24 Ocak 2015 Cumartesi
Volvo V40 D2 R-Design Powershift
Premium otomobil pazarında rekabet kızışıyor. Alman markalarının arasından sıyrılmak isteyen Volvo'nun C segmentinde yer alan ve 2012 yılında tanıttığı modeli V40'ın Türkiye'de en popüler modeli D2'nin testini 2013 yılında sizlerle paylaşmıştım. Bu test sonrasında araçta bulduğum en büyük eksiği otomatik şanzıman olarak belirtmemin üzerinden çok geçmeden İsveç merkezli üreticiden bu yönde bir atılım geldi.
Geliştirilmiş bir Ford Focus platformu kullanan V40'ın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru da Ford izleri taşırken çift kavramalı yarı otomatik şanzıman da aynı firmanın raflarından alınma bir ünite. Bakalım önceki testimde düşük yakıt tüketim değeriyle dikkat çeken otomobile otomatik şanzıman nasıl etki etmiş.
22 Ocak 2015 Perşembe
Lamborghini Huracán GT3
Lamborghini Huracán'ın yarış için hazırlanan modellerine bir yenisi eklendi. Geçtiğimiz yıl Super Trofeo'yu otomobilseverlere tanıtan üretici şimdi de GT3 kategorisinde yarışacak olan otomobille karşımızda.
Genişletilen gövdesi üzerinde sayısız hava giriş ve çıkışı açılan otomobilin ön tamponu da yeniden tasarlanmış. Aerodinamik pakete deflektörler, geniş yan etekler, dev spoiler ve difüzör yer alan aracın iç mekanında da FIA tarafından zorunlu koşulan değişiklikler yapılmış.
Kaputu altında hala 5.2 litre hacimli v10 motor bulunan aracın teknik detayları paylaşılmazken 6 ileri vitesli bir şanzıman ve 369.000 Euro fiyat etiketi kesinleşti.
BYD Tang
Çin merkezli üreticiler yavaş yavaş dikkat çekici araçlar üretmeye başlıyor. Bu markalardan birisi olan BYD Tang isimli SUV modelinin yeni bir versiyonunu tanıttı. Çin pazarında satışına başlanan araç bir hibrit.
Gövde tasarımı hala bir miktar Asya rüzgarı estiren araç keskin köşelerle dikkat çekiyor. Xenon farlar ve LED gündüz aydınlatmalarına sahip olan otomobilin ön tamponu agresif bir görünüme sahip. Çamurlukları koruyucu plastikle çevrelenen Tang kapıların altında kromajlı çıtalarla birlikte basamaklar sunuluyor.
Geniş bir D sütununa sahip olan SUV siyah renkli spoiler ve LED stoplarla donatılırken tamponun alt bölümünde geniş yapılı çift egzoz çıkışı kullanılmış.
İç mekanda lüks bir görünüme bürünen Tang üç kollu direksiyon simidinde birçok kumandaya yer verirken gösterge paneli tamamen dijital. Deri döşemeler ve ahşap kaplamalar lüks algısını artırırken orta konsolun üzerinde yer alan yuvarlak havalandırma ızgaraları arasına dijital pusula eklenmiş.
Orta konsolun büyük bölümü dokunmatik bir ekranla kaplanırken arka koltukların katlanabilir kol dayanağında bu bölüme özel ses ve havalandırma sistemlerinin kumanda elemanları yer alıyor.
Kaputu altında daha büyük bir sürpriz saklayan otomobilin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 205 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken iki elektrik motorundan herbiri 150 beygir güç, 200 Nm tork sunuyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5 saniyenin altına indirilirken ortalama tüketimin de 2 litre/100 km'nin altına indiği belirtildi.
Bu arada Ultimate Edition isimli versiyonu diğerlerinin iki katı fiyatına satacağını açıklayan BYD bu araçta altın kaplı parçalara yer verirken artırılan performans sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.5 saniyenin altına çekilmiş.
20 Ocak 2015 Salı
MINI One First
MINI ailesi genişlemeye devam ediyor. Yeni nesil modellerde 5 kapılı gövde seçeneği sunmaya başlayan marka şimdi de bu araca yeni bir giriş motoru ekledi.
Turbo beslemeye sahip olan benzinli ünite 1.2 litre hacimli ve 3 silindire sahip. 75 beygir güç, 150 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 13.4 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketimi de 5.2 litre/100 km olarak açıklandı.
18 Ocak 2015 Pazar
Dacia Logan MCV Ambiance 1.2 16V
Renault'nun yan markalarından birisi olan Dacia son zamanlarda hızlı bir gelişim süreci içerisine girdi. Düşük maliyetlerle edinilebilen otomobillerin ucuz görünümlü olmasının gerekmediğini göstermeye çalışırcasına işlerine devam eden Romanya merkezli üretici ana markadan edindiği parçalarla yeni otomobiller üretme konusunda oldukça başarılı bir hale geldi.
Markanın yükselişinde önemli bir yere sahip olan Logan kendisini ilk olarak 2004 yılında gösterirken Renault ve Nissan da dahil olmak üzere birçok logoyla satıldı. Station wagon gövde seçeneğine 2006 yılında kavuşan model bu aracı 5 veya 7 kişilik oturma kapasitesiyle almaya olanak tanıyordu. Yüzünü 2012 yılında gösteren 2. nesil Logan'ın sedan versiyonları Türkiye'de Renault Symbol adını alırken artık sadece 5 kişilik kapasite sunan station wagon gövde seçeneği de aileye 2013 yılında katıldı.