12 Mayıs 2010 Çarşamba
Porsche 911 GT2 RS
Teknik verilerin de yavaş yavaş sızması nedeniyle GT2 RS'in üzerindeki perde, resmi tanıtım tarihi olan 14 Mayıs 2010'dan iki gün önce kaldırıldı.
911 ailesinin Porsche tarafından üretilen en güçlü yol versiyonu olan otomobilin bagaj ve motor kapakları, arkasında bulunan dev spoiler, ön tamponun altında bulunan daha geniş splitter, arka çamurluklar önünde bulunan hava girişleri ve yan etekleri karbon fiberden üretilmiş. 19 inç çaplı jantları tek merkezi bijona sahip olan otomobilin motor kaputu üzerinde bulunan spoiler GT2'ninkinden 10 mm daha yüksek. Kapılarının köşelerine GT2 RS amblemi yapıştırılan aracın genişliği de artırılırken arka tamponu altına küçük bir difüzör eklenmiş.
İç mekanında deri ve kontrast renkli Alcantara kaplamalar dikkat çeken otomobilde yarış koltukları ve takla kafesi standart donanımda sunuluyor. Süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilin fren sisteminde karbon seramik diskler kullanılıyor.
İç kaplamaları inceltilen kapıların kapanması için kayışlarla donatılmış olan aracın ağırlığı, GT2'ye göre 70 kg düşüşle 1.370 kg'a inmiş.
Çift turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motoru 620 beygir güç üretebilen otomobil sadece manuel şanzımanla sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye süren aracın 200 km/s sürate ulaşması 9.8 saniye sürerken hız göstergesinde 300 km/s görmek için geçmesi gereken süre sadece 28.9 saniye. Maksimum sürati 330 km/s olarak açıklanan aracın Nürburgring Nordschleife tur zamanıysa 7 dakika 18 saniye. Çevreci müşterilerini de düşünen Porsche, GT2 RS'in ortalama yakıt tüketimini GT2'ninkine oranla %5 oranında düşürerek 11.9 litre/100 km seviyesine indirmiş.
Sadece 500 örneği üretilecek olan otomobilin vergiler hariç fiyatı 199.500 Euro olarak açıklandı.
Tur zamanını dikkate alırsan (resmiyete dayalı) tüm zamanların fabrika çıkışlı en hızlı Porsche’si! (Porsche 911 GT1 Street Legal versiyonun (993 ve 996 kasa dahil), Nurburgring tur zamanına göre ki varsa da resmiyete dayandırılmadığı için en hızlı Porsche’si).
YanıtlaSilCarrera GT'nin 7.28.71 gibi bir Nordschleife tur zamanı var Porsche pilotu Marc Basseng tarafından atılmış. Bunun altına düşemedi sanırsam GT2.
YanıtlaSil