22 Nisan 2010 Perşembe
Volkswagen Phaeton
Alman üretici Volkswagen amiral gemisi Phaeton'u makyajladı. 2010 Pekin otomobil fuarında sergilenecek olan otomobil sonbahar aylarında Avrupa'da piyasaya çıkacak.
Ailenin diğer modellerinden tanıdığımız daha köşeli bir yüzle donatılan otomobilin aksesuarları arasına son zamanların popüler donanımı LED gündüz farları eklenmiş. Daha fazla krom kullanılan ön tamponunda bulunan küçük sis farları dikkat çekerken ön ızgara biraz daha genişlemiş. Jant seçenekleri yenilenen aracın arka kısmında da LED teknolojisi kullanan stop lambaları dikkat çekiyor.
İç mekanda yapılan değişiklikler de dışarıda olduğu gibi çok dikkat çekici değil. Direksiyon simidi yeniden tasarlanan otomobilin orta konsolunda sunulan navigasyon sistemi ve havalandırma kumandaları Volkswagen'in bu ekipmanlarda kullandığı yeni tasarım dilini yansıtıyor.
5.06 metre boya sahip olan Phaeton'un uzun aks mesafeli versiyonu 12 cm daha uzun. İster üç ister iki kişilik arka koltuklarla alınabilen otomobil iki arka koltukla alındığında bu koltuklar ısıtmalı, soğutmalı, masaj fonksiyonlu ve 18 yönde elektrik ayarlı olarak sunuluyor.
Phaeton'un yeni donanımları arasına Google Maps kullanabilen navigasyon sistemi eklenirken ışık şiddetini yol şartlarına göre ayarlayan farlar, kör nokta uyarı sistemi ve yol işaretlerini okuma sistemi de aksesuarlar arasına eklenmiş. Bunlar haricinde radarlı hız sabitleme sistemi ve dört alanlı tam otomatik klimayla donatılan aracın opsiyonel eğlence sistemi, telefon ve Bluetooth entegre edilmiş, CD ve MP3 çalabilen, DVD oynatabilen, arka koltuklar için iki adet LCD ekran sunan, 30 GB sabit diske sahip, 1.000 Watt kapasiteli ve 12 hoparlörlü bir ünite.
Motor seçeneklerinde büyük bir değişiklik olmayan otomobil halen dört seçenekle sunulmakta. Benzinli motorların ilki, 3.2 litre hacimli motorun yerine piyasaya çıkan 3.6 litre hacimli v6 ünite. 280 beygir güç üretebilen motorun ardından 4.2 litre hacimli v8 gelmekte. 335 beygir güç üretebilen bu v8'in ardındansa en güçlü motor olan 6 litre hacimli w12, 450 beygir gücüyle geliyor. En popüler Phaeton motoru olan 3 litre hacimli turbo Diesel üniteyse 240 beygir gücünde. 100 km mesafede ortalama 8.5 litre mazot yakan bu motor aracı 237 km/s maksimum sürate ulaştırırken aynı araç 0-100 km/s deparını 8.6 saniyede tamamlayabiliyor.
Zaten harikaydı, daha da harika olmuş. Arka stoplar tek çirkin yeri denilebilir.
YanıtlaSilGörünen o ki Phaeton'u makyaj kurtarmayacak. Komple kasa değişimine ihtiyaç var daha da yenilenmesi için.
Phaeton'un hikayesi çok ilginç gerçekten. Araç 8 yıldır yollarda. Bu kadar zamanda normalde nesil değişirken Phaeton sadece makyajlandı.
YanıtlaSil