tag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post8705354338331774602..comments2024-03-23T23:14:10.543+03:00Comments on Agamemnon: Ford Focus 1.6i Trend PowerShiftOnur Korayhttp://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-75463667050981781452014-08-11T12:44:07.980+03:002014-08-11T12:44:07.980+03:00Merhaba arkadaşlar 2009 model ford focus 1.6 tdci ...Merhaba arkadaşlar 2009 model ford focus 1.6 tdci aracım var yağ bakımı yaptırdım full seti bu siteden aldım sizede tavsiye ederim.<br /><br />http://www.fordmerkez.comAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/15874595776322200714noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-24153530121231001282013-11-07T00:51:01.581+02:002013-11-07T00:51:01.581+02:00Yarı otomatik şanzımanlar da sonuçta otomatikleşti...Yarı otomatik şanzımanlar da sonuçta otomatikleştirilmiş manuel üniteler olduğundan zamanla debriyaj balatalarının aşınması ve buna bağlı sarsıntılar olağan fakat bunların şiddeti makul şiddeti aşmamalı.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-86249332341313737932013-11-05T14:39:45.626+02:002013-11-05T14:39:45.626+02:002013 ford focus sahibiyim araç power shift otomati...2013 ford focus sahibiyim araç power shift otomatik vites kalkışlarda titretme yapıyor bu doğalmı servis bir sıkınt yok dediAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-43883899891298353562012-09-10T14:22:28.435+03:002012-09-10T14:22:28.435+03:00Tersine tasarıma, daha doğrusu ergonomiye önem ver...Tersine tasarıma, daha doğrusu ergonomiye önem veriyorum. Bu nedenle diz ve baş mesafesinin gayet iyi olduğunu yazdım. 1.78 boyundayım ve fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi gayet rahattı bu iki mesafe de. Daha uzun veya kısa olanlar kendilerine bunu temel alarak yorum yapabilir.<br /><br />A sütununun bana rahatsızlık veren bir tarafı olmadı. En azından sürdüğüm diğer araçlarla karşılaştırıldığında ek bir olumsuzluğu yok. Günümüzün güvenlik standartlarının karşılanması için sürekli kalınlaşıyor sütunlar ki bunun da görüşü bir miktar etkilemesi normal.<br /><br />Bir aile aracı olmayacağı doğru. Sedan modelleri aile aracı olarak lanse edip orantısız büyüklükte bagaj kapağı tasarımlarına imza atan markalar da station wagon'un asıl aile aracı olduğunun anlaşılmadığı Türkiye gibi ülkelerde satış başarısı yakalıyor. Sedan makam aracıdır aslında. Özellikle ikinci nesil Focus'ta sedan seçeneğin ne kadar geç geldiğini hatırlayalım.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-69788119916794938152012-09-10T09:44:52.119+03:002012-09-10T09:44:52.119+03:00siz arabanın tasarımına pek önem vermiyorsunuz gal...siz arabanın tasarımına pek önem vermiyorsunuz galiba. direkler aşırı kalın ve virajda karşıdan geleni göremiyorsunuz. baş ve diz mesafesi sorunlu. öde de arkada da başınız tavana ve direklere çok yakın. eski model fiesta veya audi 80 gibi. dışı büyük için küçük dediklerinden. bagaj kapağı volvo s40 gibi yarım porsiyon. büyük bavulları o kapaktan geçirmek özel yetenek ister. böyle aile arabası olmaz yani. fiyakalı, ama işe yaramayani sıkılınca değiştirilecek bir araba yapmış adam. bu kadar güzel teknik alt yapıyı ziyan etmiş yani. nerde 1.nesil, nerde bu?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-87474994381995769062012-09-05T01:07:29.957+03:002012-09-05T01:07:29.957+03:00daha 1 gün önce resmi fotoğrafları yayınlanan bir ...daha 1 gün önce resmi fotoğrafları yayınlanan bir aracın iç mekanını, şu an piyasada olan bir araçla karşılaştıran zihniyete... <br />bu gerizekalı-fanatik tayfa yüzünden volkswagen markasından nefret ettim. aynı keza diğer alman arabalarından. c sınıfı arabaya 70 75 bin lira verip sonra enayiliğinize doymayıp fosur fosur havasını yaparsınız bir de. çekilmiyorsunuz. cidden çekilmiyorsunuz.<br />golf 7 tamam güzel görünüyor da kalitesi hakkında ne kadar yorum yapabiliyorsun ki ? geçmiş ford kaliteyi yükseltsin diye yorum yapıyorsun. görmediğin ellemediğin arabanın kalitesini nasıl başkalarıyla karşılaştırırsın ? alman sıçsa yerim zihniyetinden kurtulamadığınızdan hala alman kazığı yiyorsunuzAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-28762170332509551172012-09-04T23:45:33.697+03:002012-09-04T23:45:33.697+03:00Bir şunun iç mekana bak, bir de yeni Golf Mk VII&#...Bir şunun iç mekana bak, bir de yeni Golf Mk VII'nin. Ford'un kaliteyi yükseltmesi lazım.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-85402907191608115572012-08-26T14:16:33.788+03:002012-08-26T14:16:33.788+03:00Bu arada herhangi bir konuda detay konuşmak isters...Bu arada herhangi bir konuda detay konuşmak isterseniz sağ tarafta "Agamemnon'a sorun" linki var. Buradan mail atarsanız otomobillerle alakalı her konuda detaya inebiliriz.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-53891776129642769562012-08-26T14:10:56.950+03:002012-08-26T14:10:56.950+03:00Yorumda bir sürü tutarsızlık var.
Birincisi, maka...Yorumda bir sürü tutarsızlık var.<br /><br />Birincisi, makalelerde girdiğim teknik detaya dikkat etmem gerekiyor. İnsanların büyük kısmı kısa haberleri bile okumuyor. Bir de gidip şanzımanların en ince detayına kadar yazarsam hem yazılar çok uzar, hem de kimse okumaz ki bu durumda kimseyi de suçlayamam. Şanzımanın ıslak veya kuru kavramasını geçtim, tork konvertörü olup olmadığı yönünde sorularla karşılaşıyorum ki bu da bana okuyucuya ne kadar detay verip vermemem gerektiğini belirtiyor.<br /><br />İkincisi, Volkswagen’in Polo’da kullandığı DQ200 kodlu DSG’nin tork limiti 250 Nm’dir. İsmindeki 200’e bakıp aldanmayın. Ondan önce üretilmiş olan DQ250’nin 350 Nm kapasiteli olduğu doğru. Bunun yanında “Şu yükte bozulur, bozuldu.” Gibi kesin hükümler biraz çocukça. Benim test ettiğim Polo’da bulunan DSG bozuk değildi örneğin.<br /><br />Bu arada Ford Focus’un 6DCT250 kodlu PowerShift şanzımanıysa 280 Nm maksimum tork kapasitesine sahiptir. Yine isimdeki 250 yanıltıcı olmasın.<br /><br />Şanzımanların karşılaştırmasını yeterince “Mantıklı emareyle” yaptım zaten. “Mantıklı”dan kasıt “Elle tutulur”sa yazıda bol bol mevcut bu karşılaştırmalar. DSG’nin insanlara neler yaşattığı Polo testinin altındaki yorumlarda bulunabilir. Bunları makaleye taşımak tarih dersine girer ki onu şanzımanın başlığı altında forumlarda bulabilirsiniz, bir otomobil test yazısında değil.<br /><br />PowerShift’in kullanıcısını üzüp üzmeyeceğinin kesin cevabını, üreticisi Getrag’ın bile verebileceğini düşünmüyorum. Elbet “Şanzımanımız çok dayanıklı” diyeceklerdir ama uzun süreli gerçek hayat kullanımında balata ömrünü görmek için zamanla gelecek şikayetlerin incelenmesinden başka şansımız yok.<br /><br />Şanzımanın daha hızlı olduğunu söylediğimi düşünüyorsanız yazıyı bir kere daha okumanızı öneririm. “Daha çabuk tepki veren PowerShift şanzıman” demek, gaz pedalına basıldığında aracı daha çabuk harekete geçiren şanzıman demektir ve PowerShift bu konuda Polo TDI’ın DSG’sinden başarılıdır. Bırakın da 6 ay kullandığım aracı forumlardan öğrenmeyeyim.<br /><br />Son satırda yer alan “dsg her aralıkta özellik 80-150 km acselarasyonunda dsgye nal toplatır” cümlesi pek bir anlamsız olmuş. Sanırım DSG, PowerShift’e nal toplatır olacaktı ki bu mümkündür. Getrag şanzımanının hafif ve konforlu geçişler için optimize edildiği belli. Ayrıca 1 vites eksikliği ve bu nedenle oranları da oldukça farklı. Bu kadar değişkeniyle oynanabilen bir sistemde DSG ve PowerShift hakkında kesin hükümlere varmak oldukça zor. Günün birinde her ikisi de aynı araca takılırsa bir test yapılabilir ama o zamana kadar birisinin diğerini hızlanmada geride bırakması motor gücüyle bile sağlanabilir.Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-87167668388755175432012-08-26T03:08:24.021+03:002012-08-26T03:08:24.021+03:00powershiftin ne kadar torka dayandığı yazılmamış, ...powershiftin ne kadar torka dayandığı yazılmamış, ıslak yahut kuru kavrama olduğu yazılmamış:<br /><br />1. Dsg 7 ileri kuru kavramadır bu sebepten 200nm üzeri torka dayanmaz bozulur bozuldu. Dsg 6 ileri ıslak kavramadır 350 nm ve üzeri torka dayanır arıza çıkarmaz. <br /><br />2. Powershift 6 ileri kuru kavramadır 250 nm maksimum torka dayanır bozulur, bozulacaktır daha yeni bir şanzımandır.<br /><br />3. Neden powershift dsg karşılaştırmasını daha mantıklı emarelerle yapmadınız? Siz bir test bloggeri olarak bilmiyor musunuz dsg kaç insanın canını yaktı, yakıyor. En sonunda vw bir çözüm bulamadıda yeni bir tür balata üretti o da ne kadar gider belli değil.<br /><br />4. Powershift kullanıcısınıo üzecek mi aynı dsg gibi powershiftin mekanik veya elektronik olarak dsg den bir farkı var mı varsa ne katkısı olacak. Uzun vadede sorun bir şanzıman mı olacak powershift yoksa dört yıl sonra görecek miyiz patlayanını.<br /><br />5. Bu arada powershift daha hızlı demişsiniz kesinlikle yanılıyorsunuz dsg formula bir araçları kadar hızlı vites değiştirir powershiftin ondan yavaş kaldığını ford forumlarında kullanıcılarından görebilirsiniz. Ayrıca powershiftin ara hızlanmaları daha pasif ve hantalken dsg her aralıkta özellik 80-150 km acselarasyonunda dsgye nal toplatır.<br /><br />not: dsg reklamı yaptığımı düşünmeyin ne dsg ne de powershift aracım var ama ikisinden birini alacağımAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-31611758762376179042012-08-24T13:54:41.807+03:002012-08-24T13:54:41.807+03:00Teşekkürler. Kişisel istekleri de yazıya dökünce d...Teşekkürler. Kişisel istekleri de yazıya dökünce daha bir içten oluyor :)Onur Korayhttps://www.blogger.com/profile/02165058073593637415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-16311382773925720242012-08-24T03:23:02.448+03:002012-08-24T03:23:02.448+03:00Yazı muhteşem olmuş. Otomobil dergilerindeki testl...Yazı muhteşem olmuş. Otomobil dergilerindeki testlere taş çıkartıyor resmen..Mert Alpkoçakhttps://www.blogger.com/profile/03130303058113097821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4524182399884542582.post-90083948115789946982012-08-21T17:46:59.920+03:002012-08-21T17:46:59.920+03:00Dizel otomatik olmamasının bir açıklaması olmalı b...Dizel otomatik olmamasının bir açıklaması olmalı bence. 1.0 eco boost modellerde bile otomatik vites seçeneği yok. Haydi diyelim o çok yeni bir motor belki ileride çıkar ama Ford sanırım hiç bir şekilde dizel/otomatik getirmiyor Türkiye'ye... DSG şanzımanlı VW almak isteyenler aylarca beklemek zorunda. Böyle bir şeyi avantaj haline getirmesi lazımdı bence Ford'un.Anonymousnoreply@blogger.com