1 Aralık 2009 Salı
Audi A8
Audi, 4.2 litre hacimli benzinli v8 motora sahip versiyonun hemen ardından, Avrupa için daha büyük önem taşıyan turbo Diesel motorlu A8 modellerini tanıttı.
Benzinli versiyonu, rakibi olduğu BMW 7 serisi ve Mercedes S serisi modellerinin denk motor hacmine sahip versiyonlarının tamamından daha hafif olduğu açıklanan otomobilin aynı trendi Diesel versiyonlarda da sürdüreceği tahmin ediliyor. Ağırlığı D3 kodlu eski modelinkiyle hemen hemen aynı olan otomobil BMW 7 serisinin X-Drive ile donatılmış versiyonlarından yaklaşık 180 kg daha hafif.
Tanıtımı yapılan ilk turbo Diesel ünite 4.2 litre hacimli bir v8. 350 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen motorla aracın ortalama yakıt tüketimi 100 km'de 7.6 litre olarak açıklandı ki bu değer bir önceki v8 TDI motorunkinden %19 daha düşük.
V8 motoru çok güçlü bulanlar için 2010 yılında v6 turbo Diesel motorlar satışa sunulacak. 3 litre hacimli TDI motorun 204 ve 250 beygir güç üretebilen iki değişik versiyonu olacak. 250 beygir gücündeki versiyonun maksimum torku 550 Nm olarak açıklandı.
Haci simdi bu 4.2 tdi, 4.2 fsi'den daha performansli mi?
YanıtlaSilGenel performansa bakarsak öyle diyebiliriz. Hem yakıt tüketimi daha düşük hem de ara hızlanmalarda daha başarılı.
YanıtlaSil800nm ile avrupa yakasini yerinden oynatirsin, bu bence audi'nin diger dizeli 6.0 tdi moturunu gereksiz bir motor haline getirmektedir.
YanıtlaSil