12 Eylül 2009 Cumartesi

Lexus ES


Lexus, ES serisinin makyajlanmış modellerini Çin'de tanıttı.

Daha çok ön kısımda yoğunlaşan hafif makyaj sonrasında aracın iki motor seçeneği de tanıtıldı.

Güçsüz model olan ES 240'ta kullanılan 2.4 litre hacimli motor 167 beygir güç, 224 Nm tork üretebilmekte. Otomatik şanzımanla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 205 km/s.

Daha güçlü olan ES 350'de kullanılan v6 motorsa 3.5 litre hacimli ve 277 beygir güçle birlikte 346 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli ECT-i otomatik şanzımanla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7 saniyede ulaşırken maksimum sürati 230 km/s olarak açıklandı.

BRABUS ML 63 Biturbo


Mercedes ML 63 AMG temelli bir SUV olan ML 63 Biturbo, Alman firma BRABUS'un şu an için sunduğu en güçlü ML serisi model.

Çift turbo beslemeyle donatılan 6.2 litre hacimli v8 motoru 650 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen aracın maksimum sürati 310 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma sadece 4.2 saniyede gerçekleşiyor.

Lamborghini Edo Murciélago LP710/2


Edo Competition'ın, yollara çıkan en hızlı Lamborghini'yi yaratmak konusunda attığı adımın sonucu Murciélago LP710/2.

Standart modelde sunulan dört tekerlekten çekiş sistemini arkadan itişe çeviren Edo Competition mühendisleri aracı 40 kg hafifletmişler. 19 inç çaplı yeni jantları istenilen renge boyanabilen otomobilde açısı ayarlanabilen karbon fiber bir arka spoiler de bulunuyor.

6.5 litre hacimli v12 motoru 710 beygir güç, 700 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşırken 0-200 km/s süresi 10 saniyenin altında. Aracın maksimum sürati için yapılan açıklamaysa 360 km/s'in üzerinde olduğu yönünde.

Mazda MX-5 Superlight


Daha önce de haberini verdiğim gibi Mazda 2009 Frankfurt otomobil fuarında MX-5'in hafifletilmiş bir versiyonunu sergileyecek.

Sadece 995 kg ağırlığa sahip olan otomobil 126 beygir güç üretebilen 1.8 litre hacimli bir motorla donatılmış. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.9 saniye sürerken daha detaylı performans ve tüketim bilgisinin fuarla beraber açıklanması bekleniyor.

BRABUS E V12


BRABUS, W212 kasa kodlu E serisi temelleri üzerine geliştirdiği E V12 modelini sınırlı seri üretilecek bir otomobille tanıttı.

2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılmasının ardından satışına başlanacak olan araç aerodinami konusunda önemli gelişmeler kaydetmiş. Önde yeni bir tampon görev yaparken aracın arkasında karbon fiberden üretilmiş bir bagaj üstü spoiler ve difüzör bulunuyor. Otomobilin en çok dikkat çeken ayrıntısıysa şüphesiz arka tekerlekler üzerine geçirilmiş paneller.

Motor kaputunun altına göz attığımızda BRABUS'un yine yapacağını yaptığını görüyoruz. 6.3 litre hacimli v12 motor çift turbo besleme yardımıyla 800 beygir güç, 1420 Nm tork üretebilmekte. Birçok BRABUS modelinde olduğu gibi E V12'de de maksimum tork değeri elektronik olarak 1100 Nm'de sınırlandırılmış.

Aracın performans değerleri de tahmin edileceği gibi göz kamaştırıcı: 0-100 km/s deparını 3.7 saniyede tamamlayan otomobil 200 km/s sürate ulaşmak için 9.9 saniyeye ihtiyaç duyarken 300 km/s'e 23.9 saniyede ulaşılıyor. Maksimum sürati 350 km/s'te sınırlandırılan otomobil BRABUS'a göre sınırlama kaldırılırsa 370 km/s'in üzerine çıkabilecek potansiyele sahip.

Gücü kontrol altında tutabilmek için araca ayarlanabilir bir süspansiyon sistemi, daha güçlü dengeleyiciler, yeni bir fren sistemi ve 19 inç çaplı jantlar eklenmiş.

Lüks donanıma da önem veren BRABUS, standart E serisi modellerde görev yapan üç kişilik arka koltuk yerine bu bölümde iki adet tekli koltuk kullanmış.

Sadece 10 örneği üretilecek olan otomobilin fiyatıysa 498000 Euro'dan başlıyor.

Romeo Ferraris Abarth 500 Monza


İşte İtalyan modifikasyon firması Romeo Ferraris'in Abarth 500 yorumu: Abarth 500 Monza.

Sadece 10 adet örneği üretileceği açıklanan otomobilin 1.4 litre hacimli motoru, büyük bir turbo sayesinde tam 260 beygir güç üretebilmekte.

Üzerinde mavi kırmızı şeritler bulunan beyaz rengi tek seçenek olan otomobilin içinde de aynı renk ve şeritler hakim. Yarış tipi koltuklarıyla donatılan araçta kullanılan 17 inç çaplı jantların içerisinde bulunan fren sisteminde 280 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu kaliperler görev yapmakta.

11 Eylül 2009 Cuma

Lotus Evora Type 124


Lotus, Evora modelinin pist yarışları için üretilmiş özel bir versiyonunu tanıttı. Lotus'un Evora için kullandığı fabrika kodu olan 124'ü üzerinde taşıyan araç ilk olarak 2010 yılının Mayıs ayında Nürburgring'de koşulacak olan 24 saatlik yarışta boy gösterecek.

Standart modele göre yaklaşık 200 kg hafifletilmiş olan aracın ağırlığı 1200 kiloya gerilerken yakıt deposunun kapasitesi 120 litreye ulaşmış. İçi roll-cage ile donatılan otomobilin 6 ileri vitesli sıralı şanzımanında vitesler direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan değiştirilebilmekte.

Aracın 18 inç çaplı jantları slick Pirelli lastiklerle sunulurken fren sisteminde kullanılan kaliperler 6 pistonlu olanlarla değiştirilmiş.

Ön kısmına eklenen splitter ve arkadaki dev spoileri karbon fiberden üretilen Type 124'ün 3.5 litre hacimli v6 motorunun gücü 400 beygir seviyesinin biraz altında kalıyor.

Ford Grand C-Max


C-Max'in tanıtımından birkaç gün sonra Ford, 7 kişilik oturma kapasitesi sunan C-Max modelinin adının da daha uzun olacağını açıkladı. Gerçi isminin başına "Grand" eklemek pek orijinal olmadı, zira aracın en büyük rakibi Renault Scenic'in de uzun modeli aynı takıyla anılmakta.

EcoBoost ailesine mensup 1.6 litre hacimli motorun görev yapacağı otomobilde sunulacak bütün motor seçenekleri 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılacak.

Üçüncü koltuk sırası tamamen katlanabilen aracın en önemli özelliklerinden birisi de arka kapılarının geriye doğru kayarak açılması.

Koenigsegg Trevita


Koenigsegg, CCXR temelli süperspor otomobili Trevita'yı 2009 Frankfurt otomobil fuarında sergileyeceğini açıkladı.

Aracın çift kompresör beslemeye sahip 4.7 litre hacimli v8 motorunda bir değişiklik bulunmamakta. Zaten 1018 beygir güç, 1060 Nm tork üretip 400 km/s'in üzerinde bir maksimum süratle 3 saniyenin altında 0'dan 100 km/s sürate hızlanma zamanları sunabilen bir motorun elden geçirilmesi de büyük bir gereksinim değil.

Bu aracın özel olan yanıysa gövdesine eklenen parlak carbon fiber kısımlar. Ayrıca aracın sadece 3 örneği üretileceğinden etrafta çok sık görülemeyecek.

Bentley Continental GT ve GTC Series 51


Bentley, özel tasarım bölümünün açıldığı ve tasarımcısı John Blatchey'nin ilk Continental modelini tasarladığı 1951 yılını anmak için iki özel seri Continental üreteceğini açıkladı.

Motor ve yürüyen aksam olarak standart modellerden farksız olan Series 51 modelleri iç mekanda kullanılan yüksek kalite malzemelerle öne çıkıyorlar. Baklava desenli döşeme, kapı içlerinde kullanılan özel kaplamalar ve kumanda panelinde kullanılan yeni malzemeler aracın farklılığını belli ediyor.

Birçok yerinde "Series 51" logoları bulunan otomobilin 20 inç çaplı jantları da bu seriye özel bir tasarıma sahip.

Mercedes-Benz GLK yeni motor seçenekleri


Mercedes, 2009 Frankfurt otomobil fuarında GLK serisinin iki yeni turbo Diesel modelini tanıtacağını açıkladı.

Tanıtılacak modellerden ilki GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY. 2.1 litre hacimli turbo Diesel motoru 170 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen SUV dört tekerlekten çekiş sistemine ve 7G-TRONIC otomatik şanzımana sahip olmasa da opsiyonel olarak otomatik şanzıman alınabilmekte. Maksimum sürati 205 km/s olarak açıklanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.5 saniye sürmekte. Manüel şanzımanla donatılan versiyonu 100 km mesafede ortalama 6 litre mazot yakarken kilometre başına CO2 salınımı 158 gram olarak gerçekleşiyor.

İkinci model olan GLK 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, 2.1 litre hacimli motorun daha güçlü bir versiyonuna sahip. 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen motor standart donanımında dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzıman olan aracı 7.9 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaştırırken maksimum sürati 213 km/s. 100 km mesafede ortalama 6.7 litre mazotla yetinen SUV kilometre başına 176 gram CO2 salınımı yapıyor.

Her iki modelde de ağırlığı azaltılmış jantlar ve yuvarlanma direnci düşük lastikler kullanılıyor.

Bu motor seçeneklerinin yanında Mercedes, GLK modelleri için yeni donanımlar sunacağını da açıkladı. Bu donanımlar arasında araca anahtarsız girip motoru çalıştırabilmeyi sağlayan KEYLESS GO, renkli bir geri görüş kamerası, akıllı farlar, LED gündüz farları, sentetik deri kaplama koltuklar ve 20 inç çaplı jantları bünyesinde barındıran AMG paketi bulunmakta.

Honda CR-V


Honda, makyajlı CR-V modelini 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttıktan sonra satışına başlayacak.

Tamponları ve ön ızgarası hafifçe makyajlanan aracın iç kısmında daha iyi ses yalıtımı, kullanılan yeni malzemeler ve ses sisteminin yeni kumandaları dikkat çekmekte. Donanıma göre 17 veya 18 inç çaplı jantlarla sunulan araçta yeni bir metalik gri ve beyaz rengin yanında titanyum rengi de gövde rengi opsiyonları arasına katıldı.

Makyajlanan aracın turbo Diesel motor seçeneği de yenilendi. Artık 150 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen 2.2 litre hacimli motor 5 ileri vitesli bir otomatik şanzıman opsiyonuyla birlikte sunulacak.

2.4 litre hacimli benzinli motor seçeneğinde de iyileştirme çalışması yapan Honda mühendisleri bu motorun gücünü de 180 beygire çıkarmışlar.

Wiesmann MF5 Roadster


Wiesmann, MF5 modelinin üzeri açılan versiyonunu 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttıktan sonra satışa sunacak.

BMW'den alınan 5 litre hacimli v10 motoru 507 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen otomobilin maksimum sürati 310 km/s olarak açıklanırken 0-100 km/s hızlanması sadece 3.9 saniye sürmekte.

Şu anda sadece 55 örneğinin üretilmesi düşünülen otomobilin başlangıç fiyatıysa Avrupa'da 189500 Euro.

10 Eylül 2009 Perşembe

HTT Pléthore LC 750


Kanada merkezli firma HTT Technologies 2009 Frankfurt otomobil fuarında ziyaretçilere göstereceği yeni süperspor otomobilini tanıttı.

Sadece 1150 kg ağırlığa sahip olan otomobil 3 kişilik oturma kapasitesi ve merkezi şoför oturma pozisyonu sunmakta. 4.6 metre uzunluğa, 2.26 metre genişliğe ve 1.14 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.92 metre.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantların içerisinde görev yapan fren diskleri de önde 15, arkadaysa 13 inç çaplı.

Aracın kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli v8 motoru 750 beygir güç üretebilirken bu güç 6 ileri vitesli bir manüel şanzımanla tekerleklere aktarılıyor.

Aracın başlangıç fiyatı 395000 Kanada doları yani yaklaşık 250000 Euro olarak açıklandı.

Audi R8 Spyder


Evet, Audi sonunda R8 modelinin roadster versiyonunun fotoğraflarını basına sızdırdı.

Şimdilik sadece fotoğraflarla yetiniyoruz fakat aracın v10 motorlu R8 temelli olduğunu da bu fotoğraflardan anlayabiliyoruz.

Detaylı bilgiyi 2009 Frankfurt otomobil fuarına doğru edineceğiz.

Fiat 500'ün yeni motor seçeneği


Fiat, 2009 Frankfurt otomobil fuarında daha güçlü bir turbo Diesel motorla donatılmış olan 500 modelini sergileyeceğini açıkladı.

75 beygir gücündeki versiyonunda olduğu gibi 1.2 litre hacimli olan motoru Grande Punto'dan tanıyoruz. 95 beygir güç, 204 Nm tork üretebilen motor otomobili maksimum 180 km/s sürate ulaştırırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 10.7 saniye alıyor.

100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 3.9 litre mazot olan otomobil kilometre başına 104 gram CO2 salınımı yapıyor.

HSV GTS


Holden'ın özel araçlar bölümü HSV (Holden Special Vehicles) Commodore bazlı olan E serisi modellerini makyajladı. Bu modeller arasında şu an için en güçlü seçenekse GTS.

Eskisinden çok daha vahşi görünüm sunan ön ve arka tamponlar, motor kaputu üzerinde bulunan yeni hava delikleri, 20 inç çaplı yeni tasarım jantlar ve yeni egzoz sistemi gibi donanımlar sunan GTS'te durağan halden en iyi kalkışı yapabilmek için kalkış kontrol sistemi de bulunuyor.

6.2 litre hacimli v8 motoru 442 beygir güç üretebilen otomobilin ön kısmında son yılların modası olan LED gündüz farları da bulunuyor.

9 Eylül 2009 Çarşamba

Renault Twingo Dolce Vita


Renault, yeni sınırlı seri Twingo modelini tanıttı.

Trend donanım seviyesine sahip bir Twingo'ya Dynamique donanım seviyesinde bulunan tampon, sis farları ve siyah far çerçevelerinin eklenmesiyle ortaya çıkan otomobilin sis farı yanlarında, dış aynalarında, kapı kollarında ve kapının B sütunu üzerine gelen kısmında "Dolce Vita" ekose desenleri kullanılmış.

Eylül ayında buz beyazı ve siyah renklerle satışına başlanacak olan otomobile Kasım ayında kahverengi ve vanilya beyazı renkleri de eklenecek.

Sadece 75 beygir güç üretebilen benzinli ve 65 beygir güç üretebilen turbo Diesel motor seçenekleriyle satılacak olan otomobilin fiyatı Fransa'da 10350 Euro'dan başlayacak.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde


İşte MiTo'nun dört yapraklı yonca amblemini taşıyacak olan otomobili!

2009 Frankfurt otomobil fuarında otomobil severlerle buluşacak olan araç, resmi tanıtımı dün yapılmış olan MultiAir ailesinden bir motora sahip.

Turbo beslemeye sahip olan 1.4 litre hacimli motoru 170 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen otomobil daha hızlı vites değiştirmeye olanak sağlayan kısa yollu şanzımanı sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 7 saniyede ulaşırken maksimum sürati 215 km/'in üzerinde tutulmuş.

Görünüş olarak standart MiTo modellerinden, daha sportif tasarımlı tamponları, 17 inç çaplı özel jantları, dört yapraklı yonca logoları, titanyum görünümlü far çevresi ve yan ayna kaplamalarıyla ayrılan otomobilin şehir dışında 100 km mesafede tükettiği yakıt 4.8 litre benzin olarak açıklandı.

Mercedes-Benz Vision S500 Plug-in Hybrid


İşte Mercedes'in 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağını açıkladığı yeni hibrit konsepti.

S400'ün hibrit modeliyle aynı içten yanmalı v6 motoru kullanan aracın elektrik motoru 20 yerine 60 beygir güç üretmekte. 10 kW saatten daha fazla kapasiteye sahip yeni pilleriyle otomobil 30 km boyunca sadece elektrikle hareket edebiliyor ve gerektiğinde standart bir prizden şarj edilebiliyor.

100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 3.2 litre olarak açıklanan otomobil kilometre başına 74 gram CO2 salınımı yaparken 0'dan 100 km/s sürate sadece 5.5 saniyede ulaşabiliyor.

Ferrari Edo California


İşte Edo Competition'ın Ferrari California yorumu.

Standart modele göre 35 mm alçaltılmış bir yapıya sahip olan Edo California 20 veya 21 inç çaplı jantlarla donatılabilmekte.

4.3 litre hacimli v8 motoru 500 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresi 3.9 saniyeye inerken maksimum sürati 315 km/s olarak açıklandı.

ABT TT-RS


Alman modifikasyon firması Abt, Audi TT-RS bazlı otomobilini 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağını açıkladı.

Standart haliyle 340 beygir güç üretebilen 5 silindirli, 2.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motor tam 420 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilmiş.

Otomobilin maksimum sürati 283 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.3 saniye sürmekte.

Mercedes-Benz SLS AMG


McLaren'in MP4-12C'sini tanıtmasının hemen ardından markanın Formula 1'deki eski ortağı Mercedes'ten de bir süperspor otomobil haberi geldi.

Aslına bakarsak SLS AMG'nin iç ve dış fotoğrafları birkaç aydır internette dolanıyordu fakat firma ilk defa aracın bütün verilerini resmi olarak duyurdu.

Neo-retro tasarım anlayışının ürünü olarak atası 300 SL'e göndermeler yapan bir tasarıma sahip olan otomobilin en dikkat çekici yanı şüphesiz "Martı Kanat" olarak adlandırılan ve yukarıya doğru açılan kapıları.

Otomobilin performansına gelecek olursak motor olarak 6.2 litre hacimli v8'in kullanıldığını görüyoruz. Mercedes'in birçok AMG modelinde kullanılan bu motor SLS'in kaputu altında 571 beygir güç, 650 Nm tork üretebilmekte. 7 ileri vitesli çift debreyajlı otomatikleştirilmiş şanzımanı aracın arkasına yerleştirilmiş ve bu sayede %48-%52 ön-arka ağırlık dağılımı sağlanmış. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 320 km/s civarında.

1587 kg ağırlığa sahip olan otomobil 4.65 metre boyunda, 1.95 metre genişliğinde ve 1.25 metre yüksekliğinde. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılmış olan aracın fren diskleri de karbon-seramik alaşımlı.

Bu arada otomobilin Almanya'da satış fiyatı yaklaşık 180000 Euro olarak açıklandı ki bu fiyat McLaren ile ortaklaşa geliştirilen süperspor otomobil SLR'ınkinden çok daha düşük bir rakam.

McLaren MP4-12C


McLaren'in 2009 Frankfurt otomobil fuarında sergileyeceği süperspor otomobili MP4-12C tanıtıldı.

Gerek dış gerekse iç tasarımı sadeliği sportiflikle birleştirebilmiş bir görüntü çizen aracın kapıları McLaren F1'de olduğu gibi yukarıya doğru açılırken bu otomobilin aksine MP4-12C iki kişilik oturma kapasitesi sunuyor.

Aracın M838T kodlu motoru 3.8 litre hacimli bir v8. Çift turbo besleme yardımıyla gücü 600 beygir civarında olacağı açıklanan motorun üretebildiği maksimum tork değeri de 600 Nm.

Otomobilin en ilginç yanlarından birisi de şanzımanı. 7 ileri vitesli, çift debreyajlı otomatikleştirilmiş bir şanzımana sahip olan otomobilin vites oranları direksiyonun arkasına yerleştirilmiş kumandalarla ayarlanabiliyor. Pre-Cog adı verilen sistemse direksiyon arkasındaki pedallara vites değiştirmeden önce hafifçe basınca şanzımanın, vites değişimine hazır duruma daha çabuk gelmesini sağlıyor.

Peugeot 4007 DCS6


İşte Peugeot 4007'nin çift debreyajlı otomatikleştirilmiş şanzımana sahip versiyonu. 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldıktan sonra piyasaya çıkacak olan araçta ufak görsel değişiklikler de bulunmakta.

Sadece 2.2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğiyle birlikte sunulan şanzıman otomatik modda Drive ve Sport adında iki sürüş stili sunarken manüel modda direksiyon arkasındaki kollardan vites seçimine izin vermekte.

156 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen motor 100 km mesafede ortalama 7.3 litre mazotla yetinirken CO2 salınım miktarı kilometre başına 193 gram.

Dıştan bakıldığında yeni egzoz çıkışından tanınabilen otomobilin iç kısmına geçildiğinde yeni bilgi ekranı rengi ve klima kontrollerinin parlak renkli kaplanmış olmaları farklılık yaratıyor.

Carlsson E CK63 RS


Alman modifikasyon firması Carlsson, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Mercedes E 63 AMG bazlı otomobili CK63 RS'i tanıtacağını açıkladı.

Yenilenen tamponları, marşpiyeleri ve 20 inç çaplı jantlarıyla dikkat çeken otomobilin iç mekanında sunulan döşeme rengi ve materyel seçenekleri oldukça zengin.

Otomobilin 6.2 litre hacimli v8 motoruna da dokunmadan geçmeyen Carlsson aracı 585 beygir güç, 695 Nm torka kavuşturmuş.

8 Eylül 2009 Salı

Kicherer C63 AMG Supersport


Alman modifikasyon firması Kicherer, 2009 Frankfurt otomobil fuarı öncesinde Mercedes C63 AMG bazlı otomobilini tanıttı.

Yenilenmiş tamponlar, marşpiyeler ve siyah renkli ön ızgarayla dikkat çeken otomobilde kullanılan jantlar 20 inç çapında.

Performans verileri açıklanmamış olsa da 550 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen motorun aracı 4.5 saniyenin altında bir sürede 0'dan 100 km/s sürate ulaştıracağını ve maksimum süratinin 310 km/s üzerinde olacağını söyleyebiliriz.

Yaklaşık olarak aynı güç ve tork değerini sunan ve Edo Competition tarafından hazırlanan c63 AMG modelinin verilerine burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Renault Koleos White Edition


Renault, Koleos modelinin özel seri versiyonlarından birisi olan White Edition'ı tanıttı.

Sadece beyaz gövde rengiyle üretilecek olan aracın koltuk döşemeleri bej ve siyah deri kombinasyonuyken kokpitte de koyu gri ile siyah yan yana kullanılmış.

Donanımında Bluetooth bağlantılı navigasyon sistemi, Bose ses sistemi, koyulaştırılmış arka camlar ve 18 inç çaplı jantları standart olarak sunan araç sadece 150 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motorla üretilecek.

İki veya dört tekerlekten çekişli olarak sipariş edilebilen aracın dört tekerlekten çekişli modeli otomatik şanzımanla da alınabiliyor.

Volvo C30


Volvo, C70'in makyajlanmasının üzerinden bir hafta geçmişti ki kompakt hatchback modelinin de makyajlandığını duyurdu.

Kardeşi gibi asıl makyajlanan kısmı önü olan otomobil için yeni döşeme ve gövde renkleri de sunulmakta. T5 ve D5 modellerinde sunulan çift egzoz çıkışı da yeniden şekillendirilirken opsiyonel donanım olarak artık beyaz renkli jantlar alınabilmekte.

Ayrıca aracın "Sport" donanımlı versiyonlarında direksiyon %10 daha çabuk tepki verirken amortisörler %30 daha sert ayarlanmış.

Alfa Romeo MiTo'nun yeni motor seçenekleri


Alfa Romeo, 2009 Frankfurt otomobil fuarı sırasında MiTo modelinin Multiair motor gamına sahip versiyonlarını tanıtacağını açıkladı.

1.4 litre hacimli T-Jet ve MPI motorların yerine geçecek olan motor ailesinin tamamı 1.4 litre hacimli. Yine motorların tamamında Start Stop otomatiği ve ideal vites değiştirme zamanını gösteren bir gösterge bulunacak.

En güçsüz model olan 105 beygirlik ünite 130 Nm tork üretirken 100 km mesafede ortalama tüketimi 5.8 litre olarak açıklandı. Kilometre başına 136 gram CO2 salınımı yapan motor aracı 187 km/s maksimum sürate ulaştırırken 0-100 km/s 10.7 saniyede gerçekleşiyor.

Turbo beslemeye sahip olan ikinci motor 135 beygir güç, 180 Nm tork üretebilmekte. Ortalama tüketim değeri 5.6 litre/100 km olarak verilen motor kilometre başına 129 gram CO2 salınımı yapıyor. Bu motora sahip MiTo modeli 0'dan 100 km/s sürate 8.4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 207 km/s'i buluyor.

Şu an için en güçlü seçenek olan 170 beygir gücündeki üniteyse 230 Nm tork üretebilmekte. Ortalama yakıt tüketimi 6 litre/100 km olarak açıklanan motorun CO2 salınım miktarıysa 139 g/km. Bu motorla donatılan MiTo 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 219 km/s'i buluyor.

Abarth 695 Tributo Ferrari


Abarth, Fiat 500 Abarth EsseEsse temelli sınırlı üretim modelini 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.

Dışarıdan bakıldığında 17 inç çaplı siyah jantları, yeni bir difüzör, dört çıkışlı egzoz, delikli disklere sahip brembo marka frenler ve Rosso Corsa rengiyle dikkat çeken otomobilin iç mekanına ekstra karbon fiber parçalar, yenilenmiş koltuklar ve direksiyon arkasında bulunan, 6 ileri vitesli sıralı şanzımanı kontrol etmeye yarayan kollar eklenmiş.

1.4 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 180 beygir güç üretebilen otomobilden kaç adet üretileceği henüz belirtilmedi.

7 Eylül 2009 Pazartesi

BRABUS SV12 R Limousine


İşte BRABUS'un 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağı süperspor sedan: SV12 R Limousine.

Mercedes S600 bazlı otomobilde kullanılan 6.2 litre hacimli v12 motor çift turbo besleme yardımıyla 750 beygir güç üretebiliyor. SV12 S modellerinde olduğu gibi şanzıman ve diğer ilgili mekanik aksama zarar vermemesi için tork değeri 1100 Nm'de elektronik olarak sınırlandırılmış olan otomobilin maksimum sürati de 340 km/s'te sınırlandırılmış.

0-100 ve 0-200 km/s hızlanmasını sırasıyla 4 ve 11.9 saniyede tamamlayabilen otomobilin bu performansını dizginleyebilen fren sistemi de dikkate değer. Önde 12, arkadaysa 6 pistonlu kaliperlerin kullanıldığı sistemde ön aksta 380, arkadaysa 355 mm çaplı diskler görev yapmakta.

REVA NXR


İşte Hindistan'ın uluslararası elektrikli otomobil piyasasına kazandıracağı bir isim: REVA NXR.

Dikkat çeken köşeli bir tasarıma sahip olan otomobil 160 km menzile ve 104 km/s maksimum sürate sahip.

Pillerinin tamamen şarj olması için 8 saate ihtiyaç duyan otomobil hızlı şarj cihazıyla bu süreyi 90 dakikaya indirebiliyor. Aynı cihaz 15 dakika şarjla araca 40 km menzil kazandırabiliyor.

Aracın seri üretimine 2010 yılı başında başlanması planlanıyor. NXR Intercity modeli, pilleri hariç yaklaşık 15000 Euro'dan başlayan fiyatlarla satılacakken kurşun bazlı pillere sahip olan City modeli piller hariç 10000 Euro'ya alıcı bekleyecek.

Peugeot iOn


Peugeot, elektrikli otomobil konsepti iOn'u 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.

Aslında Mitsubishi amblemleri Peugeot'nun aslanıyla değiştirilmiş bir iMiev olan iOn dört kişilik oturma kapasitesi sunuyor.

64 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen elektrik motoru 130 km menzile sahipken aracı maksimum 130 km/s sürate çıkarabiliyor.

Aracın pilleri standart 220 Voltluk şebekeden 6 saatte şarj edilirken hızlı şarj fonksiyonuyla 30 dakikada %80 doluluğa ulaşılabiliyor.

Satışına 2010 yılı sonunda başlanacak olan otomobil 3.48 metre uzunluğa ve 9 metrelik dönüş çapına sahip.

Porsche Cayenne Edo GTS


Edo Competition'ın Porsche Cayenne GTS için sunduğu modifikasyonlar aracın performansını Cayenne Turbo modelininkine yaklaştırıyor.

Aşırı besleme kullanılmadan modifiye edilmiş olan 4.8 litre hacimli v8 motor 450 beygir güç, 530 Nm tork üretebilmekte. Maksimum sürati 270 km/s'e ulaşan SUV 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak için 6.4 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

22 inç çaplı jantlarla donatılmış olan aracın fren sistemi de elden geçirilmiş. Ön aksta 6 pistonlu kaliperlerin kullanıldığı sistemde görev yapan diskler 380 mm çaplı ve 38 mm kalınlığında.

Bentley Edo Speed GT


Bentley'in güçlü coupe modeli Continental GT Speed'in 610 beygirlik gücü yeterli gelmiyorsa işte çözüm: Edo Speed GT.

Çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli w12 motoru 680 beygir güç, 880 Nm tork üretebilen otomobilin maksimum sürati, Edo Competition'ın açıklamalarına göre 340 km/s'in üzerinde.

0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen otomobilin 0-200 km/s hızlanmasıysa 13 saniye alıyor.

Araçta kullanılan 20 inç çaplı jantların rengini alıcı belirleyebiliyor.

Mercedes-Benz Edo C63 AMG


Mercedes'in 6.2 litre hacimli v8 motorundan 500 beygirin üzerinde güç alabildiği bir gerçek. E, S ve SL gibi serilerinde güç 500 beygirin üzerine çıkarken C serisinde 457 beygir gibi bir değerde kalmakta bu motor. Bu gidişe dur demek isteyenlerden birisi de Alman modifikasyon firması Edo Competition Motorsport oldu.

Araca aşırı besleme eklemeden 6.2 litre hacimli motordan 555 beygir güç, 680 Nm tork alabilen Edo, otomobilin 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaştığını ve maksimum süratinin 320 km/s olduğunu belirtiyor.

Yüksek performanslı egzoz sisteminde kelebek valfler kullanan Edo, aracı siyah renkli 19 inç çaplı jantlarla donatmış.

Chevrolet Cruze'un yeni motor seçeneği


Chevrolet Cruze'un, ülkemizde çok rağbet görmese de 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneği bulunmakta. 150 beygir gücünde olan motor otomatik şanzımanla alındığında 140 beygir güç üretiyor.

Avrupa pazarında vergiler genelde CO2 emisyonları, güç, yakıt tüketimi gibi daha mantıklı alanlar üzerinden alındığından Chevrolet bu otomobilde 2 litre hacimli turbo Diesel motorunun 125 beygir güç üretebilen versiyonunu da seçenek olarak sunmaya başladı.

125 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor otomobili 10.3 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaştırırken 100 km mesafede ortalama 5.5 litre mazot yakıyor. Kilometre başına CO2 salınımı 145 gram olan otomobilin Avrupa'da fiyatı 16000 Euro'nun altından başlıyor.

BRABUS SV12 S Roadster


Diyelim ki Merdeces SL600'ünüzden sıkılıp aracı bir BRABUS T13 Roadster haline getirdiniz. Yeni aracınızdan memnunsunuz fakat hala bir eksiklik olduğunu düşünüyorsunuz. Canınızı sıkmayın çünkü yardımınıza yine BRABUS yetişiyor.

5.5 litre hacimli motorunuzu 6.2 litre hacimli bir v12 ile değiştiren BRABUS, çift turbo beslemesi sayesinde araca 720 beygir güç kazandırmış. Otomobilin 1320 Nm'ye ulaşan tork değeri şanzıman ve diğer ilgili mekanik aksama zarar vermemesi için elektronik olarak 1100 Nm'de sınırlandırılmış.

Performans verileri baş döndüren otomobilin maksimum sürati 350 km/s gibi bir değerde elektronik olarak sınırlandırılmış. 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen aracın 0-200 km/s deparı 10.5 saniye sürerken çoğu otomobilin göremeyeceği 0-300 km/s hızlanması 29.5 saniye sürüyor.

BRABUS T13 Roadster


Şayet bir Mercedes SL600 sahibiyseniz ve otomobiliniz size biraz sıkıcı gelmeye başladıysa üzülmeyin. BRABUS'un sizler için bir çözümü var.

Çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v12 motoru 622 beygir güç, 1000 Nm tork üretebilen otomobilin performans açısından pek bir eksiği yok.

Maksimum sürati 346 km/s olarak açıklanan roadster 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşırken 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 10.5 saniye sürmekte.

6 Eylül 2009 Pazar

BMW Blue Dynamics


Çevreci otomobiller 2009 Frankfurt otomobil fuarının yıldızları olacak gibiler. Fakat bu araçlar arasında bile farklılık yaratanlar bulunuyor. Örneğin BMW'nin rüzgar gücüyle hareket eden aracı.

Uçlara yerleştirilmiş lastikleri ve dev arka yelkeniyle alıştığımız otomobillerden oldukça farklı bir yapıya sahip olan araçta tek kişilik bir kabin bulunuyor.

BMW bu aracı, rüzgar gücüyle hareket eden araçlar kategorisinde Dünya hız rekorunu kırmak için kullanacak. Otomobilin 203 km/s sürate ulaşabildiği söyleniyor.

MANSORY Chopster


MANSORY, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Porsche Cayenne Turbo S temelleri üzerine geliştirdiği yeni Chopster modelini tanıtacak.

4.8 litre hacimli v8 motoru yeni bir turbo besleme sistemi sayesinde 710 beygir güç, 900 Nm tork üretebilirken bu ağır aracı 302 km/s maksimum sürate ulaştırabiliyor.

Önde ve arkada 80 mm genişletilmiş iz genişliklerine sahip olan araç yere 45 mm daha yakın duruyor.

Çıkardığı ses tonu değiştirilebilen egzoz sisteminin çıkışı arka tamponun ortasında, bir kare içerisinde toplanmış.

Gövdesinin tamamı karbon fiber olan otomobilin 23 inç çaplı jantları siyah renkli. Ayrıca MANSORY bu aracın sportifliğini vurgulamak için içerisine dört adet yarış koltuğu koymuş.

BMW M6 Competition Edition


BMW, 2009 Frankfurt otomobil fuarında M6 modelinin sınırlı üretim bir versiyonunu tanıtacağını duyurdu.

5 litre hacimli v10 motorunda bir değişiklik olmayan otomobilin süspansiyonu önde 10, arkadaysa 12 mm alçaltılırken daha büyük anti rollbarlar kullanıma sokulmuş.

Bu modele özel bir renk olan Frozen Gray Metallic daha sonra BMW'nin ürün kataloğuna girecek kadar güzel görünüyor.

Aracın iç mekanına geçince değişenin sadece döşemeler olduğu görülüyor. Çift renkli deriyle kaplanan ön konsol ve koltuklar sadece 100 adet örneği üretilecek olan bu otomobili özel kılan detaylar arasında.

NOVITEC TRIDENTE GT-S SPORT Kompressor


NOVITEC'in Maserati modifikasyonu üzerine uzmanlaşmış olan bölümü NOVITEC TRIDENTE, Maserati GranTurismo S sahiplerine dört kişilik bir süperspor coupe sahibi olmanın kapılarını açıyor.

Kompresör beslemeyle desteklenen 4.7 litre hacimli v8 motoru 600 beygir güç, 588 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilmekte.

Daha stabil bir sürüş için süspansiyon sistemi alçaltılmış olan otomobilde önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar görev yapmakta.