8 Aralık 2016 Perşembe
Renault Mégane GT
Renault Mégane ailesinin merakla beklenen üyesi sonunda satışa çıktı. Fransız üretici, Talisman'da da görev yapan çift turbo beslemeye sahip Diesel motoru C segmentinde yer alan modeline uyguladı.
Geçtiğimiz yıl yeni Mégane ailesiyle birlikte tanıtılan GT seçeneğinde şimdiye kadar sadece 205 beygir güç üretebilen, 1.6 litre hacimli benzinli motor seçeneği bulunuyordu. Dinamik bir görünüm sunan otomobilde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyordu.
1.6 litre hacimli Diesel motoru çift turbo besleme yardımıyla 165 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen GT'de direksiyonel arka aks ve 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunulmakta.
7 Aralık 2016 Çarşamba
Opel Insignia Grand Sport
Opel'den beklenen haber sonunda geldi ve Insignia'nın yeni nesil modelleri tanıtıldı. Tasarım detayları paylaşılan otomobilin yeni ismi de iddialı. Daha önce Chevrolet Corvette'in özel versiyonlarında kullanılan Grand Sport takısı otomobilin sportif yapısına uyumlu.
OPC paketli seçenekleri tanıtılan aracın tasarımında Monza konseptinden esinlenilmiş olması sürpriz değil. İnce uzun yapılarıyla hoş bir görünüm sunan Matrix LED farlar, ileriye uzanan ön panjur ve yatay konumladırılan sis farları dinamik bir duruş sergilerken 20 inç çaplı jantlar ve Brembo logolu frenler iddialı görünüyor.
Kapıların üst bölümünde ince, alttaysa kalın birer karakter cizgisi kullanan Opel daha uzun, geniş ve alçak olan otomobilin premium bir görünüm almasını sağlamış. Sade bir tasarım sunan arka bölümde LED stoplar liftback bagaj kapağı ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.
Dizden baş mesafesine her alanda eskisinden iyi olan Insignia'nın iç mekan tasarımında Astra izleri görmek mümkün. Çoğu dijital olan gösterge paneli, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidii, havalandırma ızgaraları arasına yerleştirilen dokunmatik ekran ve ince yapılı kumanda panellerinin tamamı bu modeli hatırlatıyor. 490 litre olarak açıklanan bagaj hacmiyse çok iç açıcı sayılmaz.
Motor seçenekleri henüz netlik kazanmayan otomobilde 2 litre hacimli benzinli ve Diesel ünitelerin görev yapacağı kesin. Yeni nesil, 1.5 litre hacimli benzinli motora da sahip olması beklenen Insignia'nın Avustralya'da satılacak olan ikizi Holden Commodore'da 3.6 litre hacimli bir v6 ünite de kullanılacak.
6 Aralık 2016 Salı
Hyundai i20 Coupe WRC
Volkswagen'in parkurlardan çekilmesinin ardından zirve için eline büyük bir şans geçen Hyundai bu şansı yeni otomobiliyle geliştirmeyi amaçlıyor. Yeni araç yenilenen kurallar dahilinde daha güçlü.
Artık üç kapılı i20 gövdesini kullanan otomobilin konsept hali Eylül ayında sergilenmişti. Dış görünümü önceki nesil araçtan farklı olan i20 Coupe WRC'nin çamurlukları daha da genişlerken aerodinamik paket çok daha dikkat çekici bir hal almış.
Kaputu altında görev yapan turbo beslemeli 1.6 litre hacimli motor da artık 380 beygir güç üretebilen aracın ağırlığı da aşağıya çekilmiş. Hyundai, 2017 yılında da Thierry Neuville, Hayden Paddon ve Dani Sordo ile yarışmaya devam edecek.
Seat León Cupra
Seat'tan güzel haberler geliyor. İspanyol markanın yaklaşık iki ay önce yenilediği León'un en sportif modeli Cupra biraz daha güçlendi. Otomobile ayrıca farklı bir çekiş sistemi seçeneği de eklendi.
Görünümünde büyük değişiklikler yapılmayan aracın 2 litre hacimli motoru artık 300 beygir güç, 380 Nm tork üretebilecek. 1.800 ile 5.500 d/d aralığında sunulan tork değeri eskisinden daha iyi olsa da aralık biraz daralmış.
Model hakkında bir diğer ilginç haber de station wagon gövde seçeneklerinde sunulacak olan 4Drive dört tekerlekten çekiş sistemi. 7 ileri vitesli DSG ile birlikte alınabilecek sistemle donatılan otomobil simdiye kadar üretilen en pahalı León da olacak.
Volvo V90 Cross Country Polestar
Polestar'ın modifiye ettiği Volvo modellerinin sayısı gün geçtikçe artıyor. Büyük güç artışları elde edilmiyor olsa da firmanın açıklamalarına göre orta devirlerde elde edilen performansta ciddi artış kaydedilmiş.
S90 ve V90'ın ardından şimdi de V90 Cross Country için hazırlanan modifikasyon paketleri D4, D5 ve T6 motor seçenekleri için sunulmuş. 2 litre hacimli Diesel motora sahip D4 ve D5'te güçler sırasıyla 200 ve 240 beygire ulaşırken torklar 440 ve 500 Nm.
Benzinli motorlarda modifikasyon isteyen müşteriler için sunulan pakette T6 motorlu otomobilin gücü 335 beygire, torkuysa 440 Nm'ye yükselmiş. Ayrıca araçların gaz pedalı hassasiyeti artırılarak şanzıman optimizasyonu da yapılmış. Bu sayede sürücünün hızlanma isteklerine daha çabuk cevap alınırken şanzıman alt viteslerde daha uzun süre geçiriyor.
Ferrari 488 Challenge
Ferrari'nin yarış araçlarına bir yenisi ekleniyor. Markanın seri üretim modelleri üzerine geliştirdiği yarış otomobilleri arasına katılan 488 Challenge, tek marka kupasında 458 Challenge'ın yerini alacak.
Standart bir 488 GTB ile karşılaştırıldığında görünümünde büyük değişiklikler olduğu görülebilen Challenge'da kullanılan yeni ön tamponda splitter, deflektör ve genişletilen hava girişleri kullanılırken bagaj kapağına hava çıkışları eklenmiş.
Yan etekler, tek bijonlu hafifletilmiş jantlar, büyük kısmı kapatılan farlar, pleksiglas yan camlar ve dev arka spoiler gibi değişiklikler sunan otomobilin yakıt deposu için de her iki tarafta da kapaklar kullanılmış.
İç mekanı da tam bir yarış otomobili rüzgarı esen araçta tam boy takla kafesi, dijital göstergeler, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yarış koltuğu, 6 noktalı emniyet kemerleri, karbon fiber yüzeyler ve Alcantara kaplamalar dikkat çekiyor. Büyük düğmelere sahip orta konsolun üzerindeyse geri görüş kamerasının ekranı bulunuyor.
Kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 3.9 litre hacimli v8 motoru seri üretim kardeşiyle paylaşan otomobil 670 beygir güç üretebiliyor.