16 Aralık 2009 Çarşamba
Ford S-Max
Ford'un S-Max modelini makyajlamasının haberini geçtiğimiz hafta vermiştim. İlk fotoğrafların ardından firma, aracın yeni donanım ve motorlarını da tanıttı.
Ön ve arka yüzü yenilenen S-Max, sahip olduğu panoramik tavan opsiyonuyla birlikte iç mekan için de LED aydınlatma sunuyor. İkinci ve üçüncü koltuk sıralarının düzleştirilebilmesini sağlayan FordFlatSystem standart donanımda sunulurken tavanda, gözlük kabı, arka koltukları görebilmek için dışbükey ayna ve eşya gözleri bulunan bir bölüm yer almakta.
Otomobilin elektronik donanımları arasında anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, kör nokta uyarı sistemi, hız sınırlama sistemi ve kapaksız yakıt deposu bulunmakta.
Araçlarda asıl dikkati çeken yeniliklerse ülkemizde bulunan potansiyel Ford müşterilerini yakından ilgilendiren motorlarla ilgili. Volvo ile ortaklaşa geliştirilen ve 2.3 litre hacimli benzinli ünitenin yerini alacak olan 2 litre hacimli motor, turbo besleme sayesinde 204 beygir güç, 300 Nm tork üretebilmekte. Ülkemizin vergi sistemine, 2.3 litre hacimli motordan daha uygun olan bu üniteyle donatılan S-Max 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 220 km/s'i buluyor.
Yeni sunulmaya başlanan motor seçeneklerinden ikincisiyse PSA ile ortaklaşa geliştirilen ve daha önce Citroën C5'te kendisine yer bulan 163 beygir gücündeki 2 litre hacimli turbo Diesel ünite.
Benzinli ünite standart olarak PowerShift adlı çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla sunulurken turbo Diesel motorda bu şanzıman opsiyonel olarak alınabilecek.
Bu aracın 2.0 TDCi Titanium X versiyonunu almayı düşünüyorum.Acaba bu aracı test edebiliyor muyuz?
YanıtlaSilFord'un direktör ve üzerine makam aracı olarak tahsis ettiği araçlardan birisi olduğundan genelde oluyor bayilerde test için de.
YanıtlaSil