12 Temmuz 2014 Cumartesi
Peugeot 308 1.6 e-HDI Allure
PSA grubunda değişiklik başlıyor. Markalarından Peugeot'yu daha üst seviyeye konumlandırmak isteyen firma bu doğrultuda hazırladığı yeni nesil 308'i geçtiğimiz yıl tanıtmıştı. Daha ağırbaşlı görünümüyle ilk bakışta dikkat çeken otomobilin iç mekanındaysa farklı tasarım detayları dikkat çekiyor.
Birçok motor seçeneği sunan 308'in testime konuk olan örneğinde popülerliği tartışılmaz 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite yer alıyor. PSA grubunun önceki nesil otomobillerinde de görev yapan üniteler için henüz otomatik şanzıman seçeneği sunmayan Fransız markanın bu modeli ne kadar geliştirdiğini ilerleyen paragraflarda göreceğiz.
11 Temmuz 2014 Cuma
Seat Ibiza SC 30th Anniversary Limited Edition
Seat Ibiza'nın 30. yaşı özel seri bir modelle kutlanıyor. Daha önce aynı olayı kutlamak için Cupster konseptini tanıtmış olan üretici özel seri aracını sadece üç kapılı hatchback gövdeyle sunacak.
Bej gövde rengi bu modele özel olsa da gri ve kırmızı renklerde de sipariş edilebilen araçta siyah renkli 17 inç çaplı jantlar, yan aynalar ve ön panjurla birlikte xenon farlar, LED stoplar, B sütunu ve bagaj kapağı camına yerleştirlmiş 30. yıl logoları bulunuyor.
Donanımına Ibiza ailesinde ilk defa geri görüş kamerası eklenen otomobilde Alcantara döşemeler, bej dikiş iplikleri, özel paspaslar, deri kaplı direksiyon simidi, el freni ve vites kolu, taşınabilir navigasyon sistemi ve özel tasarımlı anahtar yer alıyor.
10 Temmuz 2014 Perşembe
Mercedes-Benz Marco Polo
Mercedes'in Şubat ayında tanıttığı V Serisi modellerine yeni bir versiyon eklendi. Kamp yapmaktan hoşlanan aileleri hedefleyen aracın iç mekanında hoş sürprizler bulunuyor.
Dış mekanda göze çarpan en büyük farklılık kapalı konumdayken aracın biraz daha yüksek bir tavana sahipmiş gibi görünmesine neden olan üst panel. Açıldığında büyük bir çadıra dönüşen bu bölümde iki kişilik bir yatak bulunuyor.
İç mekanı bir karavana dönüştürülen Marco Polo'nun zemini kolay temizlenebilen ahşap görünümlü bir malzemeyle kaplanırken deri döşeme, çizilmez paneller, piyano siyahı kaplamalar ve metal süslemeler yaşam alanını şık gösteriyor.
Arka koltuklar ayrı ayrı yatırılabilip ikinci bir yatağa dönüşebilirken sürücü koltuğunun arkasında gizlenebilir lavabo, buz dolabı, katlanabilir masa, çekmeceler, tamamı LED aydınlatmalar, eğlence sistemi ve yüksek bir dolap yer alıyor.
Motor seçeneklerini V Serisi ile paylaşan Marco Polo'nun 2.1 litre hacimli turbo Diesel ünitesinin üç farklı versiyonu bulunuyor. 136 ve 163 beygir güç üretebilen ilk iki motor sırasıyla 330 ve 380 Nm tork üretebilirken Üçüncü seçenek overboost fonksiyonuyla 204 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor.
Opel Corsa
Alman üretici Opel uzun süredir yenilenmesi beklenen B segmenti hatchback modeli Corsa'nın beşinci nesil örneklerini tanıttı. Görünümü tanıdık olan otomobilin kaput altında da yenilikler yer alıyor.
Hem büyük kardeş Astra hem de küçük ADAM'dan alınan tasarım detaylarına sahip olan Corsa'nın alçak ön panjuru, farların içine doğru giren ön tampon, tampondan başlayıp kaputun üzerinde kenarlara açılan oyuk, farklı jant seçenekleri ve küçültülmüş bir Astra'yı andıran arka bölüm yeni nesil modelin dikkat çeken detayları.
İç mekanda da yeni nesil Opel modellerinin izleri görülürken üç kollu direksiyon simidi, büyük bir dijital ekrana sahip gösterge paneli, şık görünen havalandırma ızgaraları, orta konsolda büyük dokunmatik ekran ve yuvarlak havalandırma kumandaları göze çarpan noktalar.
Hem üç hem de beş kapılı gövde seçenekleri tanıtılan otomobilin platformu değişmemiş. Güncel modelden 3 mm daha uzun olan yeni nesil Corsa'nın bagaj hacmi de 285 litre. Yeni bir süspansiyon geometrisiyle karşımıza çıkan aracın donanımında şeritte kalma asistanı, otomatik park yardımcısı, lastik basınç sensörü, kör nokta uyarısı, yokuş kalkış desteği, bi-xenon farlar ve geri görüş kamerası bulunuyor.
Her ikisi de 6 ileri vitese sahip, biri manuel diğeriyse otomatik iki yeni şanzımana sahip olacak Corsa'nın kaputu altına üç silindirli, 1 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor eklenmiş. 170 Nm torka sahip iki versiyonu olan ünite 90 ve 115 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip.
1.2 ve 1.4 litre hacim sunan atmosferik beslemeli benzinli motorların yanında 1.3 litre hacimli turbo Diesel üniteyi de Euro 6 emisyon normlarına uygun hale getiren Opel 1.4 litre hacimli, turbo beslemeye sahip bir motoru da seçenekler arasına eklemiş. Bu ünite 100 beygir güç, 200 Nm tork üretiyor.
8 Temmuz 2014 Salı
NOVITEC ROSSO 458 Speciale
Daha önce Ferrari 458 Italia ve 458 Spider için hazırlanan modifikasyon paketleriyle dikkat çeken NOVITEC ROSSO şimdi de ailenin daha güçlü modeli 458 Speciale'yi güçlendirdi.
Yeni karbon fiber paketinde ek splitter sunan ön tampon, farklı yan etekler, kapı arkası küçük camlar yerine eklenen ızgaralar, aynı görünümü sunan kaput hava çıkışları ve büyük bir arka sporiler bulunurken farklı renklerde seçilebilen jantlar 21 ve 22 inç çaplı.
Mat siyah çıkışlara sahip egzoz sistemi de yenilenirken modifiye edilen 4.5 litre hacimli v8 motor artık 636 beygir güç, 572 Nm tork üretebiliyor.
Hyundai Accent Blue 1.4 D-CVVT CVT Prime
Excel zamanında da ülkeye girmiş olsa da Hyundai'nin Türk tüketicilerle asıl tanışması Accent modeli zamanında oldu. Sedan modeliyle pazarın en popüler araçları arasına girmeyi başaran bu otomobilin ilk üç nesli İzmit'te de üretildi. Artık Türkiye'de üretilmeyen Accent Blue modeliyle de başarısını sürdürmek isteyen aile daha büyük yapısı ve şık görünümüyle yüksek satış rakamlarını geliştirebilir gibi görünüyor.
İlk zamanlarda bol motor seçeneği sunmamış olsa da Blue versiyonuyla hem motor, hem şanzıman hem de donanım zenginliğine kavuşan küçük sedanın testime konuk olan versiyonunda 1.4 litre hacimli benzinli motor, sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) ve en üst donanım seçeneği Prime görev yapmakta. Bakalım bu özellikler aracın genelini nasıl etkilemiş.
Enerji Verimli Ulaşım: Hız Sınırları
Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı ve Enerji Verimliliği Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı projesi dahilinde hazırlanan tavsiyelerin ilkini Toplu Taşıma başlığında incelemiştik. Şimdiyse ikinci başlık olan Hız Sınırları'na bir göz atalım. Toplu Taşıma başlığında olduğu gibi aslında bildiğimiz noktalardan oluşan Hız Sınırları, otomobili en verimli şekilde, diğer bir değişle en az yakıt tüketimiyle sürebilmeyi sağlıyor.
Günümüzde araçlar hiç olmadıkları kadar hızlı olsalar da fabrika verisi tüketim değerlerine ulaşmak için özel şartların sağlanması gerekiyor. Bu şartlardan en önemlileri viteslerin değiştirildiği devir ve ulaşılan maksimum sürat. Aslına bakarsanız şanzıman bu ikilinin ortak noktası.
Minimum tüketim için şehir içinde maksimum süratin 95 km/s'i aşmaması önerilirken Şehir dışında da bu değer 120 km/s. Çoğu ülkede otoyol hız sınırının da 120 km/s olması sayesinde otomobil üreticileri zaten bu sınırları kendi avantajlarına kullanıyor. Araçlar en üst vitesteysen minimum tüketimi sağlayacak devirlerde yaklaşık 120 km/s sürat yapıyor.
Bu optimum devir değerleri de Enerji Takımı tarafından benzinli ve LPG'li araçlarda 2.500, Diesel motora sahip otomobillerdeyse 2.000 devir/dak olarak verilmiş. Özellikle hızlanmalarda bu devirlerin üzerine çıkmadan vites değiştirmek tüketim değerlerine olumlu yansıyacakken en üst viteste de bu devir seviyesinin üzerine çıkmamak hem cebe hem de çevreye daha faydalı olacaktır.
Otomatik şanzımanlarda dikkat edilmesi gereken şeyse gaz pedalı açısı. Özellikle sürekli değişken oranlı üniteler (CVT) doğrudan gaz pedalı açısına göre motor devri ayarı yaptıklarından yakıt ekonomisi konusunda yine sürücüye iş düşüyor.
Bir sonraki konumuz: Araç Bakımı.
7 Temmuz 2014 Pazartesi
BMW Z4 sDrive20i GT Spirit
BMW'nin Japonya pazarına özel hazırlanan otomobilleri arasına bir yenisi katıldı. Z4 sDrive20i temelleri üzerine geliştirilen araçtan toplam 60 adet üretileceği açıklandı.
Sadece beyaz gövde rengiyle alınabilecek olan otomobil M logolu birçok aksesuara sahip. 19 inç çaplı jatlarla donatılan aracın ön bölümünde M renklerine sahip şeritler ve siyah renkli panjur görülebiliyor. Arka tamponun altında da siyah renkli difüzör bulunurken görsel farklılıklar bunlardan ibaret.
İç mekanda M logolu kapı eşik kaplamaları, deri ve Alcantara döşemeler, koltukların ortasından geçen özel şeritler, metal pedal seti ve piyano siyahı kapı içi kaplamaları dikkat çekerken dikiş iplikleri turuncu renkli.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorunu koruyan otomobil 184 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 235 km/s.