2 Ekim 2009 Cuma

Suzuki Alto


Suzuki, 4 kişilik Keicar modeli Alto'nun yeni modelini 2009 Tokyo otomobil fuarında konsept olarak sergileyecek.

İşin ilginç yanıysa bu otomobilin 1 yıldır fuarlarda zaten bu haliyle sergileniyor olması. Gerek içeride gerekse dışarıda oldukça sade bir tasarıma sahip olan otomobil 660 cc hacimli küçük bir motora ve sürekli değişken oranlı şanzımana (CVT) sahip.

1 Ekim 2009 Perşembe

Nissan Altima


Nissan, A.B.D'de satılan popüler modeli Altima'yı makyajladı.

Gerek iç, gerekse dışta çok ufak değişikliklere yer verilen makyaj sırasında aracın donanımı da zenginleşmiş. Opsiyonlar arasında 9 hoparlörlü, USB be iPod girişli ses sistemi, Bluetooth bağlantı, XM uydu radyosu, geri görüş kamerası ve 10 GB depolama alanı sunan navigasyon/eğlence sistemi bulunuyor.

3 motor seçeneği bulunan otomobil de kullanılan 2.5 litre hacimli motor 175 beygir güç üretirken 3.5 litre hacimli v6 motor 270 beygir gücünde. 2.5 litre hacimli motoru benzinli motoru olarak kullanan hibrit modelinse ürettiği toplam güç 198 beygir.

Sedan modelinde her üç motor da sadece sürekli değişken oranlı şanzımanla (CVT) alınabilirken Coupé modellerde 2.5 ve 3.5 litre hacimli benzinli motorlar CVT veya 6 ileri vitesli manüel şanzımanla alınabiliyor.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid


Bu sene popüler olan hibrit otomobil kervanına Suzuki de katıldı. Japon üretici 2009 Tokyo otomobil fuarında Swift modelinin hibrit motorlu versiyonunu sergileyecek.

660 cc hacimli motoru sadece pilleri şarj etmek için çalışan otomobili şehir şebekesinden de şarj etmek mümkün.

İçleri boşaltılarak sadece iskeletleri ve üzerine oturmak için fileleri bırakılan koltukları standart koltuklardan çok daha hafif olan otomobilin pilleri de iki koltuk arasından geçen tünelin altında, kabinden erişilebilecek şekilde yerleştirilmiş.

Mitsubishi i-MiEV CARGO


Mitsubishi, halen üretimde olan i-MiEV modelinin yük ve eşya taşımaya yönelik CARGO modelini tanıttı.

İki kişilik oturma alanı sunan aracın kübik bagaj bölümü yükleme-boşaltma işlemini kolaylaştırırken yuvarlak hatlı tasarımın bagaj alanından çalmasını da önlemiş.

64 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan otomobilin menzili 160 km.

Mitsubishi Concept PX-MiEV


Mitsubishi, 2009 Tokyo otomobil fuarında PX-MiEV (Plug-in hybrid crossover - Mitsubishi innovative Electric Vehicle) adlı konsept crossover modelini sergileyeceğini duyurdu.

4.51 metre boya sahip 4 kişilik araç gelişmiş iletişim teknolojileriyle donatılırken sürücünün aracın çevresini daha iyi görebilmesi için stratejik noktalarına mini kameralar yerleştirilmiş. Seviyesi ayarlanabilen süspansiyon sistemine sahip olan araçta sürücünün dikkatini yola vermesini sağlayacak uygulamalar da bulunuyor. Bir kamera yardımıyla sürücünün suratını izleyen güvenlik sistemi dikkat dağıldığı veya gözlerin kapanmaya başladığı anlarda sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarmanın yanında kabine keskin bir koku vererek dikkatin toplanmasını sağlayabiliyor.

Araçta kullanılan hibrit sistemde görev yapan benzinli motor 1.6 litre hacimli. 116 beygir güç, 125 Nm tork üretebilen bu motor iki elektrik motoruyla destekleniyor. Bu iki motorun ön ve arka aksa gönderdiği toplam güç 82 beygirken tork 200 Nm olarak açıklandı.

Şehir şebekesinden şarj edilebilen otomobilde fren enerjisi geri dönüşümü de yapılıyor. Gerekli hallerde küçük ev aletlerini de bagajda bulunan priz sayesinde çalıştırabilen otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketiminin 2 litrenin altında olduğu açıklandı.

30 Eylül 2009 Çarşamba

BMW Lovos


Biz vizeler ve finallerle uğraşadururken Anne Forschner adlı öğrenci Pforzheim üniversitesinden mezun olurken Lovos (Lifestyle of Voluntary Simplicity) adlı bu aracı yaratmış.

Gövdesinde 260 adet hareketli parça barındıran otomobilin balık pulunu andıran bu parçaları hava freni olarak görev yapabiliyor. Bu parçalar aynı zamanda fotovoltaik, yani ışık enerjisinden elektrik enerjisi üretiminde kullanılıyorlar. Bu nedenle araç park halindeyken parçalar güneşe doğru yöneliyorlar.

Her jant üzerinde bulunan 12 adet pulsa araç hareket halindeyken otomatik olarak kapanıyorlar.

Otomobilin karmaşık dış tasarımıysa iç mekanda kendisini sadeliğe bırakmış.

Clio Renaultsport Luxe


İşte Clio RS'in lüks versiyonu.

Aslına bakılırsa aracın lüks olan tek yeri standart olarak sunulan navigasyon sistemi. Bunun dışında ön tamponda siyah boyalı bir alan ve çıkışları dışarıya doğru daha çıkık konumlandırılmış egzoz sistemi bulunmakta.

Aracın opsiyonel donanımına siyah tavan eklenirken istenirse panoramik tavan da ekstra ücret karşılığında alınabiliyor. Otomobilin yeni tanıtılan renkleriyse özel bir sarı ve yeşil.

Subaru Impreza WRX STI Carbon


Subaru, 2009 Tokyo otomobil fuarında ünlü sporcusu WRX STI'ın hafifletilmiş bir versiyonunu tanıtacak.

Karbon fiberden üretilen tavanı aracı hafifletirken ağırlık merkezini de daha aşağıya çekiyor. Bu donanımın yanında aracın içinde süet kaplamalar dikkat çekiyor.

5 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan otomobil daha önce tanıtımı yapılan A-Line versiyonu üzerine geliştirilmiş.

Aracın Japonya'da satılan versiyonunda kullanılan 2 litre hacimli motor büyük turbo beslemesi sayesinde 308 beygir güç, 422 Nm tork üretebilmekte.

Subaru Hybrid Tourer Concept


Subaru, 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağı fütüristik hatchback konsepti Hybrid Tourer'ı su yüzüne çıkarttı.

Yüzü yeni nesil Legacy modelinin daha sade ve köşeli bir tasarımını sunan 4.63 metre uzunluğundaki aracın arka kısmı Alfa Romeo Brera'yı andırıyor. 4 kişilik oturma kapasitesi sunan aracın dev kapıları yukarıya doğru "Martı kanat" olarak bilinen şekilde açılıyor.

İç mekanda yüksekliği ayarlanabilen ön konsol, daha fazla havalandırma sağlayan deri döşeme, sürücünün gözlerini daha az yormak için özel bir katmanla kaplanmış ön cam ve tamamen düzleştirilmiş zemin dikkat çekiyor.

Adından da anlaşılacağı üzere hibrit bir güç ünitesine sahip olan aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli, benzinli boxer motoru iki adet elektrik motoruyla beraber çalışıyor. Motorlardan 13.6 beygir güç üreteni gücünü ön aksa, 27.2 beygir güç üreteniyse arka aksa aktarıyor. Bu sayede Subaru'nun bütün modellerinde sunduğu sürekli dört tekerlekten çekiş özelliği karşılanmış oluyor.

Otomobilin şanzımanıysa Lineartronic adında yeni bir ünite. Yüksek torka uygun olarak hazırlanan sürekli değişken oranlı (CVT) bir şanzıman olan Lineartronic vitesleri sürücünün değiştirmesine de olanak sağlıyor.

Aracın sahip olduğu en önemli yeniliklerden biri de EyeSight +. Bu sistem, sahip olduğu kameralar aracılığıyla sürekli yolu gözlerken olası kaza durumlarında aracın diğer güvenlik sistemleriyle koordinasyon sağlayıp olayın en az zararla atlatılmasını sağlıyor. Sistemin bir diğer özelliğiyse diğer araçlarla ve hatta yolda bulunan özel vericilerle sürekli iletişim kurabilmesi.

Cargraphic Porsche 997 Turbo GT RSC 3.6


Alman Sport Auto dergisinin yaptığı hızlanma testi karşılaştırmasının modifiye edilmiş otomobiller dalında sürpriz bir birincisi oldu.

Alman firma Cargraphic tarafından hazırlanan ve Porsche 911 Turbo temelli otomobilin fren, süspansiyon ve egzoz sistemleri yenilenmiş. Aracın yüksekliği ayarlanabilen arka spoileri de daha büyük bir modelle değiştirilmiş.

Boş ağırlığı 1519 kg'da tutulmuş olan otomobil19 inç çaplı jantlara sahip. Aracın fren sisteminde görev yapan disklerse 350 mm çaplı.

Motor hacmi 3.6 litrede tutulan otomobil çift turbo besleme yardımıyla 624 beygir güç, 826 Nm tork üretebilmekte. Araca birinciliği getiren verilerse şöyle: 0-100 km/s hızlanma 3 saniye sürerken 200 km/s 9.1 saniye sonra görülüyor. Ayrıca aynı otomobil 300 km/s sürate 23.8 saniyede ulaşırken bu süratten durması sadece 7 saniye sürüyor.

Honda Skydeck


Honda, 2009 Tokyo otomobil fuarında hibrit motora sahip bir minivan konsepti tanıtacağını duyurdu.

6 kişilik oturma kapasitesi sunan aracın dış tasarımı oldukça sade yapılmış. Yüzü, daha önce tanıtımı yapılan CR-Z modelininkine benzeyen aracın genel dış hatları da büyük bir Jazz'ı andırıyor.

Resimde de görüldüğü üzere oldukça geniş cam alanına sahip olan konseptin tavanının da büyük kısmı camdan üretilmiş. Ön kapıları yukarıya doğru açılan aracın arka kapıları ise geriye doğru kayarak açılmakta.

3. koltuk sırasında oturan yolcuların araca rahatça binebilmeleri için orta koltuk sırası ön sıranın altına girebiliyor. Bu arada ilk iki sıra koltuk, yanlarında bulunan yükseltilmiş platforma bağlı bir şekilde havada duruyorlar.

Honda CR-Z


İlk örneği 2007 Tokyo otomobil fuarında tanıtılan CR-Z'nin üretime neredeyse hazır hali aynı fuarın 2009 yılında yapılanında sergilenecek.

CRX'in torunu olarak görebileceğimiz otomobilde bagaj kapağının aşağıya doğru inen kısmının da cam olması bu modele göndermeler yapıyor. Honda yetkilileri, CRX'in V-TEC teknolojisini yaygınlaştırmaktaki görevini CR-Z'nin hibrit teknolojisi için yapacağını söylüyor.

Değişik jantlar, büyütülmüş aynalar ve daha alışılmış teknolojilerin kullanıldığı farlarla seri üretime girmesi beklenen otomobilin iç mekanı da üretime hazır durumda. S2000 modelinde olduğu gibi sürücünün iki yanına dağıtılmış kumandalar ve Civic modelinden tanıdığımız direksiyon simidi konsepte çabucak alışılmasını sağlayan detaylar.

Honda EV-N


Honda, 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağı küçük elektrikli otomobil konseptinin ilk fotoğraflarını yayınladı.

Smart Fortwo ve Toyota iQ ölçülerine yakın boy ve genişlik sunan otomobil dört kişilik olarak planlanmış. Tasarımı Honda'nın ilk otomobillerinden N360'a göndermeler yapan otomobil lityum-iyon pillere sahip.

Konsept araçta ayrıca Honda'nın HELLO (Honda ELectric mobility LOop) adını verdiği yeni nesil iletişim sistemi de bulunmakta.

29 Eylül 2009 Salı

e-Wolf e-1


İşte Almanya merkezli otomobil üreticisi e-Wolf'un tek kişilik spor otomobili.

CERIO adlı düzleştirilmiş hücreler halinde bulunan Li-Tec pilleri 23x18 cm boyutlarında ve 1'er kg ağırlığında olan araçta bu hücrelerden 84 adet kullanılmış. Yarım saat gibi bir sürede şarj edilebilen piller 10 yıllık kullanım ömrü ve 300 km'nin üzerinde menzil sunmakta.

Hafif piller ve karbon fiber gövde sayesinde ağırlığı 500 kg gibi etkileyici bir seviyede tutulabilmiş olan otomobilde 150 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru görev yapıyor. Maksimum sürati elektronik olarak 250 km/s'te sınırlandırılmış olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 5 saniyeden az zaman almakta.

Twingo Renaultsport 133 Cup


Renault, Twingo RS 133 modelinin daha da sportif bir versiyonu olarak konumlandırılan Cup'ı tanıttı.

Standart 133 modelinden daha ucuz olan Cup versiyonunda klima, otomatik far ve silecek çalıştırma fonksiyonları bulunmazken arka koltuklarda iki parçalı ileri-geri kayar yapı terk edilerek tek parçalı bir yapı tercih edilmiş. Buna karşılık standart modelde opsiyon olarak sunulan Cup süspansiyon paketi ve daha koyu arka camlar bu otomobilde standart donanıma dahil edilmiş.

Süspansiyonu standart modele oranla %10 daha sert olan Cup'ın yüksekliği de 4mm azaltılmış. 17 inç çaplı jantları opsiyonel olarak parlak siyah boyalı olarak sipariş edilebilen otomobilde sunulan "Black and White" paketiyle arka spoiler, yan aynalar ve tamponun ek kısımları parlak siyah renge boyanırken gövde rengi olarak özel bir beyaz sunuluyor.

Araçta kullanılan motordaysa bir değişiklik bulunmuyor. Twingo'ya hayat veren 1.6 litre hacimli motor 133 beygir güç, 160 Nm tork üretebiliyor.

Hyundai EQUUS Limousine


Hyundai, otomobil ürün gamında sunduğu en lüks ve pahalı aracı olan uzatılmış aks mesafeli EQUUS modelini tanıttı.

5.46 metrelik boyu, 3.345 metrelik aks mesafesi ve 1.13 metrelik arka koltuk diz mesafesiyle rakipleri Mercedes S Serisi L, BMW 7 Serisi L ve Lexus LS-L modellerine fark atan otomobil standart EQUUS'tan 30 cm daha uzun.

Tasarımında Mercedes S Serisinin izleri görülebilen otomobilin LED teknolojisi sunan farlarının görünümü de Lexus LS serisini andırmakta.

İki motor seçeneğine sahip olacak olan otomobilde kullanılan v6 motor 3.8 litre hacimli. 290 beygir güç üretebilen bu motoru ülkemize de ithal edilen Genesis modelinden tanıyoruz. İkinci motor seçeneğiyse 4.6 litre hacimli v8 motorun geliştirilerek hacmi 5 litreye çıkarılan versiyonu. 400 beygir güç üretebilen bu motor sayesinde araç, rakiplerinden performans konusunda da geri kalmayacak gibi görünüyor.

Mazda Kiyora


Mazda, SKY adı altında topladığı yeni teknolojileri 2009 Tokyo otomobil fuarında Kiyora konsepti üzerinde sergileyecek. İlk olarak 2008 yılında tanıtılmış olan Kiyora yaklaşık olarak Mazda 2 boyutlarına sahip bir otomobil.

SKY-G adı verilen benzinli motorların yakıt tüketimlerine baktığımızda 2 litrelik modelin, güncel 2 litre hacimli benzinli motordan ortalama %15 oranında daha az yakıtla yetindiğini görüyoruz. SKY-D adı verilen turbo Diesel motorunsa güncel 2.2 litre hacimli motordan %20 daha az mazot yaktığı belirtiliyor. Bu motorların yanında SKY-Drive adlı yeni bir otomatik şanzıman da tanıtılacak yenilikler arasında.

Kiyora'da kullanılan SKY-G benzinli motor 1.3 litre hacimli. Eş büyüklükteki motorla donatılmış bir Mazda 2'den 100 kg daha hafif olan aracın 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 3.12 litre olarak açıklandı. Otomobil start&stop otomatiği iStop ve fren enerjisi geri dönüşümünü sağlayan sistemle de donatılmış.

Volkswagen TH2


Almanya'nın Berlin şehrinde Volkswagen T5'i bir süpersporcuya dönüştürebilen bir modifikasyon firması bulunuyor. İsmi TH Automobile olan şirket T5 modellerine Porsche sosu katma konusunda bir usta.

Makaleye konu olan TH2 adlı aracın temelini 174 beygir gücünde bir Volkswagen T5 Multivan oluşturuyor. 2.5 litre hacimli turbo Diesel motoru çıkarılan van bir süredir 996 kodlu Porsche 911 Turbo'nun 420 beygir gücündeki motoruyla donatılıyordu, fakat bugün size tanıtacağım araçta 997 kodlu 911 GT2'nin 556 beygir güç üretebilen 3.6 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip motoru görev yapıyor.

Dış görünüşünde 20 inç çaplı jantlar ve çift egzoz çıkışından başka büyük bir değişiklik olmayan aracın fren sistemi de 911 modellerinde kullanılanla değiştirilmiş. Önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperlerin görev yaptığı sistemde bulunan disklerin çapı 355 mm.

Arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen TH2 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşırken maksimum sürati 280 km/s. Her iki kategoride de Porsche Cayenne Turbo S ile eş değerlere sahip olan aracın Almanya fiyatı 113000 Euro'dan başlarken Cayenne Turbo S'in fiyatı 135500 Euro'dan başlıyor.

Şayet Cayenne'e sığmayacak kadar eşyanız veya aile bireyiniz bulunuyorsa ve boş zamanlarınızı off-road yaparak değerlendirmiyorsanız TH2, üzerinde düşünülebilecek bir opsiyon.

27 Eylül 2009 Pazar

Acura TL


Acura, sportif sedan modellerinden TL serisini yeniledi. Eskisinden daha tok bir görünüme kavuşan araç 4966 mm'ye ulaşan uzunluğuyla bir üst sınıfın sınırlarını zorluyor.

Araçta kullanılan iki v6 motordan ilkini bir önceki TL serisinden de tanıyoruz. 3.5 litre hacimli motor 280 beygir güç, 345 Nm tork üretebiliyor.

Kullanılan ikinci motor olan 3.7 litre hacimli üniteyi de Acura'nın ZDX modelinden hatırlayabiliriz. Sadece SH-AWD adlı dört tekerlekten çekiş sistemine sahip modellerle birlikte alınabilen bu motor 305 beygir güç, 371 Nm tork üretebilmekte.

Her iki motor seçeneği de 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla gelirken isteğe bağlı olarak 3.7 litre hacimli motorla birlikte 6 ileri vitesli manüel şanzıman da sunuluyor.