21 Nisan 2018 Cumartesi

Lada Vesta Cross


Lada'nın model ailesi zenginleşmeye devam ediyor. Türkiye'de hala bekliyor olsak da ülke dışında satış başarısına ulaşan araçlardan Vesta'ya ilginç bir versiyon eklendi.


Otomobilin gövdesinin alt kısımlarında siyah renkli plastik kullanan Lada, süspansiyon sistemini de yenileyerek yerden yüksekliği 203 mm'ye ulaştırmış. Büyük jantlar ve çift egzoz çıkışı da modele sportif bir görünüm kazandırmış.


İç mekanı tanıdık olan Vesta Cross'un Ford modellerinden alınmış gibi duran parçaları arasında gösterge paneli ve direksiyon simidi bulunuyor. Dokunmatik ekransa orta konsolun üzerine entegre edilmiş olarak sunuluyor.


Kaputu altında Renault imzalı 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor bulunması beklenen otomobilde 1.8 litre hacimli ünitenin de kullanılması mümkün. Sadece Rusya'da satışa sunulması beklenen modelde manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri de sunuluyor.

18 Nisan 2018 Çarşamba

Volkswagen Amarok V6


Pick up savaşları devam ediyor. Mercedes'in X Serisi'ne V6 motor koyacağını açıklamasının ardından Volkswagen de Amarok'un V6 seçeneğini güçlendirmeye karar verdi. Yeni araç Avrupa'da satışa çıktı bile.

Görünüm olarak eskisinden farklı olmayan Amarok V6'nın bu versiyonu Highline ve Aventura paketleriyle alınabiliyor.

Kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli V6 turbo Diesel motor 258 beygir güç, 580 Nm tork üretebilen pick up, overboost fonksiyonu sayesinde kısa süre için 272 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda.

BMW M2 Competition


BMW'den beklenen haber geldi. Biraz da zorunluluktan ciddi bir yenilenme operasyonu geçiren M2'nin ismi de değişti. Model, daha önce sportif paket olarak sunulan Competition uzantısına sahip olacak.

Dışarıdan bakıldığında büyük bir değişikliğe uğramamış gibi görünen otomobilde yeni adaptif LED farlar, siyah renkli ve daha agresif görünümlü ön panjur, ek hava girişlerine ve yeni bir tasarıma sahip ön tampon, elden geçirilen stoplar, diğer M modellerinde olduğu gibi tasarlanmış yan aynalar, 19 inç çaplı jant opsiyonu ve farklı egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


İç mekanda gösterge panelinin tamamen dijital olduğu görülürken bilgi-eğlence sisteminin ekranı da dokunmatik olmuş. Seçilebilir sürüş modlarına kavuşan otomobilde bu modların detayları kaydedilebilirken motoru çalıştırma düğmesi de artık kırmızı renkli. Farklı dikiş ipliği seçeneklerinin yanında M2 logolu koltuklar da yeni araçla birlikte sunulmakta.


Frenler ve süspansiyon sistemi yenilenen otomobilin kaputu altında karbon fiber kule gergisi yer alıyor. Modelin ağırlığıysa 55 kg artmış.

Kaputu altında M3 e M4'ten alınan S55 kodlu motoru kullanan araç, önceki ünite yeni egzoz normlarını sağlamadığından yenilendi. 410 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.


İlk üniteyle 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen otomobilin aynı işi ikinci şanzımanla yapması 4.2 saniye sürerken her iki modelde de maksimum sürat 250 km/s'te sınırlı. Bu sınırlandırma opsiyonel olarak 280 km/s'e çekilebiliyor.

15 Nisan 2018 Pazar

Renault ZOE Z.E.40


Avrupa pazarlarında çok popüler olan B segmenti otomobiller artık elektrikli kardeşlerine de temel oluşturuyor. Bu araçlardan bir tanesi olan Clio'nun temellerini kullanan ZOE, değişime en güzel örneklerden biri. Özellikle şehir trafiğinde sessiz sakin yol almasıyla öne çıkan elektrikli otomobillerin anında tork üretimi gibi avantajları da bulunuyor. Bakalım aracın artıları, eksilerini geride bırakabilecek mi.

Peugeot 5008 1.6 BlueHDI GT Line


SUV segmentlerinin genişlemesi bazı üreticilerin modellerini farklı segmentlerden çekmesine neden oluyor. Peugeot gibi markalar eskiden MPV olan araçlarını artık SUV olarak pazarlamaya başladı bile. Bunun örneği olan 5008, daha önce blogda bir MPV olarak bulunsa da artık 7 kişilik bir SUV. Teste konuk olan araçta küçük turbo Diesel motor, en üst donanım paketi ve tam otomatik şanzıman bulunuyor.

Seat Ateca 1.4 TSI DSG 4Drive XCellence


Sürekli genişlemekte olan SUV segmentlerine son sürat dalan Volkswagen grubu, ana markada bu modellerin satışlarında başarılı olsa da asıl parlayan yan markaların sunduğu modeller oluyor. Onlardan bir tanesi olan Seat Ateca'nın benzinli motor, otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan, dahası üst donanım paketi XCellence ile donatılmış bir örneğini sizler için inceledim.

Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium


D segmentinin en şık modellerinden olan Ford Mondeo'nun makyajla birlikte çok da değişmeyen görünümü yaşını belli etmiyor. Daha önce blogda 1.5 litre hacimli benzinli motorla donatılmış olarak konuğum olan otomobilin şimdiki seçeneğindeyse hem daha performanslı hem de daha cimri olan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite görev yapıyor. Bakalım bu kombinasyonun avantajları ve dezavantajları neler.

DS5 So Chic 1.6 BlueHDI EAT6


Citroën'den ayrılıp kendi başına premium bir marka olan DS'in farklı tasarıma sahip modellerinden DS5, hatchback ile station wagon arasında yer alan gövdesiyle ilgi çekici bir alternatif. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru ve tam otomatik şanzımanıyla özellikle Türkiye'de çok popüler olan bir ikiliyi sunabilen otomobilin geriye kalan özelliklerini videoda bulabilirsiniz.

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Exclusive


Volkswagen'in küçük ticari araçlarından Caddy daha önce blogda konuğum olmuştu. Gördüğü makyajla birlikte egzoz normları konusunda sorunları olmaya başlayan 1.6 litre hacimli motorunu kaybeden modelin kaputu altında artık 2 litre hacimli bir ünite yer alıyor. Türkiye'deki müşteri isteklerinin de yönlendirmesiyle araca Exclusive donanım paketi eklendi ve modelin rekabet şansı daha da arttı.