2 Temmuz 2010 Cuma
Audi R8 Spyder V8
Audi, R8 Spyder'ın 5.2 litre hacimli v10 motora sahip versiyonunun ardından v8 motorlu modellerini de tanıttı.
Tasarımında bir değişiklik olmayan otomobilin v10 motorlu modelden en büyük farkı egzoz sisteminin iki oval yerine dört yuvarlak çıkışa sahip olması.
4.2 litre hacimli v8 motoru 430 beygir güç, 430 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemini standart donanımında sunuyor. Her ikisi de 6 ileri kademeli manuel veya yarı otomatik (R tronic) şanzımanla sunulan aracın boş ağırlığı 1.735 kg.
İlginç bir şekilde v10 motorlu kardeşinden 15 kg daha ağır olan otomobilin R tronic şanzımanlı modellerinde fark 20 kg'a çıkıyor. Manuel şanzımanlı modelleri 100 km mesafede ortalama 14.9 litre yakıt tüketirken yarı otomatik şanzımana sahip versiyonda tüketim değeri 13.9 litreye geriliyor. Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan otomobilin tüketim verileri de v10 motorlu kardeşininkilerle aynı.
Maksimum sürati 299 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabildiği belirtildi. Satışına 2010 yılının üçüncü çeyreği itibariyle başlanan aracın Almanya pazarındaki fiyatıysa 121.000 Euro seviyesinden başlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder