28 Nisan 2018 Cumartesi

Ford Escort


Ford'un uzun süredir Avrupa pazarında kullanmadığı bir model ismi olan Escort Çin'de hayatına devam eden araçlar arasında. Bu yıl makyajlanan araç modern motorlara ve farklı donanıma kavuşmuş.

Makyaj operasyonuyla birlikte daha da öne çıkan bir panjura kavuşan otomobilde yuvarlak hatlı farlar kullanılırken jantlar da yenilenmiş. Stopları da elden geçirilen otomobilin tavanında yüzgeç anten kullanılmış.


İç mekanına geçildiğinde yeni gösterge paneliyle dikkat çeken Escort'un donanımına farklı trim ve döşeme renkleri eklenmiş.

Kaptu altında 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli benzinli motorun yanında 1 litre hacimli, turbo beslemeli ünite de görev yaparken performans verileri henüz açıklanmadı. Şanzımanlarsa 6 ileri vitesli manuel ve otomatik.

27 Nisan 2018 Cuma

Lexus ES


Sedan modellerin popülerliği her geçen gün azalıyor olsa da Lexus, bu gövde stilini üretmekten caymıyor. Özellikle A.B.D. pazarında tutulan ES'in yeni nesil örnekleri Çin'de tanıtıldı.

Japon markanın diğer modellerinde olduğu gibi köşeli hatlara sahip bir tasarım diline kavuşan otomobilin ön bölümünde dev bir panjur göze çarparken LED farların tasarımı da agresif görünüme katkı yapıyor.


Arka bölümde yüksek fakat kısa bir bagaj kapağı görülebilirken 3 boyut efektine sahip stoplar yatay yerleşime sahip. Aracın donanım paketlerine göre tampon ve jant seçenekleri değişiklik gösteriyor.

İç mekanda da yeni nesil Lexus modellerinden esinlenen tasarımcılar dijital gösterge paneli, geniş bir bilgi-eğlence ekranı, dokunmatik sistem kumandası, analog saat ve sürücüye dönük orta konsol gibi kalemleri araca dahil etmiş.


Kaput altında iki farklı motora yer veren ES'te kullanılan 3.5 litre hacimli V6 ünite 306 beygir güç, 362 Nm tork üretebilirken 8 ileri vitesli otomatik şanzıman gücü ön aksa iletiyor. İlerleyen aylarda modelin dört tekerlekten çekiş sistemine de kavuşması mümkün. Hibrit seçenekte kullanılan 2.5 litre hacimli motorsa elektrik motoruyla kombine edildiğinde 218 beygir güç üretebiliyor.

26 Nisan 2018 Perşembe

Ford Fiesta Van


Zamanında dahil oldukları dönüşüm işlemlerinin ardından ortalıklardan kaybolan B segmenti hatchback araçların temelleri üzerine geliştirilmiş van araçlar geri dönüyor. Üstelik Ford Fiesta'nın görünümüyle.

Üç kapılı gövdeye sahip olarak karşımıza çıkan Fiesta Van'ın yan yüzeyinde arka camların olmaması dışında kendisini kardeşlerinden ayırmak zor. Sport paketiyle birlikte araçta daha agresif görünümlü tamponlar ve 18 inç çaplı jantlar bile olabiliyor.


İç mekana geçildiğinde de iptal edilen arka koltuklar yerine gelen yaklaşık 1.000 litrelik yükleme bölümü, 1.3 metre boya sahip yükleme zemini ve önle arkayı ayırmaya yarayan tel dışında her şey tanıdık. Yükleme kapasitesiyse yaklaşık 500 kg.

Kaput altında da bildiğimiz motor seçenekleri bulunuyor. 1.1 litre hacimli benzinli motor 85 beygir güç üretebilirken 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünitenin 85 ve 120 beygir gücünde iki versiyonu mevcut. 1 litre hacimli EcoBoost motorun da 125 beygir gücünde seçeneği araçla birlikte alınabiliyor.

BMW Concept iX3


BMW'nin elektrikli otomobil ailesi yavaş yavaş genişlemeye başlıyor. Bu doğrultuda Çin'de tanıtılan iX3 isimli konsept, tanıdık temellerin üzerine geleceğin teknolojisini geliştirmiş.

Ana hatları, yakın zamanda tanıtılan X3'e benzeyen otomobilin içten yanmalı motoru olmadığından sahip olduğu ızgaraların tamamı doldurulmuş. Aerodinamik yapının iyileştirilmesi için aynı zamanda büyük jantlar da farklı tasarıma kavuşmuş. Daha geniş yan etekler ve arkaya eklenen difüzörün yanında LED aydınlatma grubu da farklı tasarımlarıyla dikkatlerden kaçmıyor.


Elektrik motoru 272 beygir güç üretebilen otomobilin 70 kWh kapasiteli bataryaları 400 km menzil sunarken hızlı şarj istasyonlarından 30 dakikada doldurulabiliyorlar.

MG X-Motion


Çin'de yapılan fuarlar bu ülkenin üreticilerini de çekiyor. Eski İngiliz üretici MG de artık Çin'in markalarından bir tanesi ve belki de bu sayede dikat çekici konseptler üretmek için yeterli bütçeleri bulunuyor.

Ana hatlarına baktığımızda Mazda ve Infiniti markalarının izleri görülebilen konseptte LED aydınlatma grubu, büyük ön panjur, dev jantlar, ince yapılı yan aynalar, hemzemin kapı kolları, şişkin çamurluklar, gizlenmiş B sütunu, difüzör ve şık egzoz çıkışları bulunuyor.


İç mekan tasarımı henüz paylaşılmamış olan konseptin seri üretime geçeceği açıklandı. İlerleyen yıllarda daha büyük ve 7 kişilik oturma kapasitesi sunan bir seçeneği daha bulunacak olan otomobilin kaputu altında 2 litre hacimli bir motorun bulunması planlanıyor.

25 Nisan 2018 Çarşamba

Mercedes-Benz A Serisi L Sedan


Çin pazarının büyüklüğü her üreticiyi etkiliyor. Markaların büyük çoğunluğu bu ülkeye özel modeller üretiyor. Bu markalardan bir tanesi olan Mercedes, A Serisi'nin dört kapılı versiyonunu ilk olarak uzun aks mesafesiyle tanıttı.


Ön bölümü beş kapılı kardeşiyle aynı olan otomobilin aks mesafesi 60 mm artışla 2.789 mm olmuş. Sport donanım paketiyle tanıtılan otomobilde 19 inç çaplı jantlar, AMG stili tamponlar ve difüzör bulunuyor. Kısa yapılı bagaj kapağı da CLA'ya göndermeler yapıyor.


İç mekanda hatchback kardeşin izleri devam ediyor. Tahmin edileceği gibi uzun aks mesafeli sedan seçenekte çok daha başarılı arka koltuk diz mesafesi sunulmuş. Bagaj hacmi de 420 litre olarak açıklanmış.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip benzinli motorlar yer alan otomobilin 1.3 litre hacimli ünitesi 136 ve 163 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip. 2 litre hacimli motorsa 190 beygir güç üretiyor. Üniteler, çift kavramalı, 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

Hyundai i20


Hyundai'yi B segmentinde temsil eden i20 makyajlandı. Türkiye'de de üretilen otomobilde farklı görünümün yanında yeni teknolojiler de kullanılması rekabette şansını artırıyor.

Ana hatları değişmeyen otomobilin yenilenen ön tamponunda farklı bir ön panjur ve sis farları dikkat çekerken siyah renkli tavan seçeneği de opsiyonlar arasına eklenmiş. Çift renkli jantlar ve iç tasarımları değişen LED stopların haricinde arka tamponun da elden geçirildiği görülebiliyor.


İç mekanında da farklılıklar bulunan otomobilin yeni bilgi eğlence sistemi ekranı, orta konsolun tasarımını değiştirirken şeritte kalma asistanı, yorgunluk uyarısı, otomatik uzun farlar, acil durum frenleme sistemi, yorgunluk sensörü ve şeritten çıkma uyarısı gibi yardımcılar donanıma eklenmiş.

Kaput altında ilk etapta, Avrupa pazarında Diesel motor sunulmayacak olsa da 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman neredeyse bütün motor seçenekleriyle alınabilecek. Turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli ünitenin 100 ve 120 beygir gücünde seçenekleri sunulurken 1.2 litre hacimli motor 75 ve 85 beygir gücünde iki versiyona sahip.

24 Nisan 2018 Salı

Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury


Mercedes-Maybach markası etkileyici konseptler yaratmaya devam ediyor. Bu araçlardan bir tanesi de Çin'de tanıtılan Ultimate Luxury oldu. Elektrikli araç, SUV ve Sedan gibi birbiriyle birlikte görünmeyen iki gövde şeklini birleştirmiş.

5.260 mm boya, 2.110 mm genişliğe ve 1.764 mm yüksekliğe sahip olan devde 24 inç çaplı jantlar kullanılmış. Dev ön panjur, ince yapılı LED farlar, çift parçalı kaput, hemzemin kapı kolları ve kısa sayılabilecek bir bagaj kapağına sahip olan aracın yan aynaları bulunmazken cam tavan ve arka cam çift parçalı olarak tasarlanmış.


İçeriye geçildiğinde seri üretim modellerden detaylarla karşılaşılıyor. Direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence ekranı tanıdıkken geniş orta konsolda az sayıda düğme kullanılması sadeliği pekiştirmiş. Ahşap kaplamanın içerisine LED aydınlatma gömen tasarımcılar koltuk kumandalarını da kapı içlerine eklemiş.

Dört kişilik oturma kapasitesine sahip olan araçta kapı cepleri yerinden sökülebilen çantalar olarak tasarlanmış. Ayrıca arka bölümde ayak destekleri ve büyük orta konsolun içerisine gizlenmiş bir çay seti de dikkatlerden kaçmıyor.


Dört adet elektrik motoruna sahip olan konsept 750 beygir güç üretebiliyor. 500 km menzil sunan aracı 100 km menzil sunması için, hızlı şarjda sadece 5 dakika tutmak yetiyor. Temassız şarjı destekleyen aracın maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Škoda Kamiq


Çin'de düzenlenen fuarlarda bu ülkeye özel araçlar tanıtılmasına alıştık. Hemen hemen bütün markalar bu organizasyonlarda araç tanıtırken firmalar arasına Škoda da bir SUV ile katıldı.

Karoq'tan bir boy küçük olan Kamiq ile SUV modellerinde K ile başlayıp Q ile biten isim kullanma alışkanlığını sürdürdüğünü gösteren Çek firma tasarımda çok risk almamış. Diğer iki SUV modelinde kullandığı far tasarımını sadeleştiren markanın köşeli ana hatlardan vaz geçmediği de belli oluyor.


İç mekanı da tipik bir Volkswagen grubu otomobili görüntüsü veren Kamiq'in kaputu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorun bulunması bekleniyor. Bu aracın, Çin'de satılan ve PQ platformunu kullanan Rapid ile ortak temelli olması da beklentiler arasında.

23 Nisan 2018 Pazartesi

Volkswagen I.D. R Pikes Peak


Volkswagen'in son zamanlarda elektrik motorlu otomobillere yöneldiğini artık hepimiz biliyoruz. Alman üreticinin tanıttığı yeni araçsa bu yönelimi yarışlara taşıyor. ID R, Pikes Peak tırmanma yarışında birincilik için savaşacak.

Diğer ID konseptlerinde gördüğümüz ince yapılı LED far tasarımına sahip olan otomobil tipik bir yarış aracı görünümüne sahip. Tırmanma için özellikle önemli olan aerodinamik kitse dev boyutlardaki splitter, yan etekler, deflektörler, spoiler ve difüzörden oluşuyor.


Gövdesi gibi iç mekanı da baştan sona karbon fiberden üretilen otomobilin iç mekanında tam boy takla kafesi, üzerinde kumanda düğmeleri ve dijital ekran bulunduran direksiyon simidi, yarış koltukları, yangın söndürücü ve 6 noktadan bağlı emniyet kemeri dikkat çekiyor.

Elektrik motoru 680 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen otomobilin ağırlığı 1.100 kg'ın altında tutulabilmiş. Bu sayede aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.25 saniyede tamamlanabiliyor.

22 Nisan 2018 Pazar

Buick Enspire Concept


Çin'de, anavatanı A.B.D.'de olduğundan daha güçlü bir konumda olan Buick, bu ülkede yapılan fuarlarda etkileyici konseptler tanıtmaya devam ediyor. Bu sefer karşımıza çıkan araç elektrikli bir SUV.


Etkileyici çizgilere sahip olan aracın, GM grubunun eski üyesi Opel'den esintiler taşıdığı söylenebilir. Özellikle geniş ön panjur ve ince yapılı LED farları bu markaya göndermeler yapan aracın gizlenmiş kapı kolları, büyük jantları ve yan aynalar yerine geçen kameraları sportif bir duruş sergiliyor.

Cam yüzeyi de neredeyse kesintisiz olarak C sütununa kadar giden otomobilin arkasında şık bir spoiler, agresif görünümlü arka tampon ve konseptin eni boyunca uzanan LED stoplar dikkatlerden kaçmıyor.


İç mekanı, tahmin edileceği gibi fütüristik bir görünüm sunan modelde üç kollu direksiyon simidi haricinde dijital gösterge paneli ve tamamı dokunmatik panellerden oluşan kumanda bölümleri görülebiliyor. Kapı içleri ve ön konsolu kaplayan LED ambiyans ışıklandırması da şık bir dokunuş olarak kayda geçiyor.

Toplam 557 beygir güç üretebilen iki elektrik motoruna sahip olan konsept 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken menzili 600 km olarak açıklanıyor. Temassız ve hızlı şarj teknolojilerini de destekleyen otomobilin pilleri bu sayede %80 doluluk oranına 40 dakikada ulaşabiliyor.