Chip tuning alanında tanınmış firmalardan olan mcchip-dkr,
Volkswagen Golf'ün en sportif modeli Golf R için geliştirdiği performans kitini tanıttı.
Dış görünüşüyle fazla oynanmamış olan otomobilin 19 inç çaplı jantlaro OZ Racing tarafından üretilirken 350 Euro karşılığında alçaltılan süspansiyon sistemi daha yi bir yol tutuşu beraberinde getiriyor.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru, yeni bir egzoz sistemi ve elektronik kontrol ünitesi yazılımı yenilenmesi sonucunda 315 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen aracın bu modifikasyonları için 899 Euro bedel istenmekte.
chip tunningin zarari var mi? normal 122 beygirlik golfleri de 150ye cikariyorlar. olayin isleyisini de anlatabilir misiniz?
YanıtlaSilKalibrasyon doğru yapıldığı sürece bir zararı yok chip tuning'in. Hatta aynı motorun değişik güç seviyelerini sunan Volkswagen gibi markalar standart araçlarında zaten bu işi yapmaktalar. Güç artışı fazlalaştıkça motorun iç yapısında (Hatta şanzımanda) da haliyle değişiklikler yapılması gerekiyor. Sonuçta chip tuning dediğimiz işlem motorun beynine müdahale ederek daha çok miktarda yakıtın silindire ulaştırılmasından ibaret. Yalnız dediğim gibi işin düzgün yapılması gerekiyor zira yapılmazsa motor ömrü azalabileceği gibi sürekli elektronik arızalarla karşılaşma riski de bulunuyor.
YanıtlaSilcevap icin tesekkurler. mesela 1.4tsi 122 ve 160 beygirlerde chip tunning mi var? ikiside fabrika cikisi ayni motor. baska farklar da vardir sanirim
YanıtlaSilRica ederim.
YanıtlaSil122 beygir gücündeki 1.4 TSI motorun gücünü sadece yazılımla 160 beygire ulaştıran firmalar var fakat 160'ı daha da yükseltmek için ek donanımlar olması gerekiyor araç üzerinde.
Merhaba,
YanıtlaSil7 ileri şanzumana sahip 1.4 tsi 160hp motorlu golf 6 sahibiyim. Piyasada, sadece yazılım ile motorun fabrika verisi ile verebildiği maksimum tork olan 240nm değerini 290 ve 330 nm arası değerlere ulaştıracağını iddia eden çeşitli firmalardan hazır yazılımlar mevcut.
Acaba kuru kavramalı 7 ileri DSG, bu güçlere dayanabilcek güçtemidir ? Farklı yetkili VW servisindeki çalışanlardan bile farklı cevaplar aldığım için birde size danışmak istedim.
Teşekkürler.
Merhabalar,
YanıtlaSil1.4 litre hacimli TSI motorun torkunun 240 Nm olmasının nedeni DQ200 kodlu 7 ileri DSG'nin maksimum 250 Nm'ye dayanacak şekilde üretilmiş olmasındandır. Chip tuning ile motor gücü ve torku kolayca artırılabilse de şanzımanın sorun çıkartmaması için onda da mekanik güncelleme yapmak çok daha sağlıklı olacaktır.
benim sorun aslinda su idi VW fabrika cikisi olarak bu iki opsiyonu sunuyor. sadece yazilim mi yapiyor. biz gidip guvenilir bir yerde yazdirsak 160 beygirlik arabamiz mi olacak VW cikisli olmasa da?
YanıtlaSilEvet, güvenilir bir yerde yapılırsa fabrika çıkışı 160 beygir güç üretebilen model gibi bir aracınız olur.
YanıtlaSilSon yıllarda üreticilerin en büyük kazanç kapılarından birisi oldu sadece çiple aracı güçlü kılıp daha pahalıya satmak. Güç artınca mekanik değişiklikler de giriyor işin içerisine fakat arada çok az fark olan motorlarda bu tip değişiklikler genelde olmuyor.