Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı ve Enerji Verimliliği
Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı
projesi dahilinde hazırlanan tavsiyelerin ilk dördünü Toplu
Taşıma, Hız
Sınırları, Araç
Bakımı ve Havalandırma başlıklarında incelemiştik. Şimdiyse beşinci başlık olan Yolculukta Dikkat Edilmesi
Gerekenler’e bir göz atalım. Önceki makalelerde olduğu gibi aslında bildiğimiz
noktalardan oluşan başlık, otomobili en verimli şekilde, diğer bir değişle en
düşük yakıt tüketimi ve egzoz salınımıyla sürebilmeyi sağlıyor.
Özellikle tatilcilerin yollarda olduğu şu günlerde dikkat edilmesi
gereken ilk nokta Araç Bakımı bölümünde de üzerinden geçtiğim servis
ziyaretleri. Filtrelerin yanında frenler ve lastikler gibi güvenliği de
doğrudan etkileyen parçaların da kontrol edilmesi verimliliğin yanında yol
güvenliğini de artıracaktır.
Uzun yolda olmasa da şehir içi yolculuklarda sıklıkla
karşılaşılan bir problem de eldeki işin gereği olan aracı kullanmamak. Çoğu
zaman firmaların kiralık araç filolarından seçilen araçlar ne kadar büyürse
tüketim değerleri de o kadar artmakta.
Şehir trafiğinde olduğu kadar uzun yolda da sorun olan aşırı
ağırlıksa hemen hemen her aracın problemi. Otomobilleri bir araç değil yaşam
alanı olarak kullanan sürücülerin sonradan kullanabileceği gereçleri bagajda
taşıması hem gerekli olduğunda bagaj hacminin azalmasına neden oluyor hem de
tüketimi artırıyor.
Otomobilin aerodinamik yapısını bozacak şekilde yükleme
yapmanın da özellikle yüksek süratlerde ek tüketime neden olduğu unutulmamalı.
Bu sorun göz önünde bulundurularak tasarlansalar da port bagajlar bile ister
istemez hem araç performansını düşürür hem de yakıt tüketimini artırır.
Bir sonraki konumuz: Sürüş Stili.