25 Mart 2016 Cuma
Subaru Impreza
New York otomobil fuarının yeniliklerinden birisi de Subaru Impreza oldu. Japon markanın popüler olduğu pazarlar arasında sayılabilecek A.B.D.'de iki gövde seçeneği sergilenen otomobil geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept halinden esinlenmiş.
Yeni bir platform üzerine inşa edilen Impreza'nın hatlarında şaşırtıcı noktalar bulunmuyor. Sedan model, eskisine oranla 41 mm daha uzun, 35 mm daha geniş ve 10 mm daha alçakken aks mesafesi de 25 mm uzamış. Çok katlı karakter çizgilerine sahip yan bölüm ve tipik Subaru ön panjuru gibi noktalar gözden kaçmazken arka bölümde şık bir spoiler, donanım seviyesine göre opsiyonel veya standart olarak bulunuyor.
İç mekanı da derli toplu olan otomobilde üç kalın kola sahip direksiyon simidi, ortasında büyük bilgi ekranı bulunan gösterge paneli, dik yerleşime sahip orta konsol havalandırma ızgaraları, dokunmatik ekran ve bu donanımın üzerine eklenen dijital bilgi ekranı dikkat çekiyor.
İlk etapta 2 litre hacimli, atmosferik emişli Boxer motorla donatılacak olan otomobil 152 beygir güç üretebilirken 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) donanımlar arasında yer alacak. Subaru'nun imzası niteliğindeki dört tekerlekten çekiş sistemi de aracın standart donanımında yer alıyor.
Nissan GT-R
Nissan'ın süperspor otomobili gelişimine devam ediyor. Neredeyse 10 yıldır üretimde olan aracın en büyük makyajı bu yıl New York otomobil fuarında tanıtılıyor. Üstelik Japon üreticiden beklendiği gbi ek motor gücüyle birlikte.
11 yıl önce Tokyo'da tanıtılan konsept modelini andıran bir tampona kavuşmuş olan otomobilde yeni ön panjur, karakter çizgileri daha rahat belli olan kaput, yeni jantlar, elden geçirilmiş splitter ve yan etekler, daha köşel bir arka tampon ve yeniden şekillendirilen difüzör bulunuyor.
İç mekanında daha büyük değişiklikler olan GT-R'ın daha küçük bir göbeğe sahip olan direksiyon simidi, büyütülen bilgi ekranı ve yeni koltukları hemen dikkat çekerken yenilenen orta konsolda bulunan havalandırma ızgaraları artık dört köşeli. Vites konsolu da elden geçirilen otomobilin bu bölümüne bilgisayar kumanda paneli eklenmiş.
Kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v6 motoru artık 565 beygir üretebilen otomobil yeni gövde renklerini de donanıma katmış.
24 Mart 2016 Perşembe
Genesis New York Concept
Genesis'in kendi başına bir marka olduktan sonra tanıttığı ilk otomobil olan G90 kimseyi şaşırtmasa da New York otomobil fuarında sergilenen konsept bunu değiştirecekmiş gibi görünüyor. Markayı premium D segmentinde temsil edecek olan otomobilin prototip hali çok şık.
İnce yapılı LED farlar, büyük ön panjur, kenarları köşeli ön tampon, uzun kaput, 21 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, genişletilmiş ön çamurluklar, ön kapıların ilerisine eklenmiş hava çıkışları, basık tavan, kısa tutulan bagaj kapağı, LED stoplar ve dörtlü egzoz çıkışı aracın sportif bir görünüm sunmasını sağlamış.
Fütüristik görünüme sahip iç mekanda uçak kullanıyormuş hissi vermeyi amaçlayan bir direksiyon simidi, hem gösterge tablosu hem de orta konsol ekranı olarak görev yapan geniş ekran, arkaya kadar uzanan vites konsolu ve dört adet tekli koltuk dikkat çekiyor.
Kaputu altında 2 litre hacimli benzinli motorla birlikte görev yapan bir elektrik motoru bulunan otomobil 245 beygir güç, 353 Nm tork üretiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da donanımlar arasına eklenmiş.
Toyota Corolla
Bütün dünya gözünü New York otomobil fuarına çevirmişken Toyota'dan bir sürpriz geldi. Japon üretici, daha önce Auris için yaptığı makyajın bir benzerini, kardeş model Corolla'ya uyguladı.
Dış mekanda yoğunlaşan değişiklikler ilk bakışta belli oluyor. Eskiden olduğu gibi büyük farlara sahip olan otomobilde bu parçalar artık LED teknolojisi kullanırken ön tampon da daha sportif görünüyor. Sis farları geriye çekilirken ön panjur da incelmiş.
Jant ve gövde rengi seçenekleri zenginleşen Corolla'nın arkasına geçtiğimizde şekli korunan stopların da LED teknolojisine kavuştuğu görülebilirken bu parçalar arasında yer alan krom çıta incelmiş.
İç mekan tasarım detayları henüz paylaşılmayan otomobilin motor seçenekleri de açıklanmasa da Auris'in kaputu altında yer bulan 1.2 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli ünitenin donanıma katılması kesin gibi.
23 Mart 2016 Çarşamba
Mazda3 Sedan SKYACTIV-G 1.5 AT Power
Mazda modellerinin isim değişikliğine uğramasının ardından 323 yerine geçen Mazda3'ün ilk nesil örnekleri 2003 yılında ortaya çıktı. Daha yuvarlak hatlara sahip ikinci nesil, 2008 yılında yüzünü gösterirken Kodo tasarım dilini kullanan üçüncü nesil araçlar 2013 yılından beri bizle. İlk etapta hatchback modeliyle karşımıza çıkan Mazda3'ün testime konuk olan sedan gövde seçeneği de çok geçmeden piyasaya çıktı.
Avrupa pazarında 2 litre hacimli benzinli ve 2.2 litre hacimli Diesel motor seçenekleri de bulunan otomobil Kuzey Amerika gibi pazarlardaysa 2 ve 2.5 litre hacimli benzinli motorlarla satılıyor. Avrupa'da 100 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli benzinli ünitenin 120 beygir gücündeki versiyonu şimdilik Türkiye'de sunulan tek motorken bu ünite manuel veya otomatik şanzımanla alınabiliyor.
Mercedes-Benz GLC Coupé
BMW'nin X6 modeline karşı rakip geliştirmekte geç kalan Mercedes aynı hatayı X4'ün karşısına çıkaracağı araç konusunda yapmadı. 2016 New York otomobil fuarında tanıtılan GLC Coupé, bunun en iyi göstergesi.
GLC'den daha agresif bir görünüme sahip ön tampon ve panjurla daha sportif bir duruşa sahip olan otomobil temellerini paylaştığı araçtan 74 mm daha uzun ve 39 mm daha alçak. Biraz daha yuvarlak hatlara sahip bir profili, özellikle arka bölümde çok daha alçalan tavanıyla tamamlanan aracın tasarımı, geçtiğimiz yıl tanıtılan konseptiyle neredeyse aynı.
İç mekanında da sürpriz olmayan aracın ön paneli GLC'den aynen alınırken arka koltuklarda daha az baş mesafesi sunulmasının yanında bagaj hacmi de 59 litre düşüşle 491 litreye inmiş.
Kaputu altında da yenilik sunmayan GLC Coupé'nin 2 litre hacimli benzinli motoru 211 ve 245 beygir güç üretebilen seçeneklere sahipken 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun 170 ve 204 beygir güç üretebilen versiyonları mevcut. Yine 2 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit seçenek 320 beygir güç üretebilirken Mercedes-AMG GLC43'ün 3 litre hacimli ünitesi 367 beygir gücünde.
Lincoln Navigator Concept
2016 New York otomobil fuarının sürprizlerinden birisi de Lincoln tarafından tanıtılan ve seri üretime geçecek olan Navigator'da kullanılacak tasarım dilini yansıtan aynı isimli konsept oldu.
Dik bir yapıya sahip olan ön bölümünde çıkıntı yapmayan tampon, geniş panjur, ön çamurluklara doğru uzayan LED farlar ve yine LED sis farları dikkat çekerken yana geçildiğinde dev jantlar ve arkaya doğru Range Rover modellerine benzemeye başlayan kısımlar dikkat çekiyor.
Konseptin belki de en büyük farklılığı yan kapıların yukarıya doğru açılması. Tavana gelen bölümleri de cam kaplı olan bu kapıların haricinde gövde içerisinden uzanan üçlü basamak iniş-binişleri kolaylaştırıyor. Sade bir yapıya sahip arka bölümde boydan boya uzanan stoplar, siyaha boyanan sütunlar, spoiler ve tampon altına gizlenen egzoz çıkışları görülebiliyor.
Geniş bir iç mekana sahip olan otomobilde üç koltuk sırası ve toplam altı adet tekli koltuk kullanılmış. Elektrikli olarak 30 yöne ayarlanabilen koltuklar haricinde iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, farklı görünümlü havalandırma çıkışları, tavana yerleştirilmiş dokunmatik paneller, kafalıkların arkasını kaplayan geniş ekranlar ve düğme sayısı azaltılmış orta konsol konseptin özellikler arasında.
Kaputu altında bir sürpriz bulunmayan Navigator Concept'in güncel Ford modellerinde de görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli v6 motoru 400 beygir güç üretebiliyor.
Mazda MX-5 RF
Mazda'nın, bu yıl düzenlenen New York otomobil fuarı ziyaretçilerine bir sürprizi var. Markanın efsaneleşen roadster modeli MX-5 organizasyonda metal tavanlı versiyonuna kavuşuyor.
Tavanı haricinde tasarımı değişmeyen otomobilde yeni bir gövde rengi kullanılırken tavanın yapısı, daha önce tanıtılan metal tavanlı MX-5 modellerinin aksine bir targa. Elektrikli olarak açılıp kapanabilen tavan bu işi 10 km/s sürate kadar yapabilirken bagaj hacmi, kumaş tavanlı modelinkiyle aynı.
Kaputu altında bir yenilik bulunmayan araçta 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlar kullanılırken bu üniteler 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.
22 Mart 2016 Salı
Manhart Mini F300
Mini'nin en yüksek performanslı modelini yeterince güçlü bulmayanların üzülmesine gerek yok. Manhart Racing tarafından hazırlanan ve Mini John Cooper Works temelleri üzerine geliştirilen otomobil iddialı spor araçlarla rahatlıkla baş edebilecek kapasitede.
19 inç çaplı jantlar, farklı renklerde grafikler, karbon fiber ön kule gergisi, ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve yeni egzoz sistemi gibi yenilikler barındıran otomobilin iç mekanında Alcantara döşemeler ve özel paspaslar görülebiliyor.
Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motoru 300 beygir güç, 470 Nm tork üretebilen otomobilin performans verileri açıklanmasa da 231 beygir gücünde olan standart araca toz yutturacağına şüphe yok.
Shelby GT-H
2016 yılında kutlamalara bir yenisi eklendi. 1966 yılında Hertz ile yapılan anlaşma sonucunda 1.001 adet Ford Shelby 350GT-H hazırlayan Ford ve Shelby, birlikteliğin 40. yılında da aynı ortaklığı tekrarlamıştı.
50. yılda da bizlerle buluşan Hertz ve Shelby, tahmin edileceği gibi yine özel bir otomibile imza atmış. Bu sefer yaklaşık 140 örneği üretilmesi planlanan, Shelby GT temelli otomobil her zaman olduğu gibi siyah gövde rengi üzerine altın renkli grafiklere sahip olacak.
Hertz ve GT-H logolarıyla dikkat çeken araçta siyah renkli ve 19 inç çaplı jantlar, ek hava çıkışlarına sahip kaput, karbon fiber splitter, deflektöre sahip yan etekler ve spoiler gibi aksesuarlar bulunurken egzoz ve süspansiyon sistemleri yenilenmiş.
İç mekanda da bol bol Hertz logosu ve özel üretim plakaları bulunan otomobilin kaputu altında 5 litre hacimli v8 motor görev yapıyor. 2016 New York otomobil fuarında sergilenecek olan Shelby GT-H sadece otomatik şanzımanla üretilecek. Araçlar sadece Kuzey Amerika'nın bazı havaalanlarından kiralanabilecek.
21 Mart 2016 Pazartesi
Manhart MHX6 700
BMW'nin M logosu taşıyan SUV modellerinden X6 M'in güçlendirme işlemleri son bulmuyor. Şimdi de Manhart Racing tarafından modifiye edilen araca dışarıdan bakıldığındaysa güç artışını fark etmek mümkün değil.
22 inç çaplı jantlar ve kaput üzerine açılan ek hava çıkışları dışında yenilenen egzoz sisteminin çıkışlarından tanınabilen aracın iç mekanında da sarıya boyanan süslemeler ve Manhart logolu koltuklar dikkat çekiyor.
Sahip olduğu çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli v8 motor 700 beygir güç, 950 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilen bu X6 M'in maksimum sürati 300 km/s'in üzerine çıkarken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4 saniyenin altına inmiş.
20 Mart 2016 Pazar
Kaege 911
Otomobiller her geçen gün gelişiyor olsa da arada eskiler de özlenmiyor değil. Bunu düşünen otomobilseverlerin sayısı arttıkça daha da büyüyen bir pazar haline gelen retro modifikasyon, Kaege'nin de 1972 model bir Porsche 911'i ikinci hayatına başlatmasını sağlamış.
Dış görünümü orijinale yakın olacak şekilde korunan otomobilde Fuchs jantlar, LED farlar, hava soğutmalı fren diskleri, bağımsız ve çok daha modern bir süspansiyon sistemi ve metal depo kapağı gibi donanımlar kullanılmış.
İç mekanı daha çok 993 kasa kodlu Porsche 911 modelleriyle benzerlikler gösteren otomobilde ekose desene sahip kumaş kaplamalar, Recaro marka koltuklar, 996'dan alınmış üç kollu direksiyon simidi, metal pedal seti ve kabinde sırıtmayan Becker navigasyon sistemi bulunuyor.
Kaputu altında da 993'ten alınmış 3.6 litre hacimli Boxer motor barındıran otomobil 300 beygir gücünde. Performans verileri açıklanmamış olsa da 6 ileri vitesli manuel şanzımanla gücü arka aksa iletilen 1.195 kg ağırlığa sahip aracın yavaş olmadığı kesin.