15 Ekim 2016 Cumartesi
Aspec PPV 430R
Son zamanlarda ortalarda görünmeyen otomobillerden olan Volkswagen Scirocco tekrar ortaya çıktı. Çin merkezli modifikasyon firması Aspec tarafından iddialı bir gövde kitine kavuşturulan aracın gücü de artırılmış.
Dikkat çekici bir görünüme bürünen otomobilin köşeli tasarıma sahip ön tamponunda büyük hava girişleri dikkat çekerken alt bölüme büyük bir splitter eklenmiş. Kaputta ek hava çıkışları dikkat çekerken 19 ve 20 inç çaplı jantlar donanıma eklenmiş.
Önde 5, arkadaysa 7 cm genişleyen otomobilin yan etekleri de bu genişlemeden pay almış. Arkaya gecildiğinde bizi dev bir spoiler ile karşılayan otomobilin arka tamponu da çok daha agresif bir görünüm sunuyor. Hava çıkışları ve difüzörle birlikte dörtlü egzoz çıkışı da bu bölüme entegre edilmiş.
Detaylı teknik verileri açıklanmayan otomobilin 2 litre hacimli motorundan 430 beygir güç alındığıysa verilen bilgiler arasında.
14 Ekim 2016 Cuma
Honda CR-V
Honda'nın başarılı SUV modellerinden CR-V yenilendi. İlk olarak Kuzey Amerika pazarında satışa sunulacak olan seçenekleri tanıtılan araç yeni nesil Civic'te olduğu gibi birçok elektronik yardımcıya ve yeni bir motora kavuşmuş.
İlk bakışta makyajlanmış gibi duran ön bölümde farklı tasarıma sahip LED farlar kullanılırken geniş ön panjur ve A sütununa doğru yukarıya doğru açı alan kaput güçlü görünümü pekiştirmiş. Segmentte yer alan diğer araçlar gibi tamponlar, kapılar ve çamurlukların alt bölümü siyah plastikle korunurken ilk etapta sunulan jantlar 17 ve 18 inç çaplı olacak.
Çamurluklarda biraz daha şişkin bir görünüm elde edilirken D sütununun tasarımı neredeyse hiç değişmemiş. Daha büyük bir spoiler kullanılan arka bölümde yer alan LED stoplar bagaj kapağı camının yanından inerek bir yandan çamurluklara diğer yandan bagaj kapağına doğru uzamış. Daha aşağıya alınan sis farlarının altında şık görünümlü çift egzoz çıkışı fark ediliyor.
İç mekanda daha küçük göbeğe sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, yatay yerleşime sahip orta havalandırma ızgaraları, geniş dokunmatik ekran ve orta konsola entegre edilen vites kolu dikkat çekerken arka koltuk diz mesafesinde 5 cm'lik artış var. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi artırılırken donanımda adaptif cruise control, şeritten çıkma ikazı, acil durum freni, şeritte kalma yardımcısı ve yaya tanıma sistemi bulunuyor.
Kaputu altında 2.4 litre hacimli, benzinli motorunu yanında Civic'te de görev yapan, turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli motor da bulunacak olan 5. nesil CR-V'de bu üniteler sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) eşleştirilmiş. Küçük hacimli motorun gücü 190 beygire yükseltilirken tork 243 Nm olarak açıklanıyor. Araçlar önden çekişli olsalar da dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak sunuluyor.
SsangYong Musso
Gergedan geri dönüyor. Güney Kore merkezli marka SsangYong'un Türkiye'ye ithalatı yapılan ilk modeli olan SUV seçeneği Musso, ismini makyajlanan Korando Sport'a verdi.
Görünümünde büyük yenilikler bulunmayan Pick up, önden bakıldığında yenilenen sis farı ve LED gündüz farları grubuyla farklılık yaratırken panjurda iki adet krom çıta kullanılmış. Yeni jant seçeneklerine de kavuşan aracın görsel değişimi bundan ibaret.
Asıl farklılığı kaputu altında yer alan Musso'nun turbo Diesel motoru artık 2.2 litre hacimli. 178 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen ünite hem manuel hem de otomatik seçeneklerde 6 kademeli şanzımana sahip olacak.
BMW 5 Serisi
BMW'den beklenen haber Paris otomobil fuarı sonrasında geldi. Alman üretici, kendisi için önemi çok büyük olan bir modeli, 5 Serisi'ni yenilediğini duyurdu. Beklediğimiz gibi, G30 kodlu bu araçta da segmentine örnek oluşturacak yenilikler mevcut.
Güncel 5 Serisi'nin göze hoş gelen hatlarını çok değiştirmeyen BMW, yeni modelde daha geniş çift böbrek ön panjur kullanırken daha iyi aerodinamik katsayı elde edebilmek için bu ızgaralar kapanabiliyor. LED farları ortaya doğru uzayan araç bu haliyle 7 Serisi'ni andırıyor.
Önceden olduğu gibi farklı donanım paketlerinde farklı görünümlü tamponlar, egzoz çıkışları, 17, 18 ve 19 inç çaplı jantlar ve yan etekler sunan aracın boyu 36 mm, eni 6 mm, yüksekliğiyse 2 mm artarken aks mesafesi de 7 mm uzamış. Bagaj hacmi 530 litreye ulaşırken toplam ağırlıkta 100 kg'a varan düşüş yaşanmış.
İç mekana geçildiğinde de bir BMW olduğunu belli eden 5 Serisi'nde şık direksiyon simidi tasarımlarının yanında dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran ve diğer BMW modellerinden tanıdığımız orta ve vites konsolu kumanda elemanları göze çarpıyor. Donanımına tam otomatik park sistemi eklenen otomobil otonom sürüş fonksiyonuyla birlikte sinyal verildiğinde sollama yapma özelliğine de kavuşmuş.
Opsiyonel olarak direksiyonel arka aksa sahip olabilen aracın motor seçeneklerinin tamamı turbo beslemeli. 530i'de görev yapan 2 litre hacimli benzinli ünite 252 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli kardeşi 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmaları sırasıyla 6.2 ve 5.1 saniye sürerken dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte bu süreler 6 ve 4.8 saniye oluyor.
520d'de görev yapan 2 litre hacimli Diesel ünite 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli kardeşi 265 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. Otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmaları sırasıyla 7.7 ve 5.7 saniye sürerken dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte bu süreler 7.6 ve 5.4 saniye oluyor.
Aileye 2017 yılında katılacak olan 530e iPerformance'ın hibrit ünitesi 2 litre hacimli benzinli motor ve elektrik motorundan oluşuyor. 252 beygir güç, 420 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.9 saniye sürüyor.
Yeni M5 gelene kadar en güçlü seçenek olacak M550i xDrive'ın 4.4 litre hacimli v8 motoru 462 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Diğer modeller gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürüyor.
12 Ekim 2016 Çarşamba
Mansory Bentayga
Bentley'in ilk SUV modeli olan Bentayga geçtiğimiz yıl tanıtıldığından bu yana çok ses getiren bir araç oldu. İngiliz üreticinin bu devini modifiye etmekte çekingen davranan firmaların üzerindeki rehavet Mansory tarafından atıldı.
Aracın görünümünde büyük değişiklikler yapan firma Ön tamponun altına eklediği bölüme bir splitter bir de sis farları sıkıştırırken kaput karbon fiberden üretilmiş. 22 ve 23 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan otomobilin çamurluk ve yan etekleri genişletilmiş.
Yenilenen arka tamponu çok daha dinamik görünen Bentayga'nın bagaj kapağı camı üzerine ve altına birer spoiler eklenirken difüzör ve farklı görünüme sahip dörtlü egzoz çıkışı da unutulmamış.
İç mekanda büyük bir değişiklik olmasa da farklı tasarıma sahip direksiyon simidi ve Mansory logolarına sahip kapı eşik kaplamaları, metal pedal seti, döşemeler ve paspaslar dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor.
Aracın kaputu altında görev yapan, çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli w12 motor üzerinde de çalışan Mansory bu üniteden 700 beygir güç, 1.050 Nm tork alabilmiş.
11 Ekim 2016 Salı
SCG 003S
İlk olarak 2015 yılında karşımıza çıkan Scuderia Cameron Glickenhaus ve 003 model ailesi seri üretime hazır hale geliyor. Otomobilin tasarımında ufak değişiklikler yapılırken asıl yenilik kaputun altında yer alıyor.
Ana hatları aynı kalan otomobilde geniş çamurluklar ve dev basamaklar gibi duran yan etekler korunurken büyük hava giriş ve çıkışları da gözlerden kaçmıyor. Kaputta havalandırma yarıkları büyütülürken en önemli yenilik yuvarlak far grubu olarak gösterilebilir.
Egzoz çıkışları ortaya alınan otomobile daha sade görünümlü bir yakıt deposu kapağı uygulanmış. Gövdesi tamamen karbon fiberden üretilen 003S'in aerodinamik paketinde görev yapan geniş splitter, büyük spoiler ve uzatılan difüzör sayesinde 2 G'ye varan yanal kuvvetle viraj alabilmesi planlanıyor.
Kaputu altında 4.4 litre hacimli bir v8 motor bulunacağı açıklanan aracın 800 beygir güç, 850 Nm torkla 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyenin altında ulaşması planlanırken maksimum süratin 350 km/s civarında olacağı açıklandı.
10 Ekim 2016 Pazartesi
Hyundai Tucson 2.0 CRDI Executive 4X4
Son yıllarda Hyundai'nin yarattığı en başarılı modellerden olan Tucson, dünya çapında ulaştığı satış rakamlarıyla Güney Kore merkezli üreticinin yüzünü güldürüyor. 2015 yılında benzinli motorla donatılmış seçeneklerinin testini paylaştığım SUV bu sefer 2 litre hacimli Diesel motoruyla bloguma konuk oldu.
İlk nesil örnekleri 2004 yılında yollara çıkan Tucson ufak tefek değişikliklerle 2009 yılının sonlarına kadar üretildi. 2010 model yılından itibaren bizlerle olan ikinci nesil araçlar Avrupa'ya ix35 ismiyle gelirken bu otomobilin de ömrü 2015 yılına kadar oldu. 2015 yılının Şubat ayında tanıtılan üçüncü nesil Tucson, geçtiğimiz yıl Bodrum'da yapılan lansmanla Türkiye basınına tanıtılmıştı.