30 Eylül 2009 Çarşamba
Honda CR-Z
İlk örneği 2007 Tokyo otomobil fuarında tanıtılan CR-Z'nin üretime neredeyse hazır hali aynı fuarın 2009 yılında yapılanında sergilenecek.
CRX'in torunu olarak görebileceğimiz otomobilde bagaj kapağının aşağıya doğru inen kısmının da cam olması bu modele göndermeler yapıyor. Honda yetkilileri, CRX'in V-TEC teknolojisini yaygınlaştırmaktaki görevini CR-Z'nin hibrit teknolojisi için yapacağını söylüyor.
Değişik jantlar, büyütülmüş aynalar ve daha alışılmış teknolojilerin kullanıldığı farlarla seri üretime girmesi beklenen otomobilin iç mekanı da üretime hazır durumda. S2000 modelinde olduğu gibi sürücünün iki yanına dağıtılmış kumandalar ve Civic modelinden tanıdığımız direksiyon simidi konsepte çabucak alışılmasını sağlayan detaylar.
Bagaj kapağının arkasında yer alan Honda logosunun alt kısmı niçin metal yapılır da aşağı kadar cam indirilmez anlamıyorum. O zaman geri görüş çok daha iyi olurdu. Ve logo da cam üzerinde konuşlandırılabilirdi çünkü Honda logosu yatay olarak ters döndüğünde de (aynada) aynı şekilde görünüyor.
YanıtlaSilÇok güzel bir konsept ve CRX'in torunu olduğu da bir bakışta belli oluyor.
Çarpışma güvenliğinden çalması muhtemel tamamı cam bir bagaj kapağı tasarımının. Yedek parça ve üretim kolaylığını da işin içine katabiliriz. Hatta aşağıya kadar cam olan bir bagaj kapağının yalıtım sorunu bile olabilir fakat bunlar sadece birer tahmin. Honda'nın bambaşka bir nedeni de olması kuvvetle muhtemel.
YanıtlaSil