller)

Aynı aracın 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan modeli için teknik veriler:
Maksimum sürat: 205 km/s (Sedan ve hatchback) 200 km/s (Station wagon). 
0-100 km/s hızlanma: 10.2 saniye (Sedan ve hatchback) 10.4 saniye (Station wagon)

Ortalama tüketim, CO2 salınımı: 7.2 litre/100 km, 149 gram/km (Bütün modeller)

2 litre hacimli turbo Diesel motorların tepesindeyse 163 beygir gücündeki ünite bulunuyor. Bu motorun 6 ileri vitesli manuel şanzımanlı modellerinin teknik verileri şöyle:

Maksimum sürat: 220 km/s (Sedan ve hatchback) 215 km/s (Station wagon). 
0-100 km/s hızlanma: 8.9 saniye (Sedan ve hatchback) 9.1 saniye (Station wagon)
Ortalama tüketim, CO2 salınımı: 6.4 litre/100 km, 139 gram/km (Bütün modeller)

Aynı aracın 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan modeli için teknik veriler:
Maksimum sürat: 215 km/s (Sedan ve hatchback) 210 km/s (Station wagon). 
0-100 km/s hızlanma: 9.5 saniye (Sedan ve hatchback) 9.8 saniye (Station wagon)
Ortalama tüketim, CO2 salınımı: 7.2 litre/100 km, 149 gram/km (Bütün modeller)

Turbo Diesel gamının tepesinde yer alacak olan motorsa 2.2 litre hacimli ünite. 200 beygir güç üretebilen ve sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan motorun verileri şu şekilde:
0-100 km/s hızlanma: 8.1 saniye (Sedan ve hatchback) 8.3 saniye (Station wagon)
Ortalama tüketim, CO2 salınımı: 6 litre/100 km, 159 gram/km (Bütün modeller)

26 Ağustos 2010 Perşembe

Toyota Highlander


Toyota'nın SUV modellerinden birisi olan Highlander'ın yeni nesli 2010 Moskova otomobil fuarında tanıtılacak. Eskisine oranla daha kaslı bir görünüme sahip olan aracın motor kaputunun altındaysa henüz tek bir seçenek bulunuyor.

İncelen far ve ön panjur yapısı ve şişirilmiş çamurluklarıyla eskisinden daha güçlü bir dış görünüme sahip olan aracın iç mekanında 7 kişilik oturma alanı sunuluyor. Deri döşeme ve ahşap kaplama gibi lüks donanımların sunulduğu hacimde oturan her yolcunun kendi havalandırma ızgarası bulunuyor.

Yeni nesil aracın gösterge panelinde olduğu gibi orta konsolunda da sadelik hakim. Üst kısımda bulunan iki havalandırma ızgarasının ortasına yerleştirilen renkli ekrandan yol bilgisayarının verileri görülürken daha aşağıda navigasyon-ses, havalandırma ve çekiş sisteminin kumandaları yer alıyor.

Rusya ve Ukrayna'da yaşayan müşteriler için sadece 3.5 litre hacimli benzinli motor seçeneğini sunan Toyota bu v6'dan 273 beygir güç alıyor. A.B.D. pazarında satılacak modellerinin de yakında tanıtılması beklenen aracın bu ülkede 4 ve 6 silindirli versiyonlarının yanında hibrit motor grubuyla donatılmış versiyonları iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Heico Volvo S60


Yeni Volvo S60 için görünüm ve motor performans kitleri geliştirdiğini geçtiğimiz ay duyuran Heico Sportiv, bu kitlerin resmi tanıtımlarını da yaptı.

Dış görünümü çok değişmeyen ufak modifiksyonların arasında ön tamponun alt kısmına eklenen çift parçalı splitter, arka tamponun altında bulunan difüzör ve çapları 18, 19 ve 20 inç olabilen jantlar bulunuyor. Egzoz sisteminin çıkışlarını da değiştirebilen firma ikili veya dörtlü çıkışları aksesuar listesine eklemiş.

İç mekanda da büyük bir sürprizin yaşanmadığı aracın yeni pedal takımı ve vites topuzu alümiyumdan üretilmiş.

D3 ve D5 isimli turbo Diesel motorlar için geliştirilen performans kitleri üzerinde çalışmaya devam eden Heico Sportiv, S60 2.0T modeli için sunduğu paketle turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motorun gücünü 250 beygire, torkunuysa 350 Nm'ye yükseltmiş.

İkinci olarak T6 isimli, turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli benzinli motora yönelen firma bu üniteden de 330 beygir güç, 460 Nm tork alabilmiş.

Volkswagen Fox


Volkswagen'in minik hatchback modeli Fox, yeni giriş motoruna kavuştu.

Eskisi gibi 1.2 litre hacimli olan benzinli motor artık 55 yerine 60 beygir güç üretebiliyor. 100 km mesafede ortalama 5.8 litre yakıtla yetinebilen ünite aracı 15.9 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaştırıyor. Aracın maksimum süratiyse 153 km/s olarak açıklandı.

BRABUS SV12 R iBusiness


Alman üretici BRABUS, Mercedes S600 temelli canavarı SV12 R Limousine'i geçtiğimiz sene tanıtmıştı. Bu otomobile sahip olacak kadar şanslı (ve zengin) insanların tek ihtiyaçlarının performans olmadığının bilincinde olan firma bu yıl da aynı aracın bilişim teknolojileriyle donatılmış versiyonu iBusiness'ı tanıttı.İsminden de anlaşılacağı üzere A.B.D. merkezli Apple ile ortaklaşa yürütülmüş olan proje sonrasında araç yürüyen bir multimedya merkezine dönüşmüş.

Görünüş olarak geçtiğimiz yıllarda tanıtılan modellerden büyük bir farkı bulunmayan otomobilin ön ve arka tamponlarıyla yan etekleri yenilenirken arka tamponun altına bir difüzör eklenmiş. Çapları 22 inçe kadar çıkan jantları opsiyon listesinde bulunduran aracın ön çamurluklarının arkasında da hava çıkışları açılmış.

İç mekanda istenilen renkte deri ve Alcantara kullanabilen BRABUS, kaplamalar için de değişik renkli ahşap, alüminyum ve karbon fiber seçeneklerinden oluşan geniş bir yelpaze sunuyor. Arka koltuklar için kafalık arkası televizyonlarla donatılmış olan otomobilin tavanında da büyük bir monitör bulunuyor. Şapkalığın altına yerleştirilen ve bagajdan ulaşılabilen özel bir göz içerisinde bulunan bilgisayarın verilerini gösteren bu monitör haricinde internet bağlantısı da sunuluyor.

Aracın COMMAND adlı kontrol sistemine ulaşmak için iki adet iPad sunan BRABUS, zengin müzik seçeneklerini 64 GB kapasiteli bir iPod Touch'a aktarmış. Deri ve ahşap kaplı tepsilerin üzerinde, kendilerine ait klavyeler ve sabitleyicilerle birlikte sunulan iPad ikilisi dikey veya yatay konumda tutularak sabitlenebiliyor. Arka koltukların arasında bulunan kol desteğinin içerisinde özel bir bölmesi bulunan iPod, ister aracın ses sisteminden ister sunulan iki adet kablosuz ve arka plan sesini iptal edebilen kulaklıkla dinleniyor. Otomobilin park halinde bulunduğu süre içerisinde taşınabilir elektronik donanımın tamamının içerisine koyulabileceği özel gözler de tasarlanmış.

Performans konusunda da bir sıkıntısı olmayan otomobilin çift turbo beslemeye sahip v12 motoru 750 beygir güç, 1.350 Nm tork üretebilirken maksimum torkun yürüyen aksama zarar vermemesi için değer 1.100 Nm'de elektronik olarak sınırlandırılmış. Maksimum sürati de 340 km/s'te sınırlandırılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürerken 200 km/s sürati görmek için 11.9 saniye gerekiyor.

SKN Audi RS5


Audi A5 ailesinin en güçlü üyesi RS5, Şubat ayında tanıtılmış ve sonrasında da satışa sunulmuştu. 4.2 litre hacimli v8 motorla donatılan otomobil standart haliyle 450 beygir güç üretebilirken SKN gibi modifikasyon firmalarının dokunuşlarıyla performans daha da artırılabiliyor.

Aracın gövdesi üzerinde bir değişiklik yapmayan firma, Quattro isimli dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobilin yol tutuşunu daha da iyileştirmek için kolları sıvamış. Bu bağlamda araca yüksekliği ve sertliği ayarlanabilir bir süspansiyon sistemi ekleyen SKN, jantları da 20 inç çaplı olanlarla değiştirmiş.

Motoruna aşırı besleme sistemleri uygulanmamış olan otomobil elektronik kontrol ünitesinin yeniden programlanması ve yeni egzoz sistemiyle 500 beygir güç üretebilir hale gelmiş.

Renault Latitude


İlk resmi fotoğrafları yaz başında basınla paylaşılan büyük sedan Latitude'ün üzerindeki sır perdesi, tanıtımının yapılacağı 2010 Moskova otomobil fuarı yaklaştıkça yavaş yavaş kalkıyor. Samsung SM5'in ikizi olan aracın motor seçenekleri ve ilk olarak hangi pazarlarda satışa sunulacağı da açıklandı.

4.887 mm boya, 1.832 mm ene, 1.483mm yüksekliğe ve 2.762 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin 477 litrelik bagaj hacmiyse bu büyüklükteki bir araç için biraz küçük kalmış. Stepne istenmediği hallerde 511 litre bagaj hacmi sunan aracın arka koltukları 1/3, 2/3 oranında katlanabiliyor. İkizi SM5 gibi sade bir tasarıma sahip olan otomobilin dış mekanında direksiyonel bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, LED teknolojili stoplar, panoramik cam tavan ve park yardımcı sistemi dikkat çekiyor.

İç mekanda tanıdık Renault çizgilerine sahip olan otomobilin donanımında navigasyon sistemi, 8 hava yastığı, deri döşeme, hız sabitleme sistemi, elektrik ayarlı ön koltuklar, 3 bölgeli klima, iyonizer, 10 hoparlör, bir subwoofer ve USB girişi sunan Bose marka müzik sistemi ve masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu gibi aksesuarlar standart veya opsiyonel olarak sunuluyor.

Aracın ilk etapta satılacağı pazarlar olarak Afrika, Rusya ve Ukrayna'yı açıklayan Renault, bu pazarlara dört adet motor seçeneği sunacak. Ülkemizde üretilen fakat vergi yükü nedeniyle Renault'nun yurt içi satış listesinde bulunmayan Fluence 2.0'ın 2 litre hacimli benzinli motorunu giriş seviyesinde sunan araç 139 beygir güç, 191 Nm tork üretebilen bu üniteyi Fluence'ta olduğu gibi sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunuyor. İkinci benzinli ünite olan 2.5 litre hacimli v6 üniteyi Nissan'dan alan Renault, 177 beygir güç, 233 Nm tork üretebilen bu motoru 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirmiş. Bu iki benzinli modelin ortalama yakıt tüketimi sırasıyla 8.3 ve 9.7 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Turbo Diesel motor seçeneklerini Laguna ile paylaşan otomobilin 2 litre hacimli Diesel modeli 150 ve 175 beygir gücünde iki versiyona sahip. İlk seçeneği 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak olan otomobilin 175 beygir gücündeki versiyonuysa 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olacak. 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motoru 240 beygir güç üretebilen Latitude, bu versiyonda da 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanıma almış.

En büyük hacimli motoru 3.5 litre hacimli v6 benzinli ünite olan otomobil 3 litre hacimli turbo Diesel motorda olduğu gibi 240 beygir güç üretirken otomatik şanzımanını da mazot yakan kardeşiyle paylaşıyor.

BRABUS SLS AMG


Mercedes'in martı kanatlı süperspor otomobili SLS AMG'yi modifiye eden üreticiler kervanına Alman BRABUS da katıldı. Henüz motor üzerinde bir değişiklik sunmayan üretici otomobilin görünümü de hafifçe makyajlamış.

Tamamı karbon fiberden oluşan bir gövde kitiyle donatılan aracın ön tamponunun altında bulunan splitter, ön panjur yanlarında bulunan hava girişlerinin çevresi, yanlarda bulunan hava çıkışlarının çerçevesi ve arka tamponun alt kısmında bulunan difözör yenilenen parçalar arasında yerlerini alırken yeni jantlar önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı.

Yenilenen süspansiyon sistemi yükseklik ve sertlik ayarlı olan araç standart halinden 40 mm daha alçak bir hale getirilebilirken kasis geçişlerinde yükseklik orijinal durumda olduğundan 50 mm daha fazla olabiliyor. Titanyumdan üretilen yeni egzoz sistemi standart egzoza oranla %40 daha hafifken motor gücünü de 10 beygir artırıyor. Fren sistemi de elden geçirilen otomobilin egzoz ses seviyesi kademeli olarak ayarlanabiliyor.

İç mekanında baklava desenli deri ve Alcantara kaplamalarla dikkat çeken otomobilin dikiş ipliklerinin renkleri müşteriye özel olarak belirlenebiliyor. Kapı eşiklerinde ışıklandırmalı BRABUS logoları dikkat çekerken orta konsolu çevreleyen kaplama üzerine de mavi ambiyans ışıkları eklenebiliyor.

25 Ağustos 2010 Çarşamba

Volkswagen Cup-Scirocco R


Volkswagen, sportif hatchback modeli Scirocco R'ın ralli versiyonu olan Cup-Scirocco R'ı tanıttı. Sıkıştırılmış doğalgazla çalışan otomobil bu sayede CO2 emisyon değerlerini %80 oranında düşürebiliyor.

WRC'nin Almanya ayağı sırasında yapılan tanıtım boyunca Nasser Al-Attiyah ve İspanya'nın ünlü ralli pilotlarından Carlos Sainz tarafından kullanılan otomobilin 2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 275 beygir güç üretebiliyor.

Hatırlayacağınız gibi bu otomobilin temellerini oluşturan Scirocco Cup, geçtiğimiz sene Polo Cup'ın yerine pistlere sürülmüştü.

Honda Jazz Hybrid

İlk seri üretim B sınıfı hibrit için geri sayım başladı. 2010 Paris otomobil fuarında tanıtılacak olan Honda Jazz Hybrid'in üzerindeki sır perdesi yavaş yavaş kaldırılıyor.

Ön ve arka tamponlarıyla birlikte ön panjuru da makyajlanan aracın far ve stoplarının renkleri açılırken bagaj kapağının üzerine krom bir şerit yerleştirilmiş. İç mekanında koyu renkli bir panel ve mavi aydınlatmalar kullanılan aracın donanımına açık yeşil gövde rengi de eklenmiş.

Honda Insight'ın hibrit sistemine sahip olan aracın 1.3 litre hacimli benzinli motoru 98 beygir güç üretirken elektrik motoru 13 beygirle içten yanmalı kardeşine destek oluyor. Paralel hibrit sistemiyle donatılan araç düşük süratlerde tamamen elektrik gücüyle hareket edebiliyor.

Donanımında, (Yorumlarda görüleceği üzere aksini kanıtlayabilsek de) Avrupa pazarı için ilk defa deri döşeme de sunacak olan otomobilin şanzımanıysa sürekli değişken oranlı (CVT) bir otomatik.

Hyundai RB


Hyundai, Nisan ayında tanıttığı ve ülkemizde Accent adıyla bilinen Verna'nın sportif görünümlü bir versiyonunun konsept halini 2010 Moskova otomobil fuarında sergileyeceğini açıkladı.

Daha sportif bir hal alan ön ve arka tamponlarla birlikte yeni kaput, farlar ve "L" şekilli sis farlarına sahip olan otomobilin egzoz çıkışları da büyütülerek arka tamponun iki yanına alınmış. Yeni jantlarla sunulan otomobilin Rusya'da üretileceği de açıklandı.

1.3 ve 1.6 litre hacimli iki adet benzinli motor seçeneğine sahip olan otomobilin küçük hacimli motoru 107 beygir güç, 135 Nm tork üretebilirken büyük ünite 124 beygir güç, 156 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan otomobillerin opsiyon listesinde 4 ileri vitesli otomatik şanzıman da bulunacak.

Chevrolet Orlando


Chevrolet'nin Avrupa pazarını hedef alan MPV modeli Orlando tanıtıldı. İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan aracın ilk motor seçenekleriyse artık biliniyor.

Şişkin çamurluklar ve dar cam alanlarıyla son yılların tasarım modasına uyan Orlando'nun iç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmış olmasa da yapılan açıklamada araç içerisinde birçok saklama gözü ve Corvette'ten esinlenilen simetrik bir konsol bulunduğu belirtiliyor. Mavi ambiyans aydınlatmasına sahip olduğu açıklanan araç 3 koltuk sırasıyla 7 kişilik oturma kapasitesi sunabiliyor.

Motor seçenekleri de açıklanan aracın benzinli ünitesi 1.8 litre hacimli ve 141 beygir gücündeyken 2 litre hacimli turbo Diesel motorunun 131 ve 163 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunacak.