tag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post8726724012771988660..comments2024-03-23T23:14:10.543+03:00Comments on Agamemnon: Peugeot RCZOnur Korayhttp://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-50330567950218228632016-09-02T12:21:07.614+03:002016-09-02T12:21:07.614+03:00Tank stepneye yerleştiriliyor ve bagajı aynen koru...Tank stepneye yerleştiriliyor ve bagajı aynen koruyabiliyorsunuz.. RCZ aracıma 52 lt'lik tank montajlandı. Stepneyi de uzun yolda kullanacağım...Burcinhttps://www.blogger.com/profile/16614216025769904420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-21429533436282676952016-08-29T14:59:41.416+03:002016-08-29T14:59:41.416+03:00Yaklaşık 3 hafta önce RCZ aracıma lpg kiti taktırd...Yaklaşık 3 hafta önce RCZ aracıma lpg kiti taktırdım ve sonuçlardan çok memnunum... Aracıma özel bir kit taktırdım maliyeti yüksek oldu ama sonuçlar mükemmel... Yakıt tüketimi 23 kuruş / km ( 30.08.2016 yakıt fiyatları ile ) ve ayrıca performans düşüşü de görmedim...Burcinhttps://www.blogger.com/profile/16614216025769904420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-61224849210030246162014-03-12T03:19:03.353+02:002014-03-12T03:19:03.353+02:00156 ve 200 beygir araçlar arasında fark büyük. Öze...156 ve 200 beygir araçlar arasında fark büyük. Özellikle şanzıman farklılığı performansa çok etki ediyor. Gerçi otomatik şanzıman da şehir trafiği için çok başarılı ama hem güç hem otomatik şanzımanı sunmuyor Peugeot ne yazık ki. Bu ikiliyi birleştirebilmek için BMW tercih edilebilir.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-17895578721727613402014-03-10T18:08:32.555+02:002014-03-10T18:08:32.555+02:00uzun zamandır bmw 3.20 d 2010 civarı düşünüyordum ...uzun zamandır bmw 3.20 d 2010 civarı düşünüyordum ancak minimum 80bin tl civarı olması ,kazasız bulunma ihtimalinin zayıflığı, donanım eksikliği ve sıradan on konsol yüzünden Şu an fikrim rcz ye kaymış durumda. Ancak daha önce 307 hdi tecrübem yüzünden pug biraz korkutuyor. Açıkçası beyaz olan aklımı celsede nispeten zayıf performans 200 hp olanı düşündürüyor .Size sorum siyah renk olanı istemesemde 200 ile 156 lik arasında bariz bir fark var midir , beyaz otomatik pişman eder mi yoksa her halükarda 3.20 için mi beklemeliyim ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-9496389150821396032013-04-04T02:32:24.709+03:002013-04-04T02:32:24.709+03:00PSA ve BMW'nin ortaklaşa geliştirdiği "Pr...PSA ve BMW'nin ortaklaşa geliştirdiği "Prince" motor ailesinde Aisin'in geliştirdiği tam otomatik şanzıman kullanılıyor. Opel'den Hyundai'ye kadar birçok marka araçta kullanılıyor Japon üreticinin şanzımanları.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-35981520800501496702013-04-03T19:10:55.238+03:002013-04-03T19:10:55.238+03:00pardon bu arabanın otomatik vitesi nedir ve ya nas...pardon bu arabanın otomatik vitesi nedir ve ya nasıl dır? bılen varsa lütfen cvp versin arıorum arıorum bulamadım ....Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02115206450494038574noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-89069230179188865542011-08-22T23:38:06.854+03:002011-08-22T23:38:06.854+03:00Otomatik şanzımanın manuel modunda vites kolunu yu...Otomatik şanzımanın manuel modunda vites kolunu yukarı-aşağı hareket ettirerek değiştiriliyor vitesler RCZ'de.<br /><br />Oturma yüksekliğinden dolayı aracı yadırgama olacaktır elbette fakat alışılmayacak bir handikap değil bence.<br /><br />Asıl önemli olan LPG uygulaması. Öncelikle turbo beslemeli motor dolayısıyla beyin ayarının çok iyi yapılması lazım zira yapılmazsa düşük performans ve dediğiniz gibi arada stop etme olayları kaçınılmaz. Bunun daha ileri bir safhası olarak motorun iç aksamına zarar verebilecek arızalar da çıkma ihtimali var ki ben bu nedenle LPG çevirimine sıcak bakmıyorum pek.<br /><br />Bir diğer sorun da LPG tankını koyacak yer. Bagajı dar ve alçak olan bir otomobil RCZ. LPG tanklarının tam ölçülerini bilmesem de sorun yaşanma riski olabilir.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-67425255762127180372011-08-15T19:34:17.874+03:002011-08-15T19:34:17.874+03:00Onur bey merhaba,
Son 14 ay içerisinde şans eseri...Onur bey merhaba,<br /><br />Son 14 ay içerisinde şans eseri 6-7 proje alarak yaklaşık 80 milyar kazandım. Yani, zengin birisi, lüks yaşayan birisi değilim. Bundan sonra iş gelir mi gelmez mi hiç mi hiç belli değil. Şu an kullandığım araç ise Mercedes A 150 - otomatik vitesli modeli. Hergün toplamda 35-40km gidiyorum (iş yerine). Bunun 28-30 km si 4 şeritli anayolda geçiyor. Normalde 7 lt yaktığı iddia edilsede, ben 11 litreden aşağıya düştüğünü görmedim ve ayda 500 tl ortalama, kimi zamanlar ise 600-700 tl benzine yatırdığım oluyordu. Bunun beni nasıl zor durumlara soktuğunu anlatamam size. Yeri geliyordu merkeze, trafiğe inmem gerekiyor ve işim bitinceye kadar deponun 1/4'ünden fazlasını bitiriyordum.<br /><br />Çareyi de son çıkan sıralı lpg sistemlerinden birini almakta buldum, 2 milyara yakın bir hollanda modeli ile, markasını unuttum şimdi. Kalitel ibir şey olsunki, sorun çıkmasın dedim. Ustanın iddiasına göre azami 1-2 beygir kaybı olabilirmiş. O da azami derecede. Şimdi aylık yakıt giderim 200-250 kadar. Performansda da, bir iki kere kırmızı ışıkta durması dışında "bariz" bir fark hissetmedim. Kendince hızlanması gerektiği yerde hızlanıyorda.<br /><br />Şimdi hayatımda kendime bir güzellik yapıp, bir araba almak istedim ve bu araç da RCZ. Fakat, ayda 700 tl benzini yine kaldırabileceğimi hiç mi hiç sanmıyorum, zira dediğim gibi işlerimin yarını hiç belli değil. Sizce bu modele LPG taksam çok abes kaçar mı? Abeslikten kastım, insanların ne düşündüğü değil. Bu aracın performansında gözle görülür bir düşüklük olur mu?<br /><br />Birde otomatik viteste manuel kullanırken ileri geri mi hareket ettiriyorsunuz, yoksa sağa sola mı?<br /><br />Son endişem ise, her ne kadar bir soru olmasa da belirtmek istedim, a150 den dolayı yüksek kullanıma çok alıştım. Trafikte diğer araçların üstü bir oturma mesafesinde olmak yola hakimiyet hissi ve güven veriyor. Bu araba bu yönden çok sıkıntı olacak gibi. <br /><br />Teşekkür ederim<br /><br />AhmetAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-49992055789939684952011-04-04T09:24:37.355+03:002011-04-04T09:24:37.355+03:00Valla ne yalan söyleyeyim, otomobiller konusunda b...Valla ne yalan söyleyeyim, otomobiller konusunda bu kadar ciddiye alınacağımı tahmin etmezdim. Alındığımı görünce de daha objektif yazmaya çalıştım zira dediğim gibi herkesin benim tarzımı benimsemesi mümkün değil.<br /><br />Bunun yanında daha sübjektif şekilde yazmamı isterseniz ona da varım. Yakında bir test daha geliyor. Onda biraz daha bu yöne kayarım.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-6661300645723032162011-02-28T20:19:22.749+02:002011-02-28T20:19:22.749+02:00Cevabınız için çok teşekkürler Onur Bey ama ben si...Cevabınız için çok teşekkürler Onur Bey ama ben size bir tavsiyede bulunmak isterim, bu blogu takip eden birçok kişi nesnel bilgiler almak için değil, sizin araçlar hakkındaki görüşlerinizi öğrenmek için takip ediyor. Çünkü birçok nesnel bilgi herhangi bir oto yetkili bayiisinden öğrenebilinir. Ama araba konusunda ihtisas yapmış, tecrübeli bir geçmişe sahip birisinin görüşlerini bulabileceğimiz yer sizin blogunuz. Bu yüzden kişisel görüşlerinize lütfen daha çok yer veriniz. Bir arkadaşım yaza doğru RCZ almak istiyor. Yaza doğru olmasının sebebide 2012 model araçları görebilmek, onu RCZ tutkusundan ayırabilecek bir araç olucak mı merak ediyor. Buradan RCZ ile ilgili görüşlerinizi onunla paylaşıcam. Bakalım fikri aynı kalıcak mı. İyi çalışmalar dilerim.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-7464176615551923832011-02-28T19:41:29.321+02:002011-02-28T19:41:29.321+02:00Onur Bey Merhaba,
Incelemeniz icin tesekkurler. G...Onur Bey Merhaba,<br /><br />Incelemeniz icin tesekkurler. Gecen hafta, ben de bir arkadasimla ayni araci test etme sansi buldum. Siz olumlu yanlarini yazmissiniz, ben gordugum olumsuzluklari yazmak isterim (Yorumlarim tamamen nesnel, RCZ-sever arkadaslar alinmasin :). <br /><br />- Hizli ivmelenmede arac yola tutunmada problem yasiyor hissi verdi. Ayrica yuksek hizlarda (>140km/h) guven vermedi. Bu, sert suspansıyondan kaynaklaniyor olabilir.<br /><br />- Bizim versiyonda dokunmatik olmayan GPS vardi, acikcasi kullanimi dokunmatik GPS'ler kadar rahat degil.<br /><br />- Otomatik on camlar cok yavas inip kalkiyordu.<br /><br />- Silecek/Sinyal kollarinin Peugeut Partner ile ayni oldugu gibi bir bilgi geldi, eger dogruysa boylesine guzel tasarlanmis bir araca yakismamis diyebiliriz.<br /><br />Bunlar bazilarina detay gelecek noktalar ve bunlarin hic biri araca ilk gordugunuzde/bindiginizde/kullandiginizda RCZ'in verdigi hazzi etkilemiyor.Ali CANLIDiNÇhttps://www.blogger.com/profile/13341584780131993897noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-75075678452567758912011-02-27T17:08:44.818+02:002011-02-27T17:08:44.818+02:00Ayrıca aracın fiyatı konusuna da bir açıklık getir...Ayrıca aracın fiyatı konusuna da bir açıklık getirelim. Bu tür araçları satın almak için tasarıma aşık olmanız gerekiyor. Testte de ortaya çıktığı gibi RCZ günlük kullanımda her işinizi görebilecek bir otomobil değil. Salt performansa bakarsanız 200 beygir gücündeki model bir Audi TT'den çok daha mantıklı fiyata satılıyor fakat kalite konuları önünde bir engel. Mantığınızı kullanırsanız RCZ gibi bir otomobili zaten düşünmezsiniz. Aynı motor-şanzıman ikilisinin kullanıldığı 308 modeli hem daha ucuz hem de çok daha değişken bir otomobil. Aynı şekilde 180 beygir gücündeki bir Opel Astra hem daha performanslı, hem daha ucuz hem de daha değişken ama bu araçların her ikisi de RCZ'nin tasarımına yaklaşamıyor. Dolayısıyla aracın fiyatının uygunluğu da, karşılaştırılan rakibe bağlı olarak sübjektif bir kavram şeklinde karşımıza çıkıyor.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-88496364972038794212011-02-27T16:52:39.974+02:002011-02-27T16:52:39.974+02:00Evet, karıştırma söz konusu oldu benim tarafımda. ...Evet, karıştırma söz konusu oldu benim tarafımda. Aracı test etmeye giderken ve dönüş yolunda kullandığım Honda Civic'in donanımlarından birisiydi direksiyon arkasındaki kulakçıklar.<br /><br />Karışıklık için özür dilerim. Hemen düzeltiyorum.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-54637952298511762102011-02-27T16:50:18.984+02:002011-02-27T16:50:18.984+02:00Kişisel görüşlerime çok fazla yer vermemem normal....Kişisel görüşlerime çok fazla yer vermemem normal. "Çok fazla" aşırı anlamına geldiğinden insanları sıkmak istemem. Ayrıca halkın büyük çoğunluğunun araçları benim gözümden görmeyeceğini de biliyorum. Benim sevdiğim özelliklerden nefret eden kişiler olacağı gibi sevmediğim özelliklere bayılanlar da olacaktır. Bu nedenle "Şusu çok güzel" gibi sözler yerine özelliğin neler verip neler aldığını anlatan bir üslup seçiyorum.<br /><br />RCZ almak isteyen birisini Peugeot'nun sorunları konusunda rahatlatmak benim işim değil. Dikkat ettiyseniz yazıda da Peugeot'nun elektrik sistemi sorunları hakkında yazdım. Aynı şekilde aracın performansının çok parlak olmadığını da belirttim yazıda.<br /><br />Yakıt tüketiminin seviyesi, zorlanan turbo beslemeli bir araç için gayet mantıklı. Bu ortalamayı ne şartlarda elde ettiğimi de ne derece düşürülebildiğini de belirttim. Yapıları gereği aşırı beslemeye sahip olan motorlar zorlandıklarında atmosferik motorlardan daha fazla yakmaya meyillidirler. Aynı motor hacmi ve aynı şekilde otomatik şanzımana sahip olan bir Mercedes C180 Kompressor'ün de aynı süratlerde kullanıldığında aynı şekilde tükettiğini hatırlatırım.<br /><br />Aracın 156 beygir gücünde olmasının nedeni otomatik şanzımanın 200 beygir güç üreten versiyonuna dayanamaması. Yani bu modele RCZ'nin konfor modeli diyebiliriz. Süspansiyon konforunu karşılaştırırken daha kalın yanaklı lastiklere ve daha yumuşak bir süspansiyon sistemine sahip Hyundai Genesis Coupé gibi bir araç yoktu önümde. Aracın süspansiyon konsofu, 40 yanak lastikler ve 19 inç jantlar sunan bir araca göre gayet başarılı. Burada da kişisel görüşün nasıl ikilemlere neden olduğunu görüyorsunuz zaten. İki değişik insanın yorumu sübjektif konularda birbirinden farklı olabiliyor. Bu nedenle mümkün olduğunca uzak duruyorum bu tür yorumlardan.<br /><br />Güç karşılaştırmasında verdiğiniz iki aracın da litre başına ürettiği güç Peugeot'nunkinden az, dolayısıyla motordan alınan gücün fena olmadığı çıkıyor ortaya.<br /><br />Ben de iyi günler dilerim.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-40444094178910270132011-02-27T16:09:58.555+02:002011-02-27T16:09:58.555+02:00Merhaba Onur Bey, direksiyonun arkasındaki kulakçı...Merhaba Onur Bey, direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan bahsetmişsiniz fakat ne ben görebildim o kulakçıkları nede aracın sahibi olan arkadaşım ? Acaba bir yanlışlık mı oldu. Yazınız için teşekkürler.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-56835262555375050592011-02-26T23:20:17.579+02:002011-02-26T23:20:17.579+02:00Kişisel görüşlerinize çok fazla yer vermemişsiniz ...Kişisel görüşlerinize çok fazla yer vermemişsiniz sunumunuzda Onur Bey. Sizce bu fiyata bu araba alınır mı ? Donanım/performans/fiyat kıstası olumlu mu ? Peugeot her zaman sorunlu arabaların markası ve insanların uzak durmaya çalıştığı bir marka olmuştur, RCZ almak isteyen birisini bu konuda nasıl rahatlatabilirsiniz ? Yakıt tüketimi fazla değil mi sizce ? Bugün 250 beygirlik rx-8ler ortalama 21 lt benzin yakarken 156 beygire 11 lt ortalama sizce fazla değil mi ? Ayrıca spor arabada 156 beygir çok düşük gibi geldi bana. Passat 1.2 motora 102 beygir, A4 2.0 motora 143 beygir kullanıyor. Ayrıca geçenlerde genesis coupe ile karşılaştırılmasını okumuştum RCZ'nin. Tümseklerden geçişte çok fazla hissettiriyor, bele kuvveti direkt veriyor diye okumuştum, sizin yorumunuzla hiç örtüşmüyor, düşündürücü açıkcası. İyi günler dilerim.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-13718543721903335432011-02-26T15:38:47.096+02:002011-02-26T15:38:47.096+02:00Okuduğunuz için ben teşekkür ederim.Okuduğunuz için ben teşekkür ederim.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-22137354198416979942011-02-26T15:31:54.868+02:002011-02-26T15:31:54.868+02:00Oldukça güzel bir yazı olmuş. Verdiğiniz bilgiler ...Oldukça güzel bir yazı olmuş. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...Alperhttp://www.alperdereli.comnoreply@blogger.com