10 Aralık 2015 Perşembe

Peugeot 3008 Allure 1.6 BlueHDi EAT6


Fransız üretici Peugeot'nun, tanıtımıyla birlikte neredeyse bütün ürün gamına yaydığı küçük hacimli BlueHDI motor ve tam otomatik şanzıman ikilisi bu sefer de 3008 modeliyle karşımızda. Az da olsa güçlenen motorla birlikte sunulmaya başlanan tam otomatik şanzıman, bir önceki araçla birlikte gelen tek kavramalı yarı otomatik üniteden daha konforlu olma iddiasında.

Üretimi 2008 yılında başlayan 3008 farklı tasarımıyla hem Peugeot modelleri arasından hem de segmentinde sivrilirken 2013 yılında gördüğü makyajla birlikte markanın yeni yüzünü taşır hale geldi. Avrupa pazarında benzinli ve Diesel motor seçeneklerinin yanında bir de hibrit modele sahip olan otomobil Türkiye'nin yüksek vergileri ve küçük pazarı nedeniyle tek motor ve şanzıman seçeneğiyle sunuluyor. Hatırlayacağınız gibi 1.6 BlueHDi ve EAT6 ikilisini daha önce 308, 5008 ve 508'de de deneme imkanı bulmuştum. Testime konuk olan 3008, orta donanım seviyesine denk gelen Allure paketine sahip.

Lotus Exige Sport 350


Lotus Exige ailesi büyümeye devam ediyor. 2015 yılının sonlarına ulaştığımız şu günlerde İngiliz üretici şimdiye kadar ürettiği en hızlı yol otomobillerinden birini tanıttı. Aracın yüksek performansında, markanın hafifletmeye duyduğu ilgi büyük rol oynamış.

Hafifletilmiş akü, yeni hortumlar, farklı izolasyon malzemeleri ve yeni motor takozları gibi parçalar kullanarak 51 kg hafifleme sağlayan Lotus, otomobilin ağırlığını 1.125 kg olarak açıkladı. İç mekanda vites mekanizmasını gösteren bir konsol kullanan üretici bu bölümde de hafifleme sağlayabilmiş.


Aracı daha da hafifletmek isteyenler ek ücret karşılığında toplam 5 kg ağırlık azalması sağlayan jantları ısmarlayabilirken yine ek ücret karşılığında sunulan delikli fren diskleri bir 5 kg daha hafifleme sağlıyor.

Kaput altında kompresör beslemeye sahip 3.5 litre hacimli v6 motor kullanmaya devam eden araç 345 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen otomobil maksimum 274 km/s sürat yapabilirken otomatik şanzımanla hızlanma süresi 3.8 saniyeye iniyor. Bu üniteyle ulaşılabilen maksimum süratse 261 km/s.

9 Aralık 2015 Çarşamba

Hyundai i20 WRC


2016 ralli sezonuna yepyeni bir araçla girecek olan firmalardan ilki Hyundai oluyor. Güney Kore merkezli firma, ülkemizde üretilen i20'nin WRC parkurlarında yarışacak olan versiyonunu gün itibariyle tanıttı.


5 kapılı i20 gövdesini kullanan araçta genişletilmiş çamurluklar, küçültülmüş yan aynalar, daha aşağıya kadar uzanan tamponlar, hava çıkışlarına sahip kaput ve çift katlı dev spoiler gibi detaylar dikkat çekerken Dani Sordo, Hayden Paddon ve Thierry Neuville'den oluşan pilotlarda bir değişiklik bulunmuyor.

2016 sezonunun ilk yarışı olan Monte Carlo rallisine iki WRC ile katılacak olan Hyundai daha sonra bu sayıyı üçe yükseltecek. Bu arada marka, R5 klasmanında da yarışacak.

Mercedes-Benz S400 4MATIC Coupé


Mercedes'in en büyük coupé modeli S Serisi Coupé yeni motor seçeneğine kavuştu. 8 ve 12 silindirli motorlara sahip versiyonları 2014 yılında piyasaya çıkan otomobilin yeni seçeneği aynı zamanda giriş versiyonu olacak.

Üreticinin birçok modelinde kullanmaya başladığı çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli, benzinli v6 motorla donatılan araç 367 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.

Mercedes-Benz E Serisi


Alman üretici Mercedes, en popüler modellerinden E Serisi'ni yeniliyor. W213 kodlu otomobili Detroit otomobil fuarında sergileyeceğini açıklayan firma bunun öncesinde, birkaç yıldır uyguladığı alışkanlıkla ilk olarak aracın iç mekan fotoğraflarını basınla paylaştı.


Yaşam alanı büyük değişim geçiren E Serisi buna rağmen büyük bir sürpriz sunmuyor. Giriş donanım seviyesinde analog olan gösterge paneli üst seçeneklerde dijitale dönerken orta konsol üzerinde yer alan ekranın da boyutları donanımla birlikte genişliyor. Dijital gösterge paneli ve orta konsolda görülen yuvarlak havalandırma çıkışları S Serisi izleri taşıyan otomobilin orta konsolu da C Serisi'ni hatırlatıyor.


Farklı döşeme desen ve renkleriyle birlikte kaplamaları da çeşit çeşit sunan Mercedes donanıma göre değişen direksiyon simidi tasarımlarına da sahip. Aracın ilginç aksesuarları arasında direksiyon üzerine eklenen tuşlarla kumanda edilebilen dokunmatik mouse ve 23 hoparlörle 1.450 Watt çıkış gücüne sahip Burmester ses sistemi yer alıyor.

Genesis G90


Güney Kore merkezli üretici Hyundai geçtiğimiz aylarda Genesis'i bir model olmaktan çıkarıp kendi başına premium bir marka haline getireceğini duyurmuştu. Sözünde duran firma yeni markanın ilk modelini kendi pazarı için EQ900, diğer pazarlar içinse G90 olarak tanıttı.


Köşeli ve genel olarak ağır başlı duran hatlarla dikkat çeken otomobilde ince uzun farlar, altıgen ön panjur, sportif bir görünüm sunan ön tampon, cam seviyesi altına sabitlenen yan aynalar, arka çamurluklara doğru dönen LED stoplar, krom süslemeler ve ucu spoiler gibi şekillendirilmiş bir bagaj kapağı kullanılmış. Boyu 5.205 ve eni 1.915 mm olan G90'ın yüksekliği 1.495 mm.

Bulunduğu segment gereği asıl heybeti iç mekanda sezilen otomobilde bol bol deri döşeme ve ahşap kaplama kullanılmış. Orta konsolun üst kısmında yer alan geniş ekran ve daha altta görülen kumanda düğmeleri Mercedes S Serisi modellerini hatırlatırken vites kolu da küçük bir yapıya sahip.


Arka bölümde iki adet tekli koltuk kullanan Genesis şaft tüneli üzerini kumanda elemanlarıyla doldurmuş. Elektrikli ayarın yanında ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları da sunan koltuklarda oturanlar için eğlence sistemi ve Lexicon ses sistemi de bulunuyor. Aracın aks mesafesiyse 3.160 mm olarak açıklanıyor. Ortalama ağırlığı 2.5 ton olan G90'ın bagaj hacmi 484 litre.

Kaputu altında üç farklı benzinli motor görev yapan aracın 3.8 litre hacimli v6 ve 5 litre hacimli v8 motorları daha önce Hyundai Genesis modelinde de kullanılmıştı. Daha küçük hacimli seçenek, 315 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken v8 ünite 425 beygir güç, 520 Nm tork üretiyor. 3.3 litre hacimli v6 motorun çift turbo beslemeye sahip seçeneğiyse yepyeni bir motor. Bu ünite 370 beygir güç, 510 Nm tork üretebiliyor.


Tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılacak olan motor seçeneklerinden ilkiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.9 saniye olarak açıklanırken çift turbo beslemeli üniteyle aynı iş 6.2 saniyede tamamlanıyor. V8 motorlaysa hızlanma 5.7 saniye sürüyor. Arkadan itişli olan G90'da dört tekerlekten çekiş opsiyonu da sunulacak.

8 Aralık 2015 Salı

Citroën E-MEHARI


Citroën'in yaz başında Bolloré grubuyla başladığı ortaklık ilk meyvesini veriyor. Bolloré Bluesummer Convertible isimli elektrikli aracı kendi markasıyla satacağını açıklayan Citroën çok vakit kaybetmeden otomobilini tanıttı.


Daha ilk bakışta bir Citroën modeli olduğu belli olan E-MEHARI'nin yuvarlak hatları şirin bir görünüm sunuyor. A, B ve C sütunları arasına tavan paneli eklenebilen aracın gövde panelleri plastikten üretilmiş. İç mekanı da sade bir yapıya sahip olan otomobilin hem dış hem de iç mekanında canlı renk seçenekleri alınabiliyor.

30 kWh kapasiteli pillerle donatılan elektrik motorlu araç 110 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. 68 beygir güç üretebilen E-MEHARI'nin menzili 200 km olarak açıklanırken pil şarj süresi 8 saat.

Performmaster E63 AMG


Modifikasyon işlemi geçirmiş Mercedes E63 AMG modellerine bir yenisi eklendi. Performmaster tarafından yapılan işlemler sonucunda tahmin edileceği gibi etkileyici bir güç üretebilir hale gelen otomobilin görünümüyse değiştirilmemiş.

Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru 702 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.5 saniyenin altına inerken maksimum sürati 320 km/s'te sınırlandırılmış.

7 Aralık 2015 Pazartesi

Suzuki Vitara S


Vitara ailesi genişliyor. İlk etapta 1.6 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla piyasaya sürülen kompakt SUV şimdi de en yüksek güçlü benzinli motoruna kavuştu. Üstelik ufak görsel değişiklikler de araçla birlikte tanıtıldı.

Siyaha boyanmış, 17 inç çaplı jantlara sahip olan Vitara S'in ön panjuru da yenilenirken yan aynalar, iç mekanda ön konsol üzerinde olduğu gibi metal görünümlü kaplamalara sahip. Göstergeler ve havalandırma çıkışlarında kullanılan kırmızı renk dikiş ipliklerinde de görülebiliyor. Farların projektörlerini de kırmızı renkli seçen Suzuki metal pedal setini de aracın standart donanımları arasına eklemiş.


Kaputu altında yine Fiat'tan alınan, turbo beslemeye sahip, 1.4 litre hacimli benzinli motor bulunan Vitara S, 140 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 10.2 saniye olan otomobil bu hızlanmayı hem manuel hem de otomatik şanzımanla gerçekleştirebiliyor.