10 Aralık 2010 Cuma
Shelby Code Red
Ford Mustang modelleri arasında özel bir yere sahip olan Shelby GT500, makyaj öncesi bir örneği üzerine geliştirilen bu araçla inanılmaz verilere imza atıyor.
2010 SEMA Show sırasında tanıtılan araca dışarıdan bakıldığında 20 inç çaplı jantları ve şişkin motor kaputu, içerilerde gizlenen güç hakkında ipucu vermiyor. İç mekanı da büyük yenilikler sunmayan otomobilin orta konsolu üzerinde üç adet yuvarlak gösterge bulunuyor.
Asıl değişimse motor kaputunun altında bulunuyor. Standart halinde bir kompresör beslemeye sahip olan 5.4 litre hacimli v8 motoru çift turbo beslemeyle donatan Nelson Racing Engines bu ünitenin gücünü 1.000 beygirin üzerine yükseltmiş.
Otomobilin sahip olduğu ilginç özelliklerden birisi de çift benzin deposu olması. Her silindiri için iki enjektörü bulunan ünite bir deposunda 91 oktan kurşunsuz benzin saklarken diğerinde yarış yakıtı bulunuyor. Gaz pedalı ve vites seçimine göre %50-50 oranında karıştırılabilen bu iki yakıt en iyi performansı yürüyen aksama en az zararla yola aktarmayı sağlıyor.
Yürüyen aksamı koruyan bir diğer donanımsa elektronik turbo basıncı kontrolü. Aracın hangi viteste olduğunu izleyen sistem ilk iki viteste turbo beslemelerin tam performansla çalışmasını engelliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder