21 Mayıs 2016 Cumartesi
BMW 2002 Hommage
Villa d'Este bu yıl da BMW şovuna sahne olacak gibi görünüyor. Markanın geçmişte beğenilmiş modellerini andığı Hommage konseptleri 2016 yılında da 2002 Hommage ile devam ediyor.
İsminden de anlaşılacağı gibi 2002 Turbo'nun 50. yaşı anısına tasarlanan otomobilin far çerçeveleri bu nedenle altın renkli. Öne doğru çıkıntı yapan ön tampon, geniş böbrekler ve geniş ön çamurluklara bağlanan hava yönlendirme kanalları, önden bakıldığında farklı bir duruş sergilemiş.
Yandan bakıldığında aracı boydan boya çeviren karbon fiber çubuk, şık aynalar, 20 inç çaplı jantlar, altın renkli kaliperler, gizlenmiş kapı kolları ve alt bölümü girintili bir yapıya sahip kapılar gözlerden kaçmazken arka bölümde, ucu spoiler şeklinde kıvrılmış bagaj kapağı, LED stoplar, karbon fiber difüzör, dörtlü egzoz çıkışları ve klasik 2002 Turbo'da olduğu gibi plakanın sağına yerleştirilen marka logosu hoş dokunuşlar olarak görülebilir.
Teknik detayları açıklanmayan otomobilin turbo beslemeye sahip olduğu kesin olsa da motoru tam olarak belli değil. Bununla birlikte aracın M2 temelli olması, 3 litre hacimli, 6 silindirli ünitenin kullanılmış olma olasılığını güçlendiriyor.
20 Mayıs 2016 Cuma
Sutton Ford Mustang
Ford'un efsanevi sportif modeli Mustang için yapılan çalışmalar, aracın resmen Avrupa pazarında satılmaya başlanmasıyla birlikte hareketlilik kazandı. Otomobil üzerinde çalışmaya başlayan firmalar arasına İngiltere'den Clive Sutton da katıldı.
Araç için hazırlanan karbon fiber parçalar arasında splitter, yan etekler, ek hava giriş ve çıkışlarına sahip kaput, spoiler ve difüzör bulunurken farklı çap ve tasarımda sunulan jantlarla yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışı görünümü farklılaştırmış.
Süspansiyon ve fren sistemleri de elden geçirilen aracın iç mekanında büyük bir değişiklik bulunmasa da "Sutton" logolu kafalıklar, karbon fiber kaplamalar ve vites kolunun yanına eklenen sürüş modu seçim düğmesi dikkatlerden kaçmıyor.
Aracın kaputu altında görev yapan, turbo beslemeye sahip, 2.3 litre hacimli motorun gücünü 330 beygire yükseltebilen Sutton asıl çalışmayı v8 motor üzerinde yapmış. 5 litre hacimli motor, atmosferik beslemeyle 440 beygir güç üretebilir hale getirilirken kompresör besleme yardımıyla 645 ve 700 beygir güç sunan iki seçeneği daha bulunuyor.
Aston Martin Vanquish Zagato
Aston Martin'in Zagato ile olan birlikteliği bir meyve daha veriyor. Bu yıl Villa d'Este'de tanıtılacak olan Aston Martin Vanquish konsepti, İtalyan firmanın tipik dokunuşlarına kavuşurken motoru da güçlenmiş.
Büyük ön panjura entegre edilen LED sis farları sayesinde ilk bakışta dikkat çeken aracın tasarımında One-77 ve Vulcan modellerinden esinlenilmiş. Ön tamponun altına şık bir splitter eklenirken kaputun görünümü de elden geçirilerek hatların daha agresif görünmesi sağlanmış.
Ön çamurlukların arkasına deflektörler eklenirken yeni yan aynalar, daha geniş yan etekler ve şişkin arka çamurluklar daha güçlü bir görünüm sağlamış. Yenilenen jantlar arkaya doğru daralan yan cam yüzeyleri, siyah renkli A sütunu ve bir Zagato klasiği olan çift bombeli tavan yapısı da dikkat çeken tasarım detayları arasında.
Tavandan bagaj kapağı ucuna kadar sabit bir açıyla inen arka bölümde küçük LED stoplar, spoiler şekilli parçanın uçlarına yerleştirilmiş. Büyük bölümü çıplak karbon fiberden üretilen arka tamponun köşlerinde egzoz sisteminin kalın dörtlü çıkışı görülebiliyor.
İç mekana geçildiğinde ana hatlarda bir değişim olmadığı görülürken kapılar ve ön konsolda kullanılan karbon fiberle tavan, kapı içleri ve koltuklar üzerinde görülebilen "Z" paternli deri döşemeler gözden kaçmıyor.
Kaput altında da geliştirme çalışması yapan Aston Martin, 5.9 litre hacimli v12 motorun gücünü 600 beygire yükseltmiş.
NOVITEC TORADO Aventador SuperVeloce
NOVITEC'in Lamborghini modelleri üzerinde çalışan divizyonu TORADO'dan yeni haberler geliyor. 2013 yılında Aventador için bir modifikasyon kiti geliştiren firma şimdi de aynı aracın daha da performanslı seçeneğini güçlendirmiş.
Beklenen şekilde agresif görünümlü bir gövde kitine kavuşan aracın bu parçalarının tamamı karbon fiberden üretilmiş. Büyük bir splitter sunan ön tampon, yeni bagaj kapağı ve hava geçiş deliklerine sahip yan eteklerin yanında 20 ve 21 inç çaplı jantlarla yenilenen egzoz çıkışları donanıma eklenmiş.
Kaput altında görev yapan 6.5 litre hacimli v12 motor artık 786 beygir güç, 738 Nm tork üretebilirken yenilenen süspansiyon sistemi de aracı 30 mm alçaltmış.
19 Mayıs 2016 Perşembe
Volvo 40.1 ve 40.2
Volvo'nun yüzü değişmeye devam ediyor. İsveç merkezli üreticinin tanıttığı kompakt konseptler, markanın gelecekte piyasaya süreceği iki modelle birlikte yeni hibrit motoru da gözler önüne seriyor.
Kompakt bir SUV olan 40.1, gelecekte XC40'a dönüşmesi muhtemel bir araç. Önden bakıldığında küçültülmüş bir XC90'a benzeyen otomobilde LED farlar, dik yerleşime sahip panjur, kontrast renkli tavan ve A sütunu, alt bölmü siyah renkli plastik korumaya sahip gövde, kalın bir C sütunu, açma kolları neredeyse tavana alınmış arka kapılar, uzun yapılı LED stoplar ve büyük jantlar dikkat çekiyor.
40.1 gibi köşeli hatlarıyla dikkat çeken 40.2'de genişletilmiş ön panjur ve küçülen farlar dikkat çekerken yerini kameralara veren yan aynalar da hemen görülüyor. Daha geniş ve oturaklı bir yapıya sahip olan konseptte panoramik cam tavan, hemzemin kapı kolları, coupé gibi görünüm sunan C sütunu, tamponun iç kısımlarına yerleştirilmiş egzoz çıkışları ve S90'ınkileri andıran parantez biçimli LED stoplar dikkatlerden kaçmıyor.
Her iki araçta da modüler CMA platformunu kullanan Volvo kaputun altında T5 hibrit üniteye de görev verecek. Bu ünitenin elektrik motorunun yanında, turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli motoru kullanması bekleniyor.
17 Mayıs 2016 Salı
Ford Ranger Türkiye Basın Lansmanı
Ford'un geçtiğimiz yıl yenilediği pick up modeli Ranger, Türkiye'de satışa sunuldu. Daha önce iki farklı araç için kullanılan Ranger ismini 1982 yılından beri pick up modelinde kullanan Ford, Kuzey Amerika pazarında satışa sunmadığı bu Ranger'ı global bir model haline getirmiş.
Eskisinden daha heybetli bir duruşa sahip olan yeni Ranger'ın ana hatları, bu boyutlarda olan diğer pick up modellerini andırırken markanın Türkiye pazarında da sunmaya başladığı arazi ekipmanları duruşu ciddi şekilde değiştiriyor.
Yine son zamanlarda yenilenen diğer pick up modelleri gibi iç mekan tasarımı binek araçlara daha çok yaklaşan Ranger'da diğer Ford modellerinden hatırlayabileceğimiz kumanda düğmelerinin yanında dijital bölümlere sahip gösterge paneli ve büyük dokunmatik bilgi ekranı yer alıyor.
Testini gelecek aylarda yapacağım bu aracın otoyol sürüşünün, sert süspansiyon sistemi sayesinde dengeli çok olduğunu söyleyebilirim. Kısa bir arazi parkurunda deneme şansı bulduğum test aracı, sertliği nedeniyle iç mekandaki yolcuları biraz sarsıyor olsa da 28 derecelik yaklaşma ve uzaklaşma açıları, 230 mm'lik yerden yükseklik ve 800 mm su geçiş yüksekliği dikkat çeken değerler. Arazi kullanımı için yeterli donanıma sahip olan aracımızda tek tuşla devreye alınabilen dört tekerlekten çekiş sistemi, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, Low Range ve arka diferansiyel kilidi bulunuyordu.
Gücü, 10 beygir artışla 160 beygire yükselen 2.2 litre hacimli turbo Diesel motor hem manuel hem de otomatik şanzımanla alınabilirken her iki şanzımanda da arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi ısmarlanabiliyor. Sadece en üst donanım seviyesi, dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımanla sunulan Wildtrak versiyonundaysa 200 beygir güç, 470 Nm tork üretebilen turbo Diesel motor görev yapıyor.
2.2 litre hacmli motorla donatılan versiyonları 89.000 ile 99.000 TL arasında değişen fiyatlardan alıcı bekleyen Ford Ranger'ın 3.2 litre hacimli motorla donatılan seçeneğiyse 117.000 TL'den satışa sunuldu.
BMW
BMW modelleri yeni motorlarına kavuşmaya devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan ünitelerin güncel model serilerine uygulanması sonrasında araçlarda hem performans artışı hem de yakıt tüketimi düşüşü yaşanmış.
Tanıtımı iki hafta önce yapılan dört turbo beslemeye sahip Diesel motoru ilk olarak 7 Serisi'nin kaputu altına yerleştiren BMW, 750d xDrive ve 750Ld xDrive ismini alan ikilinin teknik verilerini de açıkladı. 400 beygir güç, 760 Nm tork üretebilen 3 litre hacilmli motor, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate sırasıyla 4.6 ve 4.7 saniyede ulaşabilen ikilinin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. Üstelik yeni motorla birlikte ortalama yakıt tüketim değeri de 5.7 litre/100 km'ye kadar düşmüş.
228i Coupé ve Convertible modellerinin yerine geçen 230i modelindeyse yine 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motor kullanılıyor olsa da üretilen güç 252 beygire yükselmiş. Maksimum tork değeri 350 Nm olan araçlar 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Coupé versiyonun 0'dan 100 km/s sürate hızlanması, manuel şanzımanla 5.8, otomatikle 5.6 saniyede tamamlanırken üzeri açılabilen araçta bu süreler 6.1 ve 5.9 saniye.
Son olarak, M135i ve M235i yerine geçen M140i ve M240i modellerini tanıtan Alman marka bu ikilide görev yapan 3 litre hacimli motorun gücünü 340 beygire yükseltmiş. Üç ve beş kapılı olarak sunulan M140i ile coupé ve convertible olarak alınabilen M240, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan araçlar 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatıldığında 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 4.4 saniyeye kadar geriliyor.
15 Mayıs 2016 Pazar
Seat León ST 1.4 EcoTSI ACT FR DSG
Seat'ın C segmentinde yer alan şık aracı León'un Türkiye'de sunulan seçenekleri çoğalmaya devam ediyor. İlk olarak 1999 yılında ortaya çıkan León, hayatına Toledo'nun kısaltılmış versiyonu olarak başladı. Yuvarlak hatlara ve yüksekçe bir tavana sahip olan ikinci nesil örnekler 2005 yılında üretime girerken çok daha köşeli çizgilere sahip güncel kasa 2012 yılından bu yana bizlerle. Güncel León'un üç ve beş kapılı hatchback gövdelerinin haricinde ST ve X-PERIENCE isimli station wagon seçenekleri de bulunuyor.
Daha önce blogda farklı motor ve gövde tipleriyle testlerime konuk olan León'un bu seferki seçeneği station wagon gövde tipine, 1.4 litre hacimli, benzinli motora ve çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip.