13 Ocak 2017 Cuma

Honda Odyssey


Detroit otomobil fuarının yeni yüzlerinden birisi de Honda Odyssey oldu. Beşinci nesliyle organizasyona katılan aracın mekanik anlamda büyük bir yeniliği sunulmasa da teknolojik olarak zengin donanıma sahip.

Görünümünde büyük yenilikler olmayan otomobilin ön bölümünde yer alan yapı güncel Honda modellerinin hepsine uygulanan LED far ve bu farların üzerine kadar uzayan ön panjurdan oluşurken köşelere yerleştirilmiş sis farlarıyla tampon sportif bir görünüme kavuşmuş.


Aktif ön hava girişi sayesinde yüksek süratlerde daha aerodinamik hale gelebilen Odyssey yandan bakıldığında C sütununa doğru alçalan yan kapı çizgisi, kapılara sabitlenen yan aynalar ve şık bir şekilde gizlenen kayar yan kapı rayları gibi detaylarla dikkat çekiyor. D sütununun alt bölümü siyaha boyanırken spoiler, LED stoplar ve büyük bir arka cama sahip elektrikli bagaj kapağı arka bölümün öne çıkan unsurları.

İç mekanda daha kaliteli malzemeler ve daha çok izolasyon malzemesi kullanılan yeni nesil Odyssey'nin gösterge panelinde büyük bir dijital ekran bulunuyor. Orta konsolda da şık bir dokunmatik ekran görev yaparken vites kolu yerini düğmelere bırakmış.


Üç koltuk sırasına sahip olan araçta ikinci koltuk sırasında iki bebek koltuğu varken bile 3. sıraya geçiş sağlanabilirken hem gündüz hem de gece arka koltukların kameralarla izlenebilmesi ve sürücünün, hoparlörler üzerinden arka koltuklardakilerle konuşabilmesi ilginç özellikler.

Kaputu altında tanıdık bir v6 motor bulunduran araç 3.5 litre hacimli bu üniteden 285 beygir güç, 355 Nm tork almaya devam ediyor. İlginç olansa alt donanım seviyelerinde kullanılan 9 ileri vitesli otomatik şanzımanın yerini, üst donanımlarda 10 ileri üniteye bırakması.

10 Ocak 2017 Salı

Toyota Camry


Bu yıl Detroit otomobil fuarında birçok yeni otomobil tanıtılsa da aslında aralarından en başarılısı zor tahmin edilecek bir model. A.B.D.'nin en çok satan sedan modeli olan Camry bu aracın ta kendisi.


4.859 mm boyuyla küçük bir otomobil olmayan 8. nesil Camry 1.440 mm yüksekliğe sahip. Alman markalarının yaptığı gibi farklı donanımlarda farklı tamponlar kullanmaya başlaya Toyota bu sayede sanki birkaç Camry tanıtmış gibi bir duruma düşmüş.


LED farlar, camların altına sabitlenen yan aynalar, ince bir ön panjur ve LED stoplar bütün versiyonlarda görülürken Hybrid seçeneklerde dev ön hava girişi dikkat çekiyor. Sportif paketlerdeyse agresif görünümlü ön tampon, 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli tavan, difüzör, ince spoiler ve dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.


İç mekanında daha sade bir tasarım dikkat çeken Camry'de üç kollu direksiyon simidi, ortasında renkli ekran bulunan gösterge paneli, entegre dokunmatik ekrana sahip geniş orta konsolu, panoramik cam tavanı ve opsiyonel olarak sunulan kırmızı renkli deri döşemeleri gözlerden kaçmıyor.


Söylentilerin aksine kaputu altında heyecan verici bir yenilik sunmayacağı açıklanan Camry, 2.5 ve 3.5 litre hacimli benzinli motorlar kullanmaya devam ediyor. Bu ikili 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken benzinli motor olarak 2.5 litre hacimli üniteyi kullanan hibrit araçta sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) bulunacak.

Nissan Vmotion 2.0 Concept


Otomobil üreticilerinin gelecekte izleyecekleri tasarım yolunu çizen konseptler tanıtılmaya devam ediyor. 2017 Detroit otomobil fuarında Nissan'ın sergilediği araç Japon markanın sedan modellerinin yakında nasıl görüneceği hakkında bilgi veriyor.

Tek kelimeyle "Köşeli" olarak özetlenebilecek gövde tasarımında güncel Nissan modellerinin ön panjurunda bulunan V biçimli süslemenin dev bir halinin panjur olarak görev yaptığı görülebiliyor. Etkileyici görünen LED farlar, büyük jantlar, yan aynalar yerine kullanılan kameralar, kısaltılmış C sütunu, siyah renkli tavan, şişkin arka çamurluklar ve kısa tutulmuş bagaj kapağı dinamik bir görünüm sunan detaylar.


B sütunu bulunmayan otomobilin arka kapıları geriye doğru açıldığından iç mekana geçiş sorunsuz. Dört adet tekli koltuğa sahip olan konsept 4.860 mm boyu, 1.890 mm genişliği ve 1.380 mm yüksekliğiyle küçük bir araç olmadığından iç mekanda sunulan hacim de başarılı.

Panoramik cam tavan ve ahşap kaplama taban gibi donanımların yanında otonom sürüş modu da bulunan araç kendi kendisini sürerken Nissan logoları aydınlatılıyor. U şekilli direksiyon simidinin arkasında yer alan büyük dijital ekran hem gösterge paneli hem de bilgi-eğlence sistemi görevini üstlenmiş.

Mercedes-AMG GT


Mercedes'in 2017 Detroit otomobil fuarında sergilediği tek yenilik makyajlı GLA Serisi değil. Alman üretici, ürün gamının sportif kanadının en tepesinde yer alan otomobili AMG GT ailesini de güncellediğini duyurdu.

GT R'da karşımıza çıkan Panamericana öna panjur ve genişletilmiş ön tampona kavuşan otomobillerde aktif aerodinamik paket ve yeni teknolojik donanımlar kullanılmış Bu donanımlardan birisi akıllı telefon üzerinden ulaşılabilen telemetri verileri.


Geçtiğimiz yıl Roadster ile birlikte tanıtılan GT C modelinin Coupé halini de sergileyen Mercedes-AMG bu otomobilde de adaptif süspansiyon sistemi, daha geniş lastikler ve direksiyonel arka aks kullanmış.

Tamamı çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motorla donatılan otomobillerden GT armalılar artık 476 beygir güç, 630 Nm tork üretebilirken GT S'in gücü 522 beygire, torkuysa 670 Nm'ye ulaşmış. GT C'nin 550 beygir gücü ve 680 Nm torkundaysa değişiklik yok.

Audi SQ5


2017 Detroit otomobil fuarında tanıtılan güçlü SUV modelleri arasında bir de Audi bulunuyor. Geçtiğimiz yıl yeni nesil örnekleri tanıtılan Q5'in en güçlü versiyonu olan SQ5 organizasyonda sergilendi.

Audi'den beklediğimiz gibi çok dikkat çekici bir görünüm sunmayan otomobilin tamponları aşağıya doğru uzarken kromajlı bölümler istek üzerine siyah olarak da sunuluyor. 20 inç çaplı jantlar opsiyonel olarak 21 inç çaplı olarak da alınabilirken arka tampon içerisine gizlenen egzoz çıkışları şık görünüyor.


Ön aksta kullanılan fren diskleri 350 mm çaplı olan SQ5'in iç mekanında, S-Line paketli Q5 modellerinde sunulandan fazla aksesuar bulmak zor. Bununla birlikte etrafa serpiştirilmiş S logoları yaşan bölümüne özel bir hava vermiş.

Kaputu altında aşırı beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir v6 motor bulunan SQ5, 350 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s.

Chevrolet Traverse


General Motors bu yıl Detroit otomobil fuarına iyi hazırlanmış. Özellikle SUV modellerini yenilediği görülen üreticinin ana markası Chevrolet, Traverse isimli aracını ciddi şekilde makyajlamış.

Büyük ve çift katlı ön panjuru ve incelen farlarıyla daha heybetli bir görünüme kavuşan araç eskisi gibi bir crossover'dan çok bir SUV havasına bürünmüş. İleriye doğru açı alan C sütunu üstü düzeltilmiş çamurluklar, 20 inç çaplı jantlar, bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler, yatay stoplar ve arka tampon altından kendilerini gösteren kromajlı egzoz çıkışları sportif görünümü pekiştirmiş.


İç mekanı da çok daha modern görünen aracın dört kollu direksiyon simidinin arkasında sade görünümlü bir gösterge tablosu bulunuyor. Orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekran yukarıya kaydırılarak arkasındaki gizli göze erişim sağlanırken daha aşağıda sade görünümlü havalandırma sistemi kumandaları bulunuyor.

Üç koltuk sırasına sahip olan Traverse, kaputu altında iki motor seçeneği sunuyor. Turbo beslemeye sahip olan 2 litre hacimli ünite 255 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 3.6 litre hacimli v6 motor 315 beygir güç, 350 Nm tork üretebilmekte. Her iki araçta da 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve start/stop sistemi standart olarak sunuluyor.

Volkswagen Tiguan Allspace


Hem aile içinde hem de dışında bulunan rakipleri 7 kişilik oturma kapasitesi sunmayan başlayan Volkswagen Tiguan'ın işi giderek zorlaşıyor. Bunun farkında olan Alman firma SUV modeline uzun aks mesafeli bir seçenek ekledi.


İç ve dış görünümü standart modellerden farklı olmayan Allspace'in 11 cm uzayan aks mesafesi ikinci koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunulması anlamına geliyor. İleri geri kaydırılabilen bu koltukların arkasında üçüncü koltuk sırası da opsiyonel olarak alınabiliyor.

GMC Terrarin


GMC markasının Kuzey Amerika dışında tanınırlığı düşük. GM'in sadece SUV ve pick up modellere sahip olan kolu, geçmişte sahip olduğu büyük motor seçenekleri nedeniyle diğer ülkelerin radarına girmemiş olsa da durum değişecekmiş gibi görünüyor.


2017 Detroit otomobil fuarına yenilenmiş olarak gelen küçük SUV modeli Terrarin ile farklı bir havaya bürünen GMC, tasarımdaki köşeli yapıyı korurken bu köşeleri hafifçe yuvarlatmayı unutmamış. Dev ön panjur ve LED farlarıyla güçlü görünen Terrarin'in asıl dikkat çekici yanı arkası.

Yan camları C ve D sütunları arasında incelen bir yapıya kavuşan SUV bu şekilde daha dinamik bir yan görünüme kavuşurken bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler, parantez biçimli LED stoplar ve tamponun altından görülen kromajlı çift egzoz çıkışı şık detaylar olarak göze çarpıyor.


Çok öne çıkan bir iç tasarım sunyana araçta dört kollu direksiyon simidi, Opel modellerinden de tanıdığımız göstergeler, dik yerleşime sahip havalandırma ızgaraları arasında görülen dokunmatik ekran ve çevirmeli havalandırma sistemi kumandaları bulunuyor.

Asıl farklılıkları kaputu altında bulunan Terrain daha önceden en küçüğü 2.4 litre hacimli motorlarla sunulurken artık en büyük motor 2 litre hacimli. Turbo beslemeye sahip olan ünite 252 beygir güç, 353 Nm tork üretebiliyor.


Yine Opel modellerinden tanıdığımız 1.5 litre hacimli benzinli motor bu araçta 170 beygir güç, 275 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite 136 beygir güç, 325 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan Terrarin modelleri önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Volkswagen I.D. Buzz Concept


Volkswagen'in elektrikli otomobil üretimi konusunda gösterdiği gayret, her büyük fuarda bir konsept sergilemesinden belli oluyor. Bu yıl Detroit'te bir MPV konspeti sergileyen üretici I.D. isimli model ailesini de genişletmiş oluyor.


Çift renkli gövdesi, birçok cam paneli ve D sütununda yer alan hava girişleriyle Microbus modellerini andıran otomobilde organik LED aydınlatma, büyük jantlar ve ince stoplar dikkat çekiyor. 4.941 mm boya ve 1.963 mm yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 3.300 mm.


İç mekanında 8 kişiyi misafir edebilen otomobilin tabanı açık renkli ahşapla kaplanmış. Koltuklar raylar üzerinde hareket ettirilebilirken otonom sürüş modunda oval direksiyon simidinin kokpite doğru çekilmesi iç mekanı daha da genişletmiş.


Sahip olduğu iki elektrik motoruyla 370 beygir güç üretebilen dört tekerlekten çekişli Buzz 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılmış. 111 kWh kapasiteli piller sayesinde menzil 600 km olarak açıklanıyor.

Audi Q8 Concept


BMW X6 ile açılan yolda yürüyen Alman üreticiler arasına Audi de katılıyor. Markanın Q8 ismini alacak sportif SUV modeli yüksek miktarda lüks donanımı daha dinamik bir paketle müşterilere sunacak.

Güncel Audi modellerinde olduğu gibi genel olarak köşeli hatlardan oluşan bir tasarım diline sahip olan otomobilde kullanılan ön panjur ileriye doğru çıkıntı yaparken LED farlar ve geniş hava girişleri sportif görünümü desteklemiş. Camların hemen yanında, sütunlar üzerinde yer alan Audi logolarına basınca açılan kapıların alt bölümünde metal koruma çıtaları görülürken arka bölümde aracı boydan boya geçen LED stoplar, spoiler ve tampon altına şık bir şekilde gizlenen egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


5.02 metre boya, 2.04 metre genişliğe ve 3 metre aks mesafesine sahip olan konsept 23 inç çaplı jantlarla donatılmış. İç mekanda dört kişi için koltuk sunan Q8'in bu bölümünde alt kısmı düzelştirilmiş direksiyon simidi, sportif yan desteklere sahip koltuklar, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekranlar, çerçevesiz ayna ve dev bir head up display bulunuyor.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir benzinli motor bulunan otomobilde bir de elektrik motoru görev yapıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan Q8, 450 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşabilen konseptin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılırken 60 km mezil sunabilen piller sayesinde ortalama yakıt tüketimi 2.3 litre/100 km olarak belirtilmiş.

Lexus LS Serisi


Lexus markasının doğmasıyla birlikte 1989 yılında tanıtılan ilk model olan LS, 2017 Detroit otomobil fuarında 5. nesline kavuştu. Araç eskisinden çok daha konforlu olmasının yanında model için ilklere de sahip.

Büyümeye devam eden LS'in ölçüleri Alman rakiplerinin uzun aks mesafeli versiyonları civarında. 5.235 mm boya, 1.900 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 3.125 mm olarak açıklanıyor.


Önden bakıldığında ince yapılı LED farları ve dev panjuruyla diğer Lexus modellerini hatırlatan otomobilin yan tasarımı Infiniti modellerini hatırlatıyor. Bunun nedenlerinden birisi otomobilin, üç yan cama sahip ilk sedan Lexus modeli olması. 19 ve 20 inç çaplı jant opsiyonları bulunan araçta kısa fakat yüksek bir bagaj kapağı, LED stoplar ve tampon altından şık bir şekilde dışarıya uzanan egzoz çıkışları gibi detaylar dikkat çekiyor.

İç mekanı lüks kokan otomobilde kullanılan aktif gürültü önleyici, Mark Levinson ses sisteminin hoparlörlerini kullanarak motorun ürettiği bazı frekansları minimize ederken dört bir yanda kullanılan deri ve ahşap kaplama hoş bir görünüm sunmuş. Çift arka koltukla alınabilen otomobil bu haliyle her koltukta ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları sunuyor.


Panoramik cam tavana da sahip olan aracın akıcı bir ön konsol tasarımı bulunuyor. Sportif görünen üç kollu direksiyon simidinin arkasında dijital gösterge paneli ve üst tarafta ilginç yerleşime sahip kumanda kolları görülebiliyor. Geniş bilgi ekranı ve küçük vites kolunun haricinde kabinde dikkat çeken bir diğer nokta da el yazısı tanıyabilen eğlence sistemi.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli bir v6 motor kullanılan otomobil 415 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan LS 500'ün arkadan itişli seçenekleri 0'dan 96 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabiliyor.

9 Ocak 2017 Pazartesi

Mercedes-Benz GLA Serisi


Mercedes'ten beklenen açıklama geldi. A ve CLA'nın ardından GLA da makyajlı yüzüne kavuştu. Tahmin edilebilen yeniliklerle bizleri karşılayan otomobilin asıl farklılıkları iç mekanda yer alıyor.

Dışarıdan bakıldığında yeni gövde renkleri ve jant seçeneklerinin yanında LED farlar, rötuşlanan tamponlar ve yine LED teknolojisi kullanan daha yuvarlak hatlı stoplarla dikkat çeken otomobilin ana hatları değişmemiş. Ön panjuru da elden geçirilen otomobilin ön tamponunda artık sis farları yer alıyor.


İç mekanda kaliteyi artırmaya yönelik çalışmalar yapan Mercedes kullanılan malzemelerden bazılarını yenilerken kromajlı süslemeler, elden geçirilmiş gösterge paneli, daha büyük bir COMAND ekranı ve yeni direksiyon simidi gibi donanımlar araca eklenmiş.

Kaput altında büyük bir değişim sunmayan GLA ailesinin en tepesinde bu kez yeni ismiyle Mercedes-AMG GLA 45'i görüyoruz. Aileye yeni eklenen GLA 220 4MATIC'te kullanılan 2 litre hacimli benzinli motor 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor.


GLA 45'i farklı gövde rengi kombinasyonları ve grafik seçenekleriyle sunan Mercedes bu otomobilin kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli motoru da korumuş. 381 beygir güç, 475 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi yardımıyla aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasını 4.4 saniyede tamamlamasını sağlıyor.

Porsche 911 Carrera GTS


Makyajlı Porsche 911 modellerinin sayısı her geçen gün artıyor. Alman marka GTS seçeneğini de makyajladığı serinin daha da güçlenmesi için boş durmuyor. Tahmin edileceği gibi bu modeller de artık turbo beslemeli.


Görünümünde beklenen değişiklikler bulunan 911 GTS'in farları ve stopları diğer makyajlı modellerde kullanılan LED ünitelerle değiştirilirken birbirine yaklaşan egzoz çıkışları siyaha boyanmış. 20 inç çaplı jantlar ve ön tampon altında bulunan splitter standart donanımda.

İç mekanda Sport Chrono paketinin kronometresi standart olarak sunulurken Alcantara döşemeler ve elektrikli koltuklar da GTS paketiyle birlikte geliyor.


Kaput altında çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli Boxer 6 silindirli motor görev yapıyor. 450 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen ünite, coupé, cabriolet ve Targa gövde seçenekleriyle, iki ve dört tekerlekten çekişli olarak sunulacak. En çabuk hızlanan seçenekse 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen PDK ile donatılmış Carrera 4 GTC Coupé.

Kia Stinger


Kia sözünde durdu ve bizlere yüksek performanslı bir GT verdi. 2011 yılında tanıtılan GT Concept 2014 yılında sergilenen GT4 Stinger konseptlerinin bir birleşimi gibi görünen otomobilin ismi de ikinci prototipten alınmış.

Küçük LED farlar ve geniş ön panjurla sportif bir görünüm yakalayan Stinger'ın ön tamponu da agresif çizgilere sahip. Kaputunda hava çıkış delikleri bulunan otomobilin jant seçenekleri 18 ve 19 inç çaplı. Arkası bir liftback olan araçta LED stoplar görev yaparken dört egzoz çıkışı, sahip olduğu gücü belli ediyor.


4.831 mm boya, 1.869 mm genişliğe ve 2.905 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin iç mekanında sade bir sportiflik göze çarpıyor. Metal pedal seti, deri kaplı ön konsol, yuvarlak orta hava çıkışları, küçük vites topuzu ve orta konsolun üzerinde bulunan büyük dokunmatik ekran dikkat çekici detaylar arasında.

Kaputu altında iki motor seçeneği bulunacak olan otomobilin bütün seçenekleri arkadan veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek. Araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da standart olarak bulunacak.


Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motor 258 beygir güç, 352 Nm tork üretebilirken çift turbo beslemeli, 3.3 litre hacimli v6, 370 beygir güç, 510 Nm tork üretebiliyor. Bu otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 270 km/s.

8 Ocak 2017 Pazar

Faraday Future FF 91


CES 2017 şu sıralar büyük otomobil fuarları kadar ilgi görmeye başladı. Bunun nedeniyse elektrikli otomobil ve otonom teknolojilerde yaşanan baş döndürücü gelişmeler. Bu gelişmelerin sonucunda yeni firmalar elektrikli otomobillerini ilk olarak bu tip fuarlarda sergilemeyi seçebiliyor.


Bir süredir tanıtımı beklenen FF 91 yapı olarak lüks bir crossover olsa da görünümü yükseltilmiş bir station wagon'a daha yakın. Ön bölümde ince uzun LED farlar dikkat çekerken büyük jantlar, gizlenmiş kapı kolları, yan aynalar yerine kullanılan kameralar, yatık bagaj kapağı camı ve arkada görülen ince uzun stoplar dikkat çeken detaylar arasında.


İç mekanında dört adet tekli koltuk bulunan otomobilin birbirinin ters yönüne açılan kapıları giriş çıkışı problemsiz hale getirirken panoramik cam tavan iç mekan ferahlığını üst seviyeye çıkarmış. 3.200 mm gibi çok uzun bir aks mesafesine sahip olan FF 91'in neredeyse bütün kumanda elemanları dokunmatik.



Dijital gösterge panelinin yanında yatık yerleşime sahip orta konsol ekranı, ön yolcu önünde bulunan dokunmatik ekran ve kapılarda yer alan ekranlar iç mekanı ekranla doldurmuş. Arkada iki adet tekli koltuğa sahip olan otomobilin iç dikiz aynası da kamera görüntülerini yansıtan bir ekran.

1.050 beygir güç, 1.800 Nm tork üretebilen elektrik motorları 600 km üzerinde menzile izin verirken 0'dan 96 km/s sürate ulaşmak 2.4 saniye sürüyor.