3 Mart 2010 Çarşamba
BRABUS E V12 Coupé
BRABUS büyülemeye devam ediyor. Alman modifikasyon firması, Mercedes E serisi coupé temelleri üzerine geliştirdiği süperspor otomobili 2010 Cenevre otomobil fuarında tanıttı.
Sahip olduğu gücü dışarıdan da göstermeye meraklı olan aracın dik yerleştirilen LED gündüz farlarına sahip ön tamponu tamamen yeniden tasarlanırken ön ızgarada bulunan Mercedes yıldızı kaldırılmış. Genişletilen ön ve arka çamurlukların arkalarına hava yarıkları açılırken yan eteker yeniden tasarlanmış. Arka tekerlekler önünde kalan kısmında Brabus amblemleri bulunan bu eteklerin altında da zemin aydınlatması bulunuyor.
Aracın arka kısmı da makyajdan payını almış. Dört çıkışlı egzoz sistemiyle donatılan otomobilin bagaj kapağı üzerinde büyük boyutlarda ve sabit bir spoiler yer almakta. Arka çamurlukların ek parçaları da arka tampon üzerinde ek bir katman oluşturmuş durumda.
Otomobilin iç mekanını da oldukça dikkat çekici hale getiren BRABUS, daha araca girmeden insanı şaşırtıyor. Kapı eşiklerinde mavi renkle ışıklandırılmış "BRABUS E V12" yazısının yanında kırmızıyla "800 HP" yazıyor. Tamamı deri ve Alcantara kaplı kokpitte kontrast renkli dikişler ve karbon fiber kaplamalar da dikkat çekiyor. Arka tarafta da iki adet tekli sportif koltuğa yer verilirken ön koltukların arka kısımları da karbon fiberle kaplanmış.
Görünüm üzerinde bu kadar durduktan sonra gelelim performans verilerine. Aracın sahip olduğu 6.2 litre hacimli v12 motor çift turbo besleme yardımıyla 800 beygir güç, 1.420 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli otomatik şanzımana zarar vermemesi için maksimum tork değeri 1.100 Nm'de sınırlandırılan motor 1.850 kg boş ağırlığa sahip olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaştırabiliyor. 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 9.9 saniye süren aracın durağan halden 300 km/s'e ulaşmasıysa 23.9 saniye sürmekte.
Araç için iki adet son dişli oranı sunan BRABUS ilk oranla 315 km/s maksimum sürat sunabilirken ikincisinde sürat 370 km/s'in üzerine çıkıyor. Yalnız bu durumlarda da lastiklerin yol koşullarında güvenliğini tehlikeye atmamak için sürat elektronik olarak 350 km/s'te sınırlandırılıyor.
19 in çaplı jantlarla donatılmış olan otomobilin süspansiyon sistemi, yüksekliği ayarlanabilen yüksek performanslı bir üniteyle değiştirilmiş. Fren sistemi de oldukça iddialı olan araçta ön aksta 380 mm çaplı diskler 12 pistonlu kaliperlerle eşleştirilirken arka aksta 360 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle beraber çalışıyor.
Bu arada Cenevre'de sergilenen aracın satış fiyatı 478.000 Euro olarak açıklandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder