15 Ağustos 2015 Cumartesi
G-POWER X6 M
BMW modelleri üzerinde yaptığı çalışmalarla dikkat çeken modifikasyon firmalarından G-POWER şimdi de X6 ailesinin en güçlü versiyonunu güçlendirdi. Görünümünde neredeyse hiç değişiklik bulunmayan aracın motor performansıysa ciddi şekilde artmış.
Dışarıdan bakıldığında sadece 23 inç çaplı jantlarıyla standart modelden ayrılabilen otomobilin bu jantları kişiselleştirme için 15 karaktere kadar lazer işlemeye de izin veriyor.
Kaput altında yer alan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorun gücü 660 beygire, torkuysa 831 Nm'ye ulaşmış. Bu sayede maksimum sürat 300 km/s'in üzerine çıkmış.
Lotus Exige 360 Cup
İngiliz üretici Lotus, Exige ailesine bir sınırlı üretim model daha kattı. Daha önce tanıtılan V6 Cup temelleri üzerine geliştirilen otomobil biraz daha güçlü. Araçtan toplam 50 adet üretileceği de yapılan açıklamalar arasında.
Mat siyah renge boyanmış ve hafifletilmiş gövde parçaları arasında kaput, tavan ve ön tamir kapağı yer alan otomobilin kırmızı renkli jantları önde 17, arkadaysa 18 inç çaplı. Ön tampon altında yer alan splitter ve arka tampon altındaki difüzöründe de kırmızı şeritler dikkat çekerken büyük spoiler üzerinde 360 Cup logoları yer alıyor.
Sade görünümlü bir ç mekan sunan araçta kırmızı ve siyah suet döşemeler göze çarparken özel olarak şekillendirilmiş yarış koltuklarının kafalıklarında Lotus, sırtlıklarındaysa 360 Cup logoları bulunuyor. Paspası bulunmayan araçta dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri standart olarak sunulmakta.
Kaputu altında 3.5 litre hacimli tanıdık bir v6 ünite görev yapıyor. 360 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel şanzımanla birleşince aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması da 4 saniyenin altına inmiş. 274 km/s maksimum sürate ulaşabilen Exige 360 Cup 1.130 kg ağırlığında.
Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce Roadster
İtalyan üretici Lamborghini, büyük modeli Aventador'un seçenek sayısını artırmaya devam ediyor. Mart ayında sınırlı üretim adedine sahip olan SuperVeloce'yi sergileyen firma şimdi de bu aracın üzeri açılabilen versiyonunu tanıttı.
Tasarım detaylarının büyük bölümünü sabit tavanlı kardeşinden alan otomobilde daha agresif görünümlü tamponlar, önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar, büyük ve sabit arka spoiler, siyah renkli hava girişleri, SV logoları ve büyütülen difüzör bulunurken yerinden sökülebilen karbon fiber tavan sadece 6 kg ağırlığında.
İç mekanı doğrudan coupé kardeşten alınırken 1.575 kg'lık ağırlık standart bir Aventador LP700-4 ile aynı. Bu değer sabit tavanlı SuperVeloce seçeneğindense 50 kg fazla. Bu arada aracın 500 adetlik sınırlı üretim rakamına sahip olacağını da belirteyim.
6.5 litre hacimli v12 motoru 750 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 350 km/s sürat yapabilen üzeri açılabilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 2.9 saniye sürüyor.
14 Ağustos 2015 Cuma
Lexus GS Serisi
Bu yıl Pebble Beach'in yeni Lexus modelleri arasında LX570 ile birlikte bir de GS ailesinin makyajlı versiyonu bulunuyor. Hafifçe yenilenen görünümü haricinde araçta yer alan en büyük yenilik küçük motor seçeneği oldu.
Yeni ön panjurla birlikte farklı bir görünüme kavuşan ön tampon daha agresif bir duruş sergilerken farklı jant seçenekleri ve elden geçirilmiş arka tampon değişimleri tamamlıyor. İç mekanda farklı düğmelere sahip direksiyon simidinin yanında 4.2 inç büyüklüğünde bilgi ekranı sunan yeni gösterge paneli dikkat çekerken deri döşeme ve ahşap kaplamalara farklı seçenekler eklenmiş.
GS 350'nin 3.5 litre hacimli v6 motoru artık 316 beygir güç, 380 Nm tork üretebilirken GS 450h, 343 beygir güç üretebilen hibrit motor ikilisine sahip. Ailenin Türkiye için iyi haberiyse daha önce RC ve IS serilerinde kullanılacağı açıklanan 2 litre hacimli motor oldu. Turbo beslemeye sahip ünite 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli modelde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunuluyor.
Lexus LX570
Makyajsız haliyle sık sık kameralara yakalanan araçlardan biri olan Lexus LX570 de sonunda resmen tanıtıldı. Neredeyse her gövde parçası yenilenen aracın asıl farklılığıysa iç mekanında saklı.
Çok daha köşeli bir tasarıma kavuşan otomobilde daha ince yapılı LED farlar, dev ön panjur, yeni bir kaput, farklı tasarıma sahip 20 ve 21 inç çaplı jantlar, yan eteklere gömülmüş basamaklar, koruyucu çıtalara sahip olmayan kapılar, daha ince yapılı tavan bagaj çıtaları, inec yapılı LED stoplar, farklı bir arka tampon ve plakalık yer alırken C ve D sütunları arasında kalan yan camlar da yenilenmiş.
İç mekana geçildiğinde 4.2 inç büyüklüğünde yol bilgisayarı ekranına sahip gösterge paneli, 12.3 inç büyüklüğünde orta konsol ekranı ve 11.6 inç büyüklüğünde arka eğlence sistemi monitörleri dikkat çekerken yenilenen direksiyon simidi üç kollu ve çok daha şık bir görünüme sahip.
Orta konsolu da tamamen yenilenen aracın havalandırma ızgaraları yatay yerleşime sahipken vites konsolunda daha kısa bir vites koluyla joystick şekilli bir kumanda birimi kullanılmış. 8 kişilik oturma kapasitesi sunan lüks aracın donanımında 360 derece kamera, ısıtma ve soğutmalı ikinci koltuk sırası, LED iç aydınlatma ve kablosuz şarj platformu bulunuyor.
Kaputu altında yenilik bulunmayan LX570'te teknik ikiz Toyota Land Cruiser'ın 5.7 litre hacimli v8 motoru görev yapıyor. Bu ünite 389 beygir güç, 546 Nm tork üretebiliyor. Teknik donanımda yapılan en büyük yenilikse 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın yerini 8 ileri vitesli üniteye bırakması olmuş.
BMW 3.0 CSL Hommage R
Geçtiğimiz Mayıs ayında Villa d'Este'de klasik coupé modeli 3.0 CSL'in modern yorumunu sergileyen Alman üretici BMW şimdi de Pebble Beach'e aynı otomobilin yarış versiyonuyla karşımıza çıktı.
Gövdesi üzerinde hemen hemen hiç değişiklik yapılmamış olan konseptin büyük ön panjurunda petek desenli ızgara kullanılırken M renklerine sahip grafikler ve mat altın rengine boyanan 21 inç çaplı jantlar otomobilin dikkat çeken farklılıkları arasında sayılabilir. Konseptin bir diğer farklı bölümü de arka tampon altında yer alan karbon fiber difüzör.
Ön çamurlukları kaputa doğru uzayan otomobilin arka çamurlukları da birleşip büyük bir spoiler oluşturuyor. Yan aynalar yerine geri görüş kameraları kullanılırken arka camın üzerinde de bir başka spoiler görev yapıyor.
İç mekanında karbon fiber iskeletli koltuklar ve takla kafesi yer alırken yangın söndürme sistemi, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, metal pedal seti, çerçevesiz kapı camları, uçak kontrol kolunu andıran direksiyon simidi, dijital göstergeler ve pist hakkında bilgiler verebilen arkadan aydınlatmalı yolcu konsolu diğer aksesuarlar.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli bir motor görev yapan konsept hibrit bir sistemle donatılmış.
BMW M4 GTS Concept
Mercedes'in C Serisi Coupé ile dikkatleri üzerine çekmesine seyirci kalmak istemeyen BMW, sportif coupé modeli M4'ün daha da yüksek performanslı seçeneğinin konsept halini sergiledi.
Siyah renkli ön panjur, karbon fiber kaput, daha geniş hava giriş alanı sunan ön tampon, karbon fiber splitter, LED farlar, önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar, mat gövde rengi, açısı ayarlanabilen karbon fiber spoiler ve OLED stoplar gibi görsel farklılıklara sahip olan konseptin bazı detayları turuncu renkli.
Henüz iç mekan detayları ve performans rakamları açıklanmayan otomobilin turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru emme manifolduna su püskürtmesi yaparak yanma sırasında kullanılacak havanın sıcaklığını düşürebiliyor. Bu da daha yüksek verim ve güç çıkışı olarak geri dönüyor.
Mercedes-Benz C Serisi Coupé
Mercedes'in haftalardır casus fotoğrafları internette dolaşan küçük coupé modeli sonunda resmen tanıtıldı. Tasarımında büyük bir sürpriz olmayan otomobilin kaputu altında da tanıdık ünitelere yer verilecek.
Beklendiği gibi küçültülmüş bir S Serisi Coupé'yi andıran iki kapılı otomobilin önden görünümü sedan kardeşiyle neredeyse aynı. Yan bölümde daha çok vurgulanan kıvrımlar ve camların altına sabitlenen aynalar dikkat çekerken arkada yatay yerleşimli LED stoplar, reflektör eklenmiş tampon, kısa ve aşağıya doğru açı almış bagaj kapağı ve bu kapağın sonunda oluşan spoiler gözlerden kaçmıyor.
Yerini aldığı modelden 95 mm daha uzun ve 40 mm daha geniş olan otomobilin aks mesafesi de 80 mm artmış. İç mekanda bir sürpriz sunmayan iki kapılı aracın ön paneli diğer kardeşlerden alınırken arka bölümde iki adet tekli koltuk kullanılmış.
İlk olarak C300 ve C300 4MATIC modelleri tanıtılan C Serisi Coupé'nin bu seçeneklerinde turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor görev yapıyor. Bu ünite 245 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. Aynı motorun 184 ve 211 beygir güç üretebilen versiyonları C200 ve C250'de kullanılırken C180'de 1.6 litre hacimli, 156 beygir güç üretebilen ünite yer alacak. 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan C220d ve C250d sırasıyla 170 ve 204 beygir güç üretebiliyor.
12 Ağustos 2015 Çarşamba
Jeep Cherokee
Jeep'in dikkat çekici tasarıma sahip modellerinden Cherokee'nin motor seçenekleri çoğalıyor. Türkiye pazarı için büyük önem teşkil etmese de Avrupa'da büyük satışa başarısına ulaşması beklenen ünite bir turbo Diesel.
2.2 litre hacimli turbo Diesel motor sadece 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilecek. Giriş versiyonu 185 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen ünitenin 200 beygir güç üretebilen seçeneği de aynı tork değerini veriyor.
Düşük güçlü seçenekle araç 0'dan 100 km/s sürate 8.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 201 km/s olarak açıklandı. 200 beygir güç üretebilen versiyonsa aynı hızlanmayı 8.5 saniyede tamamlarken maksimum sürati 204 km/s.
Hyundai Vision G
Bu yıl Pebble Beach Concours d'Elegance büyük fuarlarla yarışacak gibi görünüyor. Birçok üreticinin farklı konseptlerini sergileyeceği organizasyonda Hyundai'nin de büyük bir coupé prototipi yer alıyor.
Artık konseptlerde görmeye alıştığımız LED farlar, ince yan aynalar ve büyük jantların yanında Genesis ailesinin altıgen ön panjuruna sahip olan otomobilde ön tampon ve yan çizgiler uyumlu bir şekilde birleştirilmiş. B sütunu bulunmayan aracın kapıları, şişkin arka çamurlukların önüne eklenen kollar kullanılarak açılıyor.
Kambur görünümlü arka bölümde kısa bir bagaj kapağı sunan otomobilde dik yerleşimli LED stoplar, arka tamponun köşelerine gizlenmiş egzoz çıkışları ve ince yapılı bir spoiler görev yapıyor.
Dört adet tekli koltuğa sahip iç mekanda deri döşemeler ve ahşap kaplamaların yanında şık bir şekilde tasarlanmış metal kumanda elemanları ve altın sarısı detaylar gözlerden kaçmıyor. Dijital göstergeler artık seri üretim otomobillerde de kullanılıyor olsa da küçük dairesel çıkışlara sahip havalandırma ızgaraları orijinal bir dokunuş olmuş.
Kaputu altında Genesis ailesinden bildiğimiz 5 litre hacimli v8 motoru bulunduran konsept 420 beygir güç, 518 Nm tork üretebiliyor.
10 Ağustos 2015 Pazartesi
Honda Accord Coupe
Geçtiğimiz ay makyajlı yüzüyle karşımıza çıkan Amerikan Honda Accord'unun bu değişimi yaklaşık bir aylık gecikmeyle iki kapılı modellere de yansıtıldı. Kaputu altında yenilik olmayan otomobilin donanımındaysa zenginleşme söz konusu.
Dört kapılı modelde olduğu gibi kardeş marka Acura'yı andıran LED farlar ve ön panjurla donatılan otomobilin makyajlı ön tamponunda LED sis farları görev yapıyor. Jantlar farklı bir tasarıma kavuşurken arka bölümde iç tasarımı hafifçe elden geçirilen stoplar, daha agresif görünen tampon ve büyüyen reflektörşer görülebiliyor.
Ön paneli de sedan kardeşinden aynen alınmış olan otomobilin donanımına Apple CarPlay ve Android Auto eklenirken opsiyonlar arasında adaptif hız sabitleme yer alıyor.
Kaput altında yer alan 2.4 litre hacimli ünite 185 beygir güç üretebilirken 3.5 litre hacimli v6 motor 278 beygir gücünde. Dört silindirli ünite sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) veya 6 ileri manuel şanzımanla alınabilirken v6 motorda 6 ileri vitesli manuel ve otomatik seçenekler sunulmakta.