Üretime girdiği tarihten bu yana Dacia'nın en başarılı modellerinden olmayı başaran Duster'ın ikinci nesli bizlerle. Dışarıdan bakıldığında görünümü çok da değişmemiş gibi görünen otomobilin iç mekanında çok daha modern bir hava bulunabilirken kaput altında tanıdık motorlar görev yapıyor. İkinci nesilde otomatik şanzımanı da ilk etapta sunmaya başlayan Duster en azından eskisi kadar iddialı bir araçmış gibi görünüyor.
29 Eylül 2018 Cumartesi
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Prestige
Üretime girdiği tarihten bu yana Dacia'nın en başarılı modellerinden olmayı başaran Duster'ın ikinci nesli bizlerle. Dışarıdan bakıldığında görünümü çok da değişmemiş gibi görünen otomobilin iç mekanında çok daha modern bir hava bulunabilirken kaput altında tanıdık motorlar görev yapıyor. İkinci nesilde otomatik şanzımanı da ilk etapta sunmaya başlayan Duster en azından eskisi kadar iddialı bir araçmış gibi görünüyor.
Volvo XC40 D4 AWD Momentum
Her gün yeni bir SUV modelin görüldüğü günümüzde markalar da bu tip araçlara ağırlık veriyor. Premium üreticilerden Volvo'nun da sürekli geliştirme çalışması yaptığı SUV modellerinin en küçüğü olan XC40, ailenin diğer araçlarından biraz daha farklı bir tasarım anlayışıyla karşımızda. Üreticinin modüler platformunu kullanan otomobilin teste konuk olan seçeneğinin kaputunun altında yer alan ünite tanıdık.
Honda Civic Type R GT
Honda'nın efsaneleşen performans modeli Civic Type R yeni nesliyle birçok pistin önden çekişli araç rekorunu kırar hale geldi. İddialı görünümünün yanında global bir otomobil haline gelmesinden ötürü biraz da yumuşayan aracın gücüne güç katması da yüzleri güldürdü. Bakalım Civic ailesinin en hızlısı günlük kullanımda ne kadar etkileyici.
Hyundai i20 1.0 T-GDI Elite DCT
Hyundai'nin yerli üretim modellerinden olan i20'nin makyajlı hali yollara çıktı. Otomobilin görünümünü çok değiştirmeyen Güney Kore'li firmanın iç mekanda sunduğu farklılıklar da bol olmasa da kaput altında gelişim var. Daha önce i20 Active ile sunulan turbo beslemeli, benzinli motor ve birçok Hyundai modelinde kullanılan çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunulan aracı inceledim.
28 Eylül 2018 Cuma
Smart Forease
Bu yıl 20. yaşını kutlayan Smart, Paris otomobil fuarında sergilenecek konsept aracını tanıttı. EQ Fortwo Cabrio modelinin temelleri üzerine geliştirilen otomobil dinamik bir görünüm sunuyor.
Aydınlatma grubunun tamamı LED teknolojisi kullanan araçta büyük jantlar, kısaltılmış A sütunu ve sportif görünen bir B sütunu görev yapıyor. Spoiler ve difüzör gibi donanımlara da sahip olan modelin kapı kolları da şık bir şekilde gizlenmiş.
İç mekanda temellerini paylaştığı araca olan benzerliği daha çok göz önünde olan konseptte neon sarısı detaylar, metal pedal seti ve üst kısmı kesilmiş direksiyon simidi bulunuyor.
Teknik verileri açıklanmamış olsa da aracın temellerini oluşturan EQ Fortwo Cabrio'nun 82 beygir güç, 160 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip olduğunu belirtebiliriz.
Porsche 935 Clubsport
Porsche'nin sürprizleri devam ediyor. Alman marka, tanıttığı yeni yarış aracıyla artık bir ikon haline gelmiş olan 935/78 modeline gönderme yaparken homologasyon derdi olmadığında mühendislerin neler yapabileceğini de gösteriyor.
Ana hatları klasik kardeşine çok benzeyen otomobilin gövdesi büyük oranda karbon fiberle güçlendirilmiş plastikten üretilmiş. LED aydınlatmasını 919 Hybrid'den alan araçta 911 GT2 RS'te kullanılan ön tampon, aerodinamik jantlar, 911 RSR'dan alınan yan aynalar ve 908'inkilere benzeyen titanyum egzoz çıkışları kullanılmış. Aracın aerodinamik paketinde splitter, difüzör, büyük deflektörler ve dev spoiler bulunuyor.
İç mekanı da tam bir yarış aracında olması gerektiği gibi görünen otomobil burada 911 GT3 R'dan etkilenmiş. Dijital gösterge panelinin yanında analog kronometre ve basınç göstergesi bulunan araç sökülebilir direksiyon simidi, tek parçalı yarış koltuğu, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, takla kafesi ve sadeleştirilmiş orta konsola sahip.
Kaputunun altında 700 beygir güç üretebilen, çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli Boxer motor yer alan araç 1.380 kg ağırlığa sahip. Performans verileri açıklanmayan otomobil 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana da sahip.
Herhangi bir seri için homologe edilmeyen otomobilden sadece 77 adet üretilecek ve fiyatlar, vergiler hariç 701.948 Euro seviyesinden başlayacak.
27 Eylül 2018 Perşembe
Hyundai i30 Fastback N
Hyundai'nin N model ailesi genişliyor. Hatchback gövde seçeneğine sahip olan i30'un ardından Fastback gövdenin de en sportif seçeneği model gamına ekleniyor. Aracın özellikleriyse kardeşinden tanıdık.
Modelin tasarımında büyük bir sürpriz bulunmuyor. Ön ve yan bölümünü ilk i30 N ile paylaşan aracın arka kısmında ince bir spoiler, agresif görünümlü tampon, difüzör ve çift egzoz çıkışı karşımıza çıkıyor.
İç mekanda da kırmızı renkli trim parçaları, metal pedal seti, sportif koltuklar ve N direksiyon simidi sunan otomobilin kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip bir motor bulunuyor. 250 ve 275 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olan ünite 353 Nm tork üretebiliyor. Overboost sayesinde bu değer 378 Nm'ye ulaşıyor. Araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleriyse sırasıyla 6.4 ve 6.1 saniye.
26 Eylül 2018 Çarşamba
Volvo V60 Cross Country
Volvo'nun araziye çıkmak için sabırsızlanan modellerine bir yenisi katıldı. Şubat ayında ortaya çıkan V60'ın yükseltilmiş bir seçeneği olan otomobil aynı zamanda V90 Cross Country'nin küçük kardeşi.
Dışarıdan bakıldığında beklediğimiz yeniliklerle karşımızda olan otomobil, kardeşi V60'a oranla 75 mm daha yüksek. Tamponlar, çamurluklar ve yan eteklerde siyah renkli plastik korumalar dikkat çekerken farklı tasarıma sahip jant seçenekleri ve ön panjur da gözlerden kaçmıyor.
İç mekan tasarımında bir yenilik olmayan aracın motor seçenekleri de tanıdık. 2 litre hacimli ünitelerden benzinli olanı T5, Diesel olanıysa D4 seçeneğiyle sunulurken her iki modelde de 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Hibrit motor seçenekleriyse yakında tanıtılacak.
25 Eylül 2018 Salı
Peugeot 508 HYbrid ve 3008 HYbrid4
Peugeot'nun hibrit atağı başladı. Fransız marka bir taraftan yeni 508'e hibrit sistem eklerken diğer taraftan popüler SUV modeli 3008'in hem hinbir hem de dört tekerlekten çekişli seçeneğini tanıttı.
Hibrit model armaları haricinde görünüm olarak kardeşlerinden farklı olmayan otomobillerin iç mekanlarında da bu araçlara özel tasarıma sahip bilgi eğlence sistemi grafikleri ve gösterge panelleri var.
508 ailesinin kaputu altına, 180 beygir güç üretebilen, 1.6 litre hacimli ve turbo beslemeli benzinli motoru yerleştiren Peugeot, elektrik motorunu da ekleyince karma kullanımda 225 beygir güce ulaşmış. 11.8 kWh kapasiteli piller sayesinde araçlar 40 km elektrikli kullanım menziline sahip.
Hibrit olmasının yanında ailenin en güçlüsü olma şerefine de erişen 3008 HYbrid4'te görev yapan 1.6 litre hacimli motor 200 beygir güç üretebilirken biri önde, diğeri de arkada yer alan iki elektrik motorla birleşince ortaya 300 beygir güç, 450 Nm tork çıkıyor. Dört tekerlekten çekişli hale gelen araç 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabiliyor.
Her iki ailede de EAT8 isimli otomatik şanzımanın yeni bir versiyonunu kullanan Peugeot bu ünitenin tork konvertörünü, çok plakalı ıslak kavrama ile değiştirmiş. Bu arada 508 ailesinin sadece önden çekişli olduğunu da hatırlatalım.