25 Mayıs 2010 Salı
Subaru Cosworth Impreza STI CS400
Subaru ile Cosworth tarafından ortaklaşa geliştirilen Impreza WRX STI modeli yollara çıkmak için gün sayıyor. Teknik verileri geçtiğimiz Mart ayında açıklanan araç, Ford'un Focus RS500 adlı sınırlı seri modelinden çok daha nadir görülebilecek.
Yakın çekim pozlarının ardından tam boy fotoğrafları da internette dolanmaya başlayan otomobil Focus RS500'de olduğu gibi mat siyaha boyanmış. Jantları da siyah renkte ısmarlanabilen otomobilin dış tasarımında dikkatleri en çok çeken farklılıklar Cosworth logoları oluyor.
Arka camın altına eklenen küçük spoiler dikkatli gözlerden kaçmazken iç mekanda deri ve Alcantara kaplı Recaro marka sportif koltuklar, düz konumu işaretlenmiş deri kaplı direksiyon simidi ve üzerinde Cosworth logosu bulunan, piyano siyahına boyanan konsol kaplaması standart modelden farklılıkları oluşturuyor.
Fren sistemi SP Racing tarafından hazırlanan otomobilin amortisörleri Bilstein logosunu taşırken yaylar Eibach tarafından üretilmiş. Standart modelden 10 mm daha alçak yapılı olan otomobilin ön fren diskleri 355 mm çaplı. Genişliği 12 mm artırılmış olan aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 400 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen otomobilden sadece 75 adet üretilecek. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.7 saniye süren aracın fiyatıysa 49.995 Sterlin olarak açıklandı.
jeremy clarkson araçta kendi deyimiyle "huge amount of turbo lag" olduğunu söylemişti programı top gear'da. hatta full gazda aracın 100 km'den sonraki ivmesinin sıradan bir araç kadar olduğunu göstermişti.
YanıtlaSilNispeten küçük hacimden yüksek güç almak için büyük boyutlu tek turbo besleme kullanan araçların genel bir problemi malesef. 400 beygir gücündeki Mitsubishi Lancer Evolution IX'da da aynı problem vardı.
YanıtlaSil