1 Aralık 2009 Salı
Ford Mustang
Amerikan otomotiv endüstrisinde gelişim başladı. Bunun en iyi kanıtlarından birisi de önceleri sadece görünüşleri ve dev motorlarından çıkan egzoz sesleriyle kendilerine alıcı bulabilen Muscle Car sınıfının çok daha verimli motorlarla donatılmaya başlanması.
Neo-retro tasarımın öncülerinden olan Ford, satışlarda Chevrolet'nin Camaro modeline geçilince görünüşün her şeyin üstesinden gelemeyeceğini anlamış olacak ki Mustang'in v6 motorunu yeniledi. Aracın özelliklerine bakmadan, sadece devir göstergesine göz gezdirildiğinde bile değişim fark edilebiliyor. Motor çalışırken çubuk 1000 d/d seviyesinde dururken redline 7000 d/d'da başlıyor. Düşük devirli v8 motorları seven Amerikan üreticiler için değerler şaşırtıcı.
Lafı çok uzatmadan teknik verilere bakalım; 3.7 litre hacimli v6 motor 305 beygir güç, 381 Nm tork üretebiliyor. Bugüne kadar üretilen 4 litre hacimli v6 motorun sadece 210 beygir güç üretebildiğini düşündüğümüzde ilerleme miktarı daha da iyi anlaşılabiliyor. Üstelik bu motor selefine oranla, 6 ileri vitesli manüel şanzımanlı modellerde %18, 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlı modellerdeyse %25 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor.
4 litre hacimli üniteden daha hafif olan yeni motor, bugüne kadar üretilen 4.6 litre hacimli v8 motordan sadece 5 beygir daha az güç üretiyor.
Otomatik vitesli versiyon daha tasarrufluymuş. O kadar tork ile çok da garipsemedim. Kullanması zevkli olur bu yeni canavarı.
YanıtlaSilYeni Mustang. 5.0 Litre V8 412 tane olacak beygir gücü. Bu videoyu gör 2011 Ford Mustangı
YanıtlaSilhttp://www.onlymustangfords.com/2011-mustang-video.html
YanıtlaSilSelam Agememnon
YanıtlaSilyazilarinin cogunda eksik anlatiyorsun yada yannis terimler kullaniyorsun ozellikle amerikan arabalarinda, birde motorlardan cok bahsediyorsun ama vites kutulari ve defransiyellerle ilgili bilgi yazmiyorsun, makine muhendisisin unutma arabanin hizli gitmesini yada guclu olmasini motoru diil vites kutusu ile defransiyeli ayarlar, bazi otomatik vitesler icin eski yapim 4 vites yaziyorsun eksik bilgi veriyorsun, usa da uretilen otomatik vites kutularinin cogu 4 viteslidir ama unutma turbo 4 viteslidir, 4 vites otomatik ile turbo 4 vites otomatik (transmission) arasinda cok fark vardir, turbo vites kutulari cok gelismis sistemlerdir, bir amerikan arabasinin 4 vites turbo olmasi onun eski teknoloji oldugunu diil asiri yuklenmeye (towing) imkan verdigini gosterir, ayrica amerikan arabalarinin buyuk hacimlerine gore cok az benzin yakdigini belirt, millet hayla yok cok yakar yok her yerde benzin alman gerekir gibi yazilar yaziyor, amerikan arabalari 1 tank ile 1000 km ustu yol kat ediyor, arabalarin ecu bilgisayar sistemlerini body kontrol modulelerini iyice belirt, eksi sozlukde imkanin varsa duzelt daha guzel olur, amerikan arabalari ile bir omur gecirmis biri olarak soyluyorum, saygilar, sevgiler, emegine saglik. (ps: mailine ulasamadim sitenin bir kosesine eklersen maillesme imkanimiz olur)
Bu Mustang 2005 senesinde tamamen degisik bir model olarak cikdi amerikada. 2004 modeline kadar kasasi cok kotuydu yaninda ve arkasinda mustang yazmasa mustang oldugunu anlamaya imkan yokdu, 2005 modelini 60li yillardaki sekline benzetmeye calisdilar gosterge tablosuda nostaljik olarak eskiye benzedi, araba guzel ama guzel bir surus zevki vermiyor, bana gore gercek bir ss den cok eksigi var, 6 silindir modeli cok yavan olmus guc hissedilmiyor, keske sadece 8silindir uretselerdi. siyah yada krem rengi koltuklar cok rahat, 2005 yada 2006 modelini 50 60bin mil civari temiz kullanilmisini 9bin dolara alabilirsiniz,
YanıtlaSil