12 Mart 2018 Pazartesi
Lamborghini Terzo Millennio
Lamborghini'nin yeni konsepti sonunda tanıtıldı. Henüz sadece dış görünümü hazır olan araç Massachusetts Institute of Technology ile ortaklaşa geliştirildi ve bu üniversitenin Boston kampüsünde tanıtıldı.
İnanılmaz derecede alçak bir yapıya sahip olan otomobilin ön camı neredeyse tampona kadar inerken köşeli tasarım birçok aerodinamik yardımcı elemanı gizliyor. Ön ve arkada görev yapan ince yapılı LED aydınlatmaların yanında dev jantların da hareket halinde ışıldamaya başlaması dikkat çekici.
Elektrik motorlu olduğu belirtilen otomobilin performansı hakkındaysa henüz bir bilgi yok. Bununla birlikte en yeni enerji geri kazanım sistemlerine sahip olduğu belirtilen konsept göründüğü kadar hızlıysa bu konuda kimse eksiklik hissetmeyecek gibi.
GFG Sibylla
Giugiaro'nun eserleri bu yıl da fuarlarda görülmeye devam edecek. Cenevre'de GFG markası altında tanıtılan konsept, Envison Energy ile ortaklaşa geliştirilen bir elektrikli otomobil.
5 metrenin üzerinde boya sahip olan otomobil 1.48 metreyükseklikte ve özellikle önde oturan yolcular için ilginç bir cam yapısı sunuyor. LED aydınlatma grubu ve 22 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin kapıları, camlarından yarı olarak açılıyor. Konseptin ön camı 750 mm ileriye kayarken arka kapı camları da yukarıya doğru açılıyor.
Ön bölümde U biçimli bir direksiyon simidi ve bütün konsolu kaplayan dijital göstergeleri bulunan otomobilin hem ön hem de arka koltuklarda yer alan orta konsolu da dokunmatik kumandalardan oluşuyor. Ön koltuk sırtlıklarında da eğlence sistemi ekranları mevcut.
544 beygir güç üretebilen elektrikli otomobil bu sayede 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken 100 kWh kapasiteli piller sayesinde menzil 450 km. Maksimum süratinse sadece 200 km/s üzerinde olduğu açıklandı.
11 Mart 2018 Pazar
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini'nin Nürburgring üzerinde harikalar yaratan modeli Huracán Performante'nin üzeri açıldı. Cenevre'de tanıtılan otomobilin aktif aerodinamik özelliklerini koruduğu görülüyor.
Gövdesi üzerinde sunulan özellikler sabit tavanlı kardeşiyle aynı olan otomobilin elektrikli olarak 17 saniye içerisinde açılıp kapanabilen kumaş tavanı ağırlığı artırmış olsa da toplamda LP610-4 Spyder modelinden 35 kg daha hafif bir araçla karşı karşıyayız.
İç mekanı da coupé modelle paylaşılan otomobilin 5.2 litre hacimli V10 motoru, 640 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemini standart donanımda sunan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.1 saniye sürerken maksimum sürat 325 km/s.
SsangYong e-SIV
Bu yıl Cenevre'de konsept sergileyen üreticiler arasında SsangYong da bulunuyor. Arazi araçlarıyla ünlenen Kore merkezli üreticinin elektrikli SUV konsepti yakın geleceğin habercisi gibi.
Gizli kapı kolları ve yerlerine kamera geçen yan aynaları bir kenara bırakırsak seri üretime yakın bir görünümü olan aracın özellikle burun ve çamurluk bölümlerine bakıldığında markanın diğer modellerne göndermeler yapıldığı görülebiliyor.
Kapalı bir ön panjur ve ince yapılı LED farlara sahip olan konseptin ön tamponu altına bir splitter konumlandırılmış. Aerodinamik jantlar, çift parçalı spoiler ve arka tamponun altında yer alan difüzör de gözden kaçmazken kalın C sütunu ve arka bölümü kaplayan LED stoplar seri üretimde de karşımıza çıkabilir.
Dört kişilik oturma kapasitesi sunan e-SIV'in iki kollu direksiyon simidinin arkasında yer alan dijital ekran bütün konsol boyunca uzanıyor. Orta konsolu da dokunmatik bir panelden oluşan modelin yaşam alanında açık renkler kullanılmış.
4.460 mm boya, 1.870 mm genişiliğe, 1.630 mm yüksekliğe ve 2.675 mm aks mesafesine sahip olan aracın 190 beygir güç üretebilen elektrik motoru ve 61.5 kWh kapasiteli pilleri 450 km'ye kadar menzil ve 150 km/s maksimum sürat sunuyor.
Aston Martin Valkyrie AMR Pro
Uçuk pist araçları da tanıtım için Cenevre'yi seçenler arasında. Bunların içerisinde Aston Martin'in en yüksek performanslı aracı olacak Valkyrie'nin pistlere özel versiyonu AMR Pro da yer alıyor.
Yol versiyonunda sunulacak bilgi-eğlence ekranı ve ısıtıcı gibi donanımlara sahip olmayan AMR Pro seçeneğinde yapılan aerodinamik düzenlemeler haricinde karbon fiberden üretilen süspansiyon sistemi ve hafifletilen egzoz, ağırlığın 1 tonun altına inmesini sağlamış.
6.5 litre hacimli, atmosferik emişli V12 motoru Cosworth imzası taşıyan aracın hibrit güç ünitesi 1.100 beygirin üzerinde güç üretebilecek.