6 Ağustos 2016 Cumartesi
Caterham Seven 310
Caterham Seven modelleri çeşitlenmeye devam ediyor. En popüler seçeneklerinden birisini güçlendiren küçük üretici uzun sürenin ardından ilk defa modern bir opsiyonel donanımla da karşımızda.
Genel olarak görünümü aynı kalan Seven 310, yeni opsiyonel donanımı olan LED farlarla dikkat çekiyor. Diğer Seven seçenekleri için de sunulacak olan bu farlar eskisinden daha iyi aydınlatma sunmalarının yanında aynı zamanda daha hafif de.
Kaputu altında Seven 270'te görev yapan 1.6 litre hacimli Ford motorunu barındıran otomobil, yapılan değişiklikler sonunda 154 beygir güç üretiyor. Sadece 540 kg ağırlığında olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye sürerken maksimum sürati 204 km/s.
Otomobili İngiltere'de 24.995 Sterlin karşılığında satan Caterham kit olarak alım yapmak isteyen müşterilere 3.000 Sterlin indirim yapıyor. Ayrıca 1.495 Sterlin karşılığında Seven 270 sahipleri, araçlarını bir Seven 310'a çevirebiliyor.
5 Ağustos 2016 Cuma
Mountune Focus RS
Ford modelleri için geliştirdiği modifikasyon kitleriyle ünlenen firma Mountune Performance, bu üreticinin Fiesta ST ve Focus ST modellerinin ardından en güçlü hatchback seçeneği için de bir kit tanıttı.
İngiltere'de 899 Sterlin karşılığında alınabilen ve araç garantisini bozmayan paket 90 dakikada uygulanabiliyor. Modifikasyon sonrasında turbo beslemeye sahip, 2.3 litre hacimli motorun gücü 375 beygire, torkuysa 510 Nm'ye ulaşıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan Focus RS'in maksimum sürati 266 km/s olarak kalsa da 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.5 saniyeye inmiş.
Nissan BladeGlider
Nissan'ın üç yıl önce tanıttığı farklı görünümlü konsepti BladeGlider yeniden karşımızda. Ana hatları değişmeyen otomobilin performans verilerini de açıklayan Japon üretici, otomobilin seri üretime daha yakın olduğunu da belirtiyor.
İkinci konseptte hatları sertleştirilen otomobilin LED farları burun kısmını çevirecek şekilde tasarlanırken önde daralan ok biçimli gövde korunmuş. Artık bir tavana sahip olan BladeGlider'ın kapıları da yeni araçta ileriye ve yukarıya değil geriye ve yukarıya doğru açılıyor. Daha yüksek takla barlarına kavuşan otomobilin arka tamponu altında yer alan büyük difüzör korunurken LED stopların büyüdüğü gözlerden kaçmıyor.
İç mekana geçildiğinde 1+2 oturma düzeninin korunduğu görülürken kokpit çok daha sade bir tasarıma kavuşmuş. Ön panelde yer alan birkaç düğme haricinde kumanda elemanlarının direksiyon simidi üzerine alındığı görülebilirken yan aynalar yerine geçen kameraların görüntüleri de ön panele aktarılmış. Alcantara direksiyon simidinde aynı zamanda dijital bir gösterge paneline de yer verilmiş.
Arka tekerleklerin iç kısımlarına yerleştirilen bir çift elektrik motoruyla hareket eden otomobil toplamda 268 beygir güç, 707 Nm tork üretebiliyor. 1.300 kg ağırlığa sahip olan konsept 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyeden kısa sürede ulaşabilirken maksimum sürati 190 km/s olarak açıklanıyor.
Peugeot Driving Experience
Bu sefer farklı bir organizasyonla karşınızdayım. Farklı segmentlerde tanıtılacak birçok motor, şanzıman ve modeli olan Peugeot, bu ürünleri tek tek sergilemek yerine toplu olarak basının beğenisine sundu. Özellikle performans modellerinin merakla beklendiği organizasyonun evi İzmir Ülkü Yarış Pisti oldu.
4 Ağustos 2016 Perşembe
Porsche GT4 Clubsport MR
Porsche'nin pist için geliştirilen araçlarına bir yenisi eklendi. Bu sefer karşımıza çıkan otomobil Alman üreticiyle Manthey-Racing'in ortaklaşa yürüttüğü çalışma sonucunda doğmuş.
Görünümünden de anlaşılabileceği gibi Cayman GT4 Clubsport temelleri üzerine geliştirilen otomobilin ön tamponunda ek sis farları dikkat çekerken arkada yer alan spoilerin büyütüldüğü açıklandı. Süspansiyon sistemi artık daha fazla ayara sahip olan aracın kapıları ve bagaj kapağı karbon fiberden üretilmiş. Hafifletilmiş akü ve polikarbonat ön camla birlikte ağırlık, 40 kg aşağıya çekilmiş.
3 Ağustos 2016 Çarşamba
Hyundai Elantra 1.6 CRDi Elite DCT
Güney Kore merkezli üretici Hyundai'nin Türkiye'de ilk neslinden itibaren tanınan modellerinden Elantra'nın macerası 1990 yılında paşladı. Sadece beş yıl üretimde kalan ilk iki nesil örneğin ardından üçüncü nesil modeller 2000 ile 2006 yılları arasında piyasadaydı. 2010 yılına kadar üretilen dördüncü nesil aracı 2015 yılına kadar üretilen beşinci nesil örnekler izlerken bu yıldan itibaren altıncı nesil Elantra modelleri de bizlerle olmaya başladı.
90'lı yıllarda bazı pazarlarda Lantra ismiyle de satılmış olan otomobil Güney Kore'de Avante ismiyle satılıyor. Hatırlayacağınız gibi testlerine beşinci nesil örnekleriyle başladığım modelin ilk izlenimini geçtiğimiz aylarda iletmiştim. Bakalım sedan kasa, otomatik şanzıman ve Diesel motorun birlikteliği bu sefer ne kadar başarılı olmuş.
1 Ağustos 2016 Pazartesi
Flyin’ Miata MX-5
Daha önce karşımıza çıkan Mazda MX-5 modifikasyonları çoğunlukla aracı aşırı beslemeye kavuşturarak güç artışı sağlama yoluna gitse de arada sırada daha iddialı yöntemler kullanan firmalar çıkmıyor değil.
A.B.D. merkezli Flyin’ Miata'nın fikri çok daha ilgi çekici. General Motors raflarından alınan 6.2 litre hacimli v8 motoru küçük Mazda'ya uygulamak. Yaşanacak güç artışına ayak uydurabilmek için frenler, egzoz ve süspansiyon sistemi yenilenen otomobile bir de ek takla barları uygulanmış.
Şanzıman ve diferansiyeli de yenilenen otomobil standart haliyle 430 beygir güç üretebilirken bu değişimin bedeli 49.995 Dolar olarak açıklanıyor. Otomobilin ağırlığını 1.175 kg'a ulaştıran yeni parçalar sonrasında 1.780 Dolar daha harcayarak gücü 525 beygire yükseltmek mümkün.
Ford Mustang GT
Yıllar geçtikçe daha da karlı bir iş haline gelen otomobil modifikasyonunu her zaman ayrı firmalar yapmıyor. Ford'un da örnek olduğu gibi bazı üreticiler araçlarını, fabrika çıkışı orijinal kitlerle güçlendirmeyi tercih ediyor.
Mustang GT'nin 5 litre hacimli v8 motoru için sunulan kitlerden ilki 539 Dolar karşılığında ünitenin gücünü 448 beygire, torkunuysa 564 Nm'ye ulaştırıyor. 949 Dolar karşılığında sunulan ikinci etapla birlikte 456 beygir güç, 575 Nm tork alınırken 2.395 Dolar karşılığında alınabilen üçüncü etapta güç 472 beygire yükseliyor.
31 Temmuz 2016 Pazar
Volkswagen Crafter
Volkswagen'in ticari araçlar departmanı popüler modellerinden Cranfter'ın yeni neslini tanıttı. Güncel modelleri Mercedes Sprinter ile aynı bantlarda üretilen aracın yeni nesil örnekleri hem bu araçtan farklılaştı hem de üretim yeri Polonya'ya kaydı.
Caravelle ile arasında bir bağ olduğu tasarımından anlaşılabilen Crafter'ın genel hatları köşeli. Donanım kalemleri arasında yer alan LED farlarla şık duran ticarinin üç farklı boy ve yükseklikte seçenekleri sunulacak.
İç mekana geçildiğinde binek Volkswagen modellerini aratmadığı görülebilen araçta şık bir direksiyon sistemi, dokunmatik bilgi ekranı, tam otomatik havalandırma ve ergonomik olarak yerleştirilmiş vites topuzu görülebilirken gerek konsolun orta kısmında gerekse en üstte bir sürü cep dikkat çekiyor.
Kaputu altında 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar kullanılacak olan Crafter manuel veya otomatik şanzımanla alınabilecek. 102, 122, 140 ve 177 beygir güç üretebilen motorlardan sonuncusu çift turbo beslemeye sahip. Ayrıca aracı önden çekişli, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlamak mümkün olacak.
Lotus Elise Race 250
Lotus Elise ailesi genişlemeye devam ediyor. İngiliz üreticinin küçük sporcusu, kış aylarında kavuştuğu yüksek performanslı seçeneğinin yanına bir kardeş getirdi. Bu sefer tanıtılan otomobil sadece pistlere özel.
Dışarıdan bakıldığında Cup 250 ile arada neredeyse hiç fark görülemeyen araçta görev yapan aerodinamik kitin tamamı karban fiberden üretilmiş. Farların bulunduğu yerler siyah renkli plastikle kapatılırken jantlar önde 16, arkadaysa 17 inç çaplı.
Optimize edilen aerodinamik paket, büyük bir splitter, geniş yan etekler, dev difüzör ve spoiler gibi parçalardan oluşurken bütün bu ekipmanın, aracın maksimum sürati olan 248 km/s'te sağlayabildiği yere bastırma kuvveti 155 kg'a eşdeğer.
Kaputu altında tanıdık bir motor bulunan aracın kompresör beslemeye sahip olan 1.8 litre hacimli ünitesi 246 beygir güç, 250 Nm tork üretmeye devam etse de 900 kg'ın altına düşürülen kuru ağırlık sayesinde performans artmış.