21 Eylül 2009 Pazartesi
Opel Astra
Ülkemizde satışına başlanmamış olsa da Avrupa'da bir süredir piyasada olan Astra J/D hakkında bir süredir yazmak istiyorum.
Gerek içten gerekse dıştan görünümü Insignia'ya benzetilmiş olan Astra'nın boyutları da epeyi büyümüş. Boyu 4419 mm ile ilk nesil Vectra'nın sedan modelinden sadece 1 cm kısa olan Astra'nın 2685 mm olarak açıklanan aks mesafesiyse son nesil Vectra sedanınkinden sadece 1.5 cm daha az.
370 litre olan bagaj hacminin de önceki modele göre çok artmadığını göz önünde bulundurursak iç mekan genişliğinin ciddi şekilde arttığını söyleyebiliriz.
Aracın motor seçeneklerine baktığımızda Türk tüketicisinin yüzünü güldürecek birkaç modelin olduğunu görüyoruz:
Benzinli motorlardan başlayacak olursak listenin en başında iki adet 1.4 litre hacimli ecoFLEX modeli görüyoruz. 87 ve 100 beygir güç üretebilen motorların ardından gelen 1.6 litre hacimli ünite 115 beygir güç üretebiliyor.
Beni asıl heyecanladıran motorlarsa 1.4 ve 1.6 litre hacimli motorların turbo beslemeyle donatılan kardeşleri. 1.4 litre hacimli motor 140 beygir güç, 200 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli olanı 180 beygir güç ve 230 Nm tork üretebiliyor.
Turbo Diesel motor seçeneklerine baktığımızda 1.2 ve 1.7 litre hacimli ünitelerin eskiden olduğu gibi kaput altında yer bulduklarını görüyoruz. 1.2 litre hacimli model 95 beygir güç üretirken 1.7 litre hacimli motorun 110 ve 125 beygir güç üretebilen iki modeli bulunuyor. 1.7 litre hacimli motorun ülkemizde büyük vergi dezavantajı olduğundan bunun yerine yeni 2 litre hacimli motorun getirilmesi bile daha mantıklı. 160 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bu motoru Insignia'dan tanıyoruz.
Şanzıman seçeneklerinde bakınca da şahsen benim yüzüm gülüyor zira atmosferik beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motorlar hariç bütün benzinlilerde ve 2 litre hacimli turbo Diesel seçenekte 6 ileri vitesli manüel şanzımanın yanında 6 ileri vitesli, tork konvertörlü otomatik şanzıman opsiyonu sunuluyor. Bu sınıftaki rakiplerinin genelde otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlarla donatıldığı düşünüldüğünde Opel'in farklı bir yola saptığı görülüyor.
Otomatik şanzıman konusunda Opel'i takdir etsem de donanımında tabela okuyabilen kamera sisteminden ısıtmalı direksiyon simidine kadar bir sürü üst düzey opsiyon bulunan aracın arka koltuk yolcuları için ayarlanabilir havalandırma ızgaraları bulunmaması bence büyük eksiklik. Rakiplerden Volkswagen Golf'ün bu donanımı birkaç nesildir standart olarak sunması Opel'in bu konuda geride kaldığını gösteriyor. Fiat bile Bravo modelinde bu donanımı sunmakta.
Bu eksiği bir kenara bırakacak olursak Astra gerçekten güzel bir otomobil olmuş. Sedan modeli üretilir mi bilemiyorum fakat üretilirse Vectra'dan boşalan koltuğa oturacağı aşikar. Hatchback olarak bile boyutları Vectra serisini zorlayan otomobilin sedan modeli bu serinin boyutlarına ulaşacaktır. Insignia tarzında arkaya doğru alçalan tavanı bulunan bir sedan almak istemeyen müşterilerin de Opel tarafından sunulabilecek tek seçenek olan Astra'nın sedan versiyonuna yönelmeleri olası görünüyor.
Yeni Astra, özellikle dış görüntüsü ile hakikaten şahane bir araba olmuş.
YanıtlaSilİnsignia'yı andıran çizgileri, ön konsolu ve ışıklandırması şahane.
ben yine 1.3 95HP modeli dışında dizel seçeneği yok sanıyordum. Siz 1.7'lik motordan da bahsetmişsiniz. Dediğiniz gibi, vergi oranını düşününce, 1.7 dizel motor mantıksız. Hatta 1.7 motor bana eski kasa, 3 kapılı HB Corsaları hatırlattı. Onlar da 1.7 dizel seçeneği ile sunuluyordu. Ticari araç gibiydi.
Opel'in, vw'in golf'de sahip olduğu gibi 1.6 dizel motorlarını, astra'da neden kullanmadığını hep merak etmişimdir. Hala da ediyorum ve açıkçası anlamakta güçlük çekiyorum.
Fiyatlara gelince, şu an 41.000-42.000 TL'den başlayıp, 55.000'e kadar uzanıyor sanıyorum. Enjoyla başlıyor,eEn pahalısı ve dolusu tabii ki cosmo. Highline Golf ayarında.
Siz en büyük eksiklik olarak arka ızgaralardan bahsetmişsiniz. Bence en bu arabanın en berbat yanı direksiyonu. Bu nazik görüntüye böylesine şişman ve kaba bir direksiyonu yakıştırırken hangi zevkle bu seçimi yaptılar anlamak güç. Benim için, resmen arabanın tüm göz zevkini bozuyor. Airbag kapağını daha ince, daha düzgün bir hale sokmak bu kadar mı zor?
1.7 haricinde 2 litre hacimli turbo Diesel motoru da bulunuyor Astra'nın ama o da vergi dengesizliği yüzünden mantıksız oluyor. Direksiyonu Insignia ile ortak kullanılan malzemelerden olduğu için kaba durmuş. Insignia'nın facelift'i sonrasında Astra'da da yeni ve daha sportif direksiyon simitleri sunulur diye düşünüyorum. Tasarımınaysa diyecek şey az. Güzel duruyor bence de.
YanıtlaSilsizce 1.3 dizel motor araç için ufak mı geliyor ?
YanıtlaSilEvet ufak geliyor. Corsa'da bile yüksek performanstan ziyade ekonomi odaklı olan motor Astra'da güçsüz kalıyor. Aynı büyüklükte rakipleri 130 beygiri zorluyor 1.6 litre hacimle.
YanıtlaSilTabi burada sorun Opel'de değil vergi sistemimizde. Yoksa daha yüksek performans isteyenler için 1.7 ve 2 litre hacimli turbo Diesel üniteler de mevcut.
bu segmentte otomatik vitesli bir araç almayı düşünüyorum. bu konudaki tavsiyeleriniz neler? max 55-60 bin tl civarlarında
YanıtlaSilPerformans da arıyorsanız Astra gayet makul. Focus'un güçlü ve otomatik versiyonu malesef yok. Volkswagen Golf de oldukça pahalı.
YanıtlaSilpeki vw dsg yi mi önerirsiniz opel active select şanzımanını mı?
YanıtlaSilSürekli sıkışık şehir trafiği için tork konvertörlü tam otomatik Active Select, açık yollarda da zaman geçirilecekse çift kavramalı, yarı otomatik DSG.
YanıtlaSil1.3 cdti motorun gucunu arttirmak icin(mumkunse garantisini etkilemeyen bir yazilimla) ne onerirsiniz?1.vitesteyken zaman gecmek bilmiyor..
YanıtlaSilTeknik olarak yapılacak değişikliklerin tamamı garantiyi etkiler fakat ECU ile oynamak en çok tercih edilen yöntemlerden. Fiat'ın da kullandığı motor için birçok modifikasyon modili bulunuyor ama Astra'nın ağır kasasını hareket ettirebilmek için kesin bir çözüm olabileceklerini zannetmiyorum. Özellikle de sorun, en atak olması gereken 1. viteste görülüyorsa.
YanıtlaSilSıkısık sehir ici trafigi icin tork konventorlu onermenizin nedeni kullanim omru ve sorunsuzluk mudur? Cunku bildigim kadari ile bu sanziman cok yakit tuketmesine neden oluyor aracin, ben Opel Astra'yi cok ama cok sevmeme ragmen sirf bu yuzden almadim. 2013 sonu itibari ile cift kavramali bir sanzimanla donatilacakmis bilginiz var midir?
YanıtlaSilTork konvertörlü otomatik şanzıman özellikle dur-kalk trafikte sunduğu konforla öne çıkıyor. Bunun yanında vites değişim konforu da yarı otomatiklerden başarılı.
YanıtlaSilBakımı doğru ve düzenli yapıldığında ömür avantajı da var ve ilerleyen teknolojiyle manuel modellerden bile az tüketir oldular. Örneğin BMW'nin kullandığı 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanın hem performans hem de tüketim verileri manuel şanzımanınkinden iyi. Tabii ki Opel'in kullandığı şanzıman bu seviyede bir performans sunmuyor geçen zamanla birlikte o da düzelecektir.
Bu arada GM grubunun da çift kavramalı şanzıman sunacağını ben de duydum ve büyük ihtimalle de 2014 modellerde hazır bulunacak.