19 Eylül 2015 Cumartesi
Peugeot 508 1.6 BlueHDI EAT6 Basın Lansmanı
Peugeot'nun farklı segmentlerde araç arayan tüketicinin isteklerine cevap verme özelliği giderek iyileşiyor. Hatırlayacağınız gibi, Fransız markanın 2010 yılından beri yollarda olan büyük boyutlu modellerinden 508 2014 yılının Haziran ayında makyajlanmıştı. Hem 407 hem de 607 modellerinin yerine piyasaya sürülen 508 bu şekilde daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirken motor seçenekleriyle seslendiği kitlenin genişlemesini sağlıyor.
Geçtiğimiz yıl Mardin'de aracın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve yarı otomatik şanzımanla donatılmış bir versiyonunu test etmiş ve genel olarak beğenmiştim. Test sırasında söylenmeme neden olan şeyse şanzıman olmuştu. Bunun bilincinde olan Peugeot, motorunu daha güçlü ve tutumlu hale getirirken şanzımanı da tam otomatik hale getirmekten geri kalmamış.
18 Eylül 2015 Cuma
Borgward BX7
Bir marka daha tarihin tozlu sayfalarından sıyrılıyor. 60'lı yıllarda batan Alman üretici Borgward üretime tekrardan başlıyor. İlk aracı, günümüz trendlerine uygun olarak bir SUV olacak firmanın yeni sahibiyse Çin merkezli Foton Motor.
Köşeli hatlarıyla öne çıkan araçta Buick modellerini hatırlatan bir ön panjur dışında göze batan bir tasarım detayı bulunmazken iç mekan da makyaj öncesi Mazda6 modellerini hatırlatıyor. Yaşam alanı da sade hatlardan meydana gelen BX7'nin orta konsolunda büyük bir dokunmatik ekran ve havalandırma sisteminin dijital kumandaları görülebiliyor.
4.7 metre boya sahip olan araç üç koltuk sırasına sahip. İkinci koltuk sırası iki veya üç kişilik olarak seçilebilirken bu iki sıranın katlanması halinde bagaj hacmi, camların alt sınırına kadar 1.344 litre oluyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli bir motor bulunan BX7, 224 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip olan otomobilin maksimum sürati 200 km/s'in üzerindeyken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 10 saniyenin altında.
Mazda KOERU
Japon üreticilerin SUV aşkı bitmek bilmiyor. Bu yıl Frankfurt'ta segmentin temsilcisi konsept tanıtan markalara Mazda da eklendi. Markanın KOERU konsepti tahmin edilebileceği gibi Kodo tasarım dilini yansıtıyor.
4.6 metre boya, 1.9 metre genişliğe ve 1.5 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.7 metre olarak açıklanıyor. Tipik Mazda ön panjuruna sahip aracın LED farları iyice inceltilirken tamponlar ve kapıların alt bölümlerinde şık görünümlü metal şeritler kullanılmış.
İnce yapılı yan aynalar ve yine ince tasarıma sahip LED stoplar hoş bir görünüm sunarken bagaj kapağı üstü spoiler, 21 inç çaplı jantlar, siyah renkli tampon, kapı altı ve çamurluk korumaları, çıkıntı yapmayan kapı kolları ve tampondan çıkan çift egzoz çıkışı dinamik görünümü pekiştirmiş.
Sade bir iç mekan tasarımına sahip olan konseptte üç kollu direksiyon simidi ve düğme sayısı minimuma indirilmiş orta konsol kullanılırken hafifçe üzerine basılmış gibi duran dokunmatik ekran ve ileriye doğru uzanan vites topuzu görünümü en farklı olan parçalar.
Seat León Cross Sport
Seat'ın 2015 Frankfurt sürprizleri arasında Cupra dışında bir tane daha León versiyonu bulunuyor. Yükseltilmiş gövdeye sahip olan bu aracın da güç yönünden bir eksiği bulunmuyor.
Tamponların alt bölümü, çamurluklar ve yan etekleri siyaha boyanan aracın yan aynaları ve ön panjuru da aynı renkte. Üç kapılı gövdeye sahip olan seri üretime hazır konseptin arkasında dörtlü egzoz çıkışı ve metal koruma plakası görülürken 19 inç çaplı jantlar ve tavan rayları diğer ilginç özellikler olarak dikkat çekiyor.
İç mekan özellikleri diğer León modellerinden farksız olan araçta gövde rengi döşemeler, X-Sport logolu ve sabit kafalıklı, sportif yan desteklere sahip koltuklar ve metal pedal seti sunulmuş.
Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motor bulunduran araç 300 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Gücünü DSG vasıtasıyla dört tekerleğe aktaran otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabiliyor.
BMW M6 GT3 ve M6 Coupé Competition Edition
Bu yıl Mercedes'in C63 AMG Coupé için yaptığını ezeli rakip BMW daha büyük coupé aracı M6 için yapıyor. Frankfurt'ta otomobilin yarış versiyonunu tanıtan üretici bir taraftan da yol versiyonuna yeni bir paket ekledi.
Tipik pist yarışçısı modifikasyonlarına sahip olan gövdesiyle etkileyici görünen M6 GT3'te geniş hava girişli ön tampon, büyük splitter, dev sis farları, genişletilmiş gövde ve farklı arka tamponla dev spoiler ve difüzör bulunuyor.
Takla kafesiyle kaplanmış iç mekanda ortaya doğru alınmış tek bir yarış koltuğu dikkat çekerken şalter ve kumanda düğmeleri sürücünün sağına alınmış. Dijital gösterge paneli ve sadece iki elin tutabileceği kadar yere sahip olan direksiyon simidiyse son yıllarda kullanılmaya başlanan aksesuarlar.
Bu araçtan esinlenmiş olan Competition Edition sadece beyaz ve sarı gövde renkleriyle alınabilecek. M renklerine sahip grafikler, siyah renkli ön panjur, 20 inç çaplı jantlar ve yan krom parçalar pakete dahilken Karbon fiberden üretilmiş splitter, spoiler, yan aynalar ve difüzör de araçla birlikte alınıyor.
İç mekanda karbon fiber kaplamalar, M6 Competition Edition logoları işlenmiş vites konsolu ve kapı eşik çıtaları, Alcantara kaplı direksiyon simidi ve kontrast dikiş ipliklerine sahip deri döşemeler dikkat çekerken opsiyonel olarak 1.200 Watt çıkış gücü sunan, 16 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi alınabiliyor.
Competition paketiyle de donatılan otomobilde karbon seramik fren diskleriyle birlikte 600 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor da bulunuyor. Otomobilin maksimum sürat limitörü 305 km/s'te devreye giriyor.
Suzuki Baleno
B segmentine yeni bir katılım var. Ülkemiz için tanıdık bir isimle piyasaya çıkacak olan bu otomobil görünüm olarak büyük bir farklılık sunmasa da sahip olduğu özellikler tercih edilmesi için yeterli gibi görünüyor.
3.995 mm boya, 1.745 mm genişliğe ve 1.470 mm yüksekliğe sahip olan araç 2.520 mm aks mesafesi sunuyor. Genel olarak yuvarlak hatlara sahip olan otomobilde LED gündüz farları, 16 inç çaplı jantlar, Nissan modellerinde görev yapanı andıran bir ön panjur, hafifçe şişirilmiş çamurluklar, küçük stoplar ve hem bagaj kapağı üzerinde hem de cam altına eklenmiş birer spoiler bulunuyor.
İç mekanı da sade bir tasarım sunan aracın 3 kollu direksiyon simidi tanıdık. Anahtarsız çalıştırma, renkli yol bilgisayarı ekranı, büyük bir dokunmatik ekran ve tam otomatik havalandırma sistemi sunan Baleno'nun bagaj hacmi 355 litre.
Kaputu altında iki farklı benzinli motor seçeneği sunan otomobilin 1.2 litre hacimli ünitesi 90 beygir güç, 120 Nm tork üretebilirken turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli motor 112 beygir güç, 190 Nm tork üretebiliyor. Her iki seçeneği de 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunan Suzuki 1.2 litre hacimli motoru CVT ile, 1 litre hacimliyiyse 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da eşleştirebiliyor.
Honda Civic
Otomobil dünyasının gözü kulağı Frankfurt'ta olsa da gezegenin başka yerlerinde öndemli tanıtımlar oluyor. Örneğin Japon üretici Honda, en uzun soluklu modeli Civic'in yeni nesil sedan seçeneğini Kuzey Amerika'da tanıttı.
2015 yılı başında New York otomobil fuarında sergilenen coupé gövdeye sahip aracın bazı detaylarını tasarımında barındıran otomobilde LED farlar, farların üzerine kadar devam eden ön panjur şeridi, şişkin ön çamurluklar ve hafifçe ovalleştirilmiş yan aynalar dikkatlerden kaçmazken kapıların alt bölümünde köşeli konturlar bulunuyor.
Eskisinden neredeyse 5 cm daha geniş olan Civic daha uzun ve alçak bir yapıya kavuşurken aks mesafesi de yaklaşık 3 cm uzamış. Aracın asıl farklı yanıysa arka kısmı olmuş. Dört kapılı coupé modellerde olduğu gibi geriye gittikçe alçalan bir tavan çizgisine sahip olan Civic'in kısa yapılı bagaj kapağı neredeyse C sütununun açısına sahip. Parantez biçimli stoplar ve ince yapılı spoiler de sportif görünümü pekiştirmiş.
İç mekana geçildiğinde bir Honda'da bulunulduğu belli olsa da çok daha derli toplu bir yapı sergileniyor. Dijital gösterge paneli üç bölüme ayrılırken düğme sayısı azaltışan orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran kullanılmış.
Yaklaşık 30 kg hafifleyen Civic'in Amerika'da satılacak olan seçeneklerinde iki adet benzinli motor seçeneği bulunacak. 158 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli motor Türkiye için önemli olmasa da turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli ünite, ürettiği 173 beygir güçle pazarda başarılı olma şansına sahip. Her iki motorda da 6 ileri vtiesli manuel ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) seçenekleri sunulacak.
16 Eylül 2015 Çarşamba
Toyota C-HR
Frankfurt'ta Japon üreticiler arasındaki rekabeti izlemek güzel. Nissan'ın ardından Toyota da agresif dış görünüşe sahip SUV modelini organizasyona getirdi. İlk olarak 2014 Paris otomobil fuarında sergilenen C-HR giderek olgunlaşıyor.
Dikkat çekici görünümünü koruyan konsept büyük ön hava girişi, ince yapılı ön aydınlatma grubu, şişkin çamurlukları, 21 inç çaplı jantları ve kama şekilli stoplarıyla geçen senenin konseptine göndermeler yaparken arka kapılar ve yan aynalar bu yılın yenilikleri.
İç mekan tasarımı henüz tamamlanmamış olan C-HR'ın kaputu altında neler gizlendiğini tam olarak öğrenmek için biraz daha beklemek gerekse de platform kardeşi Prius'tan alınan hibrit ünitenin kullanılmasına kesin gözüyle bakılıyor. Bu yıl sergilenen konseptin ön çamurlukları arkasında görülebilen Hybrid logosu da bunu doğrular nitelikte.
Audi S4
Bu yıl Frankfurt'ta büyük ses getiren araçların dışında sessiz sedasız tanıtılan sportif araçlar da var. Bu otomobillerin başında gelen Audi S4, markanın Haziran ayında tanıttığı yeni A4'ün kamuflajlı sporcusu.
Sahip olduğu gücü dışarıdan belli etmeyen S4'ün ön tamponuna yapılan müdahalelerin ardından daha dinamik bir görüntü elde edilirken metal yüzeyli yan aynalar, hafifçe rötuşlanmış yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, renkli fren kaliperleri, ince bagaj üstü spoiler, metal görünümlü arka tampon altı koruması ve dörtlü egzoz çıkışı diğer görsel farklılıklar.
İç mekanda da ufak tefek farklılıklar sunan Audi karbon fiber kaplamalar, deri ve Alcantara döşemeler, daha sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, S3 logolu kapı eşik kaplamaları, metal pedal seti ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidini donanıma katmış.
A4'ten 23 mm daha alçak olan S4'ün sedan seçeneğinde ağırlık 1.630 kg'a düşürülmüş. Kaputu altında turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli bir v6 motor barındıran otomobilde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken 354 beygir güç, 500 Nm tork sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 4.7 saniye sürüyor.
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo
Bir süredir araç eklenmeyen Gran Turismo 6 dünyası tekrardan hareketleniyor. Bu sefer Güney Kore merkezli üretici Hyundai imzası taşıyan fütüristik tasarıma sahip yarış aracı alternatif yakıtla çalışıyor.
Dayanıklılık yarışlarında gördüğümüz prototip araçları andıran araç, gövde hatlarını takip eden LED aydınlatmalara sahip. Köşelere yerleştirilen lastikler ve dev jantlar ince çamurluk panelleriyle kapatılırken arka bölümde difüzör görülüyor.
972 kg boş ağırlığa sahip olan konsept dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Toplam 871 beygir güç üretebilen dört elektrik motoruna sahip olan otomobilde hidrojen yakıt pilleri kullanılmış.
Volkswagen Tiguan GTE
Volkswagen boş durmuyor. Tiguan'ın yeni nesil örneklerini tanıtalı daha günler olan firma bu aracın hibrit konseptini de yine Frankfurt'ta sergiliyor. Araç, düşük yakıt tüketimiyle gelecek vaad ediyor.
Markanın elektrik motoruna sahip diğer araçlarında olduğu gibi parantez görünümlü aydınlatmalarla standart versiyonlarından ayrılan otomobilde GTE logoları dışında başka görsel farklılık bulunmuyor. İç mekanda GTE logosuna sahip direksiyon simidi, metal pedal seti ve farklı bir devir göstergesi bulunan aracın vites topuzu da metal yüzeye sahip.
Kaputu altında 1.4 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motorun 156 beygir güç üretebilen versiyonu yer alan konseptin elektrik motoruyla birlikte ulaştığı maksimum güçse 218 beygir. 6 ileri vitesli DSG ile 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 200 km/s.
Ortalama yakıt tüketim değeri 1.9 litre/100 km olarak açıklanan aracın sadece elektrik motoruyla ulaşabildiği menzil 50 km. Aracın tavanında yer alan güneş panelleri, ülkenin güneşli olma durumuna göre yılda 1.000 km ek menzil sağlayabiliyor.
Nissan Gripz
Japon üretici Nissan, SUV üretimindeki hünerlerini göstermeye devam ediyor. Frankfurt'ta yeni bir konsept sergileyen marka bu aracın sadece bir tasarım denemesi olduğunu belirtse de bazı detayların ikinci nesil Juke'ta kullanılması sürpriz olmayacaktır.
Köşeli hatlara sahip olan Gripz'in ön bölümünde ileriye doğru çıkık panjur, neredeyse çamurlukara alınmış farlar ve uzun kaput dikkat çekerken yandan bakıldığında dev jantlar, agresif girinti ve çıkıntılar, geriye doğru açılan küçük arka kapılar ve arkaya doğru inişe geçen tavan tasarımı görülebiliyor.
Yatık bir arka cama sahip olan otomobilin stopları direklerden çamurluklara doğru dönerken yükseğe yerleştirilmiş tamponun köşelerinde egzoz çıkışları bulunuyor.
Kalabalık olmayan bir iç mekan sunan konseptte klasik otomobilleri hatırlatan bir direksiyon simidi kullanılırken çift parçalı A sütunu, sabit kafalıklı sportif koltuklar, kronograf görünümlü gösterge tablosu, büyük bilgi ekranı ve küçük vites topuzu diğer detaylar arasında sayılabilir.
Carlsson CC63S Rivage
Mercedes-AMG C63S temellerini kullanan modifikasyon firmaları arasına Carlsson da katıldı. Dikkat çekici görsel detaylara sahip olan otomobilin motor gücü de önemli ölçüde artırılmış.
Çift gövde rengiyle ilk bakışta dikkat çeken otomobile eklenen karbon fiber kitinde splitter, yan etekler, yan ayna muhafazaları, deflektörler, ön tampon hava giriş çerçeveleri, difüzör, spoiler ve arka tampon hava çıkışları yer alırken jantlar 19 inç çaplı.
İç mekanda ekose koltuk döşemeleri ve gövde rengiyle uyumlu deri döşeme seçimi dikkat çeken aracın bu bölümünde Carlsson imzalı birkaç aksesuar dışında değişim yaşanmamış.
Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motoru 605 beygir güç, 820 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasını 3.8 saniyede tamamlıyor.
Hyundai i20 WRC
Bu yıl Frankfurt'ta i20'nin N logolu ilk versiyonunu tanıtan Hyundai organizasyonu bu serinin yarış aracını sergilemek için de kullandı. Henüz iç mekanı hazır olmayan otomobilin görünümü etkileyici.
İleriye doğru büyüyen ön tamponda büyük bir hava girişine yer veren Hyundai genişletilmiş çamurluklar, kaput üzerine eklenen ek hava çıkışları, küçük yan aynalar, tavana eklenmiş hava girişi ve çift katlı spoiler gibi WRC araçlarının olmazsa olmazlarına da sahip.
Audi e-tron Quattro
2015 Frankfurt otomobil fuarında ziyaretçileri karşılayacak olan konseptlerden birisi de Audi e-tron Quattro olacak. Elektrik motorlu SUV yüksek performans ve uzun menzili birleştirmeyi başarmış.
Köşeli hatlara sahip olan araçta sekizgen ön panjur ve LED farlar kullanılırken kaput üzerinde yer alan hava çıkışları, dev jantlar, iptal edilen yan aynalar, hafifçe şişirilmiş çamurluklar ve çıkıntı yaratmayan kapı kolları sportif bir görünüm yaratmış.
4.88 metre boya, 1.93 metre genişliğe ve 1.54 metre yüksekliğe sahip olan aracın hava sürtünme katsayısı 0.25 olarak açıklanıyor. Arka bölümde ince bir spoiler, ince uzun LED stoplar ve füme renkli tampon bulunurken tampon alt bölümünde yer alan zemin koruması kromajlı.
Köşeli tasarımı iç mekanda da devam eden araçta dijital gösterge paneli kullanılırken orta konsol iki farklı dokunmatik ekranla ikiye bölünmüş. Geniş bir vites konsoluna sahip olan konseptin üç kollu direksiyon simidinin altı düzleştirilmiş.
Biri gücünü ön aksa ikisi de arka aksa ileten toplam üç elektrik motoruna sahip olan araç 435 beygir güç üretebilirken overboost fonksiyonu sayesinde güç 503 beygire, torksa 800 Nm'ye ulaşabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 210 km/s'te sınırlandırılmış. Menzilse 500 km.
15 Eylül 2015 Salı
Porsche Mission E
Uzun süredir Tesla Model S tarzında bir araç üzerinde çalıştığı söylenen Porsche bu otomobilini Frankfurt'ta bir konsept olarak tanıttı. Sadece gücüyle dikkat çeken bir araç yaratmak istemeyen Alman üretici şarj konusunda da öncü firmalardan olmuş.
Panamera'nın gelecekte alacağı hali gösterir gibi duran konsept şişkin çamurlukları ve LED farlarıyla ilk bakışta etkileyici olmayı başarmış. Farların yanında yer alan hava girişleri, ön çamurlukların arkasındaki çıkışlar ve geniş yan eteklerle birleşip güçlü bir görünüm oluşturmuş. Gizlenmiş, ince yapılı kapı kolları sade çizgileri bozmazken arka bölümde ince yapılı LED stoplar ve difüzör görülebiliyor. Arka kapılar geriye doğru açılırken jantlar önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı.
İç mekanında dört adet tekli koltuğa sahip olan dört kapılı coupé'nin ortasından geçen panel ön bölümde kapı içleriyle birleşmiş. Carrera GT'yi hatırlatan bir sadeliğe sahip olan yaşam alanında şık tasarımlı üç kollu direksiyon simidi, holografik gösterge paneli, dokunmatik kumanda paneli ve küçük vites kolu gözden kaçmıyor.
İki elektrik motoruyla toplamda 600 beygir üzerinde güç üretebilen konsept dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 3.5 saniye sürerken 200 km/s sürate ulaşmak 12 saniyenin altında zaman alıyor. 500 km menzile sahip olan aracın pilleri, hızlı şarj cihazıyla %80 doluluğa 15 dakikada ulaşabiliyor.
Jaguar F-PACE
TATA grubuna satılmasının ardından kardeş firma Land Rover gibi gelişimi baş döndürücü hızla devam eden Jaguar marka tarihindeki ilk SUV modelini tanıttı. Uzun süredir beklenen haber sonunda ortaya çıkan araç, sürpriz olmayan bir şekilde C-X17 konseptinin seri üretim hali.
Diğer Jaguar modelleri gibi dinamik bir duruşa sahip olan araçta ince yapılı LED farlar, 22 inçe kadar büyüyen çaplara sahip jantlar, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, yatık bir bagaj kapağı camı, büyük spoiler, çift egzoz çıkışı ve yüksek yan cam çizgisi dikkat çeken detaylar.
İç mekan tasarımı da konsept araçtan bu yana çok değişmeyen F-PACE'te üç kollu direksiyon simidi, oldukça geniş bir dokunmatik ekran ve şık düğmelere sahip orta konsol kullanılırken kapının üst kısmına yerleştirilen cam açma kumandaları ve yuvarlak vites selektörü Land Rover modellerinden tanıdık.
Kaputu altında görev yapan motor seçenekleri 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyle başlayan aracın bu seçeneği 180 beygir güç üretebiliyor. Manuel şanzımanla arkadan itişli veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilen araçta otomatik şanzıman sadece dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunuluyor.
240 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli benzinli motor sadece otomatik şanzıman ve arkadan itiş sistemiyle alınabilirken 3 litre hacimli motorlar sadece otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabiliyor. Bu makinelerden Diesel olan 300 beygir güç üretirken benzinli olan kompresör beslemeye sahip ve 340 veya 380 beygir güç üreten seçenekleri alınabiliyor.