24 Eylül 2016 Cumartesi
Ford Fiesta Red
Özellikle küçük hatchback araçlardan söz edilince aklımıza gelen markaların başında Ford bulunuyor. Firmanın öncelikleri arasında yer alan başarılı yol tutuş geleneğini sürdüren araçlardan B segmentinde yer alanı Fiesta ismiyle 1976 yılında piyasaya çıktı ve bu yıl, yaratılışının 40. yılını kutluyor.
Fiesta'nın ikinci nesil örnekleri 1983 yılında yollara çıkarken üçüncü nesil araçlar 1989 yılında bizlerleydi. Mazda ile yapılan ortaklık sonucunda ortaya çıkan dördüncü nesil Fiesta 1995 yılında piyasaya sürülürken kiralama firmalarının favorilerinden birisi olan beşinci nesil araçlar 2002 yılında bizlerleydi. Bir dizi Verve isimli konseptin ardından karşımıza çıkan altıncı nesil Fiesta, 2008 yılından beri bizlerle. Zaman içinde van'dan pick up'a birçok farklı gövde tipi tanıtılan Fiesta'nın tesime konuk olan seçeneği üç kapılı kasaya ve ilginç bir motora sahip.
23 Eylül 2016 Cuma
Audi TT S line Competition
Sportif görünüme sahip S Line paketine daha da dinamik görünüm sunan Competition donanımını ekleyen Audi böylece otomobile 19 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli kaliperler, siyaha boyanmış ön panjur, yan aynalar ve difözör, 10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi ve sabit spoiler eklemiş.
Dört gövde rengiyle alınabilecek otomobilin iç mekanında dijital gösterge paneli, Alcantara döşemeler, gri renkli dikiş iplikleri ve TTS'ten alınan bazı detaylar standart olarak sunulacak.
Kaputu altında sadece 230 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli, benzinli motora görev verilen araç 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. Önden çekişli modeller her iki şanzımanla da ısmarlanabilirken dört tekerlekten çekişli araçlarda sadece otomatik şanzıman sunulmakta.
Chevrolet Equinox
Bütün gözler Paris otomobil fuarına çevrilmişken Chevrolet'nin Amerika'dan bir sürprizi var. Markanın küçük SUV modelleri arasında yer alan Equinox yenilendi. Araç artık hem çok daha hafif hem de turbo beslemeli.
Eskisinden çok daha agresif bir görünüm sunan araç LED farlara kavuşurken büyük ön panjur, çamurluklara doğru çekilmiş sis farları ve kalın C sütunu dikkat çeken detaylar. Tamponlar ve kapı altlarında siyah renkli plastik koruma kullanılırken jant seçenekleri 17, 18 ve 19 inç çaplı. Arka bölümdeyse dörtgen şekilli çift egzoz çıkışı ve deflektörlerle desteklenen bir spoiler yer alıyor.
İç mekanı da baştan yaratılan Equinox, bu bölümde daha yuvarlak hatlara sahip. Opel modellerinde de kullanılan parçalarla bizleri karşılayan araçta üç kollu direksiyon simidi, renkli yol bilgisayarı ekranı, çift renkli deri döşeme, dikey yerleştirilmiş orta konsol havalandırma ızgaraları, büyük dokunmatik ekran ve panoramik cam tavan gibi donanımlar bulunuyor.
Asıl ilginç donanımı kaputu altında olan Equinox'un bütün motor seçenekleri turbo beslemeye sahip. 1.5 litre hacimli benzinli ünite 170 beygir güç, 275 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli motor 252 beygir güç, 353 Nm tork üretebiliyor. İlk defa Diesel motorla donatılan araçta görev yapan 1.6 litre hacimli motor 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. Bu motoru Opel modellerinde de görmüştük.
Ağırlığı yaklaşık 180 kg aşağıya çekilerek 1.5 ton seviyesine indirilen Equinox önden çekişli veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. 2 litre hacimli motor 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken diğer iki ünite 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek.
Smart ForTwo ve ForFour ED
Smart'ın küçük elektrikli otomobilleri yenileniyor. Yeni nesil Smart Fortwo ve ForFour temelleri üzerine geliştirilen otomobil neredeyse her bakımdan yerini aldığı otomobilden üstün. Üstelik bu sefer farklı gövde seçeneklerine de sahip.
Dış görünüşü, içten yanmalı motorlara sahip kardeşlerinden farksız olan otomobillerde farklı renk kombinasyonları kullanılırken haliyle egzoz çıkışları bulunmuyor. İç mekanda da farklılıklar göstergelerin işlev değiştirmesiyle sınırlı.
83 beygir güç, 160 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan arkadan itişli otomobillerden ForTwo Coupé 0'dan 100 km/s sürate 11.5 saniyede ulaşabilirken aynı işi yapmak ForTwo Cabrio için 11.8, ForFour içinse 12.5 saniye sürüyor.
ForTwo Coupé 160 km menzile sahipken diğer iki otomobilin menzilleri 155 km olarak açıklanıyor. Maksimum süratleri 130 km/s'te sınırlandırılan üçlünün pilleri artık 2.5 saatte şarj olabilirken gelecek sene sunulacak hızlı şarj sistemiyle bu süre 45 dakikaya inecek.
Geiger Dodge Charger Hellcat
GeigerCars bir kere daha bizlerle. Amerikan otomobillerini modifiye etmeyi seven Alman firmasının şimdiki gözdesi, standart haliyle de gereğ,nden fazla güç üretebilen Dodge Charger Hellcat.
Aracı alçaltıp 22 inç çaplı jantlarla donatan firma dikkat çekici bir gövde rengi ve grafiklerle de gözden kaçmayacak bir otomobil yaratmış.
Otomobilin 6.2 litre hacimli, kompresör beslemeli, v8 motorunu 782 beygir güç, 932 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendiren Geiger, 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip otomobilin 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresini 3.6 saniyeye indirirken maksimum sürat 330 km/s olmuş.
22 Eylül 2016 Perşembe
Nissan NV300
Ticari araçlarda işbirliği devam ediyor. Renault Trafic, Opel Vivaro ve Fiat Talento'nun ardından şimdi de Nissan, hafif ticari araçlar pazarında diğer markalarla ortaklaşa geliştirdiği aracı tanıttı.
İsminden de anlaşılacağı gibi NV200 ve NV400 arasında konumlandırılan van, diğer araçlarda olduğu gibi güçleri 95 ile 145 beygir arasında değişen 1.6 litre hacimli turbo Diesel motolarla satılacak.
Ferrari GTC4Lusso T
Ferrari'nin turbo beslemeyle dansı devam ediyor. Normal şartlarda modellerini birden fazla motor seçeneğiyle sunmaktan kaçınan İtalyan üretici dört kişilik aracı GTCLusso'yu bir de v8 üniteyle satmaya başlıyor.
İç ve dış tasarımı 12 silindirli motorla donatılan kardeşinden farksız olan otomobilin standart donanımında farklı jantlar sunuluyor. Direksiyonel arka aks ve yardımcı elektronik sistemler üzerinde de oynamalar yapan Ferrari bu modelini sadece arkadan itişli olarak sunacak.
50 kg hafifleyen otomobilin ağırlık dağılımı %46'ya %54 olurken performansta ciddi bir düşüş yaşanmamış. 488 GTB temelli 3.9 litre hacimli v8 motoru çift turbo beslemeye sahip olan GTC4Lusso T, 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın maksimum sürati 320 km/s'in üzerinde.
Seat Ateca X-Perience
Seat, Şubat ayında tanıttığı SUV modeli Ateca'nın farklı versiyonlarını üreteceğinin sinyallerini veriyor. İspanyol üreticinin Paris otomobil fuarında sergilediği konsept aynı zamanda X-Perience ailesinin de genişleyeceğinin kanıtı.
Tıpkı León X-Perience modelinde olduğu gibi arazi kullanımına daha uygun bir yapıya sahip olan konseptin tamponlarında metalik gri renkli koruma bölümlerinin genişletildiği görülebilirken aynı korumalar kapıların alt kısmına da eklenmiş. Özel tasarım 18 inç çaplı jantlar araziye uygun lastiklerle donatılırken ön ve arka tamponda yer alan çıtalar, yan aynalar ve fren kaliperleri turuncuya boyanmış.
İç mekan tasarımı standart Ateca modellerinden farksız olan otomobilde farklı renkte döşemeler ve XP logolu parçalar görev yaparken kaput altında da tanıdık bir turbo Diesel motor bulunuyor. 2 litre hacimli ünite 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman bu gücü dört tekerleğe aktarıyor.
Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard
Dış ve iç tasarımı değişmeyen araçta kullanılan zırh VR9 balistik korumaya sahip. Otomobilde bulunan patlama korumasıysa ERV 2010'u karşılıyor. Buna göre Pullman Guard'ın 2 metre yakınında patlatılacak 15 kg TNT araç içindekilere zarar vermiyor.
Kaput altında görev yapan 6 litre hacimli v12 motor çift turbo besleme yardımıyla 530 beygir güç, 830 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 5.1 tona ulaşan otomobilin fiyatıysa Almanya'da 1.4 Milyon Euro.
21 Eylül 2016 Çarşamba
Bentley Bentayga Diesel
Bentley'de yaşanan değişim ilginç boyutlara ulaştı. İngiliz üretici, ilk SUV modelini geçtiğimiz yıl tanıttıktan sonra yine marka tarihinde bir ilke imza atıyor ve bu araçla birlikte ilk Diesel motorunu tanıtıyor.
Dış ve iç görünümü benzinli kardeşinden farklı olmayan araç 2.4 tonluk boş ağırlığıyla tam bir dev. Önde 400, arkadaysa 380 mm çaplı fren disklerine sahip olan Bentayga Diesel'de 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken 21 ve 22 çaplı örnekler opsiyonel olarak alınabiliyor.
Audi SQ7'de de görev yapan Diesel motoru çift turbo beslemeye sahip olan araç bir de elektrikli kompresör besleme görev yapıyor. 435 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen Bentayga Diesel'de dört tekerlekten çekiş sistemi, seviye ayarlı pnömatik süspansiyon ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 270 km/s.
Mercedes-Benz E-Serisi All-Terrain
Mercedes'ten beklenen tanıtım sonunda geldi. Audi A6 Allroad tarafından domine edilen E segmenti yükseltilmiş wagon araçlara bir yenisini ekleyen Mercedes aynı sınıfta taze katılım Volvo V90 Cross Country ile de rekabet edecek.
Sınıfının gerekliliklerini görsel olarak yerine getirdiği görülebilen otomobilde gövdenin alt bölümü siyah renkli plastikle korunurken mat metalik süslemeler hem tampon hem de yan bölümlerde kullanılmış. Çift barlı ön panjurla daha heybetli görünen otomobilde kullanılan 19 ve 20 inç çaplı jantlardan üçü bu araca özel tasarlanmış.
İç mekanını diğer E Serisi modelleriyle paylaşan otomobilde kullanılan alüminyum-karbon trim parçaları modele özelken pedallar ve paspaslarda All-Terrain logoları yer alıyor. E Serisi Estate modellerden 29 mm yüksek olan araç bu yüksekliğin 15 mm'sini süspansiyon sistemine borçluyken geri kalanı daha büyük lastiklerden kaynaklanıyor. 5 kademeli olarak ayarlanabilen pnömatik süspansiyon sistemiyle yerden yükseklik 121 mm ile 156 mm arasında değişebiliyor.
İlk etapta tek motor seçeneğiyse piyasaya çıkacak olan otomobilde E220d modellerinde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motor görev yapacak. 194 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilecek. Dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8 saniye sürerken maksimum sürat 232 km/s olarak açıklanıyor.
MINI Clubman John Cooper Works
MINI ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl yeni nesil örnekleri tanıtılan Clubman, Paris otomobil fuarının hemen ardından en güçlü seçeneği John Cooper Woks'e kavuşacak. Üstelik aracın müşterilere bir sürprizi var.
Diğer JCW modellerinin sportif tasarım özelliklerine sahip olan araçta daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon, sahte hava girişine sahip kaput, 18 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli Brembo fren kaliperleri, daha agresif bir görünüm sunan arka tampon ve çift egzoz çıkışı standart olarak sunulurken 19 inç çaplı jantlar opsiyonlar arasında yer alıyor.
İç mekana geçildiğinde dışarıda olduğu gibi birçok John Cooper Works logosu görülürken Alcantara döşemeler, kapı iç süslemelerinin içlerine gizlenen ve farklı renklerde seçilebilen ortam aydınlatması, metal pedal seti ve sabit kafalıklara sahip, sportif ön koltuklar gibi detaylar dikkat çekiyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru koruyan araç 231 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemini de standart donanıma ekleyen MINI, bu aracı 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla satıyor. Ağırlıkları 1.5 tonun üzerinde olan otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.3 saniye sürerken maksimum süratler 238 km/s.
20 Eylül 2016 Salı
Alfa Romeo Giulia Veloce
Alfa Romeo'nun merakla beklenen sedan modeli Giulia ilkbahar aylarında tanıtılmıştı. Motor ve donanım seçenekleri yavaş yavaş detaylandırılan araca Quadrifoglio'nun altında konumlandırılan sportif bir versiyon eklendi.
Quadrifoglio'ya göndermeler yapan gövde kitinde daha agresif görünümlü tamponlar, geniş yan etekler, opsiyonel olarak sunulan 19 inç çaplı jantlar, sarı renkli fren kaliperleri, Veloce armaları, küçük bir difüzör, koyu renkli stoplar ve çift egzoz çıkışı bulunan otomobilin cam çerçeveleri de siyaha boyanmış.
Yine siyah rengin hakim olduğu iç mekanda yükseltilmiş yan desteklere sahip koltuklar, deri döşeme, metal pedal seti ve alüminyum süslemeler standart olarak sunuluyor.
İki motor seçeneğine sahip olacak Veloce versiyonları 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak. 2 litre hacimli benzinli motor 280 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 2.2 litre hacimli Diesel ünite 210 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor.
Citroën C3 WRC
2017 WRC sezonu başlamasına birkaç ay kala organizasyonda boy gösterecek otomobiller yavaş yavaş yüzlerini göstermeye başladı. Ev sahibi olacağı fuarda boy gösterisi yapmak isteyen takımlardan Citroën yeni aracını konsept olarak tanıttı.
Ralli araçlarından beklenen değişimlerin tamamını bünyesinde barındıran yeni C3 temelli otomobilde dev bir splitter kullanılırken 1.9 metre genişliğe ulaşan gövdede genişleyen çamurluklar ve arka çamurlukların altına hava yönlendiren yan etekler dikkat çekiyor.
Tavana eklenen hava girişinin yanında otomobilin boyunu 4.15 metreye ulaştıran büyük spoiler de dikkat çeken detaylar arasında. Çift dörtgen egzoz çıkışı tampon içerisine alınırken büyük difüzör ralli aracının olmazsa olmazları arasında.
Değişen ve otomobilleri hızlandırmaya yönelik olan kurallar dahilinde şekillendirilen otomobil artık 25 kg daha hafif. Ayrıca turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli motorun gücü de 300 beygir seviyesinden 380 beygir civarına ulaşmış.
Volkswagen Multivan PanAmericana
Volkswagen Multivan ailesi genişlemeye devam ediyor. Yeni nesil T Serisi temelleri üzerine geliştirilen PanAmericana, arazi kullanımıyla lüksü birleştirirken aileye yeni bir motor da kazandırıyor.
Ana hatlarında bir değişiklik olmayan araçta LED farlar, çift krom barlı ön panjur, 17 inç çaplı jantlar, hem siyah hem de metal görünümlü plastik korumalara sahip tamponlar ve yan yüzeyler, karartılmış arka camlar, B ütunu ve yan bölüme eklenen PanAmericana logolarıyla karartılmış LED stoplar bulunuyor.
Standart olarak önden çekişli olarak sunulan Multivan PanAmericana'yı isteyenler 20 mm yükseltilmiş, 18 inç çaplı jantlı ve dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlayabiliyor.
İç mekanında, metal pedal seti, arka cam perdeleri, plastik paspaslar ve alüminyum zemin kaplaması dışında çift renkli deri döşeme opsiyonu sunulan aracın kaputu altında, güçleri 115 beygirden başlayan benzinli ve Diesel motorlar sunulmakta. 115 beygir güç üretebilen ünite, Multivan ailesine yeni bir katılım.
19 Eylül 2016 Pazartesi
Fiat Egea Hatchback 1.4 T-JET Lounge Plus
Artık sahibi olduğu Chrysler grubu nedeniyle son yıllarda Avrupa'da satılan modellerine büyük yatırımlar yapmayan Fiat bu durmu değiştiriyor. Değişimin baş aktörlerinden birisinin Türkiye'de üretilen Egea ailesi olmasıysa ülkenin otomotiv dünyasındaki yerini daha da önemli bir hale getiriyor. Müşterinin bütün ihtiyaçlarını uygun fiyata karşılama amacı güden otomobilin sedan seçenekleri 2015 yılında tanıtılmıştı.
2016 yılı yazına doğru yapılan lansmanda hatchback gövde seçeneğini de tanıdığımız Egea uzun süre üretimde kalan Bravo ailesinin yerine piyasaya sürüldü. Sedan ve Station Wagon kardeşleriyle birlikte üretimi Bursa'da devam eden otomobilin dört kapılı modelleri Amerika kıtasında da satışa sunuldu. Türkiye'de iki benzinli, iki de turbo Diesel motor seçeneğine sahip olan beş kapılı Egea'nın testime konuk olan örneğinde turbo beslemeye sahip benzinli motor görev yapıyor.