24 Aralık 2015 Perşembe
Mahindra KUV100
Geçtiğimiz haftalarda Pininfarina'nın kontrolünü eline alan Mahindra grubu yeni araç tanıtımında da gaza bastı. Özellikle pick up ve SUV tarzı modelleriyle dikkat çeken firmanın yeni aracı da küçük bir SUV olacak.
Henüz teknik olarak bir konsept olan otomobil ince yapılı ön panjuru ve far yapısıyla Range Rover modellerini andırıyor. Yükseğe yerleştirilmiş yan aynalar ve dikkat çekici yan çizgilere sahip olan KUV100 küçük lastikleriyle pek dengeli durmuyor.
İç mekanında 3+3 oturma düzeni kullanılacak olan otomobilde 1.2 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlar görev yapacak. Atmosferik emişli benzinli ünite 82 beygir güç, 114 Nm tork üretebilirken turbo Diesel motor 77 beygir güç, 190 Nm tork üretiyor. Her iki seçenekte de 5 ileri vitesli manuel şanzıman ve önden çekiş sistemi standart olarak sunulacak.
23 Aralık 2015 Çarşamba
Posaidon C63 AMG
VÄTH tarafından hazırlanan C63'ün haberinin üzerinden daha 24 saat geçmeden aynı otomobili bir firmanın daha güçlendirdiği açıklandı. Bu sefer station wagon gövdeye sahip olan aracı Posaidon modifiye etmiş.
Görsel bir yeniliği bulunmayan otomobilin çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motoru 700 beygir güç, 890 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 343 km/s'e ulaşmış.
Bu arada arka diferansiyeli elden geçiren Posaidon start/stop sistemini de devre dışı bırakırken belki de aracın sürücüsü için sağlanan en büyük kolaylık, radarları navigasyon sisteminde gösteren eklenti.
22 Aralık 2015 Salı
VÄTH C V63 RS
Mercedes-AMG'nin üretim bandından çıkan araçlar yine modifikasyon firmalarının gözdesi. Bu araçların başında da şüphesiz C63 geliyor. Alman firma VÄTH, otomobili 600 beygir üzerinde güç üretebilir hale getiren sayısız şirketten biri konumunda.
Dışarıdan bakıldığında farklı görünüme sahip 20 inç çaplı jantları ve 40 mm alçaltılmış gövdesi dışında standart araçtan farklı olmayan otomobilin iç mekanında da 360 km/s'e kadar uzanan hız göstergesi, özel paspaslar ve metal pedallar gibi aksesuarlar kullanılmış.
Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor V63 S kitiyle 600 beygir güç, 810 Nm tork üretebilirken V63 RS kitiyle birlikte güç 680 beygire ulaşıyor.
20 Aralık 2015 Pazar
Hyundai Accent Blue 1.6 CRDI Prime DCT
Aslına bakarsanız Accent Blue'nun bir tanıtıma ihtiyacı yok. Excel zamanında da pazara girmiş olsa da Hyundai'nin Türk tüketicilerle asıl tanışması Accent modeliyle oldu. Sedan seçeneğiyle pazarın en popüler araçları arasına girmeyi başaran bu otomobilin ilk üç nesli İzmit'te de üretildi. Artık Türkiye'de üretilmeyen Accent Blue modeliyle de başarısını sürdürmek isteyen Hyundai, aracın daha büyük yapısı ve daha şık görünümüyle yüksek satış rakamlarını geliştirebilir gibi görünüyor.
Hem benzinli hem de Diesel motor sevenler için seçenekler sunan Accent Blue'yu daha önce 1.4 litre hacimli benzinli motor ve sürekli değişken oranlı şanzımanıyla test etmiştim. Büyük kardeşi i30 ile birlikte Diesel motoru güçlenen otomobilde yine bu aracın 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Bakalım değişikliklerin gündelik hayata etkisi ne olmuş.