27 Nisan 2010 Salı
Ford Fiesta
Ford, İngiltere'de sattığı Fiesta modellerinin motor ve donanımında iyileştirmeye gitti.
Donanımda görülen en büyük değişimlerden biri ESP'nin artık bütün modellerde standart olarak sunulması oldu. Önceden 300 Sterlin ekstra ödemeyle sahip olunabilen bu sistemin yanında Studio donanım seviyesine ısıtmalı yan aynalar, direksiyon üzerinden kumanda edilebilen ses sistemi, radyo için AUX girişi ve iki ek hoparlör eklenmiş.
Bütün modellerin gövde rengi seçenekleri arasına Ink mavisi adlı parlak mavi renk eklenirken Titanium donanım seviyesinde Bluetooth ve USB bağlantıları standart olarak sunulmaya başlanmış.
Bütün motor seçenekleri Euro5 emisyon standartlarını karşılayabilen aracın 1.4 litre hacimli turbo Diesel motoru artık 70 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun gücü 95 beygire yükseltilmiş. Her iki motorda da partikül filtresi standart olarak sunuluyor.
Benzinli motor seçeneklerinde güç artışı bulunmazken CO2 salınım miktarlarında düşüş yaşanmış. 82 beygir güç üretebilen 1.25 litre hacimli motor kilometre başına 129 gram CO2 salınımı yaparken 95 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motorun salınım miktarı 107 g/km olarak açıklandı. Serinin turbo beslemeye sahip tek benzinli motoru, 120 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli Ti-VCT'nin kilometre başına yaptığı salınımsa 134 grama indirilmiş.
türkiyeye ne zaman gelecek bu donanımlar acaba
YanıtlaSilAvrupa kıtasına bir iki ay içerisinde gelir sanırsam ama bize geliş süresi meçhul. Hatta gelip gelmeyeceği bile kesin değil zira Ford, nedense Türkiye pazarına çok çeşit sunmaktan kaçınıyor. Daha 120 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motor yeni tanıtıldı ki onun yerine 1.2 litre hacimli turbo beslemeli versiyonu tanıtsalardı çok daha hoş olurdu bence.
YanıtlaSil