24 Ekim 2009 Cumartesi
Rhys Millen RM460
İşte A.B.D. merkezli modifikasyon şirketi Rhys Millen Racing'in 2009 SEMA Show'da tanıtacağı Hyundai Genesis Coupé modeli.
Tamponları yeniden tasarlanan otomobile dışarıdan bakıldığında siyah renkli aynaları, 20 inç çaplı jantları, karbon fiber spoileri ve yine karbon fiber motor kapağı dikkat çekmekte.
Standart Genesis Coupé'nin aksine ortadan motorlu olan otomobilde kullanılan 4.6 litre hacimli v8 ünite 11:1 sıkıştırma oranına sahip. 500 beygir güç üretebilen otomobil 5 ileri vitesli bir sıralı şanzımanla donatılmış.
292 km/s maksimum sürate ulaşabilen otomobilde motora yer açmak için arka koltuklar iptal edilmiş. Pistonları ve elektronik kontrol ünitesi yenilenen motorun konumu sayesinde otomobilin yol tutuşu ciddi şekilde iyileşmiş.
23 Ekim 2009 Cuma
Honda Civic Mugen Type-R
Honda, Mugen'in İngiltere'de bulunan fabrikasında sadece 20 adet örneği üretilecek olan Civic Type-R modelini tanıttı.
Japon versiyonlarından üçgen havalandırma delikleri olmayan kaput ve yine havalandırma yarıkları olmayan ön çamurluklarla ayrılan otomobilin geri kalanı, gezegenin diğer ucunda üretilen kardeşiyle aynı.
Yenilenen tamponlar, karbon fiber ön tampon altı splitter, yine karbon fiber arka difüzör, ağırlığı 7.85 kg'a düşürülmüş siyah renkli jantlar, yuvarlak yapılı iki dev egzoz çıkışı, büyük bir arka spoiler ve Mugen logolu karbon fiber ön ızgara otomobilin dış kısmında bulunan görsel değişiklikler.
Motor kaputunun altına baktığımızda yeni kam milleri ve yeniden programlanan elektronik kontrol ünitesi ile 240 beygir güç, 215 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motoru görüyoruz. 0'dan 100 km/s hızlanmasını 6 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum sürati 241 km/s olarak açıklandı.
Daha güçlü motorla beraber frenler ve süspansiyonu da geliştiren Mugen ayrıca otomobille bir pist paketi sunmakta. Recaro marka yarış koltukları ve yolda kullanmaya uygun olmayan yumuşak hamurlu lastikleri içeren pakette arka koltuklar da araçtan çıkarılıyor.
22 Ekim 2009 Perşembe
Phiaro P70t Conch
İşte 2009 Tokto otomobil fuarının sürprizlerinden birisi: Conch.
Büyük şehirlerdeki trafik için birebir olan mini otomobilin kapıları geriye doğru açılıp üç kişilik kabinine girişi kolaylaştırıyor.
Ağırlığı 850 kg'ın altında tutulan otomobilin elektrik motorunun gücü açıklanmasa da 141 Nm tork ürettiği fuarda verilen detaylar arasında.
Mercedes-Benz C63 AMG Performance Package Plus
Mercedes, C63 AMG için yeni bir performans paketi opsiyonu sunmaya başladı.
Dışarıdan bakıldığında bagaj üzerinde bulunan küçük karbon fiber spoiler ve kırmızı kaliperlere sahip güçlendirilmiş fren sistemi ile standart modellerden ayrılan otomobilin iç mekanında nappa ve alkantara ile kaplanmış sportif direksiyon simidi ile opsiyonel donanım olarak sunulan siyah designo deri dikkat çekmekte. Bu deri opsiyonu kapıların üst kısımlarına, orta konsolun tamamına ve ön kol dayanağına uygulanmış.
Performans paketi sadece görünüm ve fren parformansı üzerinde durmuyor. SLS AMG modelinde olduğu gibi dövme pistonlar, hafifletilmiş krank şaftı, yeni piston kolları ve yeni motor yönetim yazılımı sayesinde ağırlığı 196 kg'a inen 6.2 litre hacimli v8 motor artık 487 beygir güç, 600 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşan otomobil (T-Model 4.5 saniye) elektronik olarak 250 km/s'te sınırlandırılmış bir maksimum sürate sahip.
21 Ekim 2009 Çarşamba
Lexus LFA
Nissan'ın GT-R modeli üzerinde yaptığı gençleştirme çalışmasının hemen ardından Lexus süper sporcu modelini tanıttı.
Konsept modelinden çok farklı görünmeyen otomobilin en büyük değişikliği ön kısmında olmuş. Konsept araçtan daha yuvarlak bir burun kısmına sahip olan aracın üçgen bir alan içerisine toplanmış olan 3 egzoz çıkışı ve 20 inç çaplı jantları dışarıda dikkat çeken detaylar arasında.
Kokpitinde tipik Lexus sadeliği bulunan otomobilin altı düzeltilmiş direksiyon simidi, ince yapılı havalandırma ızgaraları ve yarış koltukları kendilerini hemen belli eden detaylar.
4.51 metre uzunluğa, 1.90 metre genişliğe ve 1.22 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin ağırlığı, %65'i karbon fiberle güçlendirilmiş plastikten üretilen kabini sayesinde 1480 kg'da tutulabilmiş.
Gelelim otomobilin motor özelliklerine. Atmosferik beslemeli ve 12:1 sıkıştırma oranlı 4.8 litre hacimli v10 motor 8700 d/d'da 560 beygir güç, 6800 d/d'da 480 Nm tork üretiyor. Aracı 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede taşıyabilen motor ayrıca 325 km/s maksimum sürate izin veriyor.
6 ileri vitesli sıralı şanzımanla donatılan otomobilin 48:52 ön:arka ağırlık dağılımı oldukça etkileyici bir değer. Etkileyici olan bir başka şeyse otomobilin fren sistemi. Önde 390, arkadaysa 306 mm çapında karbon seramik disklere sahip olan sistemde önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.
Aracın ilginç özelliklerinden birisi de istenirse daha hafif bir şekilde alınabilmesi zira Lexus, isteyen müşterilerine otomobillerini standart donanımlardan bazıları (örneğin ses sistemi) çıkarılmış bir şekilde satabiliyor.
2010 Yılının Aralık ayından 2012 yılının Aralık ayına kadar toplam 500 adet örneği üretilecek olan otomobilin İngiltere fiyatı 336000 Sterlin olarak açıklandı.
Nissan GT-R
Nissan, Dünya çapında ünlü sporcusu GT-R'ı güncelledi.
Standart GT-R modelleri Spec V'de bulunan arka difüzörle donatılırken her iki modelin de süspansiyon sisteminde geliştirmeler yapılmış.
Düşük ve orta devirlerdeki performansın artırılması için küçük modifikasyonlar yapılan motorun güç ve tork değerlerinde bir değişim yaşanmamış.
Bu değişikliklerin yanında artık bütün GT-R modelleri sabit bellekli yeni bir navigasyon sistemiyle sunuluyor.
20 Ekim 2009 Salı
Volvo XC90
Volvo, büyük SUV modeli XC90'ı makyajladı. Aslında 2010 yılında 2. nesil modeli piyasaya sunulması planlanan aracın geliştirme çalışmaları, Volvo'nun finansal sorunları nedeniyle askıya alınmıştı.
İlk bakışta aracın neresinin makyajlandığını görmek bile oldukça zor. Siyah renkli plastikten üretilen alt kısım korumalarının şekli değişen tamponlar ve üzerine sinyal entegre edilen aynalar dış görünümdeki ana değişiklikler olsalar da mercek kısmı yenilenmiş farlardan da söz etmezsek olmaz.
Makyajın model için en önemli değişikliklerinden birisi de aracın artık sadece 7 koltuklu olarak satılacak olması. Böylece 5 koltuklu olma işini küçük kardeşi XC60'a bırakan araç daha çok aileleri hedeflediğini de belli etmiş oluyor.
Donanımında da geliştirmeler bulunan aracın Avrupa'da satılacak olan giriş modelinde bile 18 inç çaplı jantlar, tavan rayları ve navigasyon sistemi standart olarak sunulacak. Diğer donanım seçenekleri de zenginleştirilen araçta yeni jant, döşeme ve gövde rengi seçenekleri de sunuluyor.
Toyota Sai
Toyota, 2009 Tokyo otomobil fuarında Japonya pazarı için yeni bir hibrit versiyon tanıttı.
Aslında teknik olarak Lexus HS 250h adlı aracın ikizi olan otomobilin ön ve arka yüzü bu araçtan farklı bir yapı sergilerken iç mekan tasarımında da değişikliğe gidilmiş. Orta konsol tasarımı tamamen değiştirilen otomobilin hava sıcaklığı ayar düğmesi cam açma düğmeleriyle beraber kapıya yerleştirilirken havalandırma sistemine iyonizer eklenmiş.
Teknik anlamda Lexus markasını taşıyan kardeşinden farksız olan otomobilde görev yapan 2.4 litre hacimli benzinli motor 150 beygir güç üretirken elektrik motoruyla eşleşme sonrasında üretilen karma güç 190 beygiri buluyor.
Veritas RS III
Ekonomik kriz nedeniyle hangi motorlarla ve kaç adet üretileceği, hatta üretilip üretilmeyeceği bir türlü kesinleşmeyen Veritas RS III'ün ilk örnekleri ortaya çıkmaya başladı.
1+1 oturma düzenine sahip olan (yolcu koltuğu kullanılmadığında üzeri kapatılıyor) roadster karbon fiberden üretilen gövdesi sayesinde 1080 kg ağırlığa sahip. Yarış otomobillerini aratmayacak şekilde ayarlanan bir süspansiyon sistemine sahip olduğu açıklanan otomobilin frenlerinde karbon-seramik diskler görev yapmakta. Ayrıca daha fazla güvenlik isteyen sürücüler için Veritas ABS ve ESP de sunmakta.
Otomobilde görev yapan ve BMW'nin M5 ile M6 modellerinden tanıdığımız 5 litre hacimli v10 motor 507 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. Yine BMW'den alınan 7 ileri vitesli sıralı şanzımanla (SMG) gelen motor isteirse 6 ileri vitesli bir manüel şanzımanla da sipariş edilebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.2 saniyenin altında tamamlanan otomobilin maksimum süratiyse 347 km/s.
Sadece 30 adet üretileceği açıklanan otomobilin 8 adedi şimdiden satılmış durumda. Aracın başlangıç fiyatıysa 345000 Euro.
Lotus Exige Scura
İngiliz üretici Lotus, 2009 Tokyo otomobil fuarında sınırlı seri bir Exige S modeli tanıtacağını duyurdu.
Kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motorunda bir değişiklik olmayan otomobilin ön tamponu yenilenirken makyajlanan arka spoiler, yan hava girişleri ve ön tampon altı splitter karbon fiberden üretilmiş. Bu sayede 10 kg hafifleyerek ağırlığı 925 kg'a düşen otomobilin jantları siyah renkli.
Mat siyah gövde renginin üzerine üç adet metalik siyah çizgi çekilerek farklılaştırılan otomobilde sertliği iki kademeli ayarlanabilen süspansiyon sistemi standart olarak sunulmakta.
Düşük ağırlığı sayesinde hem performans hem de tüketim değerleri etkileyici olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşırken 160 km/s sürate ulaşması 9.9 saniye sürüyor. Maksimum sürati 245 km/s olarak açıklanan aracın 100 km mesafede tükettiği benzin miktarı ortalama 8.5 litre.
Avrupa'da 60000 Euro'nun biraz üzerinde bir etikete sahip olan otomobilden toplam 35 adet üretilecek.
19 Ekim 2009 Pazartesi
Toyota Mark X
Toyota Japonya, büyük sedan modeli Mark X'i yeniledi.
Önü Lexus ES serisini andıran otomobilin arka kısmındaysa Honda Accord'dan izler görmek mümkün. Aracın en büyük rakiplerinden birisinin BMW 5 Serisi olduğunu düşünürsek sportif görünümün nedenini de anlayabiliriz.
Radarlı hız sabitleme sisteminden kaza önleme sistemine kadar birçok yararlı elektronik donanım sunan otomobilde Toyota'nın imzası niteliği taşıyan diz hava yastığı da bulunuyor.
İki motor seçeneğiyle satılacak olan otomobilin 2.5 litre hacimli v6 motoru manüel veya otomatik şanzımanla sipariş edilebiliyor. Arkadan itiş ve dört tekerlekten çekiş opsiyonları da sunan modelin manüel şanzımanla donatılan arkadan itişli modeli 100 km mesafede ortalama 7.7 litre yakıt tüketiyor.
İkinci motor seçeneği olarak 3.5 litre hacimli bir v6 sunan Toyota bu motoru sadece otomatik şanzıman ve arkadan itişle eşleştirmiş. Bu modelin ortalama yakıt tüketimiyse 9.8 litre/100 km olarak açıklanıyor.
NOVITEC ROSSO Scuderia Edizione 747
Novitec'in Ferrari modifikasyonuyla uğraşan birimi Novitec Rosso, F430 serisinin üretiminin sona erdiği şu günlerde Scuderia modeli temelleri üzerine geliştirdiği sınırlı üretim modelini tanıttı.
Sadece Berlinetta seçeneğine sahip olacak olan otomobil mat sarı ve füme gövde rengiyle dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantları da bu iki renge boyanan otomobilin değişen süspansiyon sistemi aracı 30 mm alçaltmış. Bu alçalmanın büyük bir problem teşkil etmemesi için Novitec Rosso, ön aksa 40 mm yükselebilme özelliği eklemiş. Bir düğme yardımıyla yükselip alçalabilen otomobil şayet bu düğmeye ikinci kez basılmazsa 80 km/s'in üzerine çıkıldığında otomatik olarak yere yaklaşıyor.
Bi-Kompressor modeli temelli olan otomobilin 4.3 litre hacimli v8 motoru çift kompresör besleme yardımıyla 747 beygir güç, 738 Nm tork üretebiliyor. 0.53 bara yükseltilen aşırı besleme basıncı sayesinde bu güç alınabilirken otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi "3.4 saniyenin altında" olarak açıklandı. 0'dan 200 km/s'e ulaşması 9.4 saniye süren araç 300 km/s sürate ulaşmak için 22.9 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Otomobilin maksimum sürati 351 km/s olarak açıklandı.
Bu arada Novitec Rosso aracın içini de elden geçirmiş. Deri ve karbon fiberle kaplanan, alt kısmı düz direksiyon simidinin arkasında yine karbon fiberden üretilmiş ve standart modeldekilerden daha uzun yapılı vites değiştirme kulakçıkları bulunuyor.
Kia Cadenza
Kia, Avrupa'da Opirus adıyla satılan sedan modeli yerine piyasaya süreceği aracın adını açıkladı: Cadenza.
Boyu 5 metreye yaklaşan otomobil KND-5 konseptin seri üretim hali olacak. Aracın Güney Kore pazarında alacağı isimse K7.
Ön ızgarası yeni nesil Kia modelleriyle aynı olan otomobilin farlarında ve kapılar üzerindeki çizgilerde Opel modelleri Insignia ve Astra'nın izlerini görmek mümkün.
Satışına 2010 yılının başında başlanacak olan otomobil ilk olarak Kuveyt, Suudi Arabistan ve Dubai'de düzenlenecek olan fuarlarda gösterilecek.
18 Ekim 2009 Pazar
Renault Fluence Blog Olsa
Renault'nun, Fluence modelinin tanıtımı için, seçtiği blog yazarlarını Bursa'da ağırladığını daha önce duyurmuştum.
Tanıtım sırasında yazarlar üç takıma ayrılıp kendilerinden, Fluence'ın gelecekte kullanılacak blog sayfasının tasarlanması istendi. Selçuk Erdem, Kaan Sezyum ve Erdil Yaşaroğlu liderliğindeki takımların özgün tasarımları internette sergilenmeye başlandı.
Fluence bir blog olsa isimli web sitesinde tanıtım sırasında yaşananlar ve tasarımların neye benzediği hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
Favori blog tasarımınızı da seçebileceğiniz adreste yapılan oylama ardından birinci gelen tasarım Renault Fluence'ın yeni blog sayfası olmaya hak kazanacak. Oy verdikten sonra Selçuk Erdem veya Erdil Yaşaroğlu tarafından çizilen ve isminize özel e-imzalı bir karikatür de e-mail adresinize yollanıyor.
Taraf tutmam etik olmasa da Kaan Sezyum'un blog tanıtım videosunu izlemeden oyunuzu vermeyin derim.
Bursa yolculuğunda yaşadıklarımın fotoğrafları için buraya tıklayabilirsiniz.