21 Kasım 2015 Cumartesi

Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi EAT6


Konu MPV olduğunda aklımıza sınıfın yaratıcısı olan Amerikan üreticilerinin ardından konsepti Avrupa'ya taşıyan Fransızlar geliyor. PSA grubu üyelerinden Peugeot'nun 5008 modeliyle temsil edildiği minivan pazarı genel olarak çocuklu ailelere hitap etse de son yıllarda giderek daha kompakt hale gelen araçlar pazarın genişlemesine sebep oldu.

Peugeot'nun 2009 yılından bu yana ürettiği MPV temsilcisi 5008, PSA grubunun birçok modelinde kullanılan PF2 platformu üzerinde yükseliyor. 2013 yılında yapılan makyaj operasyonuyla kardeşi 3008 ile birlikte biraz daha gençleşen otomobilde yeni nesil 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman ikilisi de 2015 yılında sunulmaya başladı. Avrupa'da birçok motor seçeneği bulunan araç Türkiye'de tek motor, donanım, şanzıman ve koltuk düzeni seçeneğine sahip.

20 Kasım 2015 Cuma

Lincoln MKZ


Los Angeles'ta sergilenen makyajlı sedanlar kervanına bir katılım da Lincoln markasından geldi. Ön görünümü yenilenen MKZ aynı zamanda dikkat çekici bir motor seçeneğine de kavuşmuş.

Jaguar'dan alınmış gibi duran ön panjur ve Audi kokan LED farların yanında ön tampon ve kaputu da yenilenen otomobilde sunulmaya başlanan sportif donanım paketinde daha aşağıya uzanan yan etekler, 19 inç çaplı jantlar ve siyah renkli fren kaliperleri bulunuyor.


Büyük bir değişikliğe uğramayan iç mekanda daha alışıldık tasarıma sahip düğmeler kullanan orta konsol, yükseltilmiş ön kol dayanağı ve bu bölümün önünde yer alan farklı kapaklı bölüm dikkat çekerken opsiyonel donanıma, biri 14 diğeriyse 20 hoparlörlü iki Harman Kardon ses sistemi eklenmiş.

Kaputu altında Ford Mondeo'da da görev yapan 2 litre hacimli EcoBoost motorun 245 beygir güç üretebilen versiyonu ve bir de hibrit düzenek görev yapmaya devam edecekken asıl farklılık diğer motorda. Çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 motor önden çekişli araçlarda 350 beygir güç, 540 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişli modellerde güç 400 beygire ulaşıyor.

DS 4S


Citroën'in alt markası DS büyümeye devam ediyor. DS 4 ve DS 4 Crossback'in ardından gelen sportif versiyon 4S, sadece Çin pazarına özel bir model olmasıyla Avrupalı tüketiciyi üzecek gibi görünüyor.

LED farlara doğru ilerleyen ön panjuru agresif görünen ön tamponla birleştiren otomobilde 18 inç çaplı jantlar kullanılmış. 4.43 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 1.51 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.71 metre olarak açıklanıyor. Arka kısmında şık iç desenlere sahip LED stoplar ve tampona gömülen egzoz çıkışları haricinde spoiler de dikkat çekiyor.


İç mekanında büyük bir sürpriz sunmayan aracın bu bölümünde kullanılan alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, deri döşemeler ve dokunmatik bilgi ekranı diğer DS modellerinden de tanıdık.

Kaputu altında tamamı turbo beslemeye sahip benzinli motorlar bulunacağı açıklanan aracın 1.2 litre hacimli motoru 136, 1.6 litre hacimli ünitesi 163, 1.8 litre hacimli seçeneğiyse 204 beygir güç üretecek. Araçların tamamı 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek.

Buick LaCrosse


Bu yıl Los Angeles'ta tanıtılan yeni sedanlar arasında Amerikalı olanlar da var. Buick'in büyük modellerinden LaCrosse, bu yılın ocak ayında Detroit'te sergilenen Avenir konseptinden esinlenen dış tasarımıyla ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.

Etkileyici konseptiyle arasında daha fazla benzerlik arayan çok olsa da yerini aldığı modele göre daha taze duran otomobilde Opel modellerini andıran bir ön bölüm dikkat çekerken arka çamurluk üzerinden geçen dalgalanma farklı bir hava yaratmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arka bölümünde ince yapılı stoplar ve ucu spoiler gibi şekillendirilen bagaj kapağı görülebiliyor.


Sade görünümlü bir iç mekan sunan LaCrosse'un dört kollu direksiyon simidi arkasında dijital kısımlara sahip bir gösterge paneli yer alırken üst kısmında bile deri döşeme kullanılan konsolda ahşap kaplamalar da dikkat çekiyor. Büyük bir dokunmatik ekrana sahip orta konsol aşağıya doğru açı alarak ilerlerken bu bölüm altında büyük bir boşluğa yer verilmiş.


Kaputu altında sürpriz yaşatmayan otomobilin 3.6 litre hacimli v6 motoru 305 beygir güç, 363 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekiş sistemi standart donanımda sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabilecek.

BMW Compact Sedan Concept


Şu sıralar otomobilseverlerin gözü Los Angeles tarafına çevrilmiş olsa da gezegenin öbür ucunda ilginç gelişmeler yaşanıyor. Alman üretici BMW, ileride 1 Serisi Sedan halini alması planlanan kompakt otomobilinin konsept halini Çin'de tanıttı.


Önden çekişli ve Çin'e özel bir model olarak seri üretime alınacağı açıklanan otomobilin böyle kalmaması yararına olabilir gibi görünüyor. Öne doğru çıkıntı yapan BMW böbrekleri, M versiyonlarında görmeye alıştığımız agresiflikte ön tampon tasarımı, LED farlar, 20 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, gizlenmiş kapı kolları, şişkin çamurluklar, arka tampona  gizlenmiş egzoz çıkışları, yüksek yapılı bagaj bölümü ve LED stoplar aracın görsel detayları arasında sayılabilir.


İç mekanı seri üretime geçildiğinde diğer 1 Serisi modelleriyle paylaşılacak olsa da konsept için özel bir çalışma yapan BMW dijital gösterge paneli, head up display, üç kollu direksiyon simidi, sabit kafalıklı sportif koltuklar, turuncu ambiyans aydınlatması ve dokunmatik kumandalar gibi detayları araca uygulamış.

Subaru Impreza Sedan Concept


Subaru'nun son yıllarda yollara çıkan araçlarıyla fuarlarda sergilenen konseptleri arasında büyük fark var. Bu tutarsızlığın farkında olan firma seri üretime alınacak olan otomobillerinde de prototiplerin keskin çizgilerini kullanmaya başlayacağının sinyallerini verirken bu akımın öncülerinden birisi de Impreza olacak gibi.


Ekim ayında tanıtılan hatchback konseptin devamı niteliğinde olan Impreza Sedan konsepti 4.555 mm boya, 1.880 mm genişliğe, 1.453 mm yüksekliğe ve 2.670 mm aks mesafesine sahip. Markanın tipik ön panjur tasarımına sahip olan araçta mavi zeminli LED farlar kullanılırken agresif ön tampon tasarımı, 19 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar ve ince yapılı yan aynalar dinamik bir görünüm sunuyor.

Geniş metal alanlarla güçlü bir yan görünüm sunan otomobilde kapı kolları gizlenmiş. Bir sedan olsa da bagaj kapağı kısa tutulan konseptin tavanı da geriye hafif bir açıyla inerek otomobile bir coupé havası vermiş. Üst kısmı bir spoiler şeklinde tasarlanan bagaj kapağına doğru uzayan LED stoplar ve köşeli hatlara sahip arka tampon da dikkat çeken detaylar arasında.

19 Kasım 2015 Perşembe

Ford Escape


Los Angeles yenilikleri Ford ile devam ediyor. A.B.D. merkezli üretici, Avrupa'da Kuga ismiyle pazarladığı SUV modeli Escape'i makyajladı. Kaput altında Avrupalılar için bir yenilik bulunmasa da donanımda zenginleşme söz konusu.

Edge benzeri büyük altıgen ön panjuruyla dikkat çeken araçta farlar, kaput ve ön tampon tamamen yenilenmiş. Tamponda yer alan hava girişi daralırken sis farları kenara çekilmiş. Yeni gövde rengi ve jant tasarımı seçenekleri sunmaya başlayan Escape'in stopları da artık daha kısa yapılı. Ayrıca stoplar arasında kalan bölüm de yeniden şekillendirilmiş.


İç mekanda da dikkat çekici farklılıklar sunabilen araçta yeni bir direksiyon simidi görev yaparken vites kolu, el freni kolundan boşalan yere alınmış. Havalandırma kumandaları yeniden şekillendirilirken SYNC 3 arayüzü opsiyonel olarak alınabiliyor. Adaptif cruise control, şerit takip asistanı ve gelişmiş park yardımcısı da donanıma eklenmiş.

2 ve 2.5 litre hacimli motorlarını aynen koruyan Escape'in 1.6 litre hacimli EcoBoost motoru yerini 1.5 litre hacimli kardeşine bıraksa da bu değişim Avrupa'da zaten gerçekleşmişti. Hatta bu motorla donatılmış aracın testine buradan ulaşabilirsiniz.

Mazda CX-9


Şık Mazda modellerinin ardı arkası kesilmiyor. Japon üreticinin Kodo tasarım dilini kullanan en yeni üyesi büyük SUV modeli CX-9 oldu. Üstelik araç, dinamik bir görünümle birlikte yepyeni bir motor da sunmaya başlamış.


Alıştığımız bir yüzle bizi karşılayan CX-9'un ön bölümünde dev panjur, küçük LED farlar ve heybetli bir görünüm sunan tampon dikkat çekerken yan bölümde hafifçe şişirilmiş çamurluklarla donanım seçeneğine göre 18 veya 20 inç çaplı olabilen jantlar görülebiliyor. Stopları ince bir yapıya sahip olan aracın arkasında deflektörlere sahip spoiler ve çift egzoz çıkışı da bulunuyor.


İç mekanında da son dönem Mazda modellerinin izlerini görmek mümkün olan CX-9'da üç yuvarlak göstergeden oluşan panel, üç kollu direksiyon simidi, deri ve alüminyum kaplamalar gibi detaylar gözden kaçmazken ses izolasyonu, daha kalın camlar ve ek izolasyon malzemeleri sayesinde iyileştirilmiş. Üç koltuk sırasına sahip olan otomobil eskisinden kısa olsa da aks mesafesi 55 mm uzamış.


Asıl yeniliğini kaputu altında sunan CX-9'un turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 227 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilen araç önden veya dört tekerlekten çekiş sistemleriyle ısmarlanabilecek.

Lamborghini Huracán LP 580-2


Genelde üretimde olan modellerinin daha güçlü versiyonlarıyla fuarlarda ufak sürprizler yapmayı seven Lamborghini bu yıl Los Angeles'ta daha azını sunduğu Huracán modeliyle boy göstermeyi seçmiş.

Yenilenen ön tamponuyla daha düşük bir burun yapısına kavuşan aracın bu bölümde yer alan hava girişleri de farklı görünüm sunuyor. Yeni tasarıma sahip olan jantlar 19 inç çaplıyken arka bölümde plakalık, difüzör ve LED stoplar altında kalan hava çıkışlarında ufak tefek rötuşlar görülebiliyor.


İç mekanında belirgin bir farklılık olmayan aracın asıl değişikliğiyse 33 kg hafiflemesini sağlayan arkadan itiş sistemi. Artık sahip olmadığı dört tekerlekten çekiş sismiyle birlikte 5.2 litre hacimli v10 motoru da 580 beygir güç, 540 Nm tork üretebilecek şekilde ayarlanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.4 saniyeye gerilerken maksimum sürati 320 km/s. Ayrıca ortalama yakıt tüketim değeri de 11.9 litre/100 km'ye inmiş.

Mercedes-Benz SL Serisi


Bu yıl Los Angeles otomobil fuarı sırasında tanıtılan makyajlı araçlardan birisi de Mercedes'in büyük roadster modeli SL oluyor. Dışarıda yapılan değişiklikler iç mekana çok yansımasa da donanımda görülen zenginleşme müşterileri mutlu edecek gibi.

Aracın önünde yoğunlaşan makyajla birlikte daha ince uzun bir yapıya sahip LED farlara kavuşan SL'in ön panjuru da daha yuvarlak hatlı bir tasarım sunuyor. Yeni ön tamponda da daha yumuşak hatlar dikkat çekerken kaput ve yan etekler de yenilenmiş. Standart olarak 19 inç çaplı jantlarla sunulacak olan SL'in stopları artık tamamen kırmızı renkli hale gelirken arka tamponda da yuvarlak hatlar dikkat çekiyor.


İç mekanda en büyük değişimi direksiyon simidi olan otomobilde S Serisi Coupé'den alınan viraj denge kontrolü opsiyonel donanıma eklenmiş. LED ambiyans ışıkları için üç renk tercih edilebilirken elektrikli tavanın açılıp kapanma işlemi artık 40 km/s sürate kadar yapılabiliyor.

Alman markanın 9 ileri vitesli otomatik şanzımanına da kavuşan SL ailesinin kaputu altında yapılan en büyük yenilikse SL 400'de kullanılan, 367 beygir güç ve 500 Nm tork üreten turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli benzinli motor olmuş. Bu üniteyle birlikte otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.9 saniye oluyor.

Fiat 124 Spider


Fiat'tan beklenen haber sonunda geldi. İtalyan üreticinin Mazda MX-5 temelleri üzerine geliştirdiği küçük roadster modeli 124 Spider Los Angeles otomobil fuarında otomobil basınına tanıtıldı.

Yine Fiat çatısı altında olan Dodge modellerini andıran bir ön görünüm sunan otomobilde LED farlar, geniş bir ön panjur, dinamik görünüme sahip bir kaput, mat metal görünümlü A sütunu ve yan aynalar, şişkin arka çamurluklar, dümdüz bir bagaj kapağı ve dörtgen şekilli LED stoplar dikkat çekiyor.


İç mekanı sürpriz olmayan bir şekilde MX-5'ten kopyalanan otomobilin kaputu altındaysa bambaşka bir ünite bulunuyor. İlk defa arkadan itişli bir araçta kullanılan turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli benzinli motor Amerika kıtasında 160 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken Avrupa'da veriler 140 beygir ve 240 Nm oluyor.

6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek olan otomobilin Avrupa'da daha güçsüz olmasının asıl sebebiyse gelecekte tanıtılacak olan Abarth versiyonuna yer açmak.