2 Aralık 2009 Çarşamba
Alfa Romeo Giulietta
İtalyan üretici Alfa Romeo, ismini önce 148, daha sonra da Milano koyacağını açıkladığı kompakt hatchback modelini birkaç gün gecikmeyle ve Giulietta ismiyle tanıttı. 50'li yılların efsane ismini bu şekilde geri getiren üretici, otomobilin tasarımını MiTo modelininkine oranla biraz daha az dikkat çekici yapmış. Özellikle arka kısmı oldukça sportif görünen otomobilin arka kapı kolları camların bittiği noktalara gizlenmiş.
4.35 metre uzunluğa, 1.80 metre genişliğe, 1.46 metre yüksekliğe ve 2.63 metrelik aks mesafesine sahip olan otomobil 350 litre hacimli bir bagaj sunuyor.
İç mekan kalitesi yerini aldığı 147 modeline oranla çok daha iyi olan Giulietta'nın donanımları arasında Start&Stop sistemi, panoramik cam tavan, DNA sürüş kontrol sistemi ve Q2 adlı elektronik diferansiyel bulunuyor.
Otomobilin motor seçenekleriyse ilk adımda dört adet olacak. Tamamı turbo beslemeye sahip olan motorlardan benzinli olanları 1.4 litre hacimli. 120 ve 170 beygir üretebilen versiyonları bulunan motorun ardından 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneği geliyor. 105 beygir güç üretebilen bu motoru güçsüz bulanlar için 170 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel imdada yetişiyor.
Resmi tanıtımı 2010 Cenevre otomobil fuarında yapılacak olan otomobilin en sportif versiyonu olan Quadrifoglio Verde'de turbo beslemeye sahip 1.75 litre hacimli benzinli motorun kullanılacağı açıklandı. Bu motorun ürettiği maksimum güçse 235 beygir.
Hocam quadrifoglio modelinde standart modelden farklı olarak bir takım altyapısal değişiklikler var mı ? Süspansiyonlar aynı mı mesela ? Veya en basitinden frenler ? Bu konuda bilginiz varsa paylaşırsanız çok memnun olurum.
YanıtlaSilhepsi farklı, frenler hava soğutma kanallı seramik mesela
SilSüspansiyon sistemi daha sert QV versiyonlarının. Frenlerde karbon sermik kullanılmıyor ama diskler daha büyük ve önde 4 pistonlu Brembo kaliperler var. Bir de egzoz çıkışları daha geniş ama 170 beygir gücündeki versiyonda da opsiyonel olarak alınabiliyor bu.
Sil