22 Ocak 2016 Cuma
BRABUS C450 AMG 4MATIC
Mercedes modellerini modifiye etmek konusunda akla gelen ilk isimlerden birisi olan BRABUS, C450 AMG 4MATIC için geliştirdiği görünüm ve performans kitlerini de tanıttı. Geçtiğimiz yıl Lorinser tarafından tanıtılan araç kadar güçlü olmasa da bu otomobil standarda daha yakın bir görünüme sahip.
İlk bakışta dikkat çekmeyen bir splitter, yan etekler ve difüzörden oluşan gövde kitine sahip olan araçta 19 inç çaplı jantlar kullanılmış. Karbon fiberden üretilmiş ince bir spoiler de donanıma eklenirken yenilenen egzoz sisteminde dört adet yuvarlak çıkış kullanılmış.
İç mekanda farklı kalite ve renklerde deri döşemeler sunan BRABUS kontrast renkli dikiş iplikleri, metal pedal seti, aydınlatmalı kapı eşik çıtaları, özel paspaslar ve farklı gösterge paneli gibi donanımlara da sahip.
Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli v6 motor, PowerXtra B30-410 kodlu kitle donatılmış. 405 beygir güç, 570 Nm tork üretebilen ünite sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 4.6 saniye sürerken maksimum sürat 280 km/s'te sınırlandırılmış.
Shelby Terlingua Mustang
Shelby'nin sessiz sedasız tanıttığı özel seri Mustang modellerine bir yenisi eklendi. Daha önce bir örneği yaklaşık 8 yıl önce tanıtılan otomobil, 1967 Trans Am şampiyonasını galibiyetle tamamlayan Terlingua yarış takımının ismini taşıyor.
Dışarıdan bakıldığında kolayca tanınan araçta kullanılan splitter, ek hava çıkışlarına sahip kaput, genişletilmiş yan etekler, yan ayna muhafazaları, açısı ayarlanabilir spoiler ve difüzör gibi parçalar karbon fiberden üretilirken siyah renkli jantlar 20 inç çaplı. Gövde grafikleriyle de dikkat çeken Terlingua Musang'in ön panjur ve kaputunda Terlingua yarış takımının logoları görülebiliyor.
İç mekanda özel logolu koltuklar, 50 adetlik sınırlı üretimi belirten plaka ve kısaltılmış vites kolu dikkat çekerken süspansiyon sistemi de yenilenmiş. Ayarlanabilen bu sistemin yanında Brembo markası taşıyan fren sistemi de standart olarak sunuluyor.
Mustang GT temelleri üzerine geliştirilmiş olan otomobilin 5 litre hacimli v8 motoru, kompresör besleme sayesinde 750 beygirin üzerinde güç üretebiliyor.
20 Ocak 2016 Çarşamba
DS 3 ve DS 3 Cabrio
Citroën'in alt markası haline gelen DS ailesi gelişmeye devam ediyor. Marka yüzünü daha iyi yansıtabilmesi için DS 3'ü makyajlayan firma, yeni motor seçenekleriyle de albeniyi artırmaya çalışmış.
Ön bölümde yapılan makyaj sonrasında panjurla birleşen büyük bir hava girişine kavuşan otomobilin yeni tamponu kromajlı süslemelere ve köşeli yapıya kavuşmuş. Jant seçenekleri ve gövde renk kombinasyonlarında da bazı geliştirmeler yapılmış.
İç mekanı ilk bakışta aynıymış gibi görünen DS 3'ün orta konsolunda artık daha az buton bulunurken yeni dokunmatik bilgi ekranı Apple CarPlay ve MirrorLink fonksiyonlarına sahip. Bu tip makyaj işlemlerinde alışık olduğumuz şekilde döşemelerde de güncelleme var.
Kaput altında da yenilikler sunan DS'in 1.2 litre hacimli motoru, atmosferik beslemeli ve 82 beygir güç üretebilen seçeneğin yanında turbo beslemeye sahip kardeşe de kavuştu. Bu ünitenin 110 ve 130 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunuyor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorsa 100 ve 120 beygir güç sunan iki versiyona sahip.
Daha yüksek performans isteyenler için sunulan 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor 163 ve 208 beygir gücünde iki seçenek sunuyor. Artık Cabrio olarak da alınabilen ve DS 3 Performance logolarıyla tanınabilen en güçlü versiyonda limitli kaymalı diferansiyel, 15 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, sabit kafalıklı sportif koltuklar ve artırılmış iz genişlikleri bulunuyor.
19 Ocak 2016 Salı
Toyota Prius GT300
Toyota'nın yarış araçları düşünüldüğünde aklımıza en son gelen isimlerden birisi olsa da Prius'un da pistler için geliştirilen bir seçeneği bulunuyor. Üstelik otomobilin bu versiyonu da hibrit olma özelliğini koruyor.
Aslına bakılırsa ön panjur ve farlar dışında standart modelle aynı olan yanı çok olmayan otomobilin genişletilen çamurlukları, bir sürü deflektöre sahip yan panelleri, geniş bir hava girişine sahip ön tamponu ve bu parçanın altına eklenen splitteryarış otomobillerinin olmazsa olmazlarından.
Arka bölümü yere çok daha yakın olan otomobilde GT300 serisinin standart jantları kullanılırken dev spoiler ve difüzöre geniş egzoz çıkışlarının eşlik ettiği görülebiliyor.
İç mekanı da tipik bir yarış otomobili havası estiren GT300 tam boy takla kafesi, tekli yarış koltuğu, 5 noktadan bağlı emniyet kemerleri, üzerinde birçok kontrol bulunan karbon fiber direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve orta konsolun yerini alan şalter paneli gibi özellikler sunuyor.
Kaputu altında standart versiyonda da görev yapan elektrik motorları görev yapan yarış otomobilinde 1.8 litre hacimli ünite yerine 3.5 litre hacimli v6 motor kullanılmış.