16 Haziran 2018 Cumartesi

BMW 8 Serisi


Son zamanlarda BMW yeni model tanıtımına hız verdi. Yeni nesil X5'in ardından Alman üreticinin şimdiki yeniliğiyse uzun zamandır beklenen ve tanıtımı için Le Mans hafta sonu seçilen büyük coupé modeli 8 Serisi oldu.

Tahmin edildiği gibi tasarım anlamında konsept halinden esinlenmiş olan otomobilde uzun bir burun yapısı, LED farlar, geniş ön panjur, bombeli kaput, arkalarında hava çıkışları olan çamurluklar, inde uzun LED stoplar ve geniş egzoz çıkışları bulunuyor. Kısa bir bagaj kapağına sahip olan 8 Serisi'nin arka çamurlukları özellikle şişkin tasarlanmış.


4.843 mm boya, 1.902 mm genişliğe ve 1.341 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.822 mm olarak açıklandı. Bu otomobil, BMW'ye göre Mercedes S Serisi Coupé ve Porsche 911 arasında bir yere konumlandırılmış.

İç mekanı da tipik BMW çizgilerine sahip olan araçta farklı renkte deri döşemeler ve değişik malzemelerden üretilmiş trim parçalarına ulaşmak mümkün. Dijital gösterge paneli, kristal vites topuzu, 10.25 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve geniş yapılı vites konsolu üzerine toplanmış kumanda düğmeleri aracın donanımında yer alıyor.

Dinamik olarak da iddialı bir karakter sunması beklenen otomobilde adaptif süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aks standart olarak sunulacak.


Kaputu altında ilk etapta iki motor seçeneği bulunacak olan 8 Serisi'nin 840d modelinde görev yapan 3 litre hacimli turbo Diesel motor 320 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen araç şimdilik ailenin giriş seçeneği.

4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorla donatılan 850i, 530 beygir güç, 750 Nm tork üretebilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.7 saniye olarak açıklanıyor. Her iki otomobilde de 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken maksimum süratler 250 km/s'te sınırlandırılmış.

15 Haziran 2018 Cuma

Land Rover Discovery SDV6


Land Rover'ın efsanevi modellerinden Discovery'nin motor seçeneklerine bir yenisi eklendi. Şimdiye kadar 3 litre hacimli Diesel motoru 300 beygirin altında güç üreten modelin bu özelliği değişiyor.

Ünitenin 306 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen seçeneğini tanıtan firma, bu motora sahip Discovery'nin 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabildiğini ve maksimum süratinin de 209 km/s olduğunu söylüyor.

Yeni motorla birlikte donanımda da gelişmeler yaşanmış. Adaptif hız sabitleme sistemi artık dur-kalk trafik desteği sunarken kapılar açılmadan önce arkadan gelen bir tehlike olduğunda araç, yolcuları uyarıyor.

Aston Martin Vantage GT3 ve GT4


Aston Martin Vantage'ın yeni versiyonları tanıtılmaya devam ediyor. İngiliz firmanın küçük modeline yeni katılan araçlarsa yarış versiyonları. Hatta bunlardan bir tanesi 2018 Le Mans'a yetişmiş.

GT4'ten başlayacak olursak bu aracın henüz yarışa hazır olmadığını söyleyebiliriz. Seri üretim modelin görünümüne daha yakın olan GT4, daha abartılı aerodinamik paketiyle dikkat çekiyor.


Yarışa hazır olan modelse GT3, tamamen farklı bir ön tampon kullanan aracın görünümü bu nedenle çok değişmiş. Büyük spoiler, splitter ve yan eteklerin yanında yan aynaların da kolları farklı. Kaputta dev hava çıkışları bulunan otomobilin ön panjuru da daha geniş.


Her iki otomobilde de görev yapan turbo beslemeli, 4 litre hacimli V8 motor GT3'te 535 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 1.245 kg ağırlığa sahip olan modelde ayarlanabilir amortisörler ve 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman görev yapıyor.

13 Haziran 2018 Çarşamba

Aston Martin Rapide AMR


Aston Martin'in en güçlü modellerini üretecek olan AMR'ın tanıtılmasının ardından ikinci araç da ortaya çıktı. Geçtiğimiz yıl Cenevre'de konsept olarak karşımıza çıkan araç neredeyse hiçbir değişikliğe uğramadan satışa sunuldu.

AMR'ın imzası niteliğinde olan neon şeritlerin haricinde karbon fiber splitter ile donatılan farklı ön tampon ve panjur, LED sis farları, 21 inç çaplı jantlar, genişletilmiş yan etekler, büyük hava çıkışlarına sahip kaput, karbon fiber tavan, ucuna karbon fiber eklenti yapılan spoiler, difüzör ve siyah renkli dörtlü egzoz çıkışı araca eklenmiş.


İç mekana geçildiğinde yine neon sarısı süslemeler, Alcantara döşemeler, kontrast renkte sunulan dikiş iplikleri ve karbon fiber detaylar dikkat çekiyor. 10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, sertliği ayarlanabilir amortisörler ve karbon seramik fren diskleri de donanıman eklenmiş.

Kaputun altında yer alan 5.9 litre hacimli V12 motoru 603 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen otomobil, 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 330 km/s.

Mazda MX-5


Mazda'nın efsanevi roadster modeli MX-5, yeni neslinin piyasaya çıkışının üzerinden geçen iki senenin ardından güçleniyor. Modifikasyon işlemiyle birlikte bazı beklenen donanımlar da araca eklenmiş.


Tasarımında bir değişiklik bulunmayan otomobilin donanımına kahve rengi bez tavan eklenirken iç mekanda güncellenmiş dokunmatik ekran ve yol bilgisayarı yer alıyor. En büyük yenilikse artık derinlik ayarı da bulunan direksiyon simidi.

Kaputun altında da küçük yenilikler sunan Mazda, 1.5 litre hacimli motoru 132 beygir güç, 152 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye ederken 2 litre hacimli motor 184 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. Her iki motorun da ortalama yakıt tüketim değerleri aşağıya çekilmiş.