24 Kasım 2009 Salı
BMW 5 Serisi
Evet, BMW, merakla beklenen F10 kodlu 5 serisi modelini resmi olarak tanıttı. E60 kodlu güncel modellerden daha tutucu bir tasarıma sahip olan otomobilin görünüşü E38 kodlu 7 Serisi ile E39 kodlu 5 Serisinin harmanlanmış bir hali gibi duruyor.
İç mekan tasarımında bir sürpriz olmayan aracın yaşam alanı güncel BMW modellerinden tanıdığımız şekilde sade. Yaşam alanının ön kısımda en dikkat çeken tasarım detayı şaft tüneli ve orta konsol arasının kapaklı bir gözle birleştirilmiş olması.
Beklendiği gibi donanımı zenginleşen otomobilde güncel 7 Serisi modellerinde sunulan ön koltuk arkası televizyon ekranları ve ön tampon yanlarına entegre edilen yola çıkış kameraları gibi donanımlar opsiyonel olarak bulunuyor.
BMW'nin merkezi kumanda sistemi iDrive da iki kademeli olarak sunulmakta. İlk versiyon 7 inç büyüklük ve 800x480 çözünürlüğe sahip bir ekrana sahipken ikincisi 10.2 inç büyüklük ve 1280x480 çözünürlüğe sahip bir ekranla sunuluyor. Bu ekranların ikisi de transreflektif, yani üzerlerine vuran güneş ışığı ekranı daha parlak yapıyor.
Aracın diğer ilginç donanımları arasında Start&Stop sistemi, hatalı şerit değiştirme uyarısı, şeritten çıkma uyarısı, frenleri kullanabilen radarlı hız kontrol sistemi, gece görüş sistemi, park yardımcısı, Head-Up Display ve geri görüş kamerası bulunuyor.
Gelelim BMW'nin en iyi yaptığı işe, yani motorlara.
Serinin en güçlü motoru 550i modelinde bulunan 4.4 litre hacimli v8 ünite. Çift turbo besleme yardımıyla 408 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlanmış.
535i modelinde bulunan 3 litre hacimli motor da çift turbo beslemeye sahip ve 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.1 saniye sürmekte.
528i modelinde kullanılan 3 litre hacimli motorsa atmosferik emişli. 258 beygir güç üretebilen motorun maksimum tork değeri 300 Nm. Bu motorla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşırken maksimum sürati yine 250 km/s'te sınırlı.
523i modelinde kullanılan motor da 528i'de kullanılan 3 litre hacimli ünitenin biraz daha güçsüz bir versiyonu. 204 beygir güç üretebilen motorun maksimum tork değeri 270 Nm. Bu motorla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşırken maksimum sürati 234 km/s'i buluyor.
Turbo Diesel motor seçenekleriyse 3 litre hacimli motora sahip 530d ile başlıyor. 245 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede taşırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlanmış.
E60 kodlu modelde ülkemizde en çok alıcı bulan versiyon olan 520d'nin de motoru güçlenmiş. 2 litre hacimli motor artık 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 225 km/s olarak açıklandı.
Bütün 5 serisi modellerinde 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı opsiyonel veya standart olarak sunacak olan BMW, bu şanzımanla donatılan 530d'nin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 6.2 litre olarak açıklanırken 520d'de bu değer 5.2 litreye kadar düşüyor. 6 ileri vitesli manüel şanzımanla 520d'nin tüketimi 5 litreyi buluyor.
Bu motor seçeneklerine, ilerleyen tarihlerde 525d'nin de 204 beygir güç üretebilen turbo Diesel motorla katılması bekleniyor.
vay amk paylasim icin tsk. +rep
YanıtlaSilbugün arkadaşımın yeni almış olduğu 2011 model 5.20d modelini inceledim.
YanıtlaSile60 kasasına "güzel" derken, böyle bir lüks görünümle gelen f10 serisi beni benden aldı açıkçası.
her yönüyle(özellikle ön konsol), audi a6'ya üst sınıf bir otomobil havası verdi bana.
e92 kasa 3.20 coupe'den sonra ilk kez bmw'nin bir arabasına bu denli hayran kaldım.
audi a6'dan diyecektim, yanlış anlaşılma olmasın :)
YanıtlaSilBen de çok beğeniyorum 5 Serisi'ni. Gerçekten çok şık görünüyor.
YanıtlaSil