8 Şubat 2010 Pazartesi
Dodge Challenger Furious Fuchsia
Challenger modelinin 40. yaş gününe yaklaştığımız şu günlerde Dodge, sportif otomobilinin özel üretim bir versiyonunu tanıttı.
İsminden de anlaşılacağı üzere sadece fuşya gövde rengiyle sunulacak olan otomobilde iki adet v8 motor seçeneği bulunuyor. 5.7 litre hacimli HEMI ile donatılan versiyonun yan kısmında beyaz veya mat siyah renkli ve R/T logolu çift şerit bulunurken cilalı alüminyum yüzeyli 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunuluyor. Kaputunda işlevsel hava yarıkları bulunan modelin ön çamurluğunun arkasına klasik yazıyla "Challenger" yazılmışken benzin deposunun kapağı alüminyumdan üretilmiş.
6.1 litre hacimli v8 motorla donatılan SRT modelinin dış tasarımında dikkat çeken unsurlar olarak gövde üzerinde bulunan tek kalın şerit ile siyah renkli ve 20 inç çaplı jantları gösterebiliriz. Depo kapağı ve kaput havalandırma delikleri her iki araçta da bulunurken egzoz sisteminin çıkışları yalnızca SRT modelinde dörtlü.
Otomobillerin iç mekanındaysa sade bir sportiflikle karşılaşıyoruz. Krem ve siyah renkli deriyle kaplanmış koltukların üzerinde "Furious Fuchsia" amblemleri dikkat çekerken vites kolu standart modellerde olduğundan daha açılı olarak tasarlanmış. SRT modelinde bu yeniliklere ek olarak aracın 400 adetlik sınırlı üretimin kaçıncı örneği olduğunu belirten bir plaka da eklenmiş.
Dışına lafım yok ama Challengerlar'ın kokpiti çok sıradan. Mustang veya Camaro'da en azından nostaljik bazı ayrıntılar var ama Challengerlar'da hiçbir şey yok.
YanıtlaSilEvet malesef öyle. Bu Amerikan retro üçlüsünün dışı ne kadar hoşsa içi o kadar sıradan.
YanıtlaSil