10 Nisan 2010 Cumartesi
BYD S6
Lexus RX serisinin ilk nesil modellerinin bir kopyası gibi duran bu araç aslında Çin merkezli üretici BYD'nin yeni SUV modeli S6.
Tasarımını nereden aldığını gizlemeyen aracın motor seçenekleri arasında 2 ve 2.4 litre hacimli benzinli üniteler bulunuyor.
150.000 Yuan (16.400 Euro) başlangıç fiyatına sahip olan aracın donanımları arasında navigasyon sistemi, geri görüş kamerası ve anahtarsız motor çalıştırma sistemi bulunuyor.
ARKYM BMW M3
A.B.D. merkezli modifikasyon firması ARKYM, BMW M3 için geliştirdiği aerodinamik gövde kitini tanıttı.
Tamamı karbon fiberden üretilen parçalar ön tampon altı splitter, bagaj kapağı üstünde spoiler ve arka tampon altı difüzörden oluşuyor.
Bu parçaların yanında yenilenen yan etekler, modifiye edilen fren sistemi, 19 inç çaplı jantlar ve alçaltılan süspansiyon sistemi dikkat çeken diğer unsurlar.
SPI Nissan GT-R Super Silver
Switzer Performance Innovation mühendisleri Porsche 911 Turbo'nun ardından Nissan GT-R modeli için de P800 adlı bir modifikasyon kiti hazırladı.
Karbon seramik fren sistemiyle donatılan otomobilin süspansiyon sistemi de sertlik ve yükseklik ayarı sunuyor.
Arkada bulunan, açısı araylanabilen dev spoiler ve bagaj kapağı karbon fiberden üretilen otomobilde daha geniş bir difüzör, yeni bir egzoz istemi ve yarış koltukları kullanılmış.
Standart modelden 91 kg daha hafif olan aracın 3.8 litre hacimli v6 motoru yeni intercooler ve turbo beslemelerle donatılmış. Elektronik kontrol ünitesi de yeniden programlanan motor 800 beygir güç, 952 Nm tork üretebilir hale gelmiş.
Chevrolet Camaro
Ford Mustang'in 3.7 litre hacimli v6 motorunun gücü 305 beygire ulaşınca Chevrolet, Mustang'in doğrudan rakibi Camaro modelinin 3.6 litre hacimli motorunu modifiye etme ihtiyacı duydu. Alışıldık şekilde yapılmayan bu modifikasyon işlemi aslında modifikasyon olarak bile adlandırılamaz zira Chevrolet'nin yaptığı tek şey motorunu SAE'ye onaylatmak olmuş.
Bu onay sonucunda 3.6 litre hacimli v6 motorun gücü 312 beygire, torkuysa 377 Nm'ye yükselmiş. Gücü Mustang motorununkinden fazla olan motorun torkuysa 381 Nm'nin altında kalmış.
2011 Camaro modellerinin tamamında Synergy adlı yeşil renk 325 Dolar farkla alınabilecek. Bunun yanında göze çarpan en büyük yeniliği sürüş bilgilerini ön cama yansıtma sistemi Head-up Display (HUD) oluşturuyor. Sürücünün gözlerini yoldan ayırmamasına yardımcı olan bu sistem radyo bilgilerinden seçilen vitese, aracın süratinden hangi sinyalin yandığına kadar birçok bilgi sunabiliyor.
9 Nisan 2010 Cuma
Volkswagen Touran
Alman üretici Volkswagen kompakt MPV modeli Touran'ın yenilenen modellerini basına tanıttı.
Dışa tasarımı diğer Volkswagen modellerinden izler taşıyan aracın genel hatlarındaysa önemli bir değişme bulunmuyor.
Aracın iç mekanı da Volkswagen ailesinin diğer modellerinden alınmış gibi duruyor. Özellikle Golf ve Polo'nun tasarımından etkilendiği belli olan ön konsolda sunulan malzemeler de hatchback kardeşlerininkiyle aynı.
Bir önceki modelde sunulan otomatik park etme sistemi yeni araçlarda da sunulurken bi-xenon farlarla donatılan araçlarda ışık şiddetini sürekli olarak ayarlayabilen sistem standart olarak sunulmakta.
Hava sürtünme katsayısı 0.29 Cx'e düşürülen aracın bagaj hacmi, 5 koltuk konfigürasyonuyla 695 litreyken arka koltukların tamamı söküldüğünde hacim 1.989 litreye ulaşıyor.
Araçta sunulan sekiz motor seçeneğinin tamamında turbo besleme bulunuyor. Aileye yeni katılan 1.2 litre hacimli TSI motor 105 beygir güç, 175 Nm tork üretebilirken ortalama yakıt tüketim değeri 6.4 litre/100 km olarak açıklanıyor. Aynı aracın BlueMotion versiyonunda tüketim 5.9 litre/100 km'ye düşüyor.
1.4 litre hacimli TSI motorun 140 ve 170 beygir güç üretebilen modelleri bulunurken güçlü versiyon 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanı (DSG) standart donanımda sunuyor.
Sınıfında tek olan doğal gazlı model EcoFuel 100 km mesafede 4.7 kg CNG tüketirken DSG ile bu tüketim ortalaması 4.6 kg/100 km'ye gerilemekte.
Turbo Diesel motor ailesi, eski motor ailesiyle eş güçler sunsa da tüketim değerlerinde ciddi düşüşler kaydedilmiş.
TDI motor ailesinin giriş versiyonu olan 1.6 litre hacimli motor 90 beygir güç üretirken ortalama yakıt tüketimi 5.1 litre/100 km olarak açıklanıyor.
Aynı motorun 105 beygir güç üretebilen versiyonu DSG veya BlueMotion teknolojisiyle sipariş edilebiliyor (6 ileri vitesli manüel şanzımanla birlikte). BlueMotion versiyonlarında ortalama yakıt tüketimi 4.6 litre/100 km'ye kadar gerilemiş.
TDI ailesinin en güçlü motorları yine 2 litre hacimli. 140 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip olan bu motorun daha güçlü olan versiyonunda 6 ileri vitesli DSG standart olarak sunulurken aynı şanzıman 140 beygir güç sunan araçta opsiyonel olarak alınabiliyor.
105 beygir gücündeki TDI gibi 140 beygir güç üreten model de BlueMotion seçeneğine sahip olacak. 2010 yılının sonuna doğru piyasaya çıkacak olan bu modelin ortalama yakıt tüketimi 4.8 litre/100 km olarak açıklandı.
Standart olarak yarı otomatik şanzımana sahip olan modeller dışında kalan bütün versiyonlarda 6 ileri vitesli manüel şanzıman bulunuyor.
Ford Focus RS MP350
Focus RS500'ün 500 adetlik sınırlı üretiminin tamamının 12 saat içinde satılması sonrasında bu otomobil için talebin ne derece yüksek olduğu bir kere daha görülmüş oldu. Ford tarafından verilen garantiyi etkilemeyen modifikasyon çalışması TÜV tarafından da onaylanmış.
Görünümünde, yan kısımda bulunan sticker ve siyah renkli jantlar dışında bir değişiklik bulunmayan aracın turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 350 beygir güç, 460 Nm tork üretebilmekte. Hava emiş yolları genişletilen, egzoz sistemi yenilenen ve elektronik kontrol ünitesi yeniden programlanan motor yeni bir intercooler ve benzin pompasıyla donatılmış.
Modifikasyonlar sonrasında maksimum sürati 265 km/s'e ulaşan aracın 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate ulaşması 5.4 saniye sürmekte. Aracın 0'dan 160 km/s sürate ulaşmasıysa 12.2 saniyede tamamlanmakta.
Mountune Ford Fiesta 140
Son zamanlarda sayıları artan aşırı beslemeli motorlar modifikasyon firmalarının da favorileri arasında. Basit bir yazılım modifikasyonuyla ciddi güç artışı sağlanabilen bu tip motorlar yüzünden firmaların atmosferik emişli motorlara olan ilgisi de azaldı. Azalan ilgi nedeniyle pazarda boşluklar oluştuğunu fark eden firmalarsa bu tip motorlara sahip otomobiller için modifikasyon kitleri geliştirmeye devam ediyor.
İngiltere merkezli Mountune Performance, diğer birçok modifikasyon firmasının atladığı önemli bir detay olan fabrika garantisini müşterilerine sunuyor. Kendi geliştirdiği parçalara 12 ay veya 12.000 mil (19.248 km) garanti veren firma, Ford'un verdiği fabrika garantisini de bozmuyor.
Haberimize konuk olan Fiesta'da kullanılan 1.6 litre hacimli benzinli motorun elektronik kontrol ünitesi modifiye edilirken hava emiş yolları ve egzoz sistemi de elden geçirilmiş. Geliştirmeler sonucunda 140 beygir güç, 170 Nm tork üretebilen motor, aracı 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 7.9 saniyede ulaştırabiliyor.
Aerodinamik gövde kitinde ön tampon altı etekler, yan etekler ve yenilenen tasarımlı arka tampon bulunan araç standart modelde kullanılandan daha büyük bir arka spoiler ile donatılmış.
Opsiyonel donanımda sunulan 17 inç çaplı jantlar standart jantlara göre 2 kg'lık ağırlık tasarrufu sağlarken görünümü değiştiren donanımlar arasında renkli yan ayna muhafazaları ve aracın yan kısmı için tasarlanan çıkartmalar bulunuyor.
Chevrolet Camaro Indianapolis 500 Pace Car Limited Edition
Chevrolet, 2009 yılında tanıtılan ve Indianapolis 500 organizasyonunda Pace Car görevi görecek olan Camaro modelinin replikasını sınırlı sayıda üreteceğini açıkladı.
Ek ışıklandırma sistemi dışında yarışta kullanılan araçtan bir farkı bulunmayan otomobilde Camaro'nun 2SS ve RS paketlerinin birleşimi olarak görülebilecek donanımlar sunulmakta.
Turuncu renkli aracın üzerinde bulunan çift beyaz şerit iç mekanda da devam ederken kapılarda, ön çamurlukların arka kısımlarında ve ön koltukların kafalıklarında Indianapolis 500 logoları bulunuyor.
Motor üst kapağı da turuncuya boyanan araçta 20 inç çaplı jantlar, turuncu ön panjur, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 400 beygir güç üretebilen 6.2 litre hacimli v8 motor standart olarak sunuluyor.
Sadece 200 örneği üretilecek olan otomobilin 41.950 Dolar olarak açıklanan A.B.D. fiyatı, standart bir Camaro 2SS'in fiyatının 33.945 Dolar olduğu bir ülke için oldukça yüksek.
MTM R8 GT3-2
Audi R8'in v8 motorla donatılmış modeline sahip olup v10 motorlu versiyonun performansına sahip olmak isteyen müşteriler için artık yeni bir seçenek var: MTM R8 GT3-2.
Lamborghini'nin, Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni modelinde yaptığı gibi önden çekiş özelliği iptal edilen otomobil, yollara çıkma izni bulunan tek arkadan itişli güncel Audi modeli olma özelliğini taşıyor.
Tamamı karbon fiberden üretilmiş olan ön spoiler, yan etekler ve büyük arka spoiler aracın aerodinamik modifikasyonunu oluştururken yol tutuşun iyileştirilmesi için 20 inç çaplı jantlar yeni süspansiyon sistemiyle birlikte kullanılmış. Fren sistemi de modifiye edilen otomobilin ön aksında kullanılan 380 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.
Dışarıdan bakıldığında karbon fiber süslemeleriyle dikkat çeken 4.2 litre hacimli v8 motor kompresör besleme yardımıyla 560 beygir güç, 580 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 317 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.9 saniye sürüyor.
8 Nisan 2010 Perşembe
Audi A3
Audi, makyajlı TT ve Q7'nin yeni motor seçeneklerinin ardından 2008 yılında yeni bir görünüme kavuşan A3'ün hafifçe makyajlanmış modellerini tanıttı.
Otomobil üzerinde yapılan değişiklikleri fark etmek için, TT makyajında olduğu gibi oldukça dikkatli olmak gerekiyor. Donanım seviyesine göre krom aksamla şık bir görünüm yakalayan ön tampon hava girişleri ve kapı kolları dikkat çeken ilk ayrıntılar. B ve C sütunlarıyla ön panjurda siyah boya dikkat çekerken arka kısımdaki yenilikler genişletilmiş egzoz çıkışları ve yeni bir difözörle sınırlı. Aracın iki ve üç kapılı modellerinde karartılmış stop lambaları kullanılarak farklılık yaratılırken aynalar daha aerodinamik bir hale getirilmiş.
Yapılan değişiklikler iç mekanda da göze batmayan tarzda. Opsiyonel donanımda sunulan direksiyon simidinin tasarımı yenilenip alt kısmı düzleştirilirken S-Tronic şanzımanın vites kolu da makyajlanmış. Göstergelerde gri zemin kullanmaya başlayan Audi hava üfleme kanallarının çıkışlarında ve navigasyon sisteminin çerçevesinde siyah boya kullanmış. Bunlar haricinde aracın ön konsol ve kapı içlerinde ek alüminyum kaplamalar bulunuyor.
Volcano Kırmızı, Dakota Gri, Amethyst Gri ve Scuba Mavi adı altında dört yeni gövde rengi sunan A3'e üç adet yeni jant seçeneği de eklenmiş. Bu jantların ikisi 17 inç çaplıyken birisi 18 inç çapında.
Süspansiyon sistemi de modifiye edilen aracın 140 beygir ve üstü güç üretebilen modellerinde elektromanyetik olarak ayarlanabilen süspansiyon sistemi sunulmakta. Normalden 15 mm alçak olan bu sistem yeterli gelmezse 25 mm daha alçak olan sportif sistem de alınabiliyor.
2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılan motorları da ürün gamına ekleyen Audi, bu araçla birlikte Start&Stop ve enerji geri kazanım sistemini de sunmaya başladı.
Ferrari 599 GTO
Otomobilseverlerin sabırsız bekleyişi sona erdi. İtalyan üretici Ferrari, 599 GTB Fiorano modelinin en sportif versiyonu olan GTO'yu tanıttı.
Oldukça kapsamlı bir görsel pakete sahip olan otomobilin ön tamponu yeniden tasarlanmış. Tamponun yan kısımlarında bulunana iki spoiler uzatılırken alt kısıma bir splitter eklenmiş. Ön tarafta dikkat çeken bir başka parçaysa yenilenen motor kaputu. Üzerine ek hava çıkışları açılan kaputun tasarımı da daha aerodinamik bir hale getirilmiş.
Yan kısımda genişleyen yan etekler ve bunların altına eklenen deflektörler dikkat çekerken arka çamurluk önünde yer alan fren soğutma yarıkları da genişlemiş. Siyaha boyalı 20 inç çaplı jantlar bu modele özgüyken aynalarla birlikte tavanın tamamı mat siyaha boyanmış.
Aracın görsel ve aerodinamik modifikasyonu arka kısımda da devam etmiş. Kenarlarına ek hava çıkışları yerleştirilen tamponun altında bulunan difüzör standart modelinkinden daha büyük. Bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler de standart modelinkinden büyük tasarlanırken aracın üzerinde bulunan bütün hava giriş ve çıkışları rahatlıkla görülebilen tellerle korunmuş.
İç mekanı da oldukça sportif görünen otomobil yeni yarış koltuklarıyla donatılırken karbon fiber kaplamalar ve Alcantara döşemeler direksiyon simidi dahil birçok noktada kullanılmış.
Değişen parçaların büyük çoğunluğunun karbon fiberden üretilmiş olması otomobilin ağırlığının 1.495 kg'a inmesini sağlamış. Yapılan aerodinamik modifikasyonlar sonucunda araç, 200 km/s hızla yol alırken üzerine uygulanan yere bastırma gücü 144 kg'a ulaşmış.
Fren sistemi de modifiye edilen aracın karbon seramik fren diskleri önde 398, arkadaysa 360 mm çaplı. Jantlarının iç kısmında, Formula 1'de 2010 yılında kullanımı yasaklanan soğutucu kapaklar bulunan otomobilin 100 km/s süratten durağan hale geçmesi için 32.5 metrenin yeterli olduğu açıklandı.
Geliştirmelerden payını alan bir başka yerse süspansiyon sistemi olmuş. Ferrari'nin, yol şartlarına göre kendi ayarlarını sürekli değiştiren süspansiyon sisteminin ikinci nesline sahip olan otomobilde yeni bir çekiş kontrol sistemi de bulunuyor. Ayrıca aracın elektronik donanımları arasına sanal yarış mühendisi adlı bir yazılım da eklenmiş. Araçtan topladığı bilgileri eşzamanlı olarak sürücüye ileten yazılım bu sayede sürüş performansının sürekli artırılmasını sağlıyor.
Şimdi gelelim otomobilin asıl önemli kısmına, yani motoruna. 6 litre hacim sunan v12 motoru 670 beygir güç, 620 Nm tork sunabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.35 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürati 335 km/s olarak açıklanan otomobil bu sayede Ferrari tarihinde üretilmiş en hızlı seri üretim yol otomobili ünvanını elde ediyor.
Audi Q7
Alman üretici Audi, büyük SUV modeli Q7'nin motor seçeneklerini zenginleştirirken 8 ileri vitesli otomatik şanzımanını da tanıttı.
S4 modelinde de görev yapan turbo beslemeli ve 3 litre hacimli v6 motoru iki değişik güç seviyesiyle sunan Audi, ilk seviyede 272 beygir güç, 400 Nm torka ulaşırken ikinci etapta, S4 modelinde sunulan 333 beygir güç ve 440 Nm tork değerleri yakalanmış. İlk seçenek 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşırken araca 222 km/s maksimum sürat sağlıyor. Güçlü motor versiyonuysa aracın maksimum süratini 243 km/s'e çıkarırken 0-100 km/s hızlanma 6.9 saniyede tamamlanıyor. Araçlarda adaptif pnömatik süspansiyon opsiyonu tercih edilirse maksimum süratler sırasıyla 225 ve 245 km/s'e yükseliyor.
Ülkemizde satılan Q7 modelleri arasında en çok tercih edilen motor versiyonu olan 3 litre hacimli turbo Diesel ünite de yenilendi. 240 beygir güç ve 550 Nm tork değerinde bir değişiklik olmayan motor eskisinden 20 kg daha hafif. Ortalama yakıt tüketim değeri %19'luk bir azalmayla 7.4 litre/100 km'ye inerken CO2 emisyon değerleri kilometre başına 195 grama gerilemiş. Bu düşük değerlerin yakalanmasındaki asıl etkense Start&Stop sisteminin kullanılması olmuş. Maksimum sürati 215 km/s olarak açıklanan bu model 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabiliyor.
4.2 litre hacimli v8 TDI motor üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında bu üniteyle donatılan Q7 modellerinin ortalama yakıt tüketimleri 100 km mesafede 9.2 litreye düşürülmüş.
Motor seçeneklerinin yanında 8 ileri vitesli otomatik şanzımanını da tanıtan Audi bu şanzımanı bütün v6 ve v8 motorlu modellerinde standart olarak sunacağını da açıkladı. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın temelleri üzerine geliştirilen yeni ünite Drive ve Sport modları ile Tiptronic fonksiyonuna sahip.
Audi TT
Audi TT'nin ikinici nesil modelleri dört yıllık üretimin ardından makyajlandı. Sadece dikkatli gözler tarafından fark edilebilen hafif makyaj operasyonuyla birlikte motor seçeneklerinde de çeşitli iyileştirmeler yapılmış.
Aracın dış mekanında dikkat çeken unsurların başında LED gündüz farlarıyla donatılmış olması geliyor. Tampon tasarımı yenilenip daha sportif bir görünüme kavuşturulurken ön panjur da bu tasarıma uyum sağlamak için makyajlanmış.
Arka kısımda çapları büyüyen egzoz çıkışları dikkat çekerken tamponun alt kısmına bir difüzör eklenmiş. Tampon tasarımlarının yenilenmesiyle boyu 7 mm uzayan araç artık 4.187 mm uzunluğa sahip.
Scuba mavi, Olong gri, Volcano kırmızı ve Dakota gri adlı yeni renk seçenekleri de piyasaya sürülen otomobilin Dakota Gri adlı renk seçeneği sadece S-Line paketiyle alınabiliyor.
İç mekanda sunulan yeni renk seçenekleriyse Nougat kahverengi, Titanium gri ve Garnet kırmızı olarak adlandırılırken konsol ve kapı içlerinde bulunan kaplamalarda küçük tasarım değişiklikleri yapılmış.
2 litre hacimli TFSI motoru 200 beygir yerine 211 beygir güç üreten otomobilin 1.8 litre hacimli TFSI (160 beygir) ve 2 litre hacimli TDI (170 beygir) motoru aynı güç seviyelerini korusa da yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarında düşüş gerçekleşmiş. TT-S ve TT-RS modellerinin motorlarındaysa açıklanan bir modifikasyon yok.
7 Nisan 2010 Çarşamba
Dodge Viper SRT10 Final Edition
İşte ikinci nesil Dodge Viper'ın son örnekleri. Final Edition adıyla satılacak olan bu araçlardan 20 adedi coupé, 18 adedi roadster ve 12 adedi ACR olmak üzere toplam 50 adet üretilecek.
Füme rengiyle dikkat çeken Final Edition modellerinin gövdelerini boydan boya geçen siyah şeridin iki tarafında bulunan kırmızı çerçeve aracın içerisinde de kullanılmış. Göstergelerin çevreleri ve siyah deri döşemeye sahip koltukların dikişleri kırmızı olan aracın fren kaliperleri de bu renge boyanmış.
Ön cam çerçeveleri ve tavanları siyaha boyanan otomobillerin jantları da füme renkli. Coupé ve roadster modellerde altı kollu olan jantlar ACR modelinde 5 kollu olarak sunulmakta.
İç mekanında araca özel paspaslar dikkat çekerken hem iç hem de dış mekanda bulunan plakalar otomobilin sınırlı seride üretilen kaçıncı araç olduğunu belirtiyor.
8.4 litre hacimli v10 motorunda bir değişiklik yapılmayan Viper modelleri 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 4 saniyenin altında ulaşabilirken 0-160-0 egzersizini 11 saniyede tamamlayabiliyor. 600 beygir güç, 760 Nm tork üretebilen motor sayesinde araçların tamamı 325 km/s sürate ulaşabiliyor.
Sportec 911 Turbo SP580
9ff'in Porsche 911 Turbo temelli modifikasyon çalışmaları arasında en güçlüsü olan DR700'ü tanıtmasından bir hafta sonra Sportec, aynı aracı temel alan giriş kitini müşterilerin beğenisine sundu.
Oldukça sade bir gövde modifikasyonu geçiren aracın ön tamponunun altına bir splitter eklenirken yan etekler daha sportif bir görünüm kazanmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arka kısmında, standart modelinkinden daha büyük boyutlu bir spoiler bulunuyor.
Opsiyonel donanımda bulunan karbon fiber kitinde sunulan yan ayna korumaları, hava emiş kanallarının girişleri ve arka spoiler karbon fiberden üretilmiş.
İç mekanda yarış koltuklarıyla dikkat çeken aracın pedal takımı da alüminyumdan üretilmiş.
Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli Boxer motorunun elektronik kontrol ünitesi yeniden programlanan otomobil artık 580 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşırken 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 10.3 saniye sürüyor.
Maksimum sürati 323 km/s olarak açıklanan otomobilin frenleri de bu tip hızlarla mücadele edebilmesi için modifiye edilmiş. Ön aksta görev yapan fren kaliperleri 6 pistonluyken arka kaliperler 4 pistonlu.
Süspansiyon sistemi de modifiye edilen otomobil artık yere 20 mm daha yakın.
Vauxhall Astra VXR Arctic Edition
Yeni Astra'nın beş kapılı hatchback modelleri satışta olsalar da diğer gövde seçenekleri için bir süre daha beklememiz gerekiyor. Bu bekleme süresini en iyi şekilde değerlendirmek isteyen Vauxhall, en güçlü Astra modeli olan VXR için özel bir donanım paketi sunmaya başladı.
Sadece beyaz gövde rengiyle sunulacak olan aracın tavanı, ön panjuru, 19 inç çaplı jantları, bagaj cıtası ve ayna korumaları siyaha boyanırken fren kaliperleri mavi renkte bırakılmış. 920 Sterlin farkla panoramik ön camla donatılabilen aracın yan ve arka camlarına ek karartma uygulanmış. İç mekandaysa en önemli değişiklik olarak ısıtmalı ve deri kaplı Recaro marka ön koltuklar gösterilebilir.
Otomobilin motor veya süspansiyon sistemindeyse bir değişiklik bulunmuyor. Lotus'un yardımlarıyla geliştirilen süspansiyon sistemi araç için en iyi yol tutuşu sağlarken turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor 240 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor.
1.965 Sterlin değerindeki ekipmanı sadece 720 Sterline sunan aracın fiyatı 23.595 Sterlin olarak açıklandı. Bu özel donanım seçeneğine sahip olacak araç sayısıysa 500 adetle sınırlı.
Nissan
Japon üretici Nissan sadece Japonya pazarını kapsayan bir geri çağırma operasyonuna girişti.
Hatalı üretilmiş olması muhtemel gaz pedalı nedeniyle başlatılan operasyon yaklaşık 25.000 otomobili kapsamakta.
Nisan 1998 - Nisan 2002 tarihleri arasında üretilen Cefiro, Sunny, Primera, Bluebird ve Tino modellerinde ortaya çıkma ihtimali bulunan problem bir kazaya sebep olmuş.
Gaz pedalı bırakıldığında nötr konuma dönmek için zaman alması nedeniyle özellikle orta süratli kullanımda sorun teşkil eden problem nedeniyle yapılan organizasyon son iki ayda Nissan'ın duyurduğu üçüncü geri çağırma oldu.
Hatırlayacağınız gibi Mart ayında, çoğu A.B.D. pazarında satılan yaklaşık 540.000 aracını geri çağırmış olan firma geçtiğimiz hafta da yine aynı pazarda satılan üç modelini servislere çağırmıştı.
Tino modeli ülkemizde Almera Tino adıyla satılmışken Cefiro, hem Maxima hem de Infiniti l30 adıyla yollarımızda dolaşmakta.
Subaru Impreza WRX Club Spec 10
Pasifik Okyanusu'nun doğusunda Impreza WRX'in makyajlı modelleri tanıtılırken batısında eski modelin yeni bir versiyonu satışa sunuldu.
Avustralya pazarına özel bir model olan Club Spec 10, ön tamponunun altında bulunan splitter, 17 inç çaplı, Enkei marka jantları, "Club Spec 10" logoları, modifiye edilen süspansiyon sistemi ve dengeleyici elemanlarıyla standart modelden ayrılıyor. Aracın motorundaysa herhangi bir değişiklik yapılmamış.
Sadece 250 örneği üretilecek olan otomobilin standart donanımında deri koltuklar, navigasyon sistemi ve sunroof bulunacak. Siyah, beyaz ve mavi renklerde sunulacak olan otomobilin fiyatıysa 49.990 Avustralya Doları (Yaklaşık 70.000 TL).
6 Nisan 2010 Salı
VÄTH G 55 AMG
Arazi kabiliyeti ve lüksüyle Mercedes'in ürün gamında özel bir yere sahip olan G Serisinin en sportif modeli G 55 AMG, VÄTH sayesinde artık daha da güçlü.
Geniş bir makyaj operasyonu geçiren aracın ön tamponu yeniden tasarlanırken ek hava girişleri ve birbirinden ayrı dört adet sis farı bu parça üzerine yerleştirilmiş. Farların alt kısmına LED gündüz farları eklenirken yenilenmiş motor kaputu üzerinde büyük bir hava girişi açılmış.
Yan kısımda krom basamaklar ve karartılmış camlar dikkat çekerken egzoz sisteminin çiftli çıkışları arka tekerleklerin hemen önüne yerleştirilmiş.
Arka tarafa baktığımızda özel yapım stepne muhafazası, karartılmış stoplar ve yeniden tasarlanan tampon dikkat çekerken tavana eklenen spoiler ilginç bir donanım olmuş.
Yol tutuşun iyileşmesi için süspansiyon sistemi sertleştirilen araç 22 inç çaplı jantlarla donatılmış. Yeni süspansiyon sisteminin yüksekliği de ayarlanabilirken minimum yükseklik standart G 55 AMG modelininkinden 35 mm daha az.
İç kısımda karbon fiber kaplamalarla deri ve Alcantara döşemeler dikkat çekerken yeni bir gösterge tablosu ve eğlence sistemi isteğe bağlı olarak sunulan donanımlar arasında yerlerini alıyor.
Aracın motoruysa modifikasyondan kendisine düşen payı alıyor. Kompresör beslemeye sahip v8 motor 680 beygir güç, 840 Nm tork üretebiliyor. Aerodinamik özellikleri pek iç açıcı olmasa da aracın maksimum sürati 265 km/s olarak açıklanıyor.
Aston Martin Rapide
İngiliz üretici Aston Martin, şık sedan modeli Rapide ile Nürburgring 24 saat yarışına katılacak. Yarışın 2010 ayağında firmanın diğer yarış aracıysa bir v12 Vantage olacak.
Her iki araçta da FIA tarafından zorunlu olan yarış donanımları haricinde minimum seviyede modifikasyon bulunacak.
Toyota
Geri çağırma çılgınlığını başlatan Toyota'dan bir haber daha geldi. Bu seferki operasyon sadece Güney Kore pazarını kapsıyor.
A.B.D. pazarında yapılan ilk geri çağırmanın nedeni olan paspaslar bu ülkede de sorunlara neden olmuş olacak ki yeni operasyonun nedeni bu paspasların yerlerine sabitlenmesi gerekliliği olarak açıklandı.
2010 yılında üretilen Prius ve Camry ile birlikte aynı dönemde bantlarda olan Lexus ES350 modelini kapsayan geri çağırmadan 13.000 otomobil etkilenmiş.
5 Nisan 2010 Pazartesi
Mopar Ram Runner
Mopar'ın Utah'ta tanıttığı araçlar arasında PowerWagon ile birlikte bir Ram modeli daha bulunuyor. Ram Runner adlı bu araç neredeyse tamamen baştan yaratılmış.
Çamurlukları genişletilen aracın gövdesinin neredeyse her yanında güçlendirici paneller kullanılmış. Motor kaputu üzerinde ek hava girişleri bulunan aracın yedek lastiği kasa içerisine alınırken kabin bir kafesle korunmuş. Süspansiyon sistemi yeniden tasarlanan araçta bulunan amortisörler 35.5 cm strok sunarken merkezi olmayan diferansiyel kutuları aracın off-road için üretildiğini belirten ayrıntılardan.
17 inç çaplı jantlarını 35 inç çaplı lastikler kaplarken ön ve arka tamponlar arazi şartlarında maksimum performans için inceltilmiş. Ön kısmında LED teknolojisi kullanan dört sis farına sahip olan araç 5.7 litre hacimli bir v8 motorla donatılmış.
Citroën AirCross
Fransiz üretici Citroën'in Brezilya kolu bugün, Twitter üzerinden yeni modeli AirCross'un iki fotoğrafını paylaştı.
C3 Picasso temelleri üzerinde duran AirCross, hafif arazi şartlarına uyum sağlayabilecek şekilde modifiye edilmiş bir eğlence aracı.
Metal ve metal görünümlü aksamlarıyla dikkat çeken ön tampon aracın iddialı görünmesini sağlarken çamurlukların üzerinden arka tampona kadar ulaşan siyah plastik şeritler gövdeyi küçük çizilmelerden korumakta.
Yan etekleri marşpiye şeklinde hafifçe dışarıya doğru uzarken çift direkli a sütununun ön direklerinin tavan raylarının uzantısı gibi durması ilginç bir görünüm oluşturmuş.
Arka kısımda, bagaj kapağı üzerine alınan stepne dikkat çekerken daha güçlü görünen bir tasarıma sahip arka tampon üzerinde iki adet metal parça dikkat çekiyor.
Motorları hakkında henüz bir duyuru yapılmayan aracın 1.6 ve/veya 2 litre hacimli Flexfuel ünitelerle donatılacağı düşünülüyor. Flexfuel teknolojisine sahip motorlar E15 ile E85 arasında kalan her türlü benzin karışımıyla çalışabiliyorlar.
Lorinser S Serisi
Alman modifikasyon firması Lorinser, Mercedes-Benz S serisi için geliştirdiği gövde kitini tanıttı.
Yeniden tasarlanan ön tamponun yanlarından aşağıya doğru uzayan iki spoiler dikkat çekerken LED gündüz farları ve küçük splitter tampondaki diğer değişiklikleri oluşturuyor.
Yan kısımda, yenilenen yan eteklerle birlikte ön çamurlukların arkasında açılan hava yarıkları sportif görünümü pekiştirirken 21 inç çaplı jantlar yol tutuşa olumlu katkı yapıyor.
Arka kısımda, tavan ve bagaj kapağı üzerinde birer spoiler bulunurken yenilenen tamponun alt kısmında küçük bir difüzör bulunuyor. Aracın gövdesinde bulunan Mercedes yıldızları yerlerini Lorinser logolarına bırakırken egzoz çıkışları da dörtlü ve kare şeklinde tasarlanmış.
Rapier SL-C
A.B.D. merkezli üretici Rapier, süperspor otomobili SL-C'yi (Superlight Coupé) tanıttı.
Arkaya doğru açılan motor kaputu ve Mclaren MP4-12C'yi andıran kapı açılma stiliyle dikkat çekici bir görünüme sahip olan otomobilin hem iç, hem de dış mekanı müşteri tarafından şekillendirilebiliyor.
GM raflarından alınan üç motor seçeneğine sahip olan otomobilde kullanılan en güçsüz motor 480 beygir güç üretebilen 6.2 litre hacimli v8. 7 litre hacimli v8 motoru 505 beygir güç üretebilen otomobilin kompresör beslemeyle donatılmış 6.2 litre hacimli v8 motoruysa 640 beygir gücünde.
Tamamı 6 ileri vitesli manüel şanzıman kullanan araçlardan en güçlüsü sadece 1.100 kg ağırlığı sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşırken maksimum sürati 355 km/s olarak açıklandı.
Fren sisteminde 330 mm çaplı disklerle 6 pistonlu kaliperler eşleştirilen aracın başlangıç fiyatıysa 179.000 Dolar olarak açıklandı.
Mopar The General
İşte Mopar'ın, Trail Boss ve J7 ile birlikte tanıttığı Jeep Wrangler temelli üçüncü konsepti: The General.
Temel olarak 2009 model bir Wrangler kullanan aracın kaput ve stepne kılıfında özel logolar bulunurken çamurluklar genişletilmiş. Mopar mavisi adlı özel renge boyanan aracın ön ve arka tamponları arazi kullanımı için kısaltılırken hem önde hem de arkada bulunan koruma barları güçlü bir görünüm de sunuyor.
Karter koruması uygulanmasının ardından süspansiyon sisteminin yüksekliği 11.5 cm artırılırken 37 inç çaplı lastiklerin havasının kolayca indirilebilmesi için özel supaplar kullanılmış.
Yarım kapı kitiyle birlikte görüşü de iyileşen 1.820 kg ağırlığındaki aracın 3.7 litre hacimli v6 motoru otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.
Ram PowerWagon
Mopar tarafından Ram pick up temelleri üzerine üretilmiş bir konsept olan PowerWagon, markanın ne kadar yaratıcı olduğunu gösteren araçlardan birisi.
Ram 1500 modelinin arka süspansiyon elemanlarına sahip olan aracın süspansiyon sistemi 10 cm yükseltilirken off-road kabiliyetinin artması için 17 inç çaplı jantların etrafına 40 inç çaplı jantlar sarılmış.
Ön ve arkada arazi kullanımı odaklı, kısaltılmış tamponlarla dikkat çeken aracın yedek lastiği de alt kısımdan kasanın içerisine alınmış. Çelik yan eteklerle donatılan aracın çamurlukları ve kapı alt kısımları siyah plastikle kaplanmış.
2.955 kg ağırlığıyla hafif bir araç olmayan PowerWagon'un 5.7 litre hacimli v8 motoru 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.